Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joko tiedätte, mistä säästätte kun hallituksen kurjistukset astuvat voimaan?

Vierailija
27.05.2015 |

Meidän perheelle hallitus lupaa vain lisää menoja. Pakko siis karsia jotain kulutusta. Taitaa lähteä ruuasta, lehtitilauksista ja remonttitarpeista :( Mietin myös vakuutusten karsimista.

Kommentit (164)

Vierailija
41/164 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 00:20"]

Missä tavalla asumiskustannukset nousevat? Korkovähennyksen lasku ja jätemaksun nousu eivät montaa euroa vuodessa loppupeleissä ole. Auton käyttömaksu nousee muutaman kympin vuodessa. Muuta "kärsimystä"  en nyt ns. mediaanituloisena ihmisenä tuossa pikaisesti hallitusohjelmaa lukaistuani nähnyt. En tupakoi, meillä ei ole venettä tai prätkää. 

Olisin kernaasti maksanut vaikka pari prossaa enemmän veroja vaikkapa sen sijaan, että koulutuksesta säästetään 600 miljoonaa euroa. 

[/quote]

Niin, eihän hallitus teitä rikkaita rokotakaan. Köyhät ja kurjat ne ovat jotka kärsivät.

Vierailija
42/164 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä keksinyt koska olen tähän asti elänyt kädestä suuhun. Täytyy varmaan ajoittaa ruokailu kerran kahteen päivään ja lakata käyttämästä hammastahnaa, vessapaperia ja muita luxustuotteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/164 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 13:44"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 20:02"]Tupakkaverosta kärsiikin eniten pienet lapset!!! Kun aikuiset polttaa niin paljon, ei lapsille jää enää rahaa. [/quote] Hyvä vanhempi tajuaisi tuossa vaiheessa että sitten se tupakointi vähenee tai loppuu. Kuka hullu tupakoi lapsensa kustannuksella? Äly hoi..

[/quote]

Nimenomaan. Eihän tupakoinnin lopettaminen vaadi kuin itsekuria. Siis sitä samaa, mitä fitness-ihmiset ja salaatinpopsijat tekevät, ja monet tupakoitsijat ihailevat näitä. Ihan yhtä lailla kuin lopettaa syömisen, voi lopettaa myös tupakoimisen.

Vierailija
44/164 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 01:34"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 00:20"]

Missä tavalla asumiskustannukset nousevat? Korkovähennyksen lasku ja jätemaksun nousu eivät montaa euroa vuodessa loppupeleissä ole. Auton käyttömaksu nousee muutaman kympin vuodessa. Muuta "kärsimystä"  en nyt ns. mediaanituloisena ihmisenä tuossa pikaisesti hallitusohjelmaa lukaistuani nähnyt. En tupakoi, meillä ei ole venettä tai prätkää. 

Olisin kernaasti maksanut vaikka pari prossaa enemmän veroja vaikkapa sen sijaan, että koulutuksesta säästetään 600 miljoonaa euroa. 

[/quote]

Niin, eihän hallitus teitä rikkaita rokotakaan. Köyhät ja kurjat ne ovat jotka kärsivät.

[/quote]

No, jos sinusta 2500 euron bruttokuukausipalkka tekee minusta rikkaan, niin ei kai siinä mitään... :) Tuosta kun vähennetään asumiskustannukset, hoitomaksut, autokulut (että pääsee töihin) jne. niin ei siinä pahemmin kouraan jää suhteessa siihen, että vietän lähemmäs 50 tuntia viikossa poissa lasteni luota samalla kun toinen vie muksunsa maksuttomaan kokopäivähoitoon, puuhastelee päivät mitä haluaa - ja käteen jää lähes saman verran rahaa.

Kertoistko ihan konkreettisia esimerkkejä siitä, miten juuti sinä nyt tämän uuden hallitusohjelman myötä kärsit entistä enemmän? 

Vierailija
45/164 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pysty enää kirjaimellisesti säästämään mistään. Paitsi jos syön pelkkää makaronia ja kaurapuuroa. t. opiskelija

Vierailija
46/164 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 08:15"]mä olen yrittäjä, joten mahdolliseen opiskeluun en joka tapauksessakaan olisi saanut mitään opintotukia koska liikevaihtoani en aijo alentaa mahdollisen opiskelun takia. auto meillä on mutta se on niin vanha räppänä, että tuskin sen kulut kauheasti nousevat kun muutenkin on niin halpa pidettävä. ainut mikä tässä mietityttää on nuo omat lapset sitten kun lähtevät opiskelemaan. pitäisikö jo nyt amerikan malliin perustaa jokin rahasto molemmille, jota kartuttaisi vaikka kympillä kuussa? se tekisi vuodessa 1200e ja kun he ovat siinä iässä että peruskoulut on käyty niin tileillä olisi noin 15000€ opiskelurahaa.
[/quote]
Kympillä kuussa tekee kylläkin 120€ vuodessa... Ei sulla ihan terävin matikka ole :D Mutta kannatan kyllä rahaston perustamista lapsille. Minä en ainakaan luota siihen, että tulevaisuudessa omat lapset selviäisivät opinto- ja asumistuella.
N21

Vierailija
47/164 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 17:57"]

Mulle henkilökohtaisesti ei nyt ainakaan näillä tiedoilla ole tulossa juurikaan leikkauksia. Lapset ovat jo aikuisia, minä asun yksin ja olen suurituloinen. Aion kuitenkin laittaa kaikki hankinnat jäihin ja kuluttaa mahdollisimman vähän. Rahat säästöön, jotta voin tarvittaessa auttaa lapsiani taloudellisesti.

[/quote]

Juuri näin ei tule tehdä. Hallitus on keventämässä keskiluokan ja paljon tienaavien verotusta siksi, että kulutus lisääntyisi, koska kulutus tuo kasvua ja työllisyyttä. Siispä jos haluat nykyisen oikeisto-hallituksen oppien mukaan saada Suomen nousuun, kulutat. Miksi ihmeessä sinun pitäisi säästää? Säästöt revitään muualta, kuten itsekin sanoit, säästöt eivät sinua kosketa lainkaan. Jos suurituloiset ja keskiluokka eivät kuluta, ei tule kasvua ja työllisyyttä ja hallituksen talousohjelma menee perseelleen. 

Vierailija
48/164 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni elämä siinä vikaan, että tein lapsia ja sitten otin ja sairastuin ja menetin työkyvyn.
Eli tälläiset leikkaukset rokotetaan suoraan, eikä verohelpotukset kosketa. 20e lähti lapsilisästä, asunnon hinnat on kohonneet n.100e reilussa vuodessa.

Kaikki huvit on karsittu pois, ei lehtitilauksia, ei autoa, ei mitään parturireissuja leikkaan itse omani ja lasten hiukset. Netti on puhelimessa (5e/kk) jotta laskut yms.voi hoitaa.
Asunnon vaihdoin mahdollisimman halpaan, asunnossa ei mitään mukavuuksia.
Vaatteita ostetaan harvoin ja vanhat käytetään loppuun.
Surullista on se, että käytännössä mitään kotimaista ei ole varaa ostaa. kaikki paitsi ruoka on pakko tilata ulkomailta.
Ruuassa yritän kasvikset ostaa suomalaisina, mutta vain silloin kun ovat edullisia.
Eläinten ruuat tulevat saksasta (kyllä minulla on lemmikki, jonka olen ottanut ennen kuin talouteni romahti, ja hoidan lemmikin, koska olen ne hankkinutkin, syön itse vähemmän).
Itse en syö lämmintä ruokaa, kuin viikonloppuisin, muuten syön puuroa tai halpaa leipää päivisin.
Kosmetiikka ja hygieniatuotteet tilaan eu-maista vaihtelevasti. Vaatteet Kiinasta itselleni ja lapsille lähinnä hm:n alennusvaatteita ja kauppojen alerekit käyn läpi. (kirpparilla hinnoittelu nykyään on kalliimpaa kuin kaupan aletuotteet).
Juhlavaatteita yms.meillä ei ole. Vain välttämättömimmät.

Niin ja siis soossussa en käy, vaikka sieltä joku roponen todennäköisesti irtoaisi.
Olen ns.lama-ajan lapsi ja onneksi tottuneesti mm.pieniruokainen.

Vierailija
49/164 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn auton ja ostan fillarin, pistän kaikki hankinnat jäihin,  ostan vaatteet jatkossa Uffen euron päiviltä,  en osta tulevana kesänä mansikoita tai jäätelöä ja muutenkin karsin ruuasta.

Vierailija
50/164 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:16"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 17:57"]

Mulle henkilökohtaisesti ei nyt ainakaan näillä tiedoilla ole tulossa juurikaan leikkauksia. Lapset ovat jo aikuisia, minä asun yksin ja olen suurituloinen. Aion kuitenkin laittaa kaikki hankinnat jäihin ja kuluttaa mahdollisimman vähän. Rahat säästöön, jotta voin tarvittaessa auttaa lapsiani taloudellisesti.

[/quote]

Juuri näin ei tule tehdä. Hallitus on keventämässä keskiluokan ja paljon tienaavien verotusta siksi, että kulutus lisääntyisi, koska kulutus tuo kasvua ja työllisyyttä. Siispä jos haluat nykyisen oikeisto-hallituksen oppien mukaan saada Suomen nousuun, kulutat. Miksi ihmeessä sinun pitäisi säästää? Säästöt revitään muualta, kuten itsekin sanoit, säästöt eivät sinua kosketa lainkaan. Jos suurituloiset ja keskiluokka eivät kuluta, ei tule kasvua ja työllisyyttä ja hallituksen talousohjelma menee perseelleen. 
[/quote]
Juuri näin aion kuitenkin tehdä. Säästän rahaa lapsiani varten.

Vierailija
51/164 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:16"]

[/quote]

Mitä ihmettä sitä sitten pitäisi kuluttaa? Määräänsä enempää ei voi syödä, vaatteet on epäeettisiä orjatyövoimalla halpamaissa tehtyjä ja en muutenkaan halua krääsää nurkkiin pyörimään. Rentoudun parhaiten kotisohvalla omissa oloissa tai matkailen jossain Inarijärven pohjoispuolella.

Markkinoilla ei vain ole tarjolla mitään tarpeellista/hyödyllistä mihin rahan laittaminen olisi edes jossain määrin järkevää...

Vierailija
52/164 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Ei rikkaat kuluta sen enempää kuin nyt kuluttavat. Ei ne syö sen enempää, ei ne juo sen enempää, ei ne osta vaatteita sen enempää, ei ne hanki sen enempää autoja, moottoripyöriä, taloja, huonekaluja, harrastuksia, matkusta suomesessa, ei ne käytä palveluita sen enempää.

Mutta köyhä sen sijaan kuluttais jos sillä olis mahdollisuus. Nyt köyhän pitää säästäen elää ja jättää moni asia hankkimatta jotta pysyy hengissä. Jos köyhällä olisi enempi se raha saatais kiertoon. Nyt rikkaan raha jää sinne tilille 

Vierailija
53/164 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän kaukomatkat vähemmälle ja matkustan useammin Viroon tai Latviaan. Käyn siellä kampaajalla ja kylpylöissä sekä ostoksilla.

Vierailija
54/164 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:21"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:16"]

[/quote]

[/quote]

Ei rikkaat kuluta sen enempää kuin nyt kuluttavat. Ei ne syö sen enempää, ei ne juo sen enempää, ei ne osta vaatteita sen enempää, ei ne hanki sen enempää autoja, moottoripyöriä, taloja, huonekaluja, harrastuksia, matkusta suomesessa, ei ne käytä palveluita sen enempää.

Mutta köyhä sen sijaan kuluttais jos sillä olis mahdollisuus. Nyt köyhän pitää säästäen elää ja jättää moni asia hankkimatta jotta pysyy hengissä. Jos köyhällä olisi enempi se raha saatais kiertoon. Nyt rikkaan raha jää sinne tilille 
[/quote]
Mietipä nyt jos rikas ostaa esim. auton niin valtio saa kalliista autosta huomattavan ison verotulon, kun köyhien pitäisi ostaa useita autoja, jotta vetotulo olisi sama. Köyhän tuilla maksamilla asioilla ei ole juurikaan hyötyä yhteiskunnassa.

Vierailija
55/164 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:21"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Juuri näin, työttömien, eläkeläisten ja opiskelijoiden rahat menevät kaikki kulutukseen. Nyt leikkaukset ovat suoraan pois kulutuksesta. Hallitus ampui itseään jalkaan. 

Vierailija
56/164 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 16:42"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:21"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:16"] [quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 17:57"] Mulle henkilökohtaisesti ei nyt ainakaan näillä tiedoilla ole tulossa juurikaan leikkauksia. Lapset ovat jo aikuisia, minä asun yksin ja olen suurituloinen. Aion kuitenkin laittaa kaikki hankinnat jäihin ja kuluttaa mahdollisimman vähän. Rahat säästöön, jotta voin tarvittaessa auttaa lapsiani taloudellisesti. [/quote]   Juuri näin ei tule tehdä. Hallitus on keventämässä keskiluokan ja paljon tienaavien verotusta siksi, että kulutus lisääntyisi, koska kulutus tuo kasvua ja työllisyyttä. Siispä jos haluat nykyisen oikeisto-hallituksen oppien mukaan saada Suomen nousuun, kulutat. Miksi ihmeessä sinun pitäisi säästää? Säästöt revitään muualta, kuten itsekin sanoit, säästöt eivät sinua kosketa lainkaan. Jos suurituloiset ja keskiluokka eivät kuluta, ei tule kasvua ja työllisyyttä ja hallituksen talousohjelma menee perseelleen.  [/quote] Ei rikkaat kuluta sen enempää kuin nyt kuluttavat. Ei ne syö sen enempää, ei ne juo sen enempää, ei ne osta vaatteita sen enempää, ei ne hanki sen enempää autoja, moottoripyöriä, taloja, huonekaluja, harrastuksia, matkusta suomesessa, ei ne käytä palveluita sen enempää. Mutta köyhä sen sijaan kuluttais jos sillä olis mahdollisuus. Nyt köyhän pitää säästäen elää ja jättää moni asia hankkimatta jotta pysyy hengissä. Jos köyhällä olisi enempi se raha saatais kiertoon. Nyt rikkaan raha jää sinne tilille  [/quote] Mietipä nyt jos rikas ostaa esim. auton niin valtio saa kalliista autosta huomattavan ison verotulon, kun köyhien pitäisi ostaa useita autoja, jotta vetotulo olisi sama. Köyhän tuilla maksamilla asioilla ei ole juurikaan hyötyä yhteiskunnassa.

[/quote] 

Vttu mitä paskaa jaksat jauhaa. 

Köyhä juuri kuluttaakin koska on pakko.  Köyhän rahoilla yhteiskunnan rattaat pyörii voimakkaammin. 

Autovero muuten laskee. Ajoneuvovero nousee. Mitä enempi on rekisteröityjä ajoneuvoja käytössä sitä enempi valtio saa rahaa ja mitä enempi niillä ajat sitä enempi kulutat polttoaineita jotka lihottaa valtion kassaa 

Vierailija
57/164 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä tiedä mistä säästän, mutta varmaan suurimmat hankinnat saavat jäädä tulevaisuuteen. 

Vierailija
58/164 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 17:07"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 16:42"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:21"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:16"] [quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 17:57"] Mulle henkilökohtaisesti ei nyt ainakaan näillä tiedoilla ole tulossa juurikaan leikkauksia. Lapset ovat jo aikuisia, minä asun yksin ja olen suurituloinen. Aion kuitenkin laittaa kaikki hankinnat jäihin ja kuluttaa mahdollisimman vähän. Rahat säästöön, jotta voin tarvittaessa auttaa lapsiani taloudellisesti. [/quote]   Juuri näin ei tule tehdä. Hallitus on keventämässä keskiluokan ja paljon tienaavien verotusta siksi, että kulutus lisääntyisi, koska kulutus tuo kasvua ja työllisyyttä. Siispä jos haluat nykyisen oikeisto-hallituksen oppien mukaan saada Suomen nousuun, kulutat. Miksi ihmeessä sinun pitäisi säästää? Säästöt revitään muualta, kuten itsekin sanoit, säästöt eivät sinua kosketa lainkaan. Jos suurituloiset ja keskiluokka eivät kuluta, ei tule kasvua ja työllisyyttä ja hallituksen talousohjelma menee perseelleen.  [/quote] Ei rikkaat kuluta sen enempää kuin nyt kuluttavat. Ei ne syö sen enempää, ei ne juo sen enempää, ei ne osta vaatteita sen enempää, ei ne hanki sen enempää autoja, moottoripyöriä, taloja, huonekaluja, harrastuksia, matkusta suomesessa, ei ne käytä palveluita sen enempää. Mutta köyhä sen sijaan kuluttais jos sillä olis mahdollisuus. Nyt köyhän pitää säästäen elää ja jättää moni asia hankkimatta jotta pysyy hengissä. Jos köyhällä olisi enempi se raha saatais kiertoon. Nyt rikkaan raha jää sinne tilille  [/quote] Mietipä nyt jos rikas ostaa esim. auton niin valtio saa kalliista autosta huomattavan ison verotulon, kun köyhien pitäisi ostaa useita autoja, jotta vetotulo olisi sama. Köyhän tuilla maksamilla asioilla ei ole juurikaan hyötyä yhteiskunnassa.

[/quote] 

Vttu mitä paskaa jaksat jauhaa. 

Köyhä juuri kuluttaakin koska on pakko.  Köyhän rahoilla yhteiskunnan rattaat pyörii voimakkaammin. 

Autovero muuten laskee. Ajoneuvovero nousee. Mitä enempi on rekisteröityjä ajoneuvoja käytössä sitä enempi valtio saa rahaa ja mitä enempi niillä ajat sitä enempi kulutat polttoaineita jotka lihottaa valtion kassaa 

[/quote] 

Ihminen kun vaan pystyy ajamaan yhtä autoa kerralla. 

Vierailija
59/164 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 16:43"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:21"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Juuri näin, työttömien, eläkeläisten ja opiskelijoiden rahat menevät kaikki kulutukseen. Nyt leikkaukset ovat suoraan pois kulutuksesta. Hallitus ampui itseään jalkaan. 

[/quote] 

Lahtareita ne on! Ei mitään muuta.

Turhaa on kuitenkin kostaa oman elämän surut suomen kansalla. 

Vierailija
60/164 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 13:38"]Mönkijä menee nyt myyntiin,  huonoon hintaan taitaa vaan mennä...
[/quote]Ei se vero sille tulee olemaan 50-100€ Tuskin sen takia kannattaa myydä?