Selittäkää! Miten friends with
Benefits-suhde eroaa seurustelusuhteesta?
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 00:29"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 23:48"]
Koska seksi ei vaadi tunteita. Mulla on ollut joskus tällainen friends with benefits -suhde ja hyvin toimii. Sitä on kavereita jonkun kanssa, jonkun johon ei ole mitään romanttisia tunteita. Sitten (minun tapauksessani) molempien ollessa sinkkuja vakituista seksiseuraa ei ollut niin tällainen kävi oikein hyvin. Ei se kaverisuhde romanttiseksi siinä sekunnissa muutu kun keppi sujahtaa koloon. Myöhemmin tuli molemmille vastaan henkilö jota kohtaan koki romanttisia tunteita, friends with benefits -suhde päättyi ja ihan tavallinen kaveruus jäi. Niin se toimii. Tosin kaikki eivät kykene seksiin ilman tunteita.
[/quote]
Käsitykseni mukaan aika suuri osa ihmisistä liittää seksiin tunteita, se kuuluu siihen tapahtumaan ihan biologisesti/kemiallisesti. Toki tässä varmaan on yksilöllistä vaihtelua. Minä rakastun aina ihmisiin, joiden kanssa saan orgasmeja... Irtoseksi silti onnistuu, kun tiedostan että tunteet menee ohi ja minulla ei mitään yhteistä ole ihmisen kanssa. Fuckbuddy-suhteeseen sen sijaan en pysty, koska se orgasmi -> rakastuminen tapahtuu monta kertaa ja altistaa kiintymään toiseen.
Minua myös kyllä häiritsisi, jos poikaystäväni olisi kaveri jonkun naisen kanssa, jota on säännöllisesti pannut. Eikö teillä ole tullut ongelmaksi tällaiset asiat?
[/quote]
Mulla oli joskus tällainen fwb juttu olin sinkku, kun se alkoi, mutta poika ei ollut, se tuli aina välillä käymään. Aloin seurustelemaan ja silloinen mies joutui vankilaan ja tämä fwb oli sinkku ja tuli taas välillä käymään sitten erosin silloisesta miehestä ja fwb llä oli taas uusi tyttöystävä, mutta silti kävi mun luona ja aloin seurustelemaan uuden pojan kanssa ketä ei kiinnostanut olla mun seurassa joten fwb kävi mun luona taas ja aina viipyi yön joskus jopa pyöräili eri paikkakunnalta. Sitten lopetin oman suhteeni ja fwb päätti olla tyttöystävälleen uskollinen ja se säätö loppui siihen, en oikein toedä olisikohan meistä saattanut tulla jotain, jos oltais oltu sinkkuja, ei tullut ja hyvä näin, koska mulla on nyt mies ketä en ikinä pettäisi ja rakastan yli kaiken. n.kk sitten tämä poika soitti mulle kolme kertaa ja sanoin tästä miehelleni ja vaihdoin numeron. Mies suuttui mulle pojan soittelusta ja luuli, että mulla on meidänkin aikana ollut jotain sen kanssa vaikka en ole edes muistanut koko tyyppiä ja se sitäpaitsi oli pannut myös mun entistä kaveria.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 01:20"][quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 00:29"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 23:48"]
Koska seksi ei vaadi tunteita. Mulla on ollut joskus tällainen friends with benefits -suhde ja hyvin toimii. Sitä on kavereita jonkun kanssa, jonkun johon ei ole mitään romanttisia tunteita. Sitten (minun tapauksessani) molempien ollessa sinkkuja vakituista seksiseuraa ei ollut niin tällainen kävi oikein hyvin. Ei se kaverisuhde romanttiseksi siinä sekunnissa muutu kun keppi sujahtaa koloon. Myöhemmin tuli molemmille vastaan henkilö jota kohtaan koki romanttisia tunteita, friends with benefits -suhde päättyi ja ihan tavallinen kaveruus jäi. Niin se toimii. Tosin kaikki eivät kykene seksiin ilman tunteita.
[/quote]
Käsitykseni mukaan aika suuri osa ihmisistä liittää seksiin tunteita, se kuuluu siihen tapahtumaan ihan biologisesti/kemiallisesti. Toki tässä varmaan on yksilöllistä vaihtelua. Minä rakastun aina ihmisiin, joiden kanssa saan orgasmeja... Irtoseksi silti onnistuu, kun tiedostan että tunteet menee ohi ja minulla ei mitään yhteistä ole ihmisen kanssa. Fuckbuddy-suhteeseen sen sijaan en pysty, koska se orgasmi -> rakastuminen tapahtuu monta kertaa ja altistaa kiintymään toiseen.
Minua myös kyllä häiritsisi, jos poikaystäväni olisi kaveri jonkun naisen kanssa, jota on säännöllisesti pannut. Eikö teillä ole tullut ongelmaksi tällaiset asiat?
[/quote]
Mulla oli joskus tällainen fwb juttu olin sinkku, kun se alkoi, mutta poika ei ollut, se tuli aina välillä käymään. Aloin seurustelemaan ja silloinen mies joutui vankilaan ja tämä fwb oli sinkku ja tuli taas välillä käymään sitten erosin silloisesta miehestä ja fwb llä oli taas uusi tyttöystävä, mutta silti kävi mun luona ja aloin seurustelemaan uuden pojan kanssa ketä ei kiinnostanut olla mun seurassa joten fwb kävi mun luona taas ja aina viipyi yön joskus jopa pyöräili eri paikkakunnalta. Sitten lopetin oman suhteeni ja fwb päätti olla tyttöystävälleen uskollinen ja se säätö loppui siihen, en oikein toedä olisikohan meistä saattanut tulla jotain, jos oltais oltu sinkkuja, ei tullut ja hyvä näin, koska mulla on nyt mies ketä en ikinä pettäisi ja rakastan yli kaiken. n.kk sitten tämä poika soitti mulle kolme kertaa ja sanoin tästä miehelleni ja vaihdoin numeron. Mies suuttui mulle pojan soittelusta ja luuli, että mulla on meidänkin aikana ollut jotain sen kanssa vaikka en ole edes muistanut koko tyyppiä ja se sitäpaitsi oli pannut myös mun entistä kaveria.
[/quote]
Häh
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 23:42"]
Siis jos jonkun ihmisen kanssa on niin hyvä olla, että vietetään aikaa "ystävinä" ja niin intohimoista, että tätä haluaa panna, niin miten semmoisen ihmisen kanssa voi olla vain kaveri? En ymmärrä tätä yhtälöä, en sitten millään.
[/quote]
Kai se on luonnekysymys, musta ei myöskään olisi tuollaisiin suhteisiin.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 01:34"]
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 01:20"][quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 00:29"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 23:48"] Koska seksi ei vaadi tunteita. Mulla on ollut joskus tällainen friends with benefits -suhde ja hyvin toimii. Sitä on kavereita jonkun kanssa, jonkun johon ei ole mitään romanttisia tunteita. Sitten (minun tapauksessani) molempien ollessa sinkkuja vakituista seksiseuraa ei ollut niin tällainen kävi oikein hyvin. Ei se kaverisuhde romanttiseksi siinä sekunnissa muutu kun keppi sujahtaa koloon. Myöhemmin tuli molemmille vastaan henkilö jota kohtaan koki romanttisia tunteita, friends with benefits -suhde päättyi ja ihan tavallinen kaveruus jäi. Niin se toimii. Tosin kaikki eivät kykene seksiin ilman tunteita. [/quote] Käsitykseni mukaan aika suuri osa ihmisistä liittää seksiin tunteita, se kuuluu siihen tapahtumaan ihan biologisesti/kemiallisesti. Toki tässä varmaan on yksilöllistä vaihtelua. Minä rakastun aina ihmisiin, joiden kanssa saan orgasmeja... Irtoseksi silti onnistuu, kun tiedostan että tunteet menee ohi ja minulla ei mitään yhteistä ole ihmisen kanssa. Fuckbuddy-suhteeseen sen sijaan en pysty, koska se orgasmi -> rakastuminen tapahtuu monta kertaa ja altistaa kiintymään toiseen. Minua myös kyllä häiritsisi, jos poikaystäväni olisi kaveri jonkun naisen kanssa, jota on säännöllisesti pannut. Eikö teillä ole tullut ongelmaksi tällaiset asiat? [/quote] Mulla oli joskus tällainen fwb juttu olin sinkku, kun se alkoi, mutta poika ei ollut, se tuli aina välillä käymään. Aloin seurustelemaan ja silloinen mies joutui vankilaan ja tämä fwb oli sinkku ja tuli taas välillä käymään sitten erosin silloisesta miehestä ja fwb llä oli taas uusi tyttöystävä, mutta silti kävi mun luona ja aloin seurustelemaan uuden pojan kanssa ketä ei kiinnostanut olla mun seurassa joten fwb kävi mun luona taas ja aina viipyi yön joskus jopa pyöräili eri paikkakunnalta. Sitten lopetin oman suhteeni ja fwb päätti olla tyttöystävälleen uskollinen ja se säätö loppui siihen, en oikein toedä olisikohan meistä saattanut tulla jotain, jos oltais oltu sinkkuja, ei tullut ja hyvä näin, koska mulla on nyt mies ketä en ikinä pettäisi ja rakastan yli kaiken. n.kk sitten tämä poika soitti mulle kolme kertaa ja sanoin tästä miehelleni ja vaihdoin numeron. Mies suuttui mulle pojan soittelusta ja luuli, että mulla on meidänkin aikana ollut jotain sen kanssa vaikka en ole edes muistanut koko tyyppiä ja se sitäpaitsi oli pannut myös mun entistä kaveria. [/quote] Häh
[/quote]
Wt tuossa kertoi ihmissuhdekuvioistaan.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 01:20"]
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 00:29"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 23:48"] Koska seksi ei vaadi tunteita. Mulla on ollut joskus tällainen friends with benefits -suhde ja hyvin toimii. Sitä on kavereita jonkun kanssa, jonkun johon ei ole mitään romanttisia tunteita. Sitten (minun tapauksessani) molempien ollessa sinkkuja vakituista seksiseuraa ei ollut niin tällainen kävi oikein hyvin. Ei se kaverisuhde romanttiseksi siinä sekunnissa muutu kun keppi sujahtaa koloon. Myöhemmin tuli molemmille vastaan henkilö jota kohtaan koki romanttisia tunteita, friends with benefits -suhde päättyi ja ihan tavallinen kaveruus jäi. Niin se toimii. Tosin kaikki eivät kykene seksiin ilman tunteita. [/quote] Käsitykseni mukaan aika suuri osa ihmisistä liittää seksiin tunteita, se kuuluu siihen tapahtumaan ihan biologisesti/kemiallisesti. Toki tässä varmaan on yksilöllistä vaihtelua. Minä rakastun aina ihmisiin, joiden kanssa saan orgasmeja... Irtoseksi silti onnistuu, kun tiedostan että tunteet menee ohi ja minulla ei mitään yhteistä ole ihmisen kanssa. Fuckbuddy-suhteeseen sen sijaan en pysty, koska se orgasmi -> rakastuminen tapahtuu monta kertaa ja altistaa kiintymään toiseen. Minua myös kyllä häiritsisi, jos poikaystäväni olisi kaveri jonkun naisen kanssa, jota on säännöllisesti pannut. Eikö teillä ole tullut ongelmaksi tällaiset asiat? [/quote] Mulla oli joskus tällainen fwb juttu olin sinkku, kun se alkoi, mutta poika ei ollut, se tuli aina välillä käymään. Aloin seurustelemaan ja silloinen mies joutui vankilaan ja tämä fwb oli sinkku ja tuli taas välillä käymään sitten erosin silloisesta miehestä ja fwb llä oli taas uusi tyttöystävä, mutta silti kävi mun luona ja aloin seurustelemaan uuden pojan kanssa ketä ei kiinnostanut olla mun seurassa joten fwb kävi mun luona taas ja aina viipyi yön joskus jopa pyöräili eri paikkakunnalta. Sitten lopetin oman suhteeni ja fwb päätti olla tyttöystävälleen uskollinen ja se säätö loppui siihen, en oikein toedä olisikohan meistä saattanut tulla jotain, jos oltais oltu sinkkuja, ei tullut ja hyvä näin, koska mulla on nyt mies ketä en ikinä pettäisi ja rakastan yli kaiken. n.kk sitten tämä poika soitti mulle kolme kertaa ja sanoin tästä miehelleni ja vaihdoin numeron. Mies suuttui mulle pojan soittelusta ja luuli, että mulla on meidänkin aikana ollut jotain sen kanssa vaikka en ole edes muistanut koko tyyppiä ja se sitäpaitsi oli pannut myös mun entistä kaveria.
[/quote]
Nyt mä ymmärrän, miksi lähiönaisissa on niin paljon yh-äitejä, joilla lapsia sinen sun tänne...
Nimikin sen sanoo, ei perustu romanttiselle tunteelle, vaan on molemminpuolinen hyötysuhde, toinen saa seksiä ja toinen hyötyy tästä, joko materiaalin tai suoraan rahan muodossa.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 00:15"]
FWB-suhteessa ei olla millään lailla tilivelvollisia toiselle osapuolelle. Ei tarvitse selittää menemisiä, suunnitella menoja yhdessä tai sitoutua toiseen henkilöön. Yhteisen tulevaisuuden suunnittelu rajoittuu seuraavaan panokertaan. Ei tehdä juurikaan perinteiseen parisuhteeseen kuuluvia juttuja kuten käydä yhdessä reissussa tai tavata toisen perhettä ja ystäviä.
[/quote]Kuulostaa ihanneavioliitolta!
t Mies
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 07:56"][quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 01:34"]
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 01:20"][quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 00:29"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 23:48"] Koska seksi ei vaadi tunteita. Mulla on ollut joskus tällainen friends with benefits -suhde ja hyvin toimii. Sitä on kavereita jonkun kanssa, jonkun johon ei ole mitään romanttisia tunteita. Sitten (minun tapauksessani) molempien ollessa sinkkuja vakituista seksiseuraa ei ollut niin tällainen kävi oikein hyvin. Ei se kaverisuhde romanttiseksi siinä sekunnissa muutu kun keppi sujahtaa koloon. Myöhemmin tuli molemmille vastaan henkilö jota kohtaan koki romanttisia tunteita, friends with benefits -suhde päättyi ja ihan tavallinen kaveruus jäi. Niin se toimii. Tosin kaikki eivät kykene seksiin ilman tunteita. [/quote] Käsitykseni mukaan aika suuri osa ihmisistä liittää seksiin tunteita, se kuuluu siihen tapahtumaan ihan biologisesti/kemiallisesti. Toki tässä varmaan on yksilöllistä vaihtelua. Minä rakastun aina ihmisiin, joiden kanssa saan orgasmeja... Irtoseksi silti onnistuu, kun tiedostan että tunteet menee ohi ja minulla ei mitään yhteistä ole ihmisen kanssa. Fuckbuddy-suhteeseen sen sijaan en pysty, koska se orgasmi -> rakastuminen tapahtuu monta kertaa ja altistaa kiintymään toiseen. Minua myös kyllä häiritsisi, jos poikaystäväni olisi kaveri jonkun naisen kanssa, jota on säännöllisesti pannut. Eikö teillä ole tullut ongelmaksi tällaiset asiat? [/quote] Mulla oli joskus tällainen fwb juttu olin sinkku, kun se alkoi, mutta poika ei ollut, se tuli aina välillä käymään. Aloin seurustelemaan ja silloinen mies joutui vankilaan ja tämä fwb oli sinkku ja tuli taas välillä käymään sitten erosin silloisesta miehestä ja fwb llä oli taas uusi tyttöystävä, mutta silti kävi mun luona ja aloin seurustelemaan uuden pojan kanssa ketä ei kiinnostanut olla mun seurassa joten fwb kävi mun luona taas ja aina viipyi yön joskus jopa pyöräili eri paikkakunnalta. Sitten lopetin oman suhteeni ja fwb päätti olla tyttöystävälleen uskollinen ja se säätö loppui siihen, en oikein toedä olisikohan meistä saattanut tulla jotain, jos oltais oltu sinkkuja, ei tullut ja hyvä näin, koska mulla on nyt mies ketä en ikinä pettäisi ja rakastan yli kaiken. n.kk sitten tämä poika soitti mulle kolme kertaa ja sanoin tästä miehelleni ja vaihdoin numeron. Mies suuttui mulle pojan soittelusta ja luuli, että mulla on meidänkin aikana ollut jotain sen kanssa vaikka en ole edes muistanut koko tyyppiä ja se sitäpaitsi oli pannut myös mun entistä kaveria. [/quote] Häh
[/quote]
Wt tuossa kertoi ihmissuhdekuvioistaan.
[/quote]
Inhoan tätä sanaa, mutta tähän se sopii: huutonaurua!!
Onko friedns with benefits jos tavataan noin kerran viikossa, tehdään ruokaa, jutellaan kaikenlaisista asioista, myös parisuhteesta ja odotuksista, joka kerta hyvää seksiä, joskus käydään ulkona. Mutta on sovittu että ei sitoumuksia, ei seurustelua. Tätä on jatkunut puoli vuotta.
Minulla on FwB suhde, tai siksi itse tätä kutsumme kun emme parempaakaan nimeä ole keksineet =).
Säännöt on seuraavanlaiset:
-tavataan kun molemmille sopii (käytännössä noin kerran viikossa, joskus kaksi)
-kumpikaan ei ole tilivelvollinen menemisistään tai tekemisistään, mahdollisista muista ihmisistä elämässään, vaan molemmat elää omaa elämäänsä suhteen ulkopuolella
-toiselle pitää kertoa jos rakastuu johonkin kolmanteen osapuoleen tai alkaa vastaavaan/ vakavampaan suhteeseen jonkun muun kanssa
-sovittuja deittejä ei kuitenkaan peruta (poislukien tietenkin mahdolliset työn tuomat esteet) tyylillä "jos nyt tuleekin parempaa tekemistä" vaan jos on sovittu niin sitten on sovittu
Käytännössä vietämme 2-3 viikonloppua yhdessä tehden milloin mitäkin, lisäksi satunnaisesti töidemme salliessa rapaamme arki-iltana pari kertaa kuussa. Puhumme paljon, erittäin syvällisestikin ja viestittelemmekin lähes päivittäin. Keskustelemme toki elämästimme yleisesti, tapaamme satunnaisesti kavereitamme jne. Mitään sukujuhlia tms. perhetaapamisia emme kylläkään ole toistaiseksi harrastaneet. Joskus käymme pitkillä viikonlopuilla ulkomailla ja nyt kesällä olemme suunnitelleen noin viikon reissua ihan Suomessa. Niin ja harrastetaan paljon hyvää seksiä =).
Pidämme toisistamme valtavasti, viihdymme yhdessä, nautimme toistemme seurasta, mutta... Olemme nyt kumpikin vaan ihmisiä jotka tarvitsevat sen oman rauha, oman kodin ja elämän. Tietääkseni suhteemme aikana kummallakaan ei ole ollut muita vaan "riitämme toisillemme" oikein mainiosti. Homma toimii loistavasti emmekä näe mitään syytä miksi toimivaa pitäisi muuttaa muuksi joka molemmat ollaan kokeiltu ja todettu meille toimimattomaksi. Olemme siis molemmat eronneita ja lapset jo käytännössä aikuisia.
Luuletteko,mettä tämä on yleisempää juuri aikuisten, perheen jo kerran perustaneiden kesken.
Mulla oli fuckbuddy melkein vuoden. Olin neitsyt ja halusin siitä eroon jonkun vähän sinne päin kanssa. En rakastunut eikä seksikään ollut ihmeellistä, mutta oli silti hankalaa lopettaa sitä. En tuntenut tyyppiä entuudestaan, pantiin ekalla tapaamiskerralla baari-illan jatkoilla. Kaverin kanssa en alkaisi fwb-suhteeseen koska joko kemiaa ei olisi tarpeeksi tai sitten haluaisin enemmän. Tuollaiset irtosuhteet turruttaa tunteita aika paljon ja tulee tosi välinpitämättömäksi. Haluaisin pystyä ihastumaan kunnolla.
Siis jos jonkun ihmisen kanssa on niin hyvä olla, että vietetään aikaa "ystävinä" ja niin intohimoista, että tätä haluaa panna, niin miten semmoisen ihmisen kanssa voi olla vain kaveri? En ymmärrä tätä yhtälöä, en sitten millään.
Samaa olen miettinyt, varmaan siten, että seurustelusuhteessa usein ollaan uskollisia. Friend with benefits siis meinaa tavallaan niinkuin avointa suhdetta.
Ei sovita yhteisiä viikonloppuja, ei lomia. Ei esitellä frendiä ystäville tai perheelle. Ei sovita seuraavaa tapaamista vaan viestitään kun tekee mieli. Voidaan käydä treffeillä ja tapailla muita. Näistä voi lipsua ja sitten...hups, se onkin seurustelua
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 23:43"]Ei sovita yhteisiä viikonloppuja, ei lomia. Ei esitellä frendiä ystäville tai perheelle. Ei sovita seuraavaa tapaamista vaan viestitään kun tekee mieli. Voidaan käydä treffeillä ja tapailla muita. Näistä voi lipsua ja sitten...hups, se onkin seurustelua
[/quote]
Tarkentaisin, että kun ollaan siis ystäviä, jotka panee, niin kyllä muut kaverit kai yleensä tuntee tän "spessuystävän". Näin meillä. Eivät vaan tienneet ihan koko kuviota kaikki.
FWB-suhteessa ei olla millään lailla tilivelvollisia toiselle osapuolelle. Ei tarvitse selittää menemisiä, suunnitella menoja yhdessä tai sitoutua toiseen henkilöön. Yhteisen tulevaisuuden suunnittelu rajoittuu seuraavaan panokertaan. Ei tehdä juurikaan perinteiseen parisuhteeseen kuuluvia juttuja kuten käydä yhdessä reissussa tai tavata toisen perhettä ja ystäviä.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 00:37"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 23:48"]
[/quote]
Jos seksi oli teillä "keppi sujahtaa koloon".., kuulostaa niin mekaaniselta ja tylsältä, että varmaan toimikin hyvin.
[/quote]
Ei tuolla kaiketi ollutkaan tarkoitus kuvata sitä millaista se seksi oli..