Pääsitkö lapsena jäätelöautolle?
Kävittekö jäätelöautolla vai oliko jätski vanhempiesi mielestä liian kallista? Me ei ikinä käyty ja aikuisena kerran juttelin yhden kaverin kanssa, että koko se auton soittama sävelmä ärsyttää, kun lapsena ei ikinä päässyt :D Sävelmä on sittemmin muuttunut uuden yrittäjän myötä. Oletteko alkaneet käydä jätskiautolla aikuisena tai omien lasten myötä? Mä olen omien lasteni kanssa alkanut käydä, kai tässä jotain traumoja korjaillaan :D Sitä en sitten osaa sanoa, että miksi en ikinä käynyt aikuisena ennen lapsia, mutta muistan ärsyyntyneeni siitä vanhan yrittäjän aikaisesta sävelmästä niin kauan kun se tuolla kaduilla soi.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
En päässyt. Ensimmäiset jäätelöauto tuli Suomeen 1993 ja oli 22 silloin, joten en päässyt kun ei ollut mahdollista
Kiitos tästä, mä meinasin mennä etsimään, milloin jäätelöautot oikein Suomeen tuli.
En siis itsekään päässyt lapsena, sillä täytin 18 vuonna 1993, eikä omalla paikkakunnalla edes jäätelöautoa tuolloin tainnut liikkua.
Kyllä. Isä tilasi aina ison kasan jäätelöä itselleen ja sain samalla reissulla hakea myös itselleni.
Ei ollut jääteloautoja mutta kauppa-autosta haimme jäätelöä.
Vierailija kirjoitti:
En päässyt. Ensimmäiset jäätelöauto tuli Suomeen 1993 ja oli 22 silloin, joten en päässyt kun ei ollut mahdollista
Samoin. Ja kiitos kun kaivoit ton tiedon, niin ei itse tarvinnut googlailla.
Pystyykö Suomen jääteloautoista vieläkään ostamaan vain yhtä jäätelöä?
Muualla ne toimii kuin jäätelökioskit.
En, asuimme syrjässä maalla. Oma lapsi pääsi kyllä.
Ei lapsuudessani sellaisia ollut. Ei ainakaan omalla asuinpaikkakunnallani. Kirjastoauto oli, ja siellä tuli käydyksi.
Pääsin. Katsottiin mainoksesta, koska tulee, ja mentiin pysähtymispaikalle valmiiksi odottamaan. Etukäteen oli mietitty, mitä ostetaan, ja lisäksi sieltä taisi ainakin joskus saada jotkut yksittäiset ilmaisjäätelöt kaupan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästä, mä meinasin mennä etsimään, milloin jäätelöautot oikein Suomeen tuli.
En siis itsekään päässyt lapsena, sillä täytin 18 vuonna 1993, eikä omalla paikkakunnalla edes jäätelöautoa tuolloin tainnut liikkua.
Täytin itse 19 vuonna 1993, no kesällä vielä olin 18v ja ihan lähistöllä ei ollut jäätelöauton reittiä, mutta ajoin autolla sinne missä jäätelöauto pysähtyi ja kävin muutaman kerran sillälailla ostamassa jäätelöä jäätelöautosta :D
Jäätelöveneet oli suosikkini.
En kumminkaan ole käynyt enää jäätelöautolla ysärin jälkeen, vaikka nyt jäätelöauto näkyisi kulkevan nykyisen asuinpaikan ihan vierestä.
Olisin mä varmaan päässyt, mutta en ollut syystä tai toisesta kiinnostunut. Jätskiä meillä oli kuitenkin aina pakkasessa.