Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihreä ideologia vs. arkitodellisuus: "Herttoniemeen rakennettiin kerros­talo, jossa on vain kourallinen auto­paikkoja – Nyt asukkaiden auto...

Kommentit (121)

Vierailija
41/121 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin juuri autoni. Kävi tarpeettomaksi ja rahaa säästyy todella paljon. 

Vierailija
42/121 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oma auto käytössä, niin eikö asunnon voisi ottaa jostain vähän kauempaa kuin metroaseman vierestä alle 10 km päässä Helsingin ydinkeskustasta? Vai onko tässä kyse siitä, että pitää saada kaikki: upouusi asunto, edullinen vuokra, palvelut kävelymatkan päässä, hyvät julkiset yhteydet, sekä oma parkkipaikka pihasta (mielellään ilmaiseksi)? Eiköhän siitäkin olisi poru saatu aikaiseksi, jos talo olisi rakennettu puolet pienemmäksi ja säästynyt tonttimaa olisi pyhitetty autopaikoille.

Miinuksia varmasti satelee. Olen itsekin ollut opiskelijana Helsingissä, eikä olisi tullut mieleenkään tuolloin hankkia omaa autoa. Nykyään työssäkäyvänä omistan auton, ja sen perusteella hankimme puolisoni asunnon paikasta, jossa on parkkipaikkoja, sekä pihalla että kadulla. Yksi unelmien asunto jäi hankkimatta juuri parkkihaasteiden vuoksi. Elämä on täynnä valintoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/121 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus päättää stadin kaavoituksesta. Katsokaa kuka istuu valtuustossa enemmistönä.

Vierailija
44/121 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelija-asunnoissa asuvilla nyt vielä on keskimääräistä helsinkiläistä todennäköisemmin auto. HOAS:in asuntoa ei oikein saa, jos on pääkaupunkiseudulta, joten asukkaat ovat muualta kotoisin ja todennäköisesti nuoria, jotka haluavat käydä siellä muualla kohtuullisen usein, menevät sinne lomikseen ja osiksi viikonlopuista.

Jos se "muualla" ei satu olemaan rautatieverkon varrella, ei sinne Helsingistä pääse julkisilla liikennevälineillä. Bussien kaukoliikenne on ajettu maassa alas ja se on enää harvoin millään lailla toimiva vaihtoehto.

Jos autolla käy vanhempien luona kerran kuussa ja lomilla, niin autoa ei varmaan tarvitse sen takia seisottaa pihassa ulko-oven vieressä loput ajasta. Auton voi jättää kauemmas (esimerkiksi sen ihan vierestä kulkevan metron reitin varrelle) ja hakea sieltä sitten, kun sille on tarvetta. Suurkaupungissa autopaikka omassa pihassa on luksusta, ei ihmisoikeus.

Vierailija
45/121 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on oma auto käytössä, niin eikö asunnon voisi ottaa jostain vähän kauempaa kuin metroaseman vierestä alle 10 km päässä Helsingin ydinkeskustasta?

Jos opinahjo sattuu sijaitsemaan ydinkeskustassa tai sen tuntumassa, kuten moni sijaitsee, ei sinne oikein omalla autolla pääse/kannata kulkea. Helsingissä sisäiseen liikenteeseen, varsinkin päiväsaikaan ja laidemmalta ydintä kohti ja takaisin, kannattaa käyttää julkisia eli asunnon sijainnin suhteen oma auto ei tee eroa. Kouluun pitää kuitenkin kulkea julkisilla oli autoa tai ei.

Vierailija
46/121 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika köyhää menoa kun puuttuu parkkihalli

Vierailija
47/121 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kts. auton tarrat:

https://cdn.nettiauto.com/live/review/10339/hummer-h2-f0345b380936c779-…

Yksi kaveri kertoi että joku laittoi tuollaisen vastaavan aina parkkiin jonnekin ministeriön paikalle parkkihalliin (tyypillä oli oikeus parkkeerata, kyse oli siis jostain virkamiehestä).

Ja Vihreät olivat silloin hallituksessa.

Vierailija
48/121 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreiden ideologia vs. teot? Pekka Haavisto antaa kuvan julkisuuteen vihreänä vaatimattomana partiopoikana. Elää Kulosaaressa yli 400 m2 talossa ja ajaa dieselillä käyvää katumaasturia.

Älä unohda, että puskee polttoainetta myös Itämereen siitä vanhasta puisesta moottoriveneestä, jonka omistaa. On omalta osaltaan edistämässä vesien rehevöitymistä.

Vierailija
49/121 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jani Toivolan mielestä kukaan ei tarvitse parkkipaikkaa saastuttavalle autolle, koska kaikki yli 100 metrin liikkumiset voi hoitaa taksikortilla.

Kyllä taksin käyttö onkin paljon ekologisempi tapa, jos jättää oman auton kokonaan hankkimatta.

Vierailija
50/121 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät on aivan kuin Heidi Haavisto, joka oli jahtaavinaan ministeriaikoinaan harmaan talouden harjoittajia ja samaan aikaan teetätti kotiremonttinsa pimeästi. Eli olet valmis vihreän puoueen ehdokkaaksi, jos olet valmis sanomaan "Tehkää niinkuin minä puhun, ei niinkuin minä teen".

Vierailija
51/121 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreät on aivan kuin Heidi Haavisto, joka oli jahtaavinaan ministeriaikoinaan harmaan talouden harjoittajia ja samaan aikaan teetätti kotiremonttinsa pimeästi. Eli olet valmis vihreän puoueen ehdokkaaksi, jos olet valmis sanomaan "Tehkää niinkuin minä puhun, ei niinkuin minä teen".

Nimi tuli väärin, ei Haavisto vaan Heidi Hautala.

Vierailija
52/121 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo remontti oli kyllä ihan mitätön. Enkä ole ikinä edes pitänyt Heidi Hautalasta. Ja Hautala oli teetättänyt sen remontin paljon ennen ministeriaikaansa.

Nykyisin on palkka.fi -palvelu netissä, jonka kautta helposti pystyy hoitamaan tuon byrokratian mikä liittyy siihen jos haluaa teetättää laillisesti jonkun työn. Aiemmin oli paljon hankalampaa.

Vierailija
53/121 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo remontti oli kyllä ihan mitätön. Enkä ole ikinä edes pitänyt Heidi Hautalasta. Ja Hautala oli teetättänyt sen remontin paljon ennen ministeriaikaansa.

Nykyisin on palkka.fi -palvelu netissä, jonka kautta helposti pystyy hoitamaan tuon byrokratian mikä liittyy siihen jos haluaa teetättää laillisesti jonkun työn. Aiemmin oli paljon hankalampaa.

Jos ministeri ei saa pikkuhommia tehtyä laillisesti eli tarvittavat verot maksaen niin miksi kukaan muukaan edes yrittäisi.

Vierailija
54/121 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jani Toivolan mielestä kukaan ei tarvitse parkkipaikkaa saastuttavalle autolle, koska kaikki yli 100 metrin liikkumiset voi hoitaa taksikortilla.

Kyllä taksin käyttö onkin paljon ekologisempi tapa, jos jättää oman auton kokonaan hankkimatta.

Käyttäisin minäkin, jos olisi varaa.

Nyt joutuu vanhalla skodaruppanalla ajelemaan töihin ja takas. Mersu kuskeineen olisi niin paljon parempi vaihtoehto, mutta hillotolppa on niin kaukana.

Vierailija
55/121 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläiset voivat mun puolesta kävellä, pyöräillä tai mennä julkisilla.

Vierailija
56/121 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiläiset voivat mun puolesta kävellä, pyöräillä tai mennä julkisilla.

Tää on ihan toimiva suunnitelma koska mun serkun tyttären kummin kaiman kaverin opiskeleva sukulainen pärjäsi pari vuotta ilman autoa asuessaan porvoossa yliopistokampuksella kilometrin päässä synnyinkodistaan. Joten en näe miksei kaikki muutkin helsinkiläiset pärjäisi ilman autoja ja keskustan tiet + parkkipaikat voi lopettaa kokonaan. t. vihreä kaupunkisuunnittelija

Vierailija
57/121 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten voi nostaa perseen penkistä ja vaikkapa kävellä sen puoli kilometriä eikä "ekologisesti" ajeluttaa lähes tyhjää autoa eestaas keskustan ruuhkissa.

Vierailija
58/121 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on opiskelija-asuntola ja metroasema on vieressä. Ei mun opiskeluaikaan kellään ollut omaa autoa, pyörällä tai julkisilla mentiin. Paikallisen opiskelija-asuntolan pihassa oli noin 10 autopaikkaa joista puolet vapaina.

Minun opiskeluaikanani 1980-luvun lopussa lähes kaikilla opiskelijoilla oli auto.

Vierailija
59/121 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten voi nostaa perseen penkistä ja vaikkapa kävellä sen puoli kilometriä eikä "ekologisesti" ajeluttaa lähes tyhjää autoa eestaas keskustan ruuhkissa.

Katsopa huviksesi, miten kätevästi tuolta pääsee metrolla Koskelan sairaalalle.

Vierailija
60/121 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin tuo on opiskelija-asuntola. Toiseksi Hesarin jutusta oli jätetty pois se tieto, että läheskään kaikki lähikaduille pysäköidyt autot eivät ole talossa asuvien opiskelijoiden, vaan suuri osa niistä kuuluu lähellä olevien rakennustyömaiden työntekijöille.