Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

--KYMPPITYTÖT--

22.09.2006 |

Heippa ja perjantaita. Pistin uuden aloituksen kun tuota toista rupee olemaan niin hiton hankala lukea! Vauveli on päiväunilla, joten taidan olla perjantain eka/ainoa, jolla on aikaa rillutella netissä.

en nyt muista kuka suositteli niitä kutri.net sivustoja, kävin sielläkin yksi ilta lukemassa juttuja. Niillä sivuilla on niin paljon asiaa, ettei aikani riittänyt kaiken läpikäymiseen. Keskityin enemmän niihin artikkeileihin, joissa puhuttiin myös painonvartijoista, ja onhan se 20p kaloreissa aika tuhottoman vähän! (n. max 1200, kun keskivertonainen kuluttaa min. 1800kcal/pvä lähde: Ruoka ja Ravitsemus, Parkkinen K., Sertti P., Otava 2003 --jos nyt joku rupee ruikuttamaan ettei niin voi olla.). jatkan kuitenkin painonvartijoissa, lisään sitten pari pistettä päivään jahka pääsen niin pieniin lukemiin.

Jos ei muuta, niin ainakin sivut saivat itsenikin suhtautumaan hieman kriittisemmin pisteisiin. Toisaalta painonvartijoissa on paljon hyvääkin, ja onhan tämän ruoka ja ravitsemus -kirjan toinen kirjoittaja (ravitsemusterapeutti Päivi Sertti) itse tarkastanut painonvartijoiden jakaman materiaalin, eli voisin olettaa sen olevan luotettavaa tietoa.

Tällä hetkellä saan imetyksen ansiosta vetää 27p/pvä (n.1600kcal), ja siihen määrään voi jo syödä ihan hyvin.

Olen jakanut päivän pisteeni suunnilleen näin:

aamupala 4,5-5p

lounas 6p

(välipala)

Illallinen 7-10p

(iltapala)

ja välipaloille jää siten n. 3-4p.

Tässä sitten strategiset mitat:

aloitus 89,9

paino nyt 85,1

erotus viime vko -600g

pudotus yht. -4,8kg

5 vkoa sitten vyötärönympärys oli komeat 94cm,

eilen mitattuna 92cm.

hauskaa viikonloppua!!

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkaa oleen uskonpuutetta painonpudotuksessa,kun ruoka/hyväskät alkaa maistumaan niin hyviltä, ettei meinaa saada näppejä pidettyä irti niistä.. hitsi vieköön, ei nyt vielä sais loppua usko ja motivaatio. Just kun pääsi uudelle 10 luvulle :(..

Ens viikolla ei ole ryhmää, siis mulla, ku tuo mies on illassa, mutta puolentoista viikon päästä taas. Käyn kyllä vaa' alla tiistaina kotona kattomas mitä se näyttää.

Tänään pitäis ehtiä vähän haravoimaan, niin sais tuota hyötyliikuntaa, mutta kun on vierailu/vieraita tiedossa, niin pullaa ja kahviahan se tietää.. voe voe.

Onko muilla mitään hyviä motivaatiovinkkejä ??

-marica28

Vierailija
2/62 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marica, tsemppiä sinullekin! Täälläkin alkaa motivaatio hiipumaan :( Viime viikkoinen mieheni synttäriherkuttelu ja lauantainen herkuttelu (ja vähän juopottelukin... :/) Tallinnassa tekivät tehtävänsä, paino nousi yli kilon :( Nyt pitäisi vaan saada itseensä niskasta kiinni...

Lähtöpaino: 82kg (21.8)

Paino nyt: 76,9kg

Painon muutos edelliseen viikkoon: +1,4kg

Painon muutos yhteensä: -5,1kg

Tavoitepaino: 60-65kg

Hyvää laihisviikkoa kaikille!

Tansku

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai en nyt tiedä, onko juuri se motivaatio kateissa, numeron 38 housut siintää yhä kyllä haaveissa, ennemminkin mulla on selkäranka löystynyt. ja olen ollut vihainen koko ajan, kun en ole päässyt liikkumaan. Onhan se ukkokin joo, mutta se riekkuu aina sopivasti jossain baarissa tai muualla silloin kun pitäisi olla kotona katsomassa lasta, että pääsisin jumppaan. Tai jos tulee ajoissa kotiin se on sitten NIIIIIN väsynyt, ettei jaksa muuta kuin löhötä telkkarin edessä. Eli olen jatkuvasti vihainen miehelle. Se stepperi olis kyllä kätevä... Vaunuillahan voi kyllä toki, mutta meidän vesseli ei kyllä tuntikaupalla rattaissa viihdy jos on hereillä, kun pitää päästä itse liikkumaan!

Tällä viikolla en ole laskenut pisteitä ollenkaan, olen aloittanut aina aamulla ja jossain vaiheessä päivää pistänyt plörinäksi. ei ole jaksanut.

viime viikolla oli hienoisesta **tutuksesta huolimatta tippunut 400g, mutta saas nähdä kuinka käy nyt. Menen kaikesta huolimatta ryhmään taas tälläkin viikolla.

tässä viime viikon lukemat:

aloitus 89,9

viime vko -400g

kokonaispud. 6,9kg

paino nyt 83,0

Vierailija
4/62 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna olis sit taas punnitus päivä, pelkäänpä pahoin että vaaka näyttää ilkeää lukemaa. Motivaatio on tosiaan täälläkin hukassa. Mistäs sitä motivaatiota lähtis etsimään.. Mä oon kanssa miettinyt sitä stepperiä ku mies on melkein koko ajan jossain sähly jutussa ja tulee yleensä sit sen verran myöhään etten jaksa enää lähteä ulos kävelemään koska meen yöks töihin.

No tulipa taas valitettua..

Oikein paljon tsemppiä kaikille ja toivotaan että se motivaatio sieltä taas tulisi kaikille esiin!!

Vierailija
5/62 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minulla kun koko urakka on vasta näin alkuvaiheessa, eli kolmas viikko vasta alkanut, niin motivaatio taitaa olla nyt ihan parhaimmillaan. Herkku- ja karkkilakko ovat pitäneet, samoin sain viime viikolla käytyä tavotteen mukaan neljänä päivänä 30-40 min vaunukävelyllä. Haluaiskos joku ruveta mun kanssa tuohon karkki- tai herkkulakkoon? Marialin kanssa jo sovittiinkin, että koitetaan pitää karkkilakko marraskuun loppuun asti. Herkuista meinasin itse kieltäytyä kokonaan tämän kuun loppuun, ja sitten herkutella vaan kerran viikossa, ja sillonkin todella kohtuullisesti.

Mutta tässä mun tulokset:

- lähtöpaino (1.10): 78 kg

- paino tänään: 75,5 kg

- tavoite: 65 kg

- 1. välitavoite: 72 kg (normaalipaino)

- muutos viime viikkoon: -1,5 kg

- pudotus yhteensä: -2,5 kg

Viime viikolla joskus kirjoitin painokseni 67 kg kun piti laittaa 77 kg, joten menee nämä tavoitteet ja tämänhetkiset tilanteet vähän sekaisin. Kai olen vaan tottunut painamaan jotain 6:lla alkavaa=)

Koitan jatkaa samaan tahtiin. Ja tulkaa mukaan vaikka karkkilakkoon, jos karkit tuntuu vastutstamattomilta. Tänään minulle ei edes tullut kaupassa mieleen mitkään herkut, joten edistystä on tapahtunut.

Marja

Vierailija
6/62 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usealla tuntuu olevan motivaatio hukassa ja itsekin olen pari viikkoa " löysäillyt" . Paino oli tänään aamulla 71,7 kg, kun se pari viikkoa sitten oli tasan 71 kg. Ihmeellistä kyllä ei ole kuitenkaan enempää noussut, sillä liikkuminen on jäänyt vähiin ja ruokailukin ollut vähän mitä sattuu... Minusta kannattaa olla itselleen armollinen eikä antaa pienen takapakin romuttaa koko juttua - painonhallinta on kuitenkin elämänpituinen juttu! Voi ottaa tietoisesti vähän aikaa rennommin, kuitenkin niin ettei anna homman riistäytyä käsistä. Sitten voi taas jatkaa tiukemmalla linjalla - tai juuri niin tiukalla kuin kenellekin sopii. Motivaatio voi löytyä esim. vanhoista valokuvista tai vaatteesta, johon haluaa mahtua.

Moni on puhunut siitä, ettei pääse liikkumaan lasten kanssa. Suosittelen kaikille (lapsesta ja elämäntilanteesta riippuen tietysti) kuntosalien lapsiparkkeja! Ainakin oma lapseni viihtyy siellä todella hyvin, jopa niin hyvin ettei välillä tahdo lähteä kotiin ollenkaan! Parkkeja voi käyttää yleensä joko niin, että maksaa parkin erikseen, tai useimmiten jäsenyyteen sisältyy ilmainen lapsiparkki.

