Joko tiedätte, mistä säästätte kun hallituksen kurjistukset astuvat voimaan?
Meidän perheelle hallitus lupaa vain lisää menoja. Pakko siis karsia jotain kulutusta. Taitaa lähteä ruuasta, lehtitilauksista ja remonttitarpeista :( Mietin myös vakuutusten karsimista.
Kommentit (164)
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 19:20"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 18:56"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 18:50"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 18:41"]
Keräsin juuri voikukkia. Kukista teen kotiviiniä ja lehtiä syön kuin rucolaa.
[/quote]
Frantsilan oppaasta kaikki lääkkeet, kannattaa poimia nyt kun on kevät. Salaattia kannattaa kaikkien viljellä ja herneitä. Muuta ei oikein kannata. Kannattaa muuten ostaa kuivattuja herneitä, niitä hernekeittoherneitä. 0,5 kg maksaa 50 senttiä ja lähtee parhaiten ja sato takuuvarma.
[/quote]
Miten nuo herneet kannattaa laittaa kasvamaan? Niitä varsiakin voi syödä?
[/quote]
Näistä ei tule sokeriherneitä vaan normiherneitä. Hyviä ovat kuitenkin ja sato on aivan tajuton. Varret voi syödä kun ovat nuoria.
Ite on joskus laittanut kuivaherneet yöksi pariksi veteen likoomaan mutta viime vuodet olen laittanut ne suoraan peltoon ja hyvin ovat lähteneet. Kolmella pussilla saan aivan tolkuttoman pellon herneitä. Niihin kannattaa laittaa tukinauha tueksi jos jaksaa. Pysyy sillä parhaiten pystyssä.
[/quote]
Ja näitä voi syödä tuoreena eikä tarvitse lektiinejä miettiä?
Voihan hemmetti. En ole aikaisemmin kuullut lektiineista. Piti oikein googlata että mistä oikein puhut. Koskeeko tämä myös herneitä? Pavut ja raakavilja tuli heti vastaan.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 18:25"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 17:57"]Mulle henkilökohtaisesti ei nyt ainakaan näillä tiedoilla ole tulossa juurikaan leikkauksia. Lapset ovat jo aikuisia, minä asun yksin ja olen suurituloinen. Aion kuitenkin laittaa kaikki hankinnat jäihin ja kuluttaa mahdollisimman vähän. Rahat säästöön, jotta voin tarvittaessa auttaa lapsiani taloudellisesti. [/quote] Kuluttaminen juuri pitää Suomen pystyssä! Jos kaikki ihmiset oivaltavat asian niinkuin sinä, olemme konkurssissa hyvin pian.
[/quote]
Kuluta sinä, jos kerran tykkäät kuluttamisesta.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 19:38"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 17:53"]
Meidän perheelle hallitus lupaa vain lisää menoja. Pakko siis karsia jotain kulutusta. Taitaa lähteä ruuasta, lehtitilauksista ja remonttitarpeista :( Mietin myös vakuutusten karsimista.
[/quote]
Millä perusteella teille on tulossa lisää menoja? Entä ansiotuloveron lasku, ei vaikuta mitään vai?
[/quote]
Muutenkin pienessä palkassa ei kauheasti tunnu jos vero vähän laskee.