Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään on maailman MS-päivä.

Vierailija
27.05.2015 |

Mitä ajatuksia herättää?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään kenellekään?

Vierailija
2/11 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.pohjalainen.fi/uutiset/maakunta/l%C3%A4%C3%A4kekannabis-vei-ms-taudin-kivut-1.1035871

Minulle herättää tälläisiä ajatuksia. Mummoni menehtyi ms-tautiin jokin aika sitten. Hän sai myös huomattavaa helpotusta kipuihinsa kyseisestä "lääkkeestä".

Toivoisin, että lääkekäyttöön tarkoitettua kannabista saisi suomessa nykyistä helpommin yhtenä hoitomuodoista.

Suunta näyttää olevan valitettavasti toinen. Asioista päättää sen ikäpolven ihmiset, jotka rinnastavat heroiinin ja kannabiksen. Sellaiset ihmiset jotka uskovat, että jos poltat kannabista, olet narkomaani, jos poltat kannabista saatat kuoria ihosi kuin appelsiinin ja hyppäät katolta, koska kuvittelet osaavasi lentää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 10:34"]

http://www.pohjalainen.fi/uutiset/maakunta/l%C3%A4%C3%A4kekannabis-vei-ms-taudin-kivut-1.1035871

Minulle herättää tälläisiä ajatuksia. Mummoni menehtyi ms-tautiin jokin aika sitten. Hän sai myös huomattavaa helpotusta kipuihinsa kyseisestä "lääkkeestä".

Toivoisin, että lääkekäyttöön tarkoitettua kannabista saisi suomessa nykyistä helpommin yhtenä hoitomuodoista.

Suunta näyttää olevan valitettavasti toinen. Asioista päättää sen ikäpolven ihmiset, jotka rinnastavat heroiinin ja kannabiksen. Sellaiset ihmiset jotka uskovat, että jos poltat kannabista, olet narkomaani, jos poltat kannabista saatat kuoria ihosi kuin appelsiinin ja hyppäät katolta, koska kuvittelet osaavasi lentää.

[/quote]

Mummosi menehtyi ms-tautiin? Eli mihin tarkalleen? Mitä tämä tauti aiheutti että mummosi siihen kuoli?

terv. 30v ms-nainen

Vierailija
4/11 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 11:33"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 10:34"]

[/quote]

Mummosi menehtyi ms-tautiin? Eli mihin tarkalleen? Mitä tämä tauti aiheutti että mummosi siihen kuoli?

terv. 30v ms-nainen

[/quote]

Ei nyt suoranaisesti kuollut ms-tautiin, mutta taudin johdosta vietti viimeiset vuotensa pyörätuolissa. Menetti liikuntakykynsä lähes kokonaan. Käsien ja jalkojen kouristeluun ja kipuihin sai avun yllä mainitsemin keinoin. Keuhkokuume vei mummoni loppujenlopuksi.

Toivon, että saat asian mukaista lääkintää vaivoihisi ja voit hyvin. Ole mieleltäsi avoin.

Vierailija
5/11 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mieleltäni avoin melkein nelikymppinen ja sairastan ms-tautia. Kannabis lääkkeenä kuitenkin jotenkin hirvittää jo ajatuksena. Samoin muut vahvat kipulääkkeet...

Vierailija
6/11 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 12:07"]

Olen mieleltäni avoin melkein nelikymppinen ja sairastan ms-tautia. Kannabis lääkkeenä kuitenkin jotenkin hirvittää jo ajatuksena. Samoin muut vahvat kipulääkkeet...

[/quote]

Minulla ei ole muuta tiietoa asiasta, kuin se mitä olen vierestä mummoni kohdalla nähnyt. Hänkin sitä alkuun kovasti vieroksui, mutta kokeiltuaan totesi, että se lievitti hänen kipujaan ja sopi hänelle lääkkeeksi. Mielestäni luonnontuote on lähtökohtaisiesti aina parempi lääkintämuoto, kuin kemialliset lääkkeet joissa on sivuvaikutuksia, joihin määrätään lisää lääkkeitä joissa on sivuvaikutuksia.

Kannabiksen viihdekäyttö on asia erikseen. Johon en edes viitsi ottaa kantaa, koska se aiheuttaa niin suurta kinaa puolesta ja vastaan.

Vierailija
7/11 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai microsoft päivä vai?
T. jonna

Vierailija
8/11 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka pistäis bileet pystyyn :D

Pitäähän tätä "saavutusta" jotenkin juhlia, vaikka tulikin ihan yllättäen ja lupaa kysymättä.

Vierailija
9/11 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin... Kynttilöitä kakkuun!

Vierailija
10/11 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://hamppu.net/mspotilas/?p=120

Löysin tälläisen artikkelin kun täällä tuosta lääkekäytöstä puhutaan.

Vierailija
11/11 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 12:38"]

No niin... Kynttilöitä kakkuun!

[/quote]

Montako kynttilää?

Mun kakkuun tulee 18. Tää tauti on siis jo ihan täysikäinen. Toivottavasti ei nyt ala kovin villiksi.