Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat smoothie-vinkit ym.!

Vierailija
27.05.2015 |

Meille kotiutui Lidlin tehosekoitin/mikseri. Olisin innostunut tekemään itselle ja lapsille hyviä ja terveellisiä smpothieita, fruitieita ja mitä näitä on. Hyvän pirtelön onnistuin jo vääntämään.

Kaipaisin kaikenlaisia vinkkejä mitä sinne kannattaa heittää, miten saa kätkettyä terveellisiä juttuja lasten juomiin ym.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikka-banaani-maustamaton jogu-maito
Mansikka-banaani-maustamaton jogu-maito
Mansikka-vadelma-appelsiinimehu

Älkää hitossa mitään sokerijogurtteja tai kermaa työntäkö sinne jos terveellistä haluaa. Ja banaani korvaa tosi hyvin lapsillekin sen ettei tarvii sokeria lisätä. Jos en banaania laita niin sit ne ei kyllä meillä huoli ilman sokeria.

Kiivi ja ananas ei oikein käyttäydy hyvin maitotuotteiden kanssa vissiin. Muuten voi laittaa mistä vaan nyt tykkää.

Vierailija
22/30 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anal smoothie tietenkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en koskaan laita mehuja, ohennan vedellä. Minusta blenderin ja smoothieiden idea on juuri se, että kartetaan mehuja.

Vaikka olen perinteisesti kaihtanut kaikkea hapanta, olen ihmeekseni huomannut että jossakin makeita marjoja ja hedelmiä sisältävässä smoothieissa pikkuisen mustaherukoita tai sitrunaa tuo kertakaikkiaan hienon makuvivahteen. Pakastemustaherukat ovat kaiken kukkuraksi edullisia ja huipputerveellisiä.

Banaani on mulla semmoinen makeuttajahedelmä ja appelsiini on toinen peruspohja jolle on hyvä rakentaa. Taateli on myös hyvä, hienon aromin antava makeuttaja mutta sisältää niin paljon fruktoosia että en viitsi kauhean usein käyttää. 

Smoothieissa on juuri kivaa se kokeileminen, sekaan voi heittää mitä vaan ja hedelmien ja marjojen makuyhdistelmät usein yllättävät positiivisesti.

Vierailija
24/30 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 22:06"]

Kannattaa seurata Instagramissa sellaista kuin herkkutrikoissa. Ihan parhaat smoothiet!

[/quote]Hei vau, kiitos, vaikuttaa hyvältä.  Mulla on samanmerkkinen blenderikin kun tuolla blogistilla joten pitäisi reseptien sen puolesta toimia.

Vierailija
25/30 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 22:50"]

Itse en koskaan laita mehuja, ohennan vedellä. Minusta blenderin ja smoothieiden idea on juuri se, että kartetaan mehuja.

Vaikka olen perinteisesti kaihtanut kaikkea hapanta, olen ihmeekseni huomannut että jossakin makeita marjoja ja hedelmiä sisältävässä smoothieissa pikkuisen mustaherukoita tai sitrunaa tuo kertakaikkiaan hienon makuvivahteen. Pakastemustaherukat ovat kaiken kukkuraksi edullisia ja huipputerveellisiä.

Banaani on mulla semmoinen makeuttajahedelmä ja appelsiini on toinen peruspohja jolle on hyvä rakentaa. Taateli on myös hyvä, hienon aromin antava makeuttaja mutta sisältää niin paljon fruktoosia että en viitsi kauhean usein käyttää. 

Smoothieissa on juuri kivaa se kokeileminen, sekaan voi heittää mitä vaan ja hedelmien ja marjojen makuyhdistelmät usein yllättävät positiivisesti.

[/quote] Miten unohdinkin tämä: talvella olin ihan hulluna inkivääriin smoothien mausteena. Pikku pala tuoretta inkivääriä teki hienon säväyksen. Käytin inkivääriä niin paljon, että vähän kyllästyin, mutta varmasti palaan taas ensi syksymä viimeistään sitä käyttämään. Tuore minttu ja basilika ovat myös hyviä "mausteita" (ehkä kuivattukin, en ole vaan kokeillut kun mulla sattuu olemaan noita tuoreita).

Kardemumma ja kaneli..niitä ja vaikka mitä muitakin aion vielä kokeilla!

Vierailija
26/30 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto :)

Vierailija
27/30 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kertonut, mutta päätinkin pitää ohjeen vain itselläni, koska ostit blenderin lidlistä.

Vierailija
28/30 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 22:25"]

Mikä passaisi lakan kaveriksi? Onko joku käyttänyt? Käytän jugrttia ja rahkaa suhteella 1:1, sitten lakkoja. Olisiko jtn marjaa tai hedelmää joka sopii makuun tai pitäiskö lisätä jotain mehua?

[/quote]En ole käyttänyt mutta joskus kyllä aion kokeilla. Vanha kunnon appelsiini tulee mieleen. Tai mandariini, miedompana se voisi olla parempi tausta. Toisaalta hiukka banaaniakin voi yllättää mukavasti. Vadelman kanssa voisi tulla ihan uusi elämys.. Cantaloupemeloni?

Vierailija
29/30 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte muuta ku Ambronite jauhetta alennuksesta http://eu.ambronite.com/la ja kauramaitoo. Marjoja sekaan jos löytyy. Mmmh mmh

Vierailija
30/30 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli desiä yön yli liotettua ja kunnolla huuhdeltua tattaria. Siis ihan kypsentämättömiä niitä tattarisuurimoita. Lisäksi banaania, marjoja ja kauramaitoa tai valitsemaasi mehua. Hyvää ja ravitsevaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä