Olen 17v ja tein abortin..
Olen 17v ja jouduin tekemään abortin viikko sitten. Nyt äitini soittelee minulle jatkuvasti, koska olen "murhannut" ihmisen. Huutaa ja syyttelee, mutta ei tajua että ei minulla ole todellakaan mahdollisuuksia pitää lasta. Opiskelen, asun yksiössä vuokralla eikä minulla todellakaan ole aikaa,rahaa,kykyä tai halua saada lasta. Äitini syyllistää minua jatkuvasti, ja minusta tuntuu tosi pahalta, se aborttikin oli henkisesti niin raskas päätös.
Niin nyt vielä tuo äiti aloitti saarnaamisen. En aikonut kertoa äidille, mutta äiti oli soittanut poikaystävälleni minun ollessa lääkärissä, ja poikaystävä oli vahingossa möläyttänyt että minä olen sairaalassa. No sittenhän äiti jatkoi kyselyä niin kauan että kerroin abortista. En kestä tätä syyttelyä! :( En olisi pystynyt huolehtimaan lapsesta...ja ehkäisy oli ja on kyllä käytössä koko ajan.
Kommentit (70)
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 19:39"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 19:32"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 19:29"]Monta nappii siinä lääkkeellisessä keskeytyksessä saa? Mulla on edessä kohta.... ja onko homma ihan ok? Kivut?
[/quote]
En nyt muista montako niitä otin, olin aika muissamaailmoissa ja jännittynyt sillä hetkellä. Homma oli ihan ok ja kipuja oli vähän, mutta ei paljoa.
ap
[/quote]
Provooooo
[/quote]
Mitä? Otin 5-7 tabua. En minä tarkalleen muista.
ap
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 19:38"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 19:25"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 19:23"]Paljo sulla oli viikkoja. Miks olit sairaalassa?
[/quote]
7. Viikolla
ap
[/quote]
Sairaalassa? Poikaystävä vahingossa kertoi?
Juu, ei jatkoon tämä
[/quote]
POIKAYSTÄVÄ VAHINGOSSA SANOI ETTÄ EN OLE SILLÄ HETKELLÄ KOTONA VAAN SIELLÄ LÄÄKÄRISSÄ! Minä kerroin abortista.
ap
Vastuullinen poikaystävä olisi ollut sairaalassa mukana!
Tästä tuli mieleen, että puhuttiin aina "abortin tekemisestä" kun tietsikkapelissä valittiin "abort mission" :D
Äww voi sinua :( Minä kerkesin jo lähes friikkaamaan aiemmin tänä keväänä, kun menkat olivat myöhässä e-pillereistä huolimatta. Käytössä oli ja on e-pillerit ja kortsu. Itkin ja panikoin, stressiä ja koulussa oli vikat kokeet menossa. Menkat lopulta tulivat ja sitä helpotuksen määrää! Epäilen just sen älyttömän stressin vaikuttaneen minun kropan toimintaan silloin.
Mutta ap, koita nauttia kesästä edes jotenkin! :) Kyllä sinä itse parhaiten tiedät riittävätkö voimasi ja pystytkö tarjoamaan lapselle parhaan mahdollisen elintason. Jos ei, olisin itsekkin päätynyt aborttiin sinun ja omassa nykyisessä tilanteessa, niin abortti on vain oikea ratkaisu.
N17
Nämä teidän ehkäisynne kyllä tiedetään. Ihan oikeasti ei ehkäisy petä niin usein, kuin tämän palstan perusteella voisi uskoa. Jos siis on käytössä luotettava ehkäisy. Kondomi yksistään ei sellainen ole.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 19:30"]
Miksi tuon ikäiset ylipäätänsä harrastaa seksiä?
[/quote]
Koska eläimet parittelevat vauvasta vaariin :D
Jos on tarpeeksi vanha harrastaa seksiä niin on myös tarpeeksi vanha tulemaan äidiksi.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 20:23"]Jos on tarpeeksi vanha harrastaa seksiä niin on myös tarpeeksi vanha tulemaan äidiksi.
[/quote]
Mites 40-v velat, jotka harrastavat seksiä?
