Muokattu profiilikuva facebookissa. NOLOA!!!
Mitäs mieltä täällä ollaan profiilikuvista, missä ihoa on tasoitettu ja silmänaluset siloiteltu? Mun mielestä on ihan äärettömän noloa muokkailla kuvia ja sitten kalastella niillä kehuja sosiaalisessa mediassa. ETHÄN SE OLE SINÄ SIINÄ KUVASSA, VAAN SE MITÄ HALUAISIT OLLA!! :DD
Mitä mieltä muut? Miksi laitatte muokattuja kuvia? Kommentoitteko koskaan muokkaajille?
Kommentit (21)
Luuletko, ettei valokuvaamon kuvia muokata?
Voi teitä ja teidän ongelmia. Varmaan itellä joku "just heräsin" -kuva profiilikuvana :-)
Itse olen joskus muokannut verille raavitun finnin pois muutoin hyvästä kuvasta. Minusta niin harvoin saa edustavaa otosta, kun en kameran edessä osaa olla luontevasti. Ja kun yleensä minulla ei finnejä ole, niin enpä laske tuota huijaamiseksi. En itsekään ymmärrä sitä, että photoshopataan oma kuva kuin mainoskuvat ikään.
Joo onhan se vähän feikkiä kieltämättä. Mutta en nyt kauheesti jaksa paheksua. Itse painan kyllä iPhonen taikasauvanappia (automaattinen kuvanparannus) mutta se lähinnä korjaa valaistusta paremmaksi.
Mä taas inhoan realistisia "ihohuokoset pääosassa"-otoksia. Tai saa muilla olla mitä vaan, mutta minä tykkään laittaa esteettisemmän, vaikka selvästi esim. värisävyillä muokatun kuvan itsestäni.
Mitä sillä on väliä, että siinä ei näy kaikki kauneusvirheeni tai se ei ole alkuunkaan realistinen?!
Missä säännöissä on määrätty, että siinä pitää näyttää juuri siltä kuin oikeasti on, kysyn vaan?
Profiilikuvallaan voi ilmaista omaa persoonallisuuttaan lukemattomilla tavoilla, jos vain on mielikuvitusta ja kauneuden/tilanne/huumorintajua.
Tosi kiva, jos joku ei ihan kaunein saa tuntea olonsa hyväksi
Nykyajan kamerat muokkaa itsestään .
yksi tuttu on kaventanut naamaansa, samalla se on kasvanut pituutta, ei voinut kuin nauraa.
Nainen on kuukasvoinen pallonaama ja facebook kuva kaukana todellisuudesta.
Ihan ok jos muokkausta ei huomaa. Hälytyskellot kyllä soi kavereilla jos silmät ovat epätavallisen suuret ja kimmeltävät, tausta kupruilee tai valtava kaksoisleuka on hävinnyt. Jo hyvällä valaistuksella voi vaikuttaa suotuisasti kuviin.
Ja jos muokataankin niin vois kyllä vähän katsoa että ovenkarmit on suorassa eikä jää muutakaan räikeää mokaa, esim kasvojen ihon blurraaminen tai selkeästi jälkeenpäin lisätty silmämeikki.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 22:22"]
Kyllä mäkin vähän ihmettelen. Ja tahallaan otettu sellaisissa asennoissa, että esim. rinnat tai joku hulppea mökki näkyy taustalla...
Pahimpia on kuitenkin nämä julkkiksen kainalossa -profiilikuvat. Kaikki tietää, että kontakti tuohon julkimoon kesti vain sen pari sekuntia ja olet edelleen sama tavis kuin ennenkin. Huoh.
[/quote]
Hä, miksi ja miten ne rinnat sinne taustalle laitetaan?
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 01:32"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 22:22"]
Kyllä mäkin vähän ihmettelen. Ja tahallaan otettu sellaisissa asennoissa, että esim. rinnat tai joku hulppea mökki näkyy taustalla...
Pahimpia on kuitenkin nämä julkkiksen kainalossa -profiilikuvat. Kaikki tietää, että kontakti tuohon julkimoon kesti vain sen pari sekuntia ja olet edelleen sama tavis kuin ennenkin. Huoh.
[/quote]
Hä, miksi ja miten ne rinnat sinne taustalle laitetaan?
[/quote]
Esittelee joogataitojaan?
Mua aina vaivaa jo se että shoppaan jonkun yksittäisen finninkötkäleen pois... Muuta en tee, no valoa säädän toki mutta siinä ne.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 22:34"]
yksi tuttu on kaventanut naamaansa, samalla se on kasvanut pituutta, ei voinut kuin nauraa.
Nainen on kuukasvoinen pallonaama ja facebook kuva kaukana todellisuudesta.
[/quote]
Onko meillä sama kaveri... Mun yksi kaveri tekee juuri noin, lisäksi sen jokainen profiilikuva on ihan samannäköinen edellisen kanssa että en edes tiedä miksi vaihtaa sitä. Yhdessäkään kuvassa ei näytä itseltään.
Ei kuvan muokkailussa ole mitään pahaa, mutta valitettavasti jos muokkaus on tehty huonosti, se näkyy selvästi. Olisi hyvä opetella kuvankäsittelyä vähän, koska erottuvat silotukset näyttävät hölmöiltä. En itse muokka kuviani, vaikka osaisin, vaan valitsen mieluummin hyvän kuvakulman. Minusta se, että kuvaansa ei ole muokattu, kertoo myös hyvästä itsetunnosta ja mielikuva ihmisestä on sitten lopulta positiivisempi kuin kuvaansa käsitelleen. Nämä ovat sellaisia alitajuisia mielleyhtymiä, joita tiedän kaikille tulevan. Siksikään en muokkaile omiani.
Mä ainaki otan kuvat aina kännykällä. Tässä nyt ei hääviä kuvankäsittelyä edes ole. Mitä nyt värisävyä saa muutettua.
Voi voi kyllä sun kateus paistaa jo kilometrien päähän. Häiritseekö sua toisten "muokatut" profiilikuvat niin paljon?
Itse olen lähinnä kauhistellut miten järkyttäviä kuvia ystäväni ja tutut julkaisee itsestään netissä. Siis ihan kamalia! Ei tulisi mieleenkään laitttaa twitteriin profiilikuvaksi sellaista missä joka ainoa miljoona ryppy näkyy (40-vuotiaalla), tai hirveät finnit! mut meitä on moneen junaan näköjään.
"Kommentoitteko koskaan muokkaajille?" Mikäs kysymys tää on? AI mun pitäisi kommentoida jollekin joka on muokannut profiilikuvaansa, että soosoo mitäs olet muokannut naamaasi? :D