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
7/62 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan vähän jäänyt tämä kirjoittaminen (ja laihduttaminen samaten). Työt alkoivat ja tuntuu, ettei iltaisin ole ehtinyt tehdä mitään! Spinningissä olen yrittänyt käydä kerran viikossa ja vähän kävelylenkilläkin. Viikonloput on popsittu sipsejä ja karkkia, mutta muuten syöty aika lailla normaalia ruokaa. Eilen rohkenin hypätä vaa' alle parin viikon tauon jälkeen ja samoja lukemia näytti, eli en ihan sentään ole takaisin lähtömitoissa. Nyt tuntuisi innostus taas nostavan päätään eli eiköhän tästä taas jatketa pisteiden laskua ja laiteta syömisiä ylös.

Lähtöpaino 91,4

Paino nyt 89

Pudotus yhteensä -2,4

Makean syöntiä pitäisi itsekin vähentää, mutta en taida ihan karkkilakkoon uskaltaa lähteä mukaan kun on usein kostautunut sitä suuremmalla mässäilyllä. Kaapissa on kromitablettipaketti syömättä; jos söisi sen alkuun loppuun ja yrittäisi pitäytyä ' yksi karkkipäivä viikossa' -linjalla.

Vierailija
8/62 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla sit ollukkaan niin kauheesti tota painoa kahdessa viikossa tullut. Eli vain ja ainoastaan 400 grammaa. Tosin vähän harmittaa et on tullut sitä painoa lisää, mut tänään aamuyöstä päätin töissä et nyt otan taas itseäni niskasta kiinni. Eiköhän se paino tästä tipu. Kilon päässä oon ekasta välitavoitteesta.

Lähtöpaino: 89,5 kg (aloituspäivä 23.8.)

Paino tänään: 86 kg

Muutos edelliseen : +0,4 kg

Painon muutos yhteensä: -3,5 kg

Tavoitepaino: 70-74 kg

Puhallan ja puhkun teihin kaikkiin nyt tsemppiä!

Mukavaa syksyistä keskiviikkoa kaikille.

Vierailija
9/62 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mutta, kaikesta huolimatta oli paino onneksi pudonnut viikon aikana -500g, omalla vaa' alla punnittuna. Ens viikolla on sitten painonvartijoiden punnitus. Et siellä on sitten se todellinen vaaka :)

Edelleen maistuu herkut niin maharottoman hyvältä..

Nyt taidan lähteä vesijuoksua harrastamaan,ku mies lähti viemään poikaa mummun luo hoitoon, koko päiväksi ja mies menee iltavuoroon töihin. Uinnin jälkeen on sitten energiaa ja voi jatkaa opinnäytteen kirjoittamista. Vielä pitää siihen saada hiukan asiaa. Marraskuun lopussa olis tarkoitus se esittää ja palauttaa..

laitan vielä noi painomuutokset

Lähtö 93,4kg (5.9.06)

Nyt 88,5kg

viikkomuutos -500g

yht -4,9kg

ens viikkoon..

-marica28

Vierailija
10/62 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikko oli taas kerran niin täynnä herkuttelua ettei tosikaan :/ Lauantaina vietettiin tyttären 2v ja miehen 30v juhlia ja siellä tuli mässättyä ihan kamalasti :( Torstaina ja perjantaina leivoin juhliin ja silloin tietenkin (!) piti maistella omia luomuksiaan... Yllätys oli siis erittäin suuri kun kävin äsken vaa' alla, paino oli silti pudonnut =) Aamupaino tosin on aina pienempi kuin iltapaino mutta olen joka maanantai punninnut itseni suunnilleen samaan aikaan eli aamiaisen jälkeen.

Paino tänään: 76,2kg

Painon muutos edelliseen viikkoon: -0,7kg (!!!)

Painon muutos yhteensä: -5,8kg

Nyt hyvillä mielin uuteen viikkoon, meillä tosin on kolme lasta neljästä räkätaudissa, samoin allekirjoittanut...

Hyvää laihisviikkoa kaikille!

Tansku

Vierailija
11/62 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tässä nyt auta selittelyt, vaan on todettava, että 2vkon aikana ei ollut paino pudonnut kuin -400g. No mutta onneks sentään vähän. Elin kyllä toivossa että enemmän olis menny :(

Lähtö: 93,4kg

Nyt: 88,6kg

Pudotus : -400g

pudotus yht: 4,8kg

Vierailija
12/62 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin nyt ainakin hetkellisesti löytää kadotetun motivaation.

On ollut aika hiljainen pino. Missäköhän kaikki ovat??

Mun ekaan välitavoitteeseen on nyt puol kiloa. Voi kun sais ens viikkoon mennessä tiputettua sen puol kiloa.

Paino tänään: 85,5 kg

Muutos edelliseen : -0,5 kg

Painon muutos yhteensä: -4 kg

Vierailija
13/62 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän aatamin aikuinen vaaka on kyllä aika toivoton, peräkkäisinä aamuina lukema voi hyvinkin vaihdella kaksikin kiloa kumpaan vaan suuntaan. Mutta luulisin kuitenkin, että edistystä on tässä vajaassa parissa viikossa tapahtunut. Tosin tällä kuluneella viikolla on ollu niin huonot ilmat, ja lisäksi kiireitä, etten ole käynyt kävelyllä kuin eilen 40 min räntäsateessa. Mutta karkkilakko on pitänyt täysin ja herkkulakkokin melkein - en vaan aina viitsi kylässä siitä mainita, ja saatan syödä yhden pullapalan.

- paino tänään: 75 kg

- lähtöpaino (1.10): 78 kg

- pudotus yhteensä: 3 kg

- välitavoite: 72 kg

Jatkosuunnitelmat:

- jatkan karkkilakkoa marraskuun loppuun

- herkuttelua vain yhtenä päivänä viikossa ja silloinkin kohtuullisesti

- ensi viikolla vaunulenkki ainakin viitenä päivänä

- koitan vähentää huonojen rasvojen käyttöä

Tsemppiä teille kaikille! Ja minusta 400-500 gramman pudotus parissa viikossa on sekin tosi hyvä. Hiljaa hyvä tulee!

Marja

Vierailija
14/62 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih, meidän räkätauti ei lähde, ei sitten millään :( Pojat ovat terveitä mutta me tytöt sairastellaan urakalla. Tytöillä ja mulla on nyt ollut flunssa runsaan viikon ajan eikä loppua näy. 2-vuotiaalla on tosi korkea kuume, eilen melkein 40 astetta ja mulla ja kuopuksella on ehkä silmätulehduskin. Tänään suuntaamme lekurille. En ole viimeisen viikon ajan jaksanut kiinnittää syömisiin mitään huomiota, mm. lauantaina mies haki Hesen herkkuja. Kävi äsken vaa' alla ja yllätyin että muutama sata grammaa oli kuitenkin lähtenyt.

Paino nyt: 75,9kg

Painon muutos edelliseen viikkoon: -0,3kg

Painon muutos yhteensä -6,1kg

Ihanaa huomata että esim. housut lököttävät aika lailla vaikka painoa ei ole lähtenyt kuin 6 kiloa. Täytyisi joku päivä lähteä shoppailemaan uusia vaatteita =)

Oikein mukavaa ja ehkä lumistakin laihisviikkoa kaikille!

Tansku

Vierailija
15/62 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi onneton (ei nyt ihan..) kotiäiti pähkää raskauden jälkeisen vatsamakkaran ja reisilöllöjen kanssa : / Eli lähtöpainona mainittakoon 77 kg ajalta, kun vaakamme vielä toimi..eli noin heinä-elokuulta. Ensi viikolla pitäisi tulla uusi vaaka, joka näyttää myös rasva% jne. painon lisäksi. Tämä siksi, että lähteneet sentit ja tuo rasvan määrän putoaminen ovat minulle olennaisimpia... Aiemmin kaikki on tyssännyt siihen vaa' an lukemaan, kun tuntuu ettei paino putoa. Kuntoiluvälineitä olen jo hommannut, viikon olen ahkerasti stepperillä jytkyttänyt ja vatsa/selkäpenkki odottaa myös käyttäjää.

Toissa kesänä karppasin n. 3-4kk ja painoa putosi 7kg ja senttejä joka paikasta ropisemalla. Sitten vain oli hyväksyttävä omalla kohdallani se, etten vanhoista tavoista pääse eroon, vaan mässyä tekee mieli.. Ja pikku hiljaa olin taas kokonaan pahoilla teillä : ) Onneksi olen sentään saanut kerta-annokset jotensakin kuriin.

Lapsia minulla on kaksi, nuorempi 1,5-vuotias ja vanhempi pian 3v 5kk. Tavoitepaino siintelee tällä hetkellä siellä 66kg:n tietämillä.. huh. Erityistä ruokavaliota en noudata, koska se ei todellakaan luonnistu. Perusruokaa ja herkutelluakin silloin tällöin.

minma

Vierailija
16/62 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaisia tuloksia en nyt osaa kertoa, kun meidän vaaka on tosiaan niin epätarkka. Mutta eilisen punnituksen perusteella vaikuttais siltä, että paino on varmaan vajaassa viikossa pudonnut parisataa grammaa. Eli alle 75 kg:n ollaan. Päätöksetkin ovat hyvin pitäneet, paitsi että kävelyllä olen käynyt vain kahtena päivänä tähän mennessa, johtuen lähinnä ilmasta ja kiireestä. Mutta äsken kävin reilun tunnin lenkillä.

Ensi viikolla sitten tarkemmin.

Marja

Vierailija
17/62 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MISSÄ KAIKKI LUURAA?! Kaikki Kymppitytöt kertomaan kuulumisia, hopihopi =)))

Täällä oli taas huono viikko: tuli herkuteltua ja sen huomaa :( Kaivoin äsken Painonvartijoiden pistevihkosen esiin ja nyt aion taas pari viikkoa noudattaa pisteitä ihan kirjaimellisesti, muuten tiedän et lipsun aina vaan enemmän ja enemmän...

Paino tänään: 76,7kg

Painon muutos edelliseen viikkoon: +0,8kg :(

Painon muutos yhteensä: -5,3kg

Lääkekuuri loppui eilen mutta mulla on edelleen tosi tukkoinen olo, voipi olla että joudun hakemaan uuden reseptin. On se kumma ettei kipeänä jaksa tsempata syömisien kanssa, höh...

Eteenpäin sanoi mummo lumessa ;)

Minma: tervetuloa joukkoon! Jokainen ilmoittaa viikon tuloksensa minä päivänä haluaa, kannattaa kuitenkin itse pitää joku tietty punnituspäivä ettei käy niin et pitkittää huonon viikon punnitusta aina vaan eteenpäin ;) Minulla on 4 lasta: 12- ja 13-vuotiaat pojat ja tytöt 10,5kk ja 2v 2vkoa =)

Hyvää viikkoa kaikille!

Tansku

Vierailija
18/62 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä sanoa että en olis uskonu ! Tänään taas kävin painonvartijoiden vaa' alla. Siitä on nyt siis taas 2vkoa ku viimeks kävin ja paino oli pudonnut. En oo laskenu pisteitä ja pullaa ja karkkiakin olen syönyt ja liikunta ollut minimissä. Tosin valvottuja ja levottomia öitä on ollu ku pojalle tulossa yläetuhampaat ja kulmahampaat yhtäaikaa ja on tehny niitä jo pari viikkoa.. joten kaikki ollaan vielä kaikenlisäks kiukkuisia :(

elikkäs

lähtöpaino 93,4kg (09/06)

paino nyt 87,4kg

pudotus yht. -6,0kg

viikkopudotus (siis 2vkon pudotus) -1,2kg

Hyvää viikkoa kaikille.

-marica

Vierailija
19/62 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edistystä on tapahtunut, vaikka liikunta on ollut viikonlopusta alkaen liian vähäistä. Tuohon on syynä ensinnäkin kiire, nyt tukkoinen olo, ja ennenkaikkea lumi ja loska. Eli tarkoitus olisi käydä vauvan kanssa vaunulenkeillä. Mutta: esikoinenkin nukkuu ulkona, eikä olla jaksettu laittaa sitä matkarattaisiin, kun niitä on näillä keleillä niin hankala työntää. Siis vauvan kanssa pitäisi mennä vaunulenkille johonkin muuhun aikaan päivästä, mutta aamulla nukahtaa niin pian, etten vielä ole edes aamupalaa syönyt, ja illalla taas on aina joku kiire tai olevinaan joku muu syy siihen, ettei voi laittaa sitä vaunuihin nukkumaan/ lähteä itse happihyppelylle. Mutta koitan parantaa tapani jo tänään. Mutta herkkujen vähennys, karkkilakko ja huonojen rasvojen vähentäminen ovat onnistuneet!

- lähtöpaino: 78 kg (1.10.)

- välitavoite: 72 kg

- paino tänään 74,5 kg

- pudotus 1,5 viikossa: -0,5 kg

- pudotus yhteensä: -3,5 kg

- urakkaa jäljellä: 9,5 kg

Marja

Vierailija
20/62 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tää paino sit junnaa tässä eikä tunnu millään tippuvan.

Toivottavasti alkais tippumaan nyt kun aloitin koulun.

Mutta tässä siis tämän hetken tulokset.

Paino tänään: 85,4 kg

Muutos edelliseen : -0,1 kg

Painon muutos yhteensä: -4,1 kg

Elikkä parissa viikossa lähtenyt 100 grammaa. No olihan tossa perjantaina sellainen päivä kun kävin ravintolassa syömässä ja täytekakkuakin tuli syötyä.

Mutta nyt yritän kyllä parantaa tapani..

Tsemppiä kaikille painon tiputukseen!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän