Eläkkeensaajan asumistuki napsahti tilille
Kommentit (37)
typerää ottaa omalle tilille, miksi, kun sen voi maksattaa suoraan vuokranantajalle
eihän se ole oma rahaa
Vierailija kirjoitti:
Onnea. Se onkin paljon isompi kuin meillä, jotka ei hakemisesta huolimatta saada työpaikkaa.
Pitäisikö eläkeläistenkin hakea töitä?
Asumistuella maksetaan osa vuokrasta. Ei sitä saa muuhun kulutukseen käyttää.
Vierailija kirjoitti:
typerää ottaa omalle tilille, miksi, kun sen voi maksattaa suoraan vuokranantajalle
eihän se ole oma rahaa
Ei kaikilla ole vuokranantajaa, eläkeläisen asumistukea saa myös omistusasuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea. Se onkin paljon isompi kuin meillä, jotka ei hakemisesta huolimatta saada työpaikkaa.
Ei vaan tulla toimeen yhtä pienellä summalla kuin muutkin köyhät.
Vierailija kirjoitti:
Kukapa sitä vahtii? Voi mennä vaikka alkoon ostoksille. Tai mäkkäriin lounaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmat eläkkeet on pieniä, ei ruveta me köyhät kadehtimaan toisiamme.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sinulla sitten on se? Ihan kysyn sillä, kun itse olen eläkkeellä ja saan pienintä mahdollista eläkettä. Asumistukeni on 112 e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eihän se ole oma rahaa
Ei kaikilla ole vuokranantajaa, eläkeläisen asumistukea saa myös omistusasuntoon.
Jopa silloin kun omistusasunnosta ei tarvitse maksaa vastiketta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eihän se ole oma rahaa
Ei saa kauaa.
Miksi tämäkin aloitus?
Olen vanhuuseläkkeellä enkä tule koskaan saamaan asumistukea. En saanut asumistukea edes silloin kun asuin Helsingin kaupungin vuokra-asunnossa kahden lapsen yksinhuoltajana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sinulla sitten on se? Ihan kysyn sillä, kun itse olen eläkkeellä ja saan pienintä mahdollista eläkettä. Asumistukeni on 112 e/kk.
Eläkkeensaajan asumistuen määrä on 85 % huomioon otettavista asumismenoista, joista on vähennetty perusomavastuu sekä lisäomavastuu. Jos ruokakunnassa on 1 henkilö, asumismenoiksi hyväksytään enintään 774 e/kk (Helsinki).
Yleinen asumistuki voi olla korkeintaan 70 % asumismenoistasi, asumistuesta vähennetään perusomavastuu. Jos ruokakunnassa on 1 henkilö, asumismenoiksi hyväksytään enintään 563 e/kk (Helsinki).
Paljonko se on? Minäkin olen juuri jäänyt eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eläkkeellä ja teen samalla töitä silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi eläkeläisen pitää olla köyhä? Miksi köyhän eläkeläisen pitää olla rutiköyhä? Ja tosiaan siinä asumistuessa on eri kriteerit, mutta ei se sen ihmeemmin isompi ole. Joissain tapauksissa se voi olla jopa pienempi.
Vierailija kirjoitti:
?? No itse maksan vuokran kuun 5. päivä ja sitä ennen tulee eläke. Asumistuki(pieni) tulee myöhemmin ja silloin vuokra on jo maksettu. Eli asumistuki menee ruokaan tai lääkkeisiin. En ymmärrä mitä tarkoittaa ettei asumistukea saa käyttää muuhun. Samalla tavalla se tulee kuin lapsilisäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eihän se ole oma rahaa
Jopa silloin kun omistusasunnosta ei tarvitse maksaa vastiketta?
Miksi sitä asumistukea silloin saisi? Onko tämä ketju jotain aprillipilaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei ap kertonut summaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi eläkeläisen pitää olla köyhä? Miksi köyhän eläkeläisen pitää olla rutiköyhä? Ja tosiaan siinä asumistuessa on eri kriteerit, mutta ei se sen ihmeemmin isompi ole. Joissain tapauksissa se voi olla jopa pienempi.
Koska köyhä työtönkin on rutiköyhä. Miksi eläkeläinen ei pärjää samalla summalla? Ja miksi hänen pitää saada asua kalliimmassa asunnossa?