Miehen mielestä hemmottelen kun vien lasta autolla kouluun, mies itse ei vie ei vaikka olisi mikä tulipalopakkanen
Mies asui lapsuuden maaseudulla, kävi kyläkoulua ja muistelee mielellään miten hiihti kouluun nenänpää jäässä. Mies kuulostaa ihan joltain satavuotiaalta joka kertaa sotamuistoja! Miehen mielestä 2km meiltä kouluun ei ole matka eikä mikään ja moittii, kun vien tytön autolla. Miksen veisi kun samalla menen töihin? Ja lapsi joka tapauksessa kävelee kotiin.
Kommentit (52)
Me viedään pakkasella tai sitten maksetaan bussi, matkaa hieman yli 3 km. En itekään pyöräile kovalla pakkasella töihin (vaikka on lyhyempi työmatka kuin lapsille koulumatka), kun se on niin inhaa ja kävellen tuohon matkaan saa alakoululainen varata liki tunnin, joka on jossain 20 asteen pakkasessa sekin aika pitkä aika.
Ite kun sitten kävelen töihin kovalla pakkasella (mulla menee noin 30 minuuttia, mikä on ihan ok), niin hirveän vähän on muita liikkeellä, joten minusta tuntuu että aikuisetkaan ei pyörällä tai kävellen siirry työpaikoillensa kun on kunnolla kylmä... miksi siis lasten pitäisi?
Meneekö se mies muuten aina ja joka säällä lihasvoimalla töihinsä?
Onko mies katkera kun itse joutui ja oman lapsen ei oo pakko?
Äidit ovat nykyään päiväkotien, koulun ja armeijankin kiusankappaleita. Turhaan rasittavat organisaatioita, meidän Niko-Petteri ei,ei,ei
Mies on oikeassa.
Jos lapsi ei kykene kävelemään 2km kouluun, niin joku on pielessä - ennemmin tai myöhemmin.
Näin ne gurling-vanhemmat toimii. Ylisuojelua, eikä tarvitse ihmetellä tuloksia.
Jösses näitä äityliinejä... ihanko 2 km pitäis jannicasofiapetriinan KÄVELLÄ??!
Kamalaa! 😱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä kyllä huomaa miten stadilainen olen, ei tulisi mieleenkään säännöllisesti kävellä kahden kilsan matkaa. Totta kai käyn kävelyllä, mutta silloin kuljen kivoja, vaihtelevia reittejä. Olisi todella puuduttavaa kävellä samaa parin kilometrin reittiä päivästä toiseen.
Koululaisilla on vielä usein paljon tavaraa mukana. Kaikenlaista liikuntavarustetta ja yläasteella ja lukiossa pitkiä päivä ja paljon kirjoja.
No minä olen stadilainen ja kävelen aina metrolle ja pois. 1,5 kilsaa suuntaansa.
Ylemmälle; eikö stadissa just olis mahdollista helposti vaihdella reittejä eikä mennä vaan sitä lyhyintä ja suorinta. Jossain maalla voi olla kirjaimellisesti suora tie jota pitkin mennään ilman vaihtoehtoja.
Alemmalle; 1,5 km ei oo yli kaks km :D
Kyllä tyttö voi minustakin kävellä kouluun ja sieltä kotiin vaikka minkälaisessa säässä tahansa ja vaikka kuinka pitkän matkan. Pojan voi tietysti viedä kouluun ja hänet pitääkin viedä kouluun jos on huono ilma koska pojat ovat parempia ja tärkeämpiä kuin tytöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä kyllä huomaa miten stadilainen olen, ei tulisi mieleenkään säännöllisesti kävellä kahden kilsan matkaa. Totta kai käyn kävelyllä, mutta silloin kuljen kivoja, vaihtelevia reittejä. Olisi todella puuduttavaa kävellä samaa parin kilometrin reittiä päivästä toiseen.
Koululaisilla on vielä usein paljon tavaraa mukana. Kaikenlaista liikuntavarustetta ja yläasteella ja lukiossa pitkiä päivä ja paljon kirjoja.
No minä olen stadilainen ja kävelen aina metrolle ja pois. 1,5 kilsaa suuntaansa.
Ylemmälle; eikö stadissa just olis mahdollista helposti vaihdella reittejä eikä mennä vaan sitä lyhyintä ja suorinta. Jossain maalla voi olla kirjaimellisesti suora tie jota pitkin mennään ilman vaihtoehtoja.
Alemmalle; 1,5 km ei oo yli kaks km :D
Sinulle: en ole väittänyt että se olisi yli kaksi kilometriä.
Ja millä lailla stadissa on helpompi vaihdella reittiä?
Pari kilsaa on terveelle nuorelle ihmiselle todella lyhyt matka, mutta ilman muuta lapsen voi autolla viedä jos lähtee samaan aikaan töihin. Autoilussakin on heti enemmän järkeä kun useampi matkustaa.
Kyllä äiti kuskaa ettei vaan tarvi itse tehdä mitään. Tuommosen matkan kuskaaminen on puhdasta hemmottelua
Vierailija kirjoitti:
Mies on oikeassa.
Jos lapsi ei kykene kävelemään 2km kouluun, niin joku on pielessä - ennemmin tai myöhemmin.
Kyse ei ole siitä etteikö lapsi kykenis kävelemään. Kyse on siitä, että äidillä on sama matka. Ja ei siltikään ole ilmeisesti tapana aina viedä, vaan vaan jos on kylmää tms.
Vierailija kirjoitti:
Näin ne gurling-vanhemmat toimii. Ylisuojelua, eikä tarvitse ihmetellä tuloksia.
Hakemasi sama on curling c:llä.
2km ei ole kyllä yhtään mitään ja olisi hyvää hyötyliikuntaa. Mutta jos kerran kuljet ohi niin sitten on ihan OK.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä äiti kuskaa ettei vaan tarvi itse tehdä mitään. Tuommosen matkan kuskaaminen on puhdasta hemmottelua
"Tehdä mitään" :DD hemmottelusta ei oo haittaa varsinkaan kun se ei ole jokapäiväistä.
Meillä lapsilla oli koulumatka juurikin noin 2 kilometriä. Jos aikataulut natsasivat, niin saivat aamulla kyydin, kun samaan suuntaan mentiin. Muuten kulkivat kävellen/pyörällä. Ehdoin tahdoin ei viemään lähdetty.
Pureskeletko sille lapselle ruuankin valmiiks ettei vaan ole liian rankkaa?
Vihreät ovat laittaneet autot bannaan. Mene julkisilla töihin.
Aamukävelyllä voi olla myönteisiä vaikutuksia lapsen menestymiseen koulussa. Liikuntaa herättä kropan ja saa aivotkin liikkeelle.