Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joko tiedätte, mistä säästätte kun hallituksen kurjistukset astuvat voimaan?

Vierailija
27.05.2015 |

Meidän perheelle hallitus lupaa vain lisää menoja. Pakko siis karsia jotain kulutusta. Taitaa lähteä ruuasta, lehtitilauksista ja remonttitarpeista :( Mietin myös vakuutusten karsimista.

Kommentit (164)

Vierailija
81/164 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tupakka ja ajoneuvovero koskee meikäläistä. Tupakan saa halvalla naapurista, säästän siis kuukaudessa n. 200e kun haen sieltä.
Valintoja valintoja...

Vierailija
82/164 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo muuta kun ruoka, mistä on pakko nipistää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/164 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ajoneuvovero, sähkö- ja jätemaksut vähän nousee, niin ei vaikuta mitään.  2 työssäkäyvää + alakoululainen.

Alkaa olla surkuhupaisaa siltä kannalta, että kävi kuten lapsilisien leikkauksessa: minulta otetaan ja miehelle annetaan. Eli meillä perheen talous on omat rahat -systeemillä. Ja mies saa reilummat tuloveronalennukset. Taidanpa leikata ne häneltä pois seuraavissa perheen sisäisissä budjettineuvotteluissa :)

Vierailija
84/164 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen enemmän töitä. Jo se, että olen töissä tienaamassa, vähentää kaupoissakäyntiä.

Vierailija
85/164 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta konkurssiaalto iskee kunnolla kun kuluttajien ostokyky on täysin nollassa.  Ruokakaupat ovat ainoat jotka pysyy pystyssä.  Kaikki muut menee nuriin. 

Vierailija
86/164 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nämä kaikki leikkaukset vielä ole varmoja. Vaihtoehtona on yhteiskuntasopimus. 

Vierailija
87/164 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän lasten liikuntavälineissä, eli sukset ja luistimet, sisäpelikengät, sählyvehkeet kaikki koulun pitää maksaa tai meikäläiset luistelee kengillä. Leikkaan hiukset itse. En laita mihinkään keräyksiin latiakaan, ei käydä eikä pidetä syntymäpäiviä. Mennään joka paikkaan samoissa rönttävaatteissa, oli juhla tai arki. Olisiko tässä nyt alkuun säästöä?

Vierailija
88/164 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 08:03"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 01:34"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 00:20"]

Missä tavalla asumiskustannukset nousevat? Korkovähennyksen lasku ja jätemaksun nousu eivät montaa euroa vuodessa loppupeleissä ole. Auton käyttömaksu nousee muutaman kympin vuodessa. Muuta "kärsimystä"  en nyt ns. mediaanituloisena ihmisenä tuossa pikaisesti hallitusohjelmaa lukaistuani nähnyt. En tupakoi, meillä ei ole venettä tai prätkää. 

Olisin kernaasti maksanut vaikka pari prossaa enemmän veroja vaikkapa sen sijaan, että koulutuksesta säästetään 600 miljoonaa euroa. 

[/quote]

Niin, eihän hallitus teitä rikkaita rokotakaan. Köyhät ja kurjat ne ovat jotka kärsivät.

[/quote]

sossuloisiin ei varmaan vaikuta mikään kun eihän ne autoakaan tarvi eikä tarvi laittaa lapsia päiväkotiin

[/quote]

Mä ootan sitä päivää, kun teidänkaltaiset halveksijat joutuvat myös käymään sossun luukulla. Sitten mä nauran ja kovaa! Mä en onneksi vielä työttömänä ole joutunut sossun tukia hakemaan, mutta ihan nyt tämän sinun mukavan kommenttisi takia taidan laittaa hakemuksen vetämään. Mulla on vielä sen verta huono taloustilanne, että musta tuntuu että kyllä sieltä taitaa muutama satanen irrota! ;) Kiitti hei sulle! :)

Vierailija
89/164 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn ahkerasti Lidlissä, ostan itselleni vähemmän uusia vaatteita, leikkaan lasteni hiukset itse, lopetan lehtitilauksia, syön töissä omia eväitä.

Vierailija
90/164 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä palstalla ovat ihmiset joko köyhiä tai rikkaita, mutta ei muita. Köyhältä aina viedään ja rikkaan pitäisi maksaa. 

Vierailija
91/164 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 09:38"]

Säästän lasten liikuntavälineissä, eli sukset ja luistimet, sisäpelikengät, sählyvehkeet kaikki koulun pitää maksaa tai meikäläiset luistelee kengillä. Leikkaan hiukset itse. En laita mihinkään keräyksiin latiakaan, ei käydä eikä pidetä syntymäpäiviä. Mennään joka paikkaan samoissa rönttävaatteissa, oli juhla tai arki. Olisiko tässä nyt alkuun säästöä?

[/quote]

Ihan normaalia wt-meininkiä jo nyt :)

Vierailija
92/164 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 09:38"]

[/quote]

Juuri tuo juhlapukeutuminen on kallista meidän kolmihenkisellä perheellä on mennyt pakollisiin kevään juhliin yhteensä 200 euroa tässä kuussa rahaa. Tästä lähtien ei sellaiseen enää tuhlata.

Vierailija
93/164 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu siltä, ettei suurin osa edes tiedä onko näillä hallituksen toimilla negatiivista vai positiivista vaikutusta omaan elämään, mutta silti keuhkotaan täällä kuinka tämä nyt vie pohjan koko omalta taloudelta. 

Vierailija
94/164 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän työttömän persumieheni,  elintaso paranee kummasti. 

Vierailija
95/164 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remontteja ei ole ollut vara tehdä enää vuosiin, eikä kyllä lehtiäkään tilailla. Ruuasta on säästetty mutta nyt on lopetettava syöminen kokonaan. Ainoa mihin käytän enää rahaa on alkoholi ja siihenkin vain rajan takaa tuotuun.

Vierailija
96/164 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona ei syödä muutenkaan. Kampaaja ja parturikäynnit suoritettava virossa. Lidlistä ostetaan ruoka. 

Vierailija
97/164 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 13:13"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:21"]

Jätän työttömän persumieheni,  elintaso paranee kummasti. 

[/quote]

Hyvä idea,  taidan jättää ukon ja muuttaa pääkaupunkiseudulle. 

[/quote]

Suosittelen, jätin juntin mieheni kaksi vuotta sitten ja muutin Helsinkiin. Elämän laatu parani kummasti, täällä on toimiva joukkoliikenne, eli ei tarvitse autoa. Täällä on paljon kulttuuritarjontaa yms. Tuskin joudun säästämään mistään erityisestä. Ehkä lykkään uuden kännykän ostoa hieman. Täältä on myös lyhyt matka shoppailemaan Tukholmaan tai Tallinnaan.

Vierailija
98/164 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan säästämisen maitotuotteista.

Vierailija
99/164 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja :D Porukka muuttamassa savimajoihin, ku muutama kymppi lähtee enemmän kuukaudessa.

Vierailija
100/164 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 17:28"]

En ainakaan lopeta oluen valmistamista mutta jos hinnat nousee niin tilaan tarvikkeet jatkossa ulkomaalaista nettikaupoista.

Lamaahan tämä talousnerojen(itsensänimittämien) sss kutsuu. Pikku säästö ei auta kun ostovoima supistuu alkaa nuo isommatkin pikku firmat kaatuilemaan.

Suomessa vaan huutelu ja pilkkaaminen jatkuu kunnes takaisku osuu omalle kohdalle, sitten itketään.

Säästä ei perheen koiraankaan lopulta tämä tuho joka näyttää alkavan näillä kuureilla.

Itse olen jo varautunut loppuelämän lamaan.

Kalastan viljelen keräilen säilön, teen lääkkeitä alkoholia pyydyksiä jne vaikka mitä.

Luottamusta ei ole enää vähään aikaan ollut, kun ei politiikassa tai eussa tai maailmantaloudessa ole rahtuakaan järkeä.

[/quote]

Tällaisia päätöksiä eivät olisi ruotsissa tehneet. Ai niin,  eihän suomessa ikinä ajatella kansantalouden kannalta mikä olisi parasta.

Kohta se talous supistuu kunnolla ja silloin tunnen vahingoniloa koko tällä leikatulla rahalla kun loput pienet ja keskisuuret firmat menee nuriin. On se vaan niin hienoa päästä kuittailemaan.