Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt kyllä tupakan hinta nousee yli kipurajan...

Vierailija
28.05.2015 |

Ei kai auta kuin lopettaa polttaminen. Se tietysti on tarkoituskin. Yläluokkahan ei juuri sauhuttele ja vaikka sauhuttelisikin, niin hinta on yhdentekevä. Köyhiä nikotiinin suurkuluttajiahan tämä kirpaisee. 

Palveleeko se kuitenkaan kokonaisuudessa? Verotulot pienenevät ja ihmiset ovat eläkkeellä pidempään? On sitten vain enemmän elätettäviä vanhustenhoidon ja toimeentulotuen piirissä. 

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:31"]

Oon tähän asti sanonut, että lopetan röökaamisen kun hinta nousee yli kuuden euron. Nyt se sitten tapahtuu, tosin tästä viisaantuneena olen vähentänyt jo askista päivässä 1-3 tupakkaan/vrk :) ehkä helpompa lopettaminen nyt.

[/quote] Mä mietin joskus että kun hinta nousee yli 10 MARKAN niin lopetan. En ihan silloin kuitenkaan lopettanut vaan jossain neljän euron nurkilla.

Vierailija
22/83 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointia koskeviin keskusteluihin tulee poikkeuksetta kommentointi lukijalta, joka hakee omat tupakkansa Virosta ja Venäjältä. Tämä henkilö todellakin kuvittelee, että muutkin näin tekevät. Saisiko tähän faktaa? Itse uskon,että näin tekee vain runsaasti tupakoiva, tupakoinnin haittoja vähättelee itärajan tai aivan eteläisimmän Suomen asukas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:42"]

Tupakoinnin lopettaminen on helppoa. Sen vaan lopettaa, eikä polta enää. 17 vuotta ehdin tupakoida, ja vain humalassa tekee mieli tupakoida. M33

[/quote] Joskus ihmettelen näitä, jotka sanoo että lopettaminen on helppoa että miksi alunperinkään polttivat?

Vierailija
24/83 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumattakaan tupakkirallista rajan taakse niin ne vähätkin veroäyrit jää saamatta. Mutta kuitenkin hyvä päätös ap, itse lopetin kun toppa alkoi olla n. 5e. Tosin hinta ei ollut ainoa syy vaan niitä viimeisiä niittejä.

Vierailija
25/83 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sellainen satunnaispolttaja/juhlapolttaja. Mua tämä hinnankorotus ei kyllä liikuta oikeastaan yhtään. Ostan sen tupakka-askin vaikka maksaisi 10e, poltan niin harvoin niin tuo ei tunnu missään.

Vierailija
26/83 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:31"]Hae Virosta tai Venäjältä, tai hanki joku joka hankkii tuolta. Olen vuosia tehnyt näin jo.
[/quote]

Miksi pitäis hakea viroata, jos sanoo haluavansa lopettaa?

Vierailija
27/83 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko virosta saa nykyään tuoda?

Kartsan?

Vierailija
28/83 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka-askille oikea hinta olisi noin 50 €, josta veron osuus merkittävä.

Vierailija
29/83 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 00:06"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 23:46"]

Ymmärrättekö te, jotka vaaditte jatkuvasti näiden verojen nostamista, että samalla se ramppaaminen Viroon lisääntyy ja ne rahat menevät sinne? Tiedän useita jo nyt, jotka ostavat sieltä paljon alkoholia ja tupakkaa - itseni mukaan lukien. Jos hinnat menevät ihan älyttömyyksiin, ihmiset alkavat pahimmillaan valmistaa itse sekä salakuljetukset ja rikollisuus lisääntyy. Tämä holhoaminen menee ihan älyttömyyksiin. 

[/quote]

Entä sitten? Ei mun ongelma. Jos joku haluaa halpaa alkoholia ja tupakkaa niin sitten ramppaa Virossa. Simppeliä, eikö?

[/quote]

veroja saataisiin enemmän jos suuriosa alkoholista ostettaisiin Suomesta eikä Virosta, Venäjältä tai tilattaisiin Saksasta. Epäsuorasti se on myös sinun ongelma

Vierailija
30/83 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksinaamaista pelleilyä - kieltäis samalla koko kaman.

Vierailija
31/83 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:34"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:32"]Keuhkosyöpä yms. keuhkosairaudet vähenee ja eikä verovaroja tarvitse käyttää itseaiheutettujen sairauksien hoitoon. Hyvä muutos.
[/quote]
Haha, luuletko että tuo vähentää muiden kuin satunnaispolttajien tupakointia? Suurin osa on jo tähän asti hakenut tupakat Venäjältä jossa se on huomattavasti halvempaa. Sama kuin suurin osa alkoholista kannetaan Virosta. Käyttäjät saa saman halvemmalla molemmista maista mutta haitat jää edelleen Suomeen eikä tule edes verotuloja.
[/quote]

No ihmisiä nyt sattuu elämään muuallakin kuin lähellä venäjän rajaa tai lähellä viroa. Tuskin nyt suurin osa kansasta menee viroon tai venäjälle kun tupakat ja viinat ovat loppu.

Vierailija
32/83 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinko alapeukku :/

Vierailija
33/83 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen viihdepolttaja ja mulla menee tupakkaa ehkä viisi askia vuodessa. Todennäköisesti polttaisin saman verran vaikka hintaa olisi 20€/aski. Maksan myös siideristäni 2,59€/0,275l. Turhuuksista on helppo maksaa kun käyttää vain harvoin.

Vierailija
34/83 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetetaan mun puolesta koko tupakanmyynti Suomesta ja revitään vaikka lapsiperheen tuista se 300 miljoonaa mikä jää uupumaan. 

Vierailija
35/83 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on valmis omista eduistaan luopumaan jos tupakanmyynti Suomessa lopetetaan? Sairaudet kyllä vähenevät mutta siihen menee aikaa eikä sinun elinaikanasi nämä tulokset näy, sen sijaan menetetyt veromiljoonat näkyvät joten alennetaanko vaikka lapsilisää vai lyhennetäänkö äitiyslomaa?

Vierailija
36/83 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakan hinnan nosto on just yks parhaita päätöksiä. Olen itse viihdepolttaja. Mulle on aivan yks hailee maksaako aski vitosen vai 20 euroa silloin kun haluan polttaa. Paljon parempia säästökohteita en tiedä.

Makeisvero yms. muut hötöt kanssa korkealle.

Vierailija
37/83 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:32"]

Kakkostyypin diabetes, jonka lähtösyy pääosin on lihavuus vie monikertaisesti terveydenhoidon resursseja tupakointiin nähden. 

Tässä on vielä huomioitava, että tupakoitsijat maksavat massiiviset verot muihin nähden. Rasvaa ja sokeria saa jokainen samalla hinnalla. Ei-tupakoitsijat eivät maksa yhtään mitään nikotiinista. 

[/quote]

Mitä sitten? Lihaviin on vähän vaikea kohdistaa mitään tiettyä veroa. Se, että lihavat maksavat paljon yhteiskunnalle ei poista sitä tosiasiaa, että niin maksavat tupakoijatkin. On hyvä, että pyritään vähä vähältä poistamaan tupakointi kokonaan, siitä ei ole kenellekään mitään hyötyä.

T. Normaalipainoinen ei-tupakoitsija

Vierailija
38/83 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, noin paljon alapeukkuja? Miksi?  o.O

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 03:15"]

Kannattaa vaan lopettaa. Itse lopetin noin vuosi sitten ja olo parantunut ihan yleisestikin, ei pelkästään tuo rahan meno. Kasvoissa myös iho näyttää terveemmältä. Jos minäkin pystyin lopettamaan niin sinäkin pystyt! ;)

Mulla oli myös kannustimena (ehkä kamalaa sanoa näin) mutta sellainen ohjelma jonka katsoin jossa seurattiin keski-ikäisen norjalaisen viimeisiä hetkiä. Oli kuolemassa keuhkosyöpään, aloittanut jo teininä tupakoinnin. Oli kamalaa katsottavaa. Taitaa olla yksi kivuiaimpia tapoja kuolla :( Katseluaikaa ei valitettavasti enää ole http://areena.yle.fi/1-1637176

Terv. 15 vuotta tupakoinut, askin verran päivässä.

[/quote]

Vierailija
39/83 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että nousee, jos vähenisi tupakointi. Inhoan sitä löyhkää, joutuu kärsimään ulkonakin kun vaikka samoissa valoissa tupruttelee ylikulkua odotellessa joku moukka. Tai kävelee edellä.

Vierailija
40/83 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa, kun tupakoijat perustelevat polttelun etuja sillä, että kuolevat aikaisemmin.

Tolla perusteella se heroiinikin kannattaisi laillistaa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi