Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistatteko kun suurin osa pelastaisi ennemmin kissan kuin

Vierailija
26.05.2015 |

Naapurin lapsen hädän hetkellä? Sellainen kysely täällä tehtiin ja tosiaan eläinten omistajat pelastaisivat pääsääntöisesti eläimensä ensin. Tuli vaan mieleen kun tänään oli lehdessä juttua asiasta kuin vieraantuneita ihmiset on luontoon ja moraalissa häiriötä jos eläimen voi kuvitella tärkeämmäksi kuin ihmisen. Vieläkö täällä suurin osaa pitää eläintä ihmistä tärkeämpänä?

Kommentit (214)

Vierailija
181/214 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:54"]

Olet aivan oikeassa ap. Juurikin vihervasemmistolaiset ihmiset ovat tällaisia, luonnostaan misogyynejä.

[/quote]

Olen vihervasemmistolainen ja se on tärkeä osa identiteettiäni. En juurikaan syö lihaa ja valitsen usein ja mielelläni vegaanisen vaihtoehdon. Pidän eläimistä ja niiden rääkkääminen tekee minut surulliseksi ja pahoinvoivaksi. Olen sitä mieltä, että ihmislajin olisi hyvä rajoittaa lisääntymistään. Olen myös sitä mieltä, että lemmikkieläinten pito on useimmissa tapauksissa kyseenalaista. Eläin ei ole ihmisen lelu. Joissain tapauksissa eläin varmasti kuitenkin voi ihmisten luona hyvin. Pätee taatusti useimmin erittäin domestikoituneisiin koiriin kuin vapaudenkipeisiin kissoihin. 

Tulipalosta pelastaisin aivan ilman muuta ennemmin vieraan lapsen kuin kissan.

Vierailija
182/214 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 11:45"]

Pelastaisin eläimen aina. Koen enempi empatiaa eläimiä kuin ihmisiä kohtaan. Muutenkin ihmisiä ja kusipäisiä/ilkeitä sellasia maapallolla liikaa. Ja toisekseen, en pystyisi elämään sen kanssa että takiani kuolee eläin. Ne ovat viattomia maailman pahuuteen, toisin kuin ihmiset. Jos tämä tekee minusta jonkun mielestä moraalittoman niin aivan sama. Itse halveksin ihmisiä, jotka ajattelevat ihmisen olevan jotenkin eläintä arvokkaampi. Tositilanteessa nämä ihmisen mieluummin pelastavat eivät varmasti pelastaisi yhtään ketään. Täällä sätitään niitä, jotka pelastaisivat eläimen vain ja ainoastaan siksi, että ollaan itsekkäitä ja pelätään sitä että kun ja jos tällänen tilanne tulisi niin jäisikin ilman apua kun "kyllähän minun henkeni on tärkeämpi kuin yhdenkään eläimen." Arvatkaapa mitä. Kun ei se ole!

[/quote]

Sinusta olisi mukavaa, jos eläimet panisivat ihmiset ruotuun, tai ihmiset alkaisivat itse tuhota toisiaan kuten natsit opettivat. Palattaisiinko siinä alkuperäiseen - tasa-arvoiseen ja rauhanomaiseen - tilaan, jossa on luonto miinus ihmislaji?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/214 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 11:49"]

Niin, teuraana vois ihan yhtä hyvin olla ihmisiä. Välillä näinkin päin.

[/quote]

Kyllä mulle käy, jos maistuu hyvältä.

Vierailija
184/214 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 11:52"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 11:50"]

Miksi tulipalo tilanteessa kukaan lähtisi naapuriin pelastamaan ketään jos omassa talossa on tilanne päällä? Mä ottaisin omat lapset palavasta talosta mukaan ja koirani juoksisi perässä. En jättäisi koiraani taloon rynnätäkseni naapuriin

[/quote]

Jokainen supermamma käy jokaisen kerroksen läpi ja etsii kaikki lapset syliinsä, jättäen tietenkin kaikki elukat kuolemaan. Jos et tee samoin olet itsekäs paska ja koko Suomi tulee vihamaan sinua!

[/quote]

Olisko kuitenkin niin, että tämä koko tulipaloesimerkki on metaforinen, eikä tässä ole mielekästä jumittaa tällaisiin teknisiin yksityiskohtiin?

Vierailija
185/214 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niillä eläintenpalvojilla varmaa ees oo ketää ketkä jäis kaipaamaan. Ne jotka elää eläimille on aika yksinäisiä.

Vierailija
186/214 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, että naiset muka niitä lapsirakkaita? No huh huh kun tätäkin keskustelua lukee. Toivottavasti en itse tunne näitä lemmikinpelastajia. Lienee jonkinasteisia psykopaatin piirteitä näillä.

Vierailija
187/214 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:21"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:15"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:12"]Minun kissani ovat tärkeämpiä, kun sinun lapsesi. Kissat ovat olleet kanssani vuosia ja tuoneet minulle hyvää mieltä, rakkautta ja syyn elää, kun olin itsemurhan partaalla.kissat ovat lohduttaneet ja rakastaneet. Ja mitä tuntematon lapsi on minulle tehnyt? Luultavasti aiheuttanut päänsärkyä ja vitutusta huutamisella ja kiukuttelulla. Ihmisen henki ei ole yhtään sen tärkeämpi, kuin eläimen
[/quote]
Voi harmi kun antoivat. Olisit kuollut pois. Ei sun henkesi ole minkään arvoinen. Tollanen muka masentunut laiskaläski. Yhyhyhyy.
[/quote]

Voi pikkuisen kun tuli hiekkaa sinne porsineeseen pimppiin kun se sun äpärä ei ole mun maailman keskipisye
[/quote]
Älä läski uikuta siellä. Lähetänkö köyden?

Vierailija
188/214 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 12:00"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 11:52"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 11:50"]

Miksi tulipalo tilanteessa kukaan lähtisi naapuriin pelastamaan ketään jos omassa talossa on tilanne päällä? Mä ottaisin omat lapset palavasta talosta mukaan ja koirani juoksisi perässä. En jättäisi koiraani taloon rynnätäkseni naapuriin

[/quote]

Jokainen supermamma käy jokaisen kerroksen läpi ja etsii kaikki lapset syliinsä, jättäen tietenkin kaikki elukat kuolemaan. Jos et tee samoin olet itsekäs paska ja koko Suomi tulee vihamaan sinua!

[/quote]

Olisko kuitenkin niin, että tämä koko tulipaloesimerkki on metaforinen, eikä tässä ole mielekästä jumittaa tällaisiin teknisiin yksityiskohtiin?

[/quote]

Tietenkin jumitutaan yksityiskohtiin koska tapahtumaa, missä joutuu valitsemaan kahden hengen väliltä, ja tietää että joutuu jättää toisen kuolemaan, lapsen tai elukan, ei vaan tosielämässä tapahdu! Jos aletaan moralisoimaan ihmisiä mahdottomuuksien perusteella, niin avataan tätä koko tapahtumaketjua oikein kunnolla perkele.

Jos olette niin mahtavia ihmisiä, hoitakaa penskanne hyvin ettekä jätä niitä tilanteisiin missä ventovieraan pitää sitten uhrautua luopumaan lemmikistä lapsen takia, jota ette itse viitsineet hoitamaan turvaan.

Emme voi tietää mitä me oikeasti tekisimme tässä tilanteessa, jos sellainen tulisi vastaan. Emme ole mitenkään rationaalisia hengenvaarassa, ja ne ihmiset jotka täällä just nyt hehkuttaa sitä, kuinka pelastaisivat aivan varmasti lapsen, niin varmaan ryntäisivät pakoon itse, koska tilannessa on hengenhätä jopa itselläkin. Ja kukaan ei voi siitä moralisoida, koska se on ihan ymmärrettävää juosta pakoon vaaran nostaessa häntään, ja siinä tilanteessa on vaikea ajatella muita kuin itseään.

PISTE, DONE, FINITO.

Vierailija
189/214 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira voi havaita tulipalon ensimmäisenä ja haukkumisellaan ja ulinallaan herättää   isäntäväen. Oletteko kuullut hengenpelastajakoirista ? Ette varmaan ,sillä olette täällä  vain miettineet kumpi olisi parempi nimi lapsukaiselle ´Ananas´, vaiko ´Vadelma´, vaiko ´Vattu´...

Vierailija
190/214 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 08:57"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 08:54"]Mun järjestys: Oma lapsi, oma koira, vieras lapsi, vieras koira. Täällä kehtaa tunnustaa, IRL sanoisin, että lapset ensin. Tällaisia me ihmiset ollaan, kusipäitä. Olen sote -alalla töissä vieläpä. [/quote]Tästä oli juuri lehdessä juttua kuinka moraalitonta on ajatella kuten sinä ajattelet. Moraali tätsin kadoksissa ja vieraannuttu elämästä. Näin haaastateltu filosofi otti kantaa.

[/quote]

Ja koska linkkiä ei löydy, olet trolli ja paskanpuhuja. Häivy täältä, että palsta edes vähän paranisi. Trollit pudottavat palstan 4chanin ja Ylilaudan alapuolelle. Ilman teitä olisismme jopa Hommaforumia parempia.

Vierailija
191/214 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 11:47"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 11:41"]

On kyllä aika paskat vanhemmat jos jättävät lapsen taakse hengenvaaraan mun vastuulle pelastettavaksi ja sitten vinkuvat kun pelastan lemmikin johon olen kiintynyt elämäni aikana, but that's none of my business.

[/quote]

:D ei vittu teitä.

Miksi olet paska eläimen omistaja ja jätät sen hengen vaaraan.

[/quote]

Mutta eläin ja ihminen eivät ole samanarvoisia IHMINEN ON TÄRKEÄMPI?! Joten mitä väliä sillä on jos olen paska eläimen omistaja jos sinä olet vitun paska vanhempi joka jättää lapsensa palavaan rakennukseen jotta voi moralisoida naapurin itsekyttä sitten jälkeenpäin :D

[/quote]

Ahaa, sinä siis käännät tämän niin, että paska vanhempi jätti lapsensa TAHALLAAN jotta VOISI moralisoida sinua? :D Olet selvästi nainen koska sinulla on taito kääntää asioita sellaiseksi mitä ne eivät ole.

Kyse on nyt siitä, että oli mahdollisuus pelastaa lapsi eikä siitä, että sattui vahinko ja tuli tulipalo.

Vierailija
192/214 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, mitä sitten?

Vierailija
193/214 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jessus sentään, tää on ihan hulvaton ketju.

Vierailija
194/214 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niillä eläintenpalvojilla varmaa ees oo ketää ketkä jäis kaipaamaan. Ne jotka elää eläimille on aika yksinäisiä.

[/quote]

No ei ainakaan mulla olekaan. Siksi lemmikit on äärimmäisen tärkeitä. Mieluummin valitsen kuolemaan jonkun tuntemattoman, kuin ainoan perheenjäseneni. Ja perheen jäsen se eläin minulle on, sanoi muut mitä tahansa. Enkä nyt tiedä onko tuo hirveän hyvä isku: "oot niin yksin ettei sulla oo muita kuin eläimet, hähää". Ja sitten ihmetellään miksi muka ihminen ei olisi arvokkaampi kuin eläin, kun itse käyttäydytään julmemmin kuin mikään muu eläin pystyisi......

Vierailija
195/214 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 12:19"]

On kyllä aika paskat vanhemmat jos jättävät lapsen taakse hengenvaaraan mun vastuulle pelastettavaksi ja sitten vinkuvat kun pelastan lemmikin johon olen kiintynyt elämäni aikana, but that's none of my business.

[/quote]

[/quote]

Mutta eläin ja ihminen eivät ole samanarvoisia IHMINEN ON TÄRKEÄMPI?! Joten mitä väliä sillä on jos olen paska eläimen omistaja jos sinä olet vitun paska vanhempi joka jättää lapsensa palavaan rakennukseen jotta voi moralisoida naapurin itsekyttä sitten jälkeenpäin :D

[/quote]

Ahaa, sinä siis käännät tämän niin, että paska vanhempi jätti lapsensa TAHALLAAN jotta VOISI moralisoida sinua? :D Olet selvästi nainen koska sinulla on taito kääntää asioita sellaiseksi mitä ne eivät ole.

Kyse on nyt siitä, että oli mahdollisuus pelastaa lapsi eikä siitä, että sattui vahinko ja tuli tulipalo.

[/quote]

Oletko oikeasti noin hidas!? Periaate on se, että ehkäistään tilanne, ennen kuin se tapahtuu. Missä tilanteessa lapsi on yksin vaaratilanteessa? Missä vanhemmat, suojelija, huoltaja, häh? In the end, se lapsi on yksin, ja vanhemmat ovat kyllä tyrineet ja KUNNOLLA! Okei, sanotaan että pelastan lapsen ja jätän koirani kuolemaan, tulis kyllä aika vitunmoiset saarnat näille paskasille vanhemmille. Ilmoitus heti lasuun ja tulis kyllä sellasta vittuilua takas että teidän huolimattomuuden takia mun piti heittää tärkeä henki menemään. Kiitti vaan vitusti mulkut.

Oli mahdollisuus pelastaa lapsi, mutta oli myös mahdollisuus vanhempien olla vanhempi ja hoitaa lapsiraukka turvaan. Miksi meidän pitää moralisoida sitä, joka pelastaa oman asuntonsa asukkaat mutta ei naapurin, miksi me ei moralisoida vitun paskoja vanhempia? Tämä kysymys pitäisi olla kompa, johon ainut oikea vastaus on '' pelastan molemmat '' tai '' vaaratilanne olisi pitäinyt ehkäistä ja vanhempien olisi pitänyt hoitaa muksunsa turvaan ''

Vierailija
196/214 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 12:25"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 12:00"]

[/quote]

No ei ainakaan mulla olekaan. Siksi lemmikit on äärimmäisen tärkeitä. Mieluummin valitsen kuolemaan jonkun tuntemattoman, kuin ainoan perheenjäseneni. Ja perheen jäsen se eläin minulle on, sanoi muut mitä tahansa. Enkä nyt tiedä onko tuo hirveän hyvä isku: "oot niin yksin ettei sulla oo muita kuin eläimet, hähää". Ja sitten ihmetellään miksi muka ihminen ei olisi arvokkaampi kuin eläin, kun itse käyttäydytään julmemmin kuin mikään muu eläin pystyisi......
[/quote]
Voi luoja hae hoitoa.

Vierailija
197/214 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:58"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:51"]

Haloo!! Sairasta porukkaa täällä kyllä pyörii! Tietenkin pelastetaan AINA IHMINEN!!!! Menee kyllä usko ihmiskuntaan näitä lukiessa

[/quote]

Mikä vitun usko ihmiskuntaa? Kohta on vain muutama korporaatiojätti hengissä ja kaikilla yksityisarmeija. Ihmiskunta tapetaan miltei sukupuuttoon lähivuosisatoina se on aivan varma asia. Mutta tottakai koira pelastetaan. Rakkaampia ja kultaisempia olentoja ei ole tällä planeetalla olemassa. Vauvakin voi olla söpö ja ihku, mutta siitä kasvaa TAPPAJA.
[/quote]
Niin koirahan ei ole peto eikä tapa!! Hahaha!!! :D

Vierailija
198/214 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 12:25"]

[/quote]

[/quote]

Niin, kannataisi miettiä miksi sinulla ei ole ihmisystäviä.

Vierailija
199/214 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 12:30"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 12:19"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Oletko oikeasti noin hidas!? Periaate on se, että ehkäistään tilanne, ennen kuin se tapahtuu. Missä tilanteessa lapsi on yksin vaaratilanteessa? Missä vanhemmat, suojelija, huoltaja, häh? In the end, se lapsi on yksin, ja vanhemmat ovat kyllä tyrineet ja KUNNOLLA! Okei, sanotaan että pelastan lapsen ja jätän koirani kuolemaan, tulis kyllä aika vitunmoiset saarnat näille paskasille vanhemmille. Ilmoitus heti lasuun ja tulis kyllä sellasta vittuilua takas että teidän huolimattomuuden takia mun piti heittää tärkeä henki menemään. Kiitti vaan vitusti mulkut.

Oli mahdollisuus pelastaa lapsi, mutta oli myös mahdollisuus vanhempien olla vanhempi ja hoitaa lapsiraukka turvaan. Miksi meidän pitää moralisoida sitä, joka pelastaa oman asuntonsa asukkaat mutta ei naapurin, miksi me ei moralisoida vitun paskoja vanhempia? Tämä kysymys pitäisi olla kompa, johon ainut oikea vastaus on '' pelastan molemmat '' tai '' vaaratilanne olisi pitäinyt ehkäistä ja vanhempien olisi pitänyt hoitaa muksunsa turvaan ''

[/quote]

No just joo... Tuu takaisin sieltä hattarapilveltä idealisti :) Hommaa elämä ja kokemusta vähän ensin.

Vierailija
200/214 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:42"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:38"]Mulla järjestys on tottakai tämä: oma lapsi, vieras lapsi, oma koira ja sitten vieras koira.
[/quote]Näinhän se kuuluu mennä ihmisyyden nimissä.
[/quote]
Ihmisyyden määritelmä! Kiitos, oi guru!