Meno-paluu lentoliput 10 € kalliimmat kuin meno-paluu junalla
Lentäminenkö kallista? Junassa pitäisi istua 5-6 tuntia (riippuen junatyypistä). Lentoaika reilu tunti. Vr on tosissaan hinnoitellut itsensä pihalle vaikka kuinka ajoissa on lippuja ostamassa.
Ihan on siis kotimaan matkasta kyse.
Kommentit (18)
^ ei silti mene 5-6 tuntia millään. Reilu pari tuntia, jos kone on ajallaan.
Niin? Itse istun ennemmin sen 5-6 junassa, jolla pääsee keskustasta keskustaan, kuin käytän aikaa kentälle menemiseen, siellä odotteluun ja sitten taas kentältä poistumiseen. Saat helposti kulumaan siihen tunnin lentoon lentokenttämatkoineen ja turvatarkastuksineen 4 tuntia tai enemmän.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 15:14"]
Kuis paljon maksaa kyydit lentokentille? turvatarkastukseen kuluu aikaa, ja jos on matkatavaroita jonotat niiden jättöön ja takaisinsaantiin.
[/quote]
Vähän alle tunnissa olen toisessa päässä lentokentällä ja toisessa taas 15 minuutissa. Juna-asemalle menossa kestäisi molemmissa kaupungeissa reilu tunti. Ei matkatavaroita mukana. -ap
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 15:19"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 15:14"]
Kuis paljon maksaa kyydit lentokentille? turvatarkastukseen kuluu aikaa, ja jos on matkatavaroita jonotat niiden jättöön ja takaisinsaantiin.
[/quote]
Vähän alle tunnissa olen toisessa päässä lentokentällä ja toisessa taas 15 minuutissa. Juna-asemalle menossa kestäisi molemmissa kaupungeissa reilu tunti. Ei matkatavaroita mukana. -ap
[/quote]
Ja saan kyydin molemmille lentokentille/lentokentiltä eli ei mene siihen rahaa. Jos julkisilla liikkuisin niin hintaa tulisi yhteensä noin 20 euroa lisää kaiken kaikkiaan.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 15:17"]
Niin? Itse istun ennemmin sen 5-6 junassa, jolla pääsee keskustasta keskustaan, kuin käytän aikaa kentälle menemiseen, siellä odotteluun ja sitten taas kentältä poistumiseen. Saat helposti kulumaan siihen tunnin lentoon lentokenttämatkoineen ja turvatarkastuksineen 4 tuntia tai enemmän.
[/quote]
En usko että tässä tapauksessa kun ei ole kuin käsimatkatavarat ja lentokentät paljon lähempänä molemmissa kaupungeissa kuin juna-asemat. -ap
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 15:28"]
Etkö ajattele ilmaston muutosta?
[/quote]
En. Lennän vuoden aikana aika monta kertaa muutenkin. Sekä loma- että työlentoja. -ap
Mietippä tuota hinnoittelua.
Lento kestää tunnin, siis normi työajalla ehtii ainakin sinne ja takaisin.
Junamatka kestää 5-6 tuntia (onko edes lähtöasema - päätepysäkki?), siis työntekijöille pitää maksaa vähintään 10-12 tunnin työpäivästä ylityölisää.
Lentokoneen polttoainekulut ovat tietysti paljon suuremmat /tunti, mutta juna siis kulkee 5-6 tuntia, joten energian kulutus ei ehkä ole kuin kaksinkertainen?
41v m
Viimeksi kun katselin lentojen hintoja, olisi tullut sellanen 400e kalliimmaksi lentäen. (2aik. + 2 lasta)
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 15:39"]
Viimeksi kun katselin lentojen hintoja, olisi tullut sellanen 400e kalliimmaksi lentäen. (2aik. + 2 lasta)
[/quote]
Mä hyödynsin Finnairin kesähintoja. Maksoin 89 € lennoista. Yksin matkustan tällä kertaa. -ap
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 15:43"]
[/quote]
Mä hyödynsin Finnairin kesähintoja. Maksoin 89 € lennoista. Yksin matkustan tällä kertaa. -ap
[/quote]
No etpä voi tuossa tapauksessa sanoa että vr olisi hinnoitellut itsensä pihalle. Normaalisti lennot maksaa huomattavasti enemmän. Vr:llä myös jatkuvasti tarjousmatkoja 10e suunta.
[/quote]
Ja junathan kulkevat kuluttamatta energiaa :) Niin ja täysi lentokone tuottaa vähemmän CO2/hlö/km, kuin yksin ajava autoilija.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 15:47"]
[/quote]
Ja junathan kulkevat kuluttamatta energiaa :) Niin ja täysi lentokone tuottaa vähemmän CO2/hlö/km, kuin yksin ajava autoilija.
[/quote]
:D Joo, junahan ei olekaan ollenkaan ekologinen vaihtoehto lentämiselle. Autoilu ei liittynyt tämän ketjun hintavertailuun.
[/quote]
[/quote]
Lisää nyt vielä, että lentäisi se lentokone ilman ap:takin.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 15:49"]
[/quote]
[/quote]
:D Joo, junahan ei olekaan ollenkaan ekologinen vaihtoehto lentämiselle. Autoilu ei liittynyt tämän ketjun hintavertailuun.
[/quote]
Eipä ne junat kauhean ekologisia ole, vaikka ne vaunut on maalattu vihreiksi.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 15:46"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 15:43"]
[/quote]
[/quote]
No etpä voi tuossa tapauksessa sanoa että vr olisi hinnoitellut itsensä pihalle. Normaalisti lennot maksaa huomattavasti enemmän. Vr:llä myös jatkuvasti tarjousmatkoja 10e suunta.
[/quote]
Helposti voin sanoa vertaili sitten Finnairin tarjouslähtöjä VR:n tarjouslähtöihin tai normihintoihin. Enemmän merkitsee se lopullinen hinta kuin se onko kyseessä tarjous vai normihinta. Kävin kyllä VR:n sivuillakin kaikki mahdolliset tarjousvariaatiot ja lippuvaihtoehdot läpi mutta kallista lystiä näyttivät olevan kaikki VR:n matkaliput versus Finnair tällä kertaa. Olen kyllä joskus saanut VR:n kautta myös tosi edulliseen hintaan lippuja mutta nyt tällä kertaa en saanut. Jos tää jotain nyt niin kauheasti harmittaa niin se on voi voi vaan sille. Itse olen tyytyväinen. -ap
[/quote]
[/quote]
Kaksi paikkaa jäi vapaaksi mun varauksen jälkeen molemmille lennoille. *kiillottaa viherpiiperon kukkaisen kaunista sädekehäänsä* -ap