Tänään on Minnan nimipäivä
Tänään on Minnan nimipäivä. Minna otettiin suomalaiseen almanakkaan vuonna 1950. Minna on alkuaan saksalainen muunnos nimestä Vilhelmina, joka pohjautuu saksalaisperäiseen miehennimeen Vilhelm. Kantanimen merkitys on "lujatahtoinen kypäränkantaja". Saksassa Minnan kantanimenä on toisinaan pidetty myös Herminea, joka on lähtöisin saksalaisesta nimestä Herman, jonka merkitys on "sotilas".
Mitä mieltä olet Minna-nimestä? Millainen ihminen sinulle tulee mieleen nimestä Minna? Montako Minnaa tunnet?
Kommentit (21)
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 21:41"]
Minnat ovat erityislaatuisia tyttöjä, omaa luokkaansa
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Minna
[/quote]
Tosi suloista, kiitos :)
Minna
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 21:32"]Minnat ovat yleensä enemmän tai vähemmän seksikkäitä, olen huomannut.
Monesti myös hiukan vihaisia.
[/quote]
:D
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 19:18"]Pieni ja pyöreä.
[/quote]
Ihan ku minä! t. Minna
Voisin antaa lapselleni nimeksi Minna.
Minna on kaunis ja naisellinen nimi, ja hyvin suomalainen. Minna Canth edusti feminismiä ja vahvaa naiskuvaa. Tunnen kaksi Minnaa ja molemmat ovat vaaleita ja korkeasti kouluttautuneita kauniita naisia. Hyvää nimipäivää, Minna :)
Ei kai kukaan anna lapselleen enää nimeksi Minna??? Järkyttävän ruma nimi ja vanhanaikainen. Luojalle kiitos etten tunne ainuttakaan Minnaa, en pystyisi olemaan säälimättä.
No minulle tulee mieleen että onneksi Minttu on keksitty!on sekin paljon parempi kun Minna mutta tuskin ketään on 80-luvun jälkeen Minnaksi nimettykkään.
Oho, unohdin onnitella anoppia...
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 00:09"]
No minulle tulee mieleen että onneksi Minttu on keksitty!on sekin paljon parempi kun Minna mutta tuskin ketään on 80-luvun jälkeen Minnaksi nimettykkään.
[/quote]
No kyllä on :)
Minna minna minna... Nimi on kuin nami, joka sulaa hitaasti kielellä
Minna, Minneliini, Mintukka, Mintsu, Minni, Minsku, Minnamuru, Minski, Minskeliini, Minnukka, Minnami, Minnuliini - rakkaalla lapsella on monta nimeä. Ehkä olen vaan niin ihana mutta ihmiset hellittelevät minua lempinimillä ja heillä on hyvin pehmeä äänensävy kun paijaavat nimeäni eri muotoihin. Minnat herättävät hassun reaktion muissa ihmisissä, kiva.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 19:51"]
Rakastan sua Minna
[/quote]
<3
Minnat ovat yleensä enemmän tai vähemmän seksikkäitä, olen huomannut.
Monesti myös hiukan vihaisia.
Minnasta tulee mieleen keinuva lantio.
Minnat ovat erityislaatuisia tyttöjä, omaa luokkaansa
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Minna