Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi täällä ei saa puhua lihavuudesta rehellisesti?

Vierailija
24.01.2022 |

Ihmetyttää kun tuo yksi ketju taas poistettiin. Miksi ei saa käydä keskustelua lihavuudesta ihan avoimesti ja rehellisesti? Miksi pitää koko ajan pelätä että lihavat ottavat nokkiinsa jos heille sanoo että lihavuus johtuu siitä, että syöt liikaa ja olet liian laiska liikkumaan. Miksi ei saa sanoa lihavuuden vaaroista ja sen yhteiskunnalle aiheuttamista kuluista? Miksi pitää olla vain kehopositiivinen ja leikkiä että lihavuus on normaalia?

Kommentit (233)

Vierailija
141/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joillekin on niin vaikeaa tajuta, että kehopositiivisuus tarkoittaa kehorauhan antamista kenelle tahansa painosta riippumatta.

Ei ole tarkoittanut pitkään aikaan. Asiaa seuraavat kyllä tietävät mihin se liike meni jo kauan sitten kaiken maailman Virgie Tovareiden ja Tess Holidayn ansiosta.

Kehopositiivisuus oli alunperin sellaisia ihmisiä varten, joilla oli vaikka raajoja amputoitu. Sitten siitä tuli lihavuuden ylisystä ja laihuuden sekä laihduttamisen kauhistelua. Jos haluaa parantaa ruokavaliotaan koska tahtoo hoikemman kropan, on näiden "kehopositiivisten" mielestä hirveä n*tsi joka pitää yllä dieettikulttuuria. Virgie Tovarin mielestä pienemmän kakkupalan haluaminen on rikos häntä kohtaan.

Dieettikulttuuri lisää lihavuutta. Se on puhdas tieteellinen fakta. Jos haluaa parantaa ruokavaliotaan koska haluaa hoikemman kropan ja kertoo siitä muille, ylläpitää dieettikulttuuria. Ihan sama jos kerrot että olet ylpeä siitä että olet valkoinen koska muut rodut ovat sinua alempana, ylläpidät r*sm*ia.

Ei hyvää päivää. Juuri tätä tarkoitan: jos joku haluaa omasta mielestään näyttää paremmalta, lihavat tulevat valittamaan että "ylläpidät dieettikulttuuria". Se ei kuulu teille pätkääