Nyt kyllä tupakan hinta nousee yli kipurajan...
Ei kai auta kuin lopettaa polttaminen. Se tietysti on tarkoituskin. Yläluokkahan ei juuri sauhuttele ja vaikka sauhuttelisikin, niin hinta on yhdentekevä. Köyhiä nikotiinin suurkuluttajiahan tämä kirpaisee.
Palveleeko se kuitenkaan kokonaisuudessa? Verotulot pienenevät ja ihmiset ovat eläkkeellä pidempään? On sitten vain enemmän elätettäviä vanhustenhoidon ja toimeentulotuen piirissä.
Kommentit (83)
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 23:46"]
Ymmärrättekö te, jotka vaaditte jatkuvasti näiden verojen nostamista, että samalla se ramppaaminen Viroon lisääntyy ja ne rahat menevät sinne? Tiedän useita jo nyt, jotka ostavat sieltä paljon alkoholia ja tupakkaa - itseni mukaan lukien. Jos hinnat menevät ihan älyttömyyksiin, ihmiset alkavat pahimmillaan valmistaa itse sekä salakuljetukset ja rikollisuus lisääntyy. Tämä holhoaminen menee ihan älyttömyyksiin.
[/quote]
Entä sitten? Ei mun ongelma. Jos joku haluaa halpaa alkoholia ja tupakkaa niin sitten ramppaa Virossa. Simppeliä, eikö?
ensin saadaan jostain riippuvaiseksi hyvä sen jälkeen verotusta nostella :).toivottavasti otetaan briteistä mallia ja erotaan eu:sta
Ymmärrättekö te, jotka vaaditte jatkuvasti näiden verojen nostamista, että samalla se ramppaaminen Viroon lisääntyy ja ne rahat menevät sinne? Tiedän useita jo nyt, jotka ostavat sieltä paljon alkoholia ja tupakkaa - itseni mukaan lukien. Jos hinnat menevät ihan älyttömyyksiin, ihmiset alkavat pahimmillaan valmistaa itse sekä salakuljetukset ja rikollisuus lisääntyy. Tämä holhoaminen menee ihan älyttömyyksiin. Kuvitteletteko myös tosiaan, että terveysongelmat ratkaistaan veronkorotuksilla, kun syyt ovat paljon syvemmällä? Alkoholisteilla ja lihavilla (joku ehdotti älytöntä sokeriveroa, kun jo nyt karkit on kalliita) on monella takana mielenterveydellisiä syitä. Mielenterveyspalveluihin pitäisi satsata ja pyrkiä tekemään enemmän, että kansalaisten terveys lisääntyisi. Ymmärrän, että rahaa tarvitaan, mutta terveysongelmia näillä ei ratkota. Vituttaisi myös itse normaalipainoisena kohtuukäyttäjänä opiskelijana maksaa hirveä hinta siitä, että haluaisi joskus suoda itselleen herkutteluhetken.