Onko muilla vieroitusoireita Euroviisuista?
Minulla on vähän tyhjä olo nyt kun viisut on ohi ja vasta vuoden päästä on seuraavat kisat. Päässä soi jatkuvalla syötöllä tämän vuoden eri viisukappaleita - niihin ehdin jo kiintyä! :D Ja kyllä, myös niihin, jotka aluksi ärsytti ja/tai tuntui mitäänsanomattomilta. Onneksi on digiboxin tallenteet (semit 1&2 + finaali) sekä youtuben soittolistat...:) En ymmärrä miksi aina viisujen jäljeen iskee tällainen "masistila". Sama juttu mm. jalkapallon mm-kisojen päättymisen jälkeen. Ehkä pitäisi hankkia elämä? :)
Kommentit (54)
Meidän pitää painostaa Yleä että he aloittaisivat jo syksyllä UMKin teon ja näytettäisiin vaikka netissä kansalle kaikki viisuehdokkat. Tavallisesti kisaan lähetetään noin 250 kappaletta. Äänestää voisi sitten vaikka 1 ääni per puhelin.
Minä tykkään vielä fiilistellä. Tutustuin tämän vuoden viisuihin ekaa kertaa vasta 4-tuntisen esikatselumarathonin aikana, eli en ole vielä 1-2 viikossa ehtinyt niihin kyllästyä. Päinvastoin, ne vain paranevat. Viisut meni liian nopeasti ohi ja harmitti hyvien kappaleiden putoaminen ja joidenkin lemppareiden huonohko menestys finaalissa. Aluksi kauhistelin tämän vuoden viisujen balladien ja duettojen määrää, mutta kova taso yllättikin positiivisesti. Moni noista viisuista on paljon laadukkaampi kuin Suomen radioissa soitettava tusinapoppi. Siksi en ole vielä valmis sanomaan biiseille hei-hei vaan kuuntelen niitä mielelläni vielä lähipäivinä mm. lenkillä käydessäni. :)
Toivoisin, että Umk:hon tulisi laadukasta musiikkia ja viisuihin panostettaisiin kunnolla. Suomessa on oikeasti hyviä, lahjakkaita muusikkoja. Harmi, etteivät he halua "pilata mainettaan" euroviisuilulla.
Täällä ihan oikeasti on kannatettu Viroa ja Italiaa? Itse kuulin biisit ensimmäistä kertaa vasta finaalissa ja kaverin kanssa jo pohdimme millaista paskaa viisuistakin löytyy. Venäjä oli hyvä, mutta Ruotsi ehdoton voittaja!
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 00:29"]Täällä ihan oikeasti on kannatettu Viroa ja Italiaa? Itse kuulin biisit ensimmäistä kertaa vasta finaalissa ja kaverin kanssa jo pohdimme millaista paskaa viisuistakin löytyy. Venäjä oli hyvä, mutta Ruotsi ehdoton voittaja!
[/quote]
Venäjä oli minustakin balladeista paras, mutta ei kovin omaperäinen kappale (vaikkakin ns. kaikkien oppikirjojen mukaan täydellinen viisu). Ruotsin biisistä pidin vielä Melfestin aikaan, mutta plagiaatiksihan tuo paljastui ja meni maku. Eniten siis sen valoshown kopioksi (Dandypunk) paljastuminen aiheutti minulle pettymyksen. Kappaletta soitettiin paljon myös radiossa ja siihen ehti kyllästyä. Ei ollut enää raikas viisujen aikaan. Voitto oli silti ennalta-arvatrava (se valoshow). Italia oli minustakin huono, vanhanaikainen ja tylsä (kertsiä en enää edes muista, toisin kuin kaikki muut maat muistan). Viro oli tyylikäs ja avautui paremmin mitä enemmän sitä kuunteli. Lavalla hypnoottinen tunnelma. Tykkäsin myös Belgiasta ja Montenegrosta.
Itse katsoin vain semifinaalit, itse finaalilähetys jäi katsomatta kun mies vei minut syömään :) Eipä kyllä harmita yhtään, ei ollut yhtä ainutta mieleenpainuvaa kappaletta. Oli kyllä pettymys tämän vuoden viisut, lähes pelkkiä balladeja, kaikki saman kuuloisia, osa semifinaaleista jatkoon päässeistä eivät osanneet edes laulaa! Vetivät ihan nuotin vierestä.
Joku voisi ihmetellä miksi katson aina viisut kun en pidä popista enkä voi sietää näitä imeliä balladeja, jotka kaikki kuulostavat toisiltaan. Yleensä odotan että olisi edes muutama bändi tai joku erilainen esiintyjä. Nyt vaan oli huono vuosi (johtuneeko tuomaristosta?), ettei ollut edes yhtä esitystä jonka muistaisin vielä ensi vuonna. Typerää ja yleisöä halveksuvaa myös koko raatihomma, ihan kuin ihmiset eivät osaisi äänestää "oikein".
Tuli kans mieleen että pitäisi olla myös "rockviisut" jos nirppanokkaraadille ei kelpaa muut kuin rakkauslaulut :D Tuntuu muutenkin viisuyleisö olevan aika tiukkapipoista porukkaa kun Lordin voitto oli niin hirveä järkytys monelle, itse olin elänyt siinä luulossa että viisuissa pitäisikin nähdä erilaisia esiintyjiä. Näköjään pitää sopia tiettyyn muottiin että kelpaa.
"I didn't wanna wake you up..." ...from this Eurovision bubble.
Minullakin soi päässä viisubiisit ...
Osittain siksi että teinini luukuttaa niitä joka päivä, tai siis muutamia niistä.
Päässä soi Viro <3
Belgia, Ruotsi, Norja <3
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 23:12"]
Kuuntelen vielä Portugalin ja Slovenian biisiä. Slovakiaa vähän myös.
[/quote]
Slovakia ei edes osallistunut tänä vuonna.
Ootteko muuten Viisukuppilassa?
Viron biisin takia seurasin ja jännitin tänä vuonna viisuja ekaa kertaa. Vieroitusoireita täälläkin!
Yleensä on, tänä vuonna ei. Ennalta arvattavat tulokset masensi jo etukäteen sekä UMK:ssa että Euroviisuissa ja hyviä viisuja oli vain muutama, nekin taisin kuluttaa puhki jo ennen finaalia. Sunnuntaina vatvoin vielä tuloksia, mutta maanantaina oli ihana palata arkeen.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 00:02"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 23:55"]Viron laulajattaren upeat silmät, surullinen ja loukkaantunut katse, hölskähtelevät ihanat rinnat, mahtavat huulet. Tekisi mieli halata, lohduttaa ja suudella huulille. t. av-mamma Oulusta [/quote] jee, täällä toinen viron biisiin rakastunut av-mamma oulusta! vertaistukihali!
[/quote]
Jännää, että viisut tuovat aina AV-mammoissa esiin uusia puolia seksuaalisesti :D Viime vuonna oli Conchitaan hullaantuneita heteromammoja lauma...
En katsellut finaalia, joten voi olla, että live-esitys oli ihan peestä (näin olen kuullut), mutta olen Spotifysta kuunnellut jatkuvalla syötöllä Iso-Britannian pirtsakkaa kappaletta :D
Viron biisi ja esitys oli hyvä! Mutta livenä vielä parempi oli NORJA! Eikö kukaan muu täällä hehkuta sitä! Heidän lavashow ei tosin ollut yhtä hyvä mutta se laulu... Ah!!!!
Mulla jäi päähän soimaan vain ne kamalimmat. :D Golden Boy, Georgian Warrior (se toinen samanniminen oli vähän parempi), Liettuan tai Latvian ylipirteä I'm in loooo-ove, loo-o-ov!, Beauty never lies, Saksan Black Smoke ja se yksi kaamea Autumn Leaves...
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:45"]Viron biisi ja esitys oli hyvä! Mutta livenä vielä parempi oli NORJA! Eikö kukaan muu täällä hehkuta sitä! Heidän lavashow ei tosin ollut yhtä hyvä mutta se laulu... Ah!!!!
[/quote]
Minun suosikki oli Norja musiikkivideoiden perusteella. Lavashowhun petyin ja siksi Viro kiilasi ohitse.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:24"]
Ootteko muuten Viisukuppilassa?
[/quote]
En.. Seuraan viisuja (ja umk:ta) intohimoisesti joka kevät, mutta Viisukuppilan porukoihin en tunne olevani tarpeeksi pro :) Ja niillä on siellä varmaan oma sisäpiirinsä, johon amatöörejä ei huolita ;) Käyn kyllä joka vuosi siellä kurkkimassa.
Katoin netistä Montenegron biisin sanat ja sitä oon nyt hoilaillut Knezin mukana. Viime sunnuntaina mullakin soi aivan kaikki parhaat piisit vuoron perään päässä. Euroviisut on viime vuosina vaan parantuneet, aivan mahtava fiilis! Pitäiskö lähteä Stokikseen ens vuoden toukokuussa?
Muistaakseni Euroviisulähetyksessä mainittiin, että ainakin toinen niistä Viron edustajista puhuu myös sujuvasti Suomea.
Mulle vaan tulee käsittämätön tarve saada jo tietää seuraavan vuoden esittäjät ja biisit (etenkin Suomen osalta), mutta yhtään ei tee mieli jäädä muistelemaan tämänvuotisia. Olen kai kummallinen.