Joko tiedätte, mistä säästätte kun hallituksen kurjistukset astuvat voimaan?
Meidän perheelle hallitus lupaa vain lisää menoja. Pakko siis karsia jotain kulutusta. Taitaa lähteä ruuasta, lehtitilauksista ja remonttitarpeista :( Mietin myös vakuutusten karsimista.
Kommentit (164)
Jo 500 eurolla / kk saisi 60.000 kokoon kymmenessä vuodessa. Tässä on todellinen idea että minkä takia pitäisi säästää. Jotta lapset voisivat opiskella
Säästän siinä että jätän lapsiluvun yhteen.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:48"]
Jo 500 eurolla / kk saisi 60.000 kokoon kymmenessä vuodessa. Tässä on todellinen idea että minkä takia pitäisi säästää. Jotta lapset voisivat opiskella
[/quote]
Mammat, jos aloitatte heti lapsen syntymästä teillä on tonnilla 240.000 koossa kun lapsi täyttää 20 v.
500 eurolla teillä on 120.000 koossa. Eikä oo mikään kauhee rasti
En tiedä. Säästän varmaan ruoasta, taksin käytöstä ja kuntouttavista harrastuksista.
t. minimisairaseläkeläinen
Hallitus ei ole edes vielä virallisesti muodostettu ja Sipilä kusetti heti.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:47"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:16"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 17:57"] Mulle henkilökohtaisesti ei nyt ainakaan näillä tiedoilla ole tulossa juurikaan leikkauksia. Lapset ovat jo aikuisia, minä asun yksin ja olen suurituloinen. Aion kuitenkin laittaa kaikki hankinnat jäihin ja kuluttaa mahdollisimman vähän. Rahat säästöön, jotta voin tarvittaessa auttaa lapsiani taloudellisesti. [/quote] Juuri näin ei tule tehdä. Hallitus on keventämässä keskiluokan ja paljon tienaavien verotusta siksi, että kulutus lisääntyisi, koska kulutus tuo kasvua ja työllisyyttä. Siispä jos haluat nykyisen oikeisto-hallituksen oppien mukaan saada Suomen nousuun, kulutat. Miksi ihmeessä sinun pitäisi säästää? Säästöt revitään muualta, kuten itsekin sanoit, säästöt eivät sinua kosketa lainkaan. Jos suurituloiset ja keskiluokka eivät kuluta, ei tule kasvua ja työllisyyttä ja hallituksen talousohjelma menee perseelleen. [/quote] Juuri näin aion kuitenkin tehdä. Säästän rahaa lapsiani varten. [/quote] Tässä onkin suuri kusetus, että varakkaiden rahat muka päätyisivät kulutukseen. Eivät päädy, vaan kasvattamaan varallisuutta ennestään säästöihin.
[/quote]
Niinpä. Ei mulla ainakaan ole mitään syytä kuluttaa enempää. Mulla on jo kaikki maallinen mammona, mitä loppuelämäkseni tarvitsen. Nyt olisin voinut maksaa enemmän veroja, jotta pienempituloiset olisivat voineet kuluttaa enemmän.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 18:33"]Alan tilaamaan kaikki meikit, vaatteet yms "turhakkeet" ebaysta.
[/quote]
Teepä se. Ei saa sitten nuoret töitä myyntialalta kun kaikki tilataan netistä.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 21:31"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 18:33"]Alan tilaamaan kaikki meikit, vaatteet yms "turhakkeet" ebaysta. [/quote] Teepä se. Ei saa sitten nuoret töitä myyntialalta kun kaikki tilataan netistä.
[/quote]
Ei ne muutenkaan saa joten eipä se auta.
Ostan vähemmän tarpeetonta, pärjäämme vanhoilla vaatteilla kauemmin, ei tarvitse joka muotioikkua noudattaa.
Itse en ole mitään saanut Suomelta joten eipä tämä minuun mitään koske. Elelen kuten ennenkin.
Mulle henkilökohtaisesti ei nyt ainakaan näillä tiedoilla ole tulossa juurikaan leikkauksia. Lapset ovat jo aikuisia, minä asun yksin ja olen suurituloinen. Aion kuitenkin laittaa kaikki hankinnat jäihin ja kuluttaa mahdollisimman vähän. Rahat säästöön, jotta voin tarvittaessa auttaa lapsiani taloudellisesti.
Säästöihin ja sijoittamiseen jää ehkä vähän aiempaa vähemmän.
En mistään.Teen vain enemmän rikoksia.
Eihän lapsilta mitään leikata. Ei se maksa mitään jos on pari ipanaa ryhmässä enemmän. Tuloveroja jopa helpotetaan pienituloista, niin heillä on nyt millä mällätä ja voivat säästää uuteen autoon kun ne eivät kohtaa enää maksa niin paljon kuin ennen.
Ei niin välttämättömästä. Paremmalla suunnitelulla monista eri asioista.
Ei minulta nyt oikein saatu nyhtäistyä, en olisi opiskellut muutenkaan, en polta ja vuokra olisi noussut muutenkin. Kaikki käytän mitä tulee, en voi säästää enempää kun olen jo tarpeeksi kiristänyt vyötä.
missä on lista, mistä näkee leikaukset. ja onko johonkin tulossa lisää rahaa?
Pyrin luopumaan autosta kokonaan. Auton käyttökulut ovat jo nyt järkyttävät, joten suunniteltu korotus käyttömaksuihin on sietämätön.
Missä rakenteisiin kohdistuvat leikkaukset? Leikataanko julkista sektoria tai sen nauttimia Kreikka-mallisia erityisetuuksia (kuten ylipitkät lomat, minimissään 5 vuoden irtisanomissuojat yms.)? Leikataanko mammuttimaisia maataloustukia tai ylisuuria eläkkeitä? Eläkekatto on suurimmassa osassa Eurooppaa, paitsi Suomessa. Entä kuinka pääomarikkaat ja erittäin suurituloiset osallistuvat säästötalkoisiin? Olen erittäin pettynyt säästö- ja leikkauslinjaan, jonka terävin kärki näyttää osuvan jälleen pieni- ja keskituloisiin yksityisen sektorin veronmaksajiin.
Pakko muuttaa Tallinnaan, jossa selviää vielä 400e/kk.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:16"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 17:57"]
Mulle henkilökohtaisesti ei nyt ainakaan näillä tiedoilla ole tulossa juurikaan leikkauksia. Lapset ovat jo aikuisia, minä asun yksin ja olen suurituloinen. Aion kuitenkin laittaa kaikki hankinnat jäihin ja kuluttaa mahdollisimman vähän. Rahat säästöön, jotta voin tarvittaessa auttaa lapsiani taloudellisesti.
[/quote]
Juuri näin ei tule tehdä. Hallitus on keventämässä keskiluokan ja paljon tienaavien verotusta siksi, että kulutus lisääntyisi, koska kulutus tuo kasvua ja työllisyyttä. Siispä jos haluat nykyisen oikeisto-hallituksen oppien mukaan saada Suomen nousuun, kulutat. Miksi ihmeessä sinun pitäisi säästää? Säästöt revitään muualta, kuten itsekin sanoit, säästöt eivät sinua kosketa lainkaan. Jos suurituloiset ja keskiluokka eivät kuluta, ei tule kasvua ja työllisyyttä ja hallituksen talousohjelma menee perseelleen.
[/quote]
Juuri näin aion kuitenkin tehdä. Säästän rahaa lapsiani varten.
[/quote]
Tässä onkin suuri kusetus, että varakkaiden rahat muka päätyisivät kulutukseen. Eivät päädy, vaan kasvattamaan varallisuutta ennestään säästöihin.