Olen 17v ja tein abortin..
Olen 17v ja jouduin tekemään abortin viikko sitten. Nyt äitini soittelee minulle jatkuvasti, koska olen "murhannut" ihmisen. Huutaa ja syyttelee, mutta ei tajua että ei minulla ole todellakaan mahdollisuuksia pitää lasta. Opiskelen, asun yksiössä vuokralla eikä minulla todellakaan ole aikaa,rahaa,kykyä tai halua saada lasta. Äitini syyllistää minua jatkuvasti, ja minusta tuntuu tosi pahalta, se aborttikin oli henkisesti niin raskas päätös.
Niin nyt vielä tuo äiti aloitti saarnaamisen. En aikonut kertoa äidille, mutta äiti oli soittanut poikaystävälleni minun ollessa lääkärissä, ja poikaystävä oli vahingossa möläyttänyt että minä olen sairaalassa. No sittenhän äiti jatkoi kyselyä niin kauan että kerroin abortista. En kestä tätä syyttelyä! :( En olisi pystynyt huolehtimaan lapsesta...ja ehkäisy oli ja on kyllä käytössä koko ajan.
Kommentit (70)
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 20:12"]Nämä teidän ehkäisynne kyllä tiedetään. Ihan oikeasti ei ehkäisy petä niin usein, kuin tämän palstan perusteella voisi uskoa. Jos siis on käytössä luotettava ehkäisy. Kondomi yksistään ei sellainen ole.
[/quote]
Kondomi on ainoa vaihtoehto minun pahan migreenin takia. Koskaan ennen ei ole mennyt rikki, paitsi kerran ja tulin raskaaksi. _En päässyt_ hakemaan jälkiehkäisyä ajoissa, joten siitä ei ollut apua.
ap
[/quote]
Kuparikierukka? Paikalliset. Esim. NuvaRing..
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 20:42"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 20:12"]Nämä teidän ehkäisynne kyllä tiedetään. Ihan oikeasti ei ehkäisy petä niin usein, kuin tämän palstan perusteella voisi uskoa. Jos siis on käytössä luotettava ehkäisy. Kondomi yksistään ei sellainen ole. [/quote] Kondomi on ainoa vaihtoehto minun pahan migreenin takia. Koskaan ennen ei ole mennyt rikki, paitsi kerran ja tulin raskaaksi. _En päässyt_ hakemaan jälkiehkäisyä ajoissa, joten siitä ei ollut apua. ap
[/quote]
Minipillerit, kapselit, kierukka? Kyllä vaan kierukka voidaan asettaa myös nuorelle synnyttämättömälle.
[/quote]
Minipillerit ei käy, ja mitään en halua sisääni tunkea. Kortsu toimii kun sitä käyttää oikein. Tämä oli ensimmäinen kerta kun meni rikki.
ap
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 20:12"]Nämä teidän ehkäisynne kyllä tiedetään. Ihan oikeasti ei ehkäisy petä niin usein, kuin tämän palstan perusteella voisi uskoa. Jos siis on käytössä luotettava ehkäisy. Kondomi yksistään ei sellainen ole.
[/quote]
Kondomi on ainoa vaihtoehto minun pahan migreenin takia. Koskaan ennen ei ole mennyt rikki, paitsi kerran ja tulin raskaaksi. _En päässyt_ hakemaan jälkiehkäisyä ajoissa, joten siitä ei ollut apua.
ap
[/quote]
No mitenkäs se he olisi sopinut tuon migisi kanssa?
Kun tuossa iässä olet jo alkanut seksiä harrastamaan etkä halua käyttää luotettavaa ehkäisyä, sinulla on edessäsi vielä monta aborttia. Surullista.
Itseasiassa kondomi on luotettavin ehkäisy mitä on koska siitä näkee senkin, jos se pettää heti yhdynnän jälkeen. Eli kun kortsuun puhaltaa tai täyttää sen vedellä niin näkee heti, että valuuko jotain ulos. Jos valuu, niin tietää mennä samantien hakemaan jälkiehkäisypillerin = huomattavasti pienempi riski tulla raskaaksi.
Hormonaalisesta ehkäisystä ei voi millään tietää että on pettänyt, ennen kuin on jo liian myöhäistä.
Itse käytän ehkäisynä vain kortsua. :)
Äitisi toimii kyllä typerästi syyllistäessä sua. Teit oikean ratkaisun ja sinähän se olet kuka päättää sun elämästä. Ääliömäistä jos ei ymmärrä, ettet ole valmis/halukas äidiksi noin nuorena.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 20:49"]Itseasiassa kondomi on luotettavin ehkäisy mitä on koska siitä näkee senkin, jos se pettää heti yhdynnän jälkeen. Eli kun kortsuun puhaltaa tai täyttää sen vedellä niin näkee heti, että valuuko jotain ulos. Jos valuu, niin tietää mennä samantien hakemaan jälkiehkäisypillerin = huomattavasti pienempi riski tulla raskaaksi.
Hormonaalisesta ehkäisystä ei voi millään tietää että on pettänyt, ennen kuin on jo liian myöhäistä.
Itse käytän ehkäisynä vain kortsua. :)
[/quote]
Tälleen mekin teemme seksin jälkeen. Puhallamme täyteen tai täytetään vedellä. En silti pystynyt hakemaan ajoissa jälkiehkäisyä...
ap
Kondomin pearlin indeksi oikein käytettynäkin on 3.3. Eli ei todellakaan järin luotettava.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 19:58"]Vastuullinen poikaystävä olisi ollut sairaalassa mukana!
[/quote]
En minä tarvinnut poikaystävää mukaan kun otin vain pillereitä? :D Siis eihän siinä olisi ollut mitään järkeä.
ap
[/quote]
No pakkokos oli kertoa äidille syy parin tunnin poissaoloon, lekurissa käyntiin?? Lekurissa voi käydä noin monesta syystä
On täytynyt asua autiiolla saarella, jos ei ole ehtinyt ajoissa jälkiehkäisyä hakemaan.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 19:12"]jaa. Mä taas usko, että tämä on provo. Minkä ihmeen takia 17v teini tulisi avautumaan vauva-palstalle aiheesta????Eikös sen ikäiset pyöri jossai demillä ym teinipalstoilla?
[/quote]
kuole pliis. Mä olen 13 ja ollut täällä vuoden.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 20:53"]On täytynyt asua autiiolla saarella, jos ei ole ehtinyt ajoissa jälkiehkäisyä hakemaan.
[/quote]
Minulla on koulua 8-15 ja viimeiset lintit kotiin kulkevat klo 16.00. En kerennyt kun vaan kävellä koulusta linja-autolle. Koulu ei ole keskustassa, joten en päässyt keskustaan apteekkiin. Vanhemmat ja sisko asuu toisella paikkakunnalla, joten en voinut pyytää esim. Äitiä hakemaan jälkiehkäisyä apteekista.
ap
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 20:53"]
On täytynyt asua autiiolla saarella, jos ei ole ehtinyt ajoissa jälkiehkäisyä hakemaan.
[/quote]
Ei tarvitse asua kuin alle 10 000 asukkaan kaupungissa ja olla autoton. Pikkukaupungeissa apteekit ovat pääsääntöisesti arkipäivisin auki vain kuuteen ja viikonloppuisin joko vain aamupäivän tai sitten ovat kiinni kokonaan. Pyhinä ovat tietysti aina kiinni. Jos sattuu ehkäisy pettämään viikonloppuna ja on vielä jotkut pyhät tulossa niin ihan hyvin voi käydä niin, ettei sitä jälkiehkäisyä saa haettua ajoissa. Ilman autoa ei naapuripaikkakunnallekaan noin vain pääse. Julkinen liikennekään ei pikkupaikkakunnilla välttämättä aina toimi.
Hassua miten nää isompien kaupunkien ihmiset elävät omassa kuplassaan eivätkä tajua että on ihan oikeasti olemassa niitäkin pitäjiä, joissa ei ole 24/7 aukiolevia palveluita.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 20:56"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 20:53"]On täytynyt asua autiiolla saarella, jos ei ole ehtinyt ajoissa jälkiehkäisyä hakemaan. [/quote] Minulla on koulua 8-15 ja viimeiset lintit kotiin kulkevat klo 16.00. En kerennyt kun vaan kävellä koulusta linja-autolle. Koulu ei ole keskustassa, joten en päässyt keskustaan apteekkiin. Vanhemmat ja sisko asuu toisella paikkakunnalla, joten en voinut pyytää esim. Äitiä hakemaan jälkiehkäisyä apteekista. ap
[/quote]
Jos näin vakavasta asiasta on kyse, niin silloin lähdetään kesken koulupäivän apteekkiin.
Jos ei viiden vuorokauden sisällä kondomin rikkoutumisesta saa itseään millään konstilla jälkiehkäisyä hakemaan, on todella saamaton. Miten ihmeessä sinne lääkäriin on päässyt.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 20:59"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 20:56"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 20:53"]On täytynyt asua autiiolla saarella, jos ei ole ehtinyt ajoissa jälkiehkäisyä hakemaan. [/quote] Minulla on koulua 8-15 ja viimeiset lintit kotiin kulkevat klo 16.00. En kerennyt kun vaan kävellä koulusta linja-autolle. Koulu ei ole keskustassa, joten en päässyt keskustaan apteekkiin. Vanhemmat ja sisko asuu toisella paikkakunnalla, joten en voinut pyytää esim. Äitiä hakemaan jälkiehkäisyä apteekista. ap
[/quote]
Jos näin vakavasta asiasta on kyse, niin silloin lähdetään kesken koulupäivän apteekkiin.
[/quote]
Miten pääsen 20km matkan kaupunkiin? Siis kun ei koululta kulje kesken päivän kyytejä. Nyt ei olla missään helsingissä.
ap
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 21:04"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 20:59"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 20:56"] [quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 20:53"]On täytynyt asua autiiolla saarella, jos ei ole ehtinyt ajoissa jälkiehkäisyä hakemaan. [/quote] Minulla on koulua 8-15 ja viimeiset lintit kotiin kulkevat klo 16.00. En kerennyt kun vaan kävellä koulusta linja-autolle. Koulu ei ole keskustassa, joten en päässyt keskustaan apteekkiin. Vanhemmat ja sisko asuu toisella paikkakunnalla, joten en voinut pyytää esim. Äitiä hakemaan jälkiehkäisyä apteekista. ap [/quote] Jos näin vakavasta asiasta on kyse, niin silloin lähdetään kesken koulupäivän apteekkiin. [/quote] Miten pääsen 20km matkan kaupunkiin? Siis kun ei koululta kulje kesken päivän kyytejä. Nyt ei olla missään helsingissä. ap
[/quote]
Sinulla on ollu viisi vuorokautta aikaa sitä miettiä. Olisikohan vaikka äiti voinut viedä sinne apteekkiin.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 21:04"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 20:59"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 20:56"] [quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 20:53"]On täytynyt asua autiiolla saarella, jos ei ole ehtinyt ajoissa jälkiehkäisyä hakemaan. [/quote] Minulla on koulua 8-15 ja viimeiset lintit kotiin kulkevat klo 16.00. En kerennyt kun vaan kävellä koulusta linja-autolle. Koulu ei ole keskustassa, joten en päässyt keskustaan apteekkiin. Vanhemmat ja sisko asuu toisella paikkakunnalla, joten en voinut pyytää esim. Äitiä hakemaan jälkiehkäisyä apteekista. ap [/quote] Jos näin vakavasta asiasta on kyse, niin silloin lähdetään kesken koulupäivän apteekkiin. [/quote] Miten pääsen 20km matkan kaupunkiin? Siis kun ei koululta kulje kesken päivän kyytejä. Nyt ei olla missään helsingissä. ap
[/quote]
Sinulla on ollu viisi vuorokautta aikaa sitä miettiä. Olisikohan vaikka äiti voinut viedä sinne apteekkiin.
[/quote]
Edelleenkin asuu toisella paikkakunnalla.
ap
Ok. Ei sinun kannata tulla tällaiselle palstalle siitä avautumaan ja mieltäsi pahoittamaan.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 20:46"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 20:45"]Kondomi yksistään ei ole luotettava ehkäisy. [/quote] Kyllä se on kun sitä käyttää oikein. Hormoneita en voi käyttää ja kuparikierukkaa en halua. ap
[/quote]
Ei muuten ole.