Mäkin tein abortin 17-vuotiaana, eli neljä vuotta sitten. Päivääkään en ole katunut. Elämäntilanteeni ja terveydentilani oli silloin ja on edelleen sellainen, etten olisi pystynyt tarjoamaan lapselle hyvää, vakaata ja turvallista kotia, tuskin edes hyvää raskausaikaa. Lapsi olisi syntyessään pilannut minun elämäni ja minä hänen. Ajattelen, että tein lapsellekin suuren palveluksen, kun en laittanut häntä tähän maailmaan kärsimään. Toki tapahtuma oli ikävä ja olen siitä oppinut ainakin sen, että ehkäisy varmistetaan sataan kertaan. Vähän tullut myös kammoa seksiin ylipäätään, kun se on niin vaarallista. Raskauteen jäi kuitenkin suurin kammo, emetofobikkona raskausaika oli ihan kauheata pahoinvointeineen kaikkineen. Muistan silloin raskaana ollessani ajatella, että mieluummin olisin saanut jonkun pahan sairauden, kunhan ei vain sitä pahoinvointia ym. paskaa tarttis kestää. Eikä ole mieli muuttunut vieläkään, eli en halua lapsia.
Raskaus taisi olla 10. tai 11. viikolla.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 20:30"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 20:23"]Jos on tarpeeksi vanha harrastaa seksiä niin on myös tarpeeksi vanha tulemaan äidiksi. [/quote] Mites 40-v velat, jotka harrastavat seksiä?
[/quote]
Ovat tietenkin tarpeeksi vanhoja äidiksi.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 19:25"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 19:23"]Paljo sulla oli viikkoja. Miks olit sairaalassa? [/quote] 7. Viikolla ap
[/quote]Olet fiksu nuori nainen. Minulla oli samanikäinen potilas, joka oli tehnyt positiivisen raskaustestin lokakuussa, aikansa pähkäili asiaa ja varasi viimein helmikuussa ajan lääkärille saadakseen raskauden keskeytyksen. Myöhäistähän se silloin jo oli.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 19:58"]Vastuullinen poikaystävä olisi ollut sairaalassa mukana!
[/quote]
En minä tarvinnut poikaystävää mukaan kun otin vain pillereitä? :D Siis eihän siinä olisi ollut mitään järkeä.
ap
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 20:12"]Nämä teidän ehkäisynne kyllä tiedetään. Ihan oikeasti ei ehkäisy petä niin usein, kuin tämän palstan perusteella voisi uskoa. Jos siis on käytössä luotettava ehkäisy. Kondomi yksistään ei sellainen ole.
[/quote]
Kondomi on ainoa vaihtoehto minun pahan migreenin takia. Koskaan ennen ei ole mennyt rikki, paitsi kerran ja tulin raskaaksi. _En päässyt_ hakemaan jälkiehkäisyä ajoissa, joten siitä ei ollut apua.
ap
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 20:42"]Miksi nussit ilman ehkäisyä?
[/quote]
Koko ajan oli ehkäisy käytössä, mutta kondomi sattui jostain syystä rikkoutumaan ja en päässyt hakemaan jälkiehkäisyä ajoissa.
ap
Kondomi yksistään ei ole luotettava ehkäisy.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 20:45"]Kondomi yksistään ei ole luotettava ehkäisy.
[/quote]
Kyllä se on kun sitä käyttää oikein. Hormoneita en voi käyttää ja kuparikierukkaa en halua.
ap
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 20:42"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 20:12"]Nämä teidän ehkäisynne kyllä tiedetään. Ihan oikeasti ei ehkäisy petä niin usein, kuin tämän palstan perusteella voisi uskoa. Jos siis on käytössä luotettava ehkäisy. Kondomi yksistään ei sellainen ole. [/quote] Kondomi on ainoa vaihtoehto minun pahan migreenin takia. Koskaan ennen ei ole mennyt rikki, paitsi kerran ja tulin raskaaksi. _En päässyt_ hakemaan jälkiehkäisyä ajoissa, joten siitä ei ollut apua. ap
[/quote]
Minipillerit, kapselit, kierukka? Kyllä vaan kierukka voidaan asettaa myös nuorelle synnyttämättömälle.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 19:32"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 19:29"]Monta nappii siinä lääkkeellisessä keskeytyksessä saa? Mulla on edessä kohta.... ja onko homma ihan ok? Kivut?
[/quote]
En nyt muista montako niitä otin, olin aika muissamaailmoissa ja jännittynyt sillä hetkellä. Homma oli ihan ok ja kipuja oli vähän, mutta ei paljoa.
ap
[/quote]
Provooooo