Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saa nähdä minkälainen vääntö tulee vakuutusyhtiön kanssa kun joutuvat nyt maksamaan miehelle haittakorvausta

Nimimerkki
25.01.2022 |

Työtapaturmasta tulee vuosi ja vamma katsotaan myös erikoislääkärin mukaan pysyväksi. Kun työtapaturmasta on vuosi niin on oikeus haittakorvaukseen, mutta kun vakuutusyhtiöistä ei aina tiedä... Mä noita luokituksia katsoin ja mun käsityksen mukaan miehen vamma on luokkaa viisi. Aivan varmasti yrittää vakuutysyhtiö alempaa luokkaa. Vaikuttaa kuitenkin miehen työntekoon, on kipuja ja käsi ei toimi kuten pitäisi. Ei tule välttämättä koskaan toimimaan eikä käsikirurgin mukaan uudesta leikkauksesta ole hyötyä.

Tuttava juuri vääntää asiasta vakuutusyhtiön kanssa kun häneltä meni työtapaturmassa sormia ihan poikki ja käsi on käytännössä aikalailla entinen. Hoitavat lääkärit sanoo useamman pykälän korkeamman haittaluokan kuin vakuutusyhtiön lääkäri. Kelan ja vakuutusyhtiöiden lääkäreiden mukaan ihmiset ovat aina terveitä tai vain pientä vaivaa...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sen luokituksen tekee se lääkäri

Vierailija
2/15 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skipatkaa välihommat ja menkää suoraan oikeuteen niin pääsette helpommalla ja halvemmalla. Vakutuusyhtiöt harvemmin korvaa mitää ennen kuin oikeudesta käsketään korvaamaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skipatkaa välihommat ja menkää suoraan oikeuteen niin pääsette helpommalla ja halvemmalla. Vakutuusyhtiöt harvemmin korvaa mitää ennen kuin oikeudesta käsketään korvaamaan

No ei todellakaan lähdetä oikeuteen ennen kuin sieltä tulee päätös. Miehelle on kyllä maksettu monen kuukauden palkka vakuutusyhtiöstä ja nyt kun tekee lyhennettyä työaikaa niin vakuutusyhtiö maksaa ansionmenetyksen. 

Vierailija
4/15 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutuslääkäreille on helvetíssä ihan oma paikka.

Vierailija
5/15 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakuutuslääkäreille on helvetíssä ihan oma paikka.

Alin jäinen helvetti, täynnä pistäviä neulova ja kovaa tuulta.

Vierailija
6/15 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtapaturman aiheuttaman pysyvän haitan määrittelystä löytyy tietoa verkkosivultamme

https://www.tvk.fi/korvaaminen/korvaukset/haittaraha/ ).

"Pysyvä haitta voidaan arvioida aikaisintaan vuoden kuluttua tapaturmasta tai ammattitaudin ilmenemisestä. Jos haittaluokkaa ei silloin voida lopullisesti vahvistaa, maksetaan haittarahan ennakkoa, kun tiedetään, minkä suuruinen pysyvä haitta vähintään tulee olemaan.

Haittaluokkia on yhteensä 20 ja ne on määritelty valtioneuvoston asetuksessa haittaluokituksesta. Haittaluokka on määritelty haittaluokituksessa joko tarkasti tai väljemmin kuvaamalla vamman tai sairauden aiheuttaman toiminnanvajauksen eri asteita. 

Korvausta kivusta, särystä tai kosmeettisesta haitasta ei makseta erikseen. Nämä on kuitenkin huomioitu haittaluokituksessa ja ne sisältyvät haittarahakorvaukseen.

Haittarahan suuruus määräytyy haittaluokan ja laissa mainitun perusmäärän mukaisesti. Vahingoittuneen työntekijän ikä vaikuttaa korvauksen määrään. Vahingoittuneen työntekijän ansiotuloilla tai muilla yksilöllisillä olosuhteilla, kuten harrastuksilla ei ole merkitystä korvausta määritettäessä.

Haittaraha maksetaan kertakorvauksena, jos haittaluokka on 1–5. Haittaluokissa 6-20 korvaus maksetaan kuukausittain jatkuvana korvauksena.  

Jos haitta pahenee myöhemmin, siitä maksetaan lisäkorvausta. Haitan paheneminen korvataan, jos haittaluokka nousee vähintään yhdellä. Jos jatkuvan haittarahan haittaluokka myöhemmin laskee vähintään yhdellä luokalla, maksetaan haittarahaa muutoksen jälkeen muuttuneiden olosuhteiden mukaan.

Haittaraha on verovapaa korvaus."

Vierailija
7/15 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kyllä mä olen nuo lukenut. Se on nyt vakuutusyhtiöstä kiinni mitä siellä päätetään. Jos väittävät haittaluokkaa alemmaksi, niin kyllä laitamme valituksen. Miehen käsi ei toimi kunnolla eikä tule välttämättä enää koskaan toimimaan. Korjaavaa leikkausta ei kannata tehdä ja ainoa leikkaus mitä saatetaan tehdä on se, että jäykistetään lisää niveliä. Silloin vaikeutuu entisestään käden käyttäminen.

Vierailija
8/15 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki ap kirjoitti:

Niin kyllä mä olen nuo lukenut. Se on nyt vakuutusyhtiöstä kiinni mitä siellä päätetään. Jos väittävät haittaluokkaa alemmaksi, niin kyllä laitamme valituksen. Miehen käsi ei toimi kunnolla eikä tule välttämättä enää koskaan toimimaan. Korjaavaa leikkausta ei kannata tehdä ja ainoa leikkaus mitä saatetaan tehdä on se, että jäykistetään lisää niveliä. Silloin vaikeutuu entisestään käden käyttäminen.

Mies tekee lyhennettyä työaikaa eli pystyy vastamaan elannostaan. Vakuutus yhtiö tulee laskemaan teidän kuvittelemaan haittaluokka alemmaksi.

Vierailija
9/15 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeudessa voi pyytää asiassa ennakkopäätöstä. Siitähän vakuutusyhtiön lakimiehet repivät pelihousunsa. Ehdottakaa sitä vaikka ihan piruuttanne!

Tsemppiä taisteluun!

Vierailija
10/15 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutuslääkärit nyt kuvittelevat esim. että amputoitu jalka kasvaa uudelleen, tästä pitää lähettää joka vuosi uusi lääkärintodistus.

Vierailija
11/15 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa tilanteessa itse myös olen. Työtapaturmasta 3,5 vuotta ja pysyvä vamma. Työterveyslääkäri kirjoitti 13.1.2021 B- lausunnon kevaan työkyvyttömyydestä. Olen saanut työnantajan- ja omasta vakuutusyhtiöstä korvauksia nyt 20 600€. Pysyvä työkyvyttömyys todettu ja nyt työnantajan vakuutusyhtiön kanssa väännetään tästä. Käsi leikattu 5 kertaa ja kyseessä dominantti käsi. Periksi en anna mennään vaikka oikeuteen. 3 kertaa yrittän palata töihin (työkokeilu) ja kerran uudelleen kouluttautua ei onnistunut kivun takia.

- M50v

Vierailija
12/15 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimimerkki ap kirjoitti:

Mies tekee lyhennettyä työaikaa eli pystyy vastamaan elannostaan. Vakuutus yhtiö tulee laskemaan teidän kuvittelemaan haittaluokka alemmaksi.

Mies ei pysty tekemään työtään normaalisti ja sekin näkyy lääkärin lausunnossa. Välillä joutuu vain oleilemaan työpaikalla kun ei ole töitä joita pystyy tekemään. Ei se vamma siitä mihinkään katoa, että mies käy kolmena päivänä viikossa töissä.

Vierailija
13/15 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva varmaan lukea itseä koskevia asioita ja sairaskertomuksia täältä.

Olette pimeää porukkaa.

Vierailija
14/15 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva varmaan lukea itseä koskevia asioita ja sairaskertomuksia täältä.

Olette pimeää porukkaa.

Eipäs olla. Kaikki tämä on opettavaista asiaa.

Heh! Päätit kuitenkin kommentoida. Olet omiesi joukossa!  :DD

Vierailija
15/15 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeudessa voi pyytää asiassa ennakkopäätöstä. Siitähän vakuutusyhtiön lakimiehet repivät pelihousunsa. Ehdottakaa sitä vaikka ihan piruuttanne!

Tsemppiä taisteluun!

Työtapaturma- ja ammattitautivakuutuksen korvausratkaisusta tehdään valitus tapaturma-asioiden muutoksenhakulautakunnalle. Jos senkään päätös ei tyydytä, voi lautakunnan päätöksestä tehdä valituksen vakuutusoikeuteen, jonka päätöksestä voi tehdä valituslupahakemuksen korkeimmalle oikeudelle. Jos korkein oikeus antaa valitusluvan, etenee asiankäsittely sitten sinne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän