Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 17v ja tein abortin..

Vierailija
29.05.2015 |

Olen 17v ja jouduin tekemään abortin viikko sitten. Nyt äitini soittelee minulle jatkuvasti, koska olen "murhannut" ihmisen. Huutaa ja syyttelee, mutta ei tajua että ei minulla ole todellakaan mahdollisuuksia pitää lasta. Opiskelen, asun yksiössä vuokralla eikä minulla todellakaan ole aikaa,rahaa,kykyä tai halua saada lasta. Äitini syyllistää minua jatkuvasti, ja minusta tuntuu tosi pahalta, se aborttikin oli henkisesti niin raskas päätös.

Niin nyt vielä tuo äiti aloitti saarnaamisen. En aikonut kertoa äidille, mutta äiti oli soittanut poikaystävälleni minun ollessa lääkärissä, ja poikaystävä oli vahingossa möläyttänyt että minä olen sairaalassa. No sittenhän äiti jatkoi kyselyä niin kauan että kerroin abortista. En kestä tätä syyttelyä! :( En olisi pystynyt huolehtimaan lapsesta...ja ehkäisy oli ja on kyllä käytössä koko ajan.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei minipillerit käy? Entä laastari? Rengas?

Ja tosiaan, miksi kerroit abortista äidillesi kun tiedät kantansa? Miksei isäehdokas hakenut je)pilleriä?

Vierailija
62/70 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan tiedoksi kaikille, että jälkiehkäisypilleritkään ei aina toimi. Otin alle 12 h yhdynnän jälkeen täysin ohjeiden mukaan ja hedelmöityin silti.
Mikään ehkäisy ei ole 100%.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kuitenkin jo kokeillut kaikki markkinoilla olevat ehkäisypillerit ja onhan nekin täytynyt apteekista hakea kai. Migreenihän ei ole mikään este hormonaaliselle ehkäisylle yleensä ottaen. Yleensä jokin pillerimerkki sopii eikä lisää kohtauksia. Paljon olet tuohon ikään jo ehtinyt, kun kaikki on tullut kokeiltua.

Vierailija
64/70 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 21:10"]

Ihan vaan tiedoksi kaikille, että jälkiehkäisypilleritkään ei aina toimi. Otin alle 12 h yhdynnän jälkeen täysin ohjeiden mukaan ja hedelmöityin silti. Mikään ehkäisy ei ole 100%.

[/quote]

Eikä varsinkaan silloin, kun sitä ei käytetä.

Vierailija
65/70 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 21:08"]Miksei minipillerit käy? Entä laastari? Rengas?

Ja tosiaan, miksi kerroit abortista äidillesi kun tiedät kantansa? Miksei isäehdokas hakenut je)pilleriä?
[/quote]

En tiennyt että poikaystävä voisi hakea sen. En ihan oikeasti tiennyt että miehille myytäisiin niitä, koska eiväthän ne niitä käytä.
ap

Vierailija
66/70 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonaaliset ehkäisythän aiheuttavat paljon mielialaoireita usein, joten niitä ei kannata ainakaan sellaisen käyttää jolla on jo muuten hormonitoiminta tai mieli sekaisin.

Terv. Epävakaa persoonallisuushäiriö ja kilpirauhasen vajaa/liikatoiminta (vaihtelee). En suostuisi syömään e-pillereitä vaikka maksettaisiin, koska olen ilmankin jo ihan tarpeeksi sekaisin.

Masennuksesta kärsivä kaveri söi pillereitä (eri merkkejä, ja välissä kokeili myös laastaria) pari vuotta. Sinä aikana oli ihan itkuinen, suuttui ja hermostui pienistä asioista, oli impulsiivinen ja tosi herkkä. Painoa tuli lisää ja mielialat heittelehtivät.

Vierailija
67/70 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 21:14"]

Hormonaaliset ehkäisythän aiheuttavat paljon mielialaoireita usein, joten niitä ei kannata ainakaan sellaisen käyttää jolla on jo muuten hormonitoiminta tai mieli sekaisin.

Terv. Epävakaa persoonallisuushäiriö ja kilpirauhasen vajaa/liikatoiminta (vaihtelee). En suostuisi syömään e-pillereitä vaikka maksettaisiin, koska olen ilmankin jo ihan tarpeeksi sekaisin.

Masennuksesta kärsivä kaveri söi pillereitä (eri merkkejä, ja välissä kokeili myös laastaria) pari vuotta. Sinä aikana oli ihan itkuinen, suuttui ja hermostui pienistä asioista, oli impulsiivinen ja tosi herkkä. Painoa tuli lisää ja mielialat heittelehtivät.

[/quote]

Aloittajalla nyt ei ilmeisesti kuitenkaan ole mieli tai hormonit sekaisin. Hän ainoastaan on lapsellinen.

Vierailija
68/70 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 21:08"]Miksei minipillerit käy? Entä laastari? Rengas?

[/quote]

En tiennyt että poikaystävä voisi hakea sen. En ihan oikeasti tiennyt että miehille myytäisiin niitä, koska eiväthän ne niitä käytä.
ap
[/quote]

Seli, seli. Ajattelitko että jos vaikka itse ole yliherkkä vaikkapa Disperiinille niin et sitten voi sitä ostaa kun et itse voi käyttää?

Teit kyllä todella läpinäkyvän provon.

Vierailija
69/70 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 19:21"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 19:20"]Hienoa ja vastuullista tappaa lapsensa.
[/quote]

Se ei ollut vielä kehittynyt oikeaksi ihmiseksi.
ap
[/quote]
No olihan se jos kerran olit raskaana.

Vierailija
70/70 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehty mikä tehty mutta tosi surullinen juttu silti. Pidäthän huolen ettei tollasta tilannetta pääse syntymään enää uudestaan. Sun äitis reaktio vaikuttaa kyllä tosi pahalta. Toivottavasti se rauhottuu pian. Mäkin oon abortinvastustaja mutta en ikinä syyllistäisi omaa lastani tolla tavalla.
------
Jos sä jossain vaiheessa koet että tarviit aborttisi takia keskusteluapua niin ainakin kouluterveydenhoitaja-, kuraattori -ja psykologi osaavat auttaa. Laitan linkin myös Itu-projektin sivuille: http://ituprojekti.net/fi/
Kyllä se siitä taas lähtee, muista pyytää apua heti jos tuntuu ettet jaksa. Kaikkea hyvää sulle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi