Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt kyllä tupakan hinta nousee yli kipurajan...

Vierailija
28.05.2015 |

Ei kai auta kuin lopettaa polttaminen. Se tietysti on tarkoituskin. Yläluokkahan ei juuri sauhuttele ja vaikka sauhuttelisikin, niin hinta on yhdentekevä. Köyhiä nikotiinin suurkuluttajiahan tämä kirpaisee. 

Palveleeko se kuitenkaan kokonaisuudessa? Verotulot pienenevät ja ihmiset ovat eläkkeellä pidempään? On sitten vain enemmän elätettäviä vanhustenhoidon ja toimeentulotuen piirissä. 

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo hinta menee minulla nyt sen kuuluisan "kipurajan" yli.

Tänään ostin sähkötupakka systeemit ja lähden niillä kohti täys vapautta tupakasta.

Itse olen polttanut yli 20v ja aski menee päivässä.

Olen kurkuani myöten täynnä tätä polttamista - se loppuu ny!

Vierailija
42/83 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 15:18"]

Kyllä tuo hinta menee minulla nyt sen kuuluisan "kipurajan" yli.

Tänään ostin sähkötupakka systeemit ja lähden niillä kohti täys vapautta tupakasta.

Itse olen polttanut yli 20v ja aski menee päivässä.

Olen kurkuani myöten täynnä tätä polttamista - se loppuu ny!

[/quote]

Hieno päätös, tsemppiä :)) Muista olla luovuttamatta vaikka menisikin retkahtamaan. Ei pidä heittää kirvestä kaivoon. Retkahduksen jälkeen palaa sitten vain takaisin ruotuun :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että hinta nousee!!

Vierailija
44/83 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko se nousee? Mä niin haluaisin lopettaa. Sais alkaa maksamaan 10- 20 euroa aski, niin lopettaisin varmasti!

Vierailija
45/83 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae Virosta tai Venäjältä, tai hanki joku joka hankkii tuolta. Olen vuosia tehnyt näin jo.

Vierailija
46/83 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tähän asti sanonut, että lopetan röökaamisen kun hinta nousee yli kuuden euron. Nyt se sitten tapahtuu, tosin tästä viisaantuneena olen vähentänyt jo askista päivässä 1-3 tupakkaan/vrk :) ehkä helpompa lopettaminen nyt.

Vierailija
47/83 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkosyöpä yms. keuhkosairaudet vähenee ja eikä verovaroja tarvitse käyttää itseaiheutettujen sairauksien hoitoon. Hyvä muutos.

Vierailija
48/83 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:30"]

Hyvä että hinta nousee!!

[/quote]

Hedelmällisen keskustelun peruspiirteisiin kuuluu argumentoida sanomansa. Eli analysoisitko noin radikaalin hinnan noston positiivisia vaikutuksia?

ap

Vierailija
49/83 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:32"]Keuhkosyöpä yms. keuhkosairaudet vähenee ja eikä verovaroja tarvitse käyttää itseaiheutettujen sairauksien hoitoon. Hyvä muutos.
[/quote]
Haha, luuletko että tuo vähentää muiden kuin satunnaispolttajien tupakointia? Suurin osa on jo tähän asti hakenut tupakat Venäjältä jossa se on huomattavasti halvempaa. Sama kuin suurin osa alkoholista kannetaan Virosta. Käyttäjät saa saman halvemmalla molemmista maista mutta haitat jää edelleen Suomeen eikä tule edes verotuloja.

Vierailija
50/83 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:32"]

Keuhkosyöpä yms. keuhkosairaudet vähenee ja eikä verovaroja tarvitse käyttää itseaiheutettujen sairauksien hoitoon. Hyvä muutos.

[/quote]

Toisaalta ihmiset elävät pidempään. Tupakointihan lyhentää elinvuosia hyvinkin tehokkaasti. Peräti viidellä vuodella (joissain tutkimuksissa olen nähnyt suurempiakin lukuja). Yksi vanhushoitovuosi laitoksessa makssa hyvinkin monta kymmentä tuhatta euroa. 

Eli ei nyt itsestään selvä tämä yhtälö kaiketi ole. 

ap

Vierailija
51/83 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:34"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:32"]Keuhkosyöpä yms. keuhkosairaudet vähenee ja eikä verovaroja tarvitse käyttää itseaiheutettujen sairauksien hoitoon. Hyvä muutos. [/quote] Haha, luuletko että tuo vähentää muiden kuin satunnaispolttajien tupakointia? Suurin osa on jo tähän asti hakenut tupakat Venäjältä jossa se on huomattavasti halvempaa. Sama kuin suurin osa alkoholista kannetaan Virosta. Käyttäjät saa saman halvemmalla molemmista maista mutta haitat jää edelleen Suomeen eikä tule edes verotuloja.

[/quote]

Satunnaispolttajalla on sitten varaa maksaa askistaan enemmän.

Vierailija
52/83 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:31"]

Paljonko se nousee? Mä niin haluaisin lopettaa. Sais alkaa maksamaan 10- 20 euroa aski, niin lopettaisin varmasti!

[/quote]

Kaksi euroa per aski kutakuinkin. Eli jos sellaista kuuden euron merkkiä vetelee askin päivässä, niin kuusikymppiä enemmän joutuu pulittamaan kuussa tästä huvista. 

ap

Vierailija
53/83 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:37"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:31"]

[/quote]

Kaksi euroa per aski kutakuinkin. Eli jos sellaista kuuden euron merkkiä vetelee askin päivässä, niin kuusikymppiä enemmän joutuu pulittamaan kuussa tästä huvista. 

ap
[/quote]
Oho. Nyt on jo isot korotukset. Taidanpa alkaa trokaamaan tupakkaa Suomeen...

Vierailija
54/83 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus korottaa tupakkaveroa

Vierailija
55/83 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorten tupakointi varmasti vähenee entisestään ja se on hyvä.

Vierailija
56/83 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:41"]

Nuorten tupakointi varmasti vähenee entisestään ja se on hyvä.

[/quote]

Nuorten tupakointi sitten 80-luvun ei ole kovin paljon vähentynyt. Ilmiö on polarisoitunut. Amislaiset polttavat järjestään, lukolaisista harva. 

Polttaja profiloituu nykyään luuseriksi paremmissa piireissä. 

Mutta onko oikein juuri näitä ihnisiä rangaista? Itse siis poltan, kuten aloituksesta tuli ilmi. Olen akateeminen työtön. 

ap

Vierailija
57/83 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:32"]

[/quote]

Tällä perusteella karkkien ja limsojen ja muun roskapaskan verotus pitäisi kymmenkertaistaa. Kyllä ylipaino aiheuttaa paljon enemmän kustannuksia terveyspalveluille...

Vierailija
58/83 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:01"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:58"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:29"]

Ei kai auta kuin lopettaa polttaminen. Se tietysti on tarkoituskin. Yläluokkahan ei juuri sauhuttele ja vaikka sauhuttelisikin, niin hinta on yhdentekevä. Köyhiä nikotiinin suurkuluttajiahan tämä kirpaisee. 

Palveleeko se kuitenkaan kokonaisuudessa? Verotulot pienenevät ja ihmiset ovat eläkkeellä pidempään? On sitten vain enemmän elätettäviä vanhustenhoidon ja toimeentulotuen piirissä. 

[/quote]

Joutavaa panikointia, alat vaan ostamaan hiukan erinäköisessä askissa, sellaisessa missä aakkoset on hiukan kummasti kirjoitettu  ;) . Putoaa hinta alle puoleen.

[/quote]

Mistä niitä saa? Ilman siis, että itse lähtee Viroon? 

ap

[/quote]

Pitää tuntea oikeita henkilöitä  ;) ..

Vierailija
59/83 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivämatkan Tallinaan saa kympillä. Sieltä 2 kartonkia mallua yht. 70 e ja mulla se riittää kolme kk. Eli ei kirpase. Näin oon toiminu jo vuosia.

Vierailija
60/83 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurimaat kiittävät ! :) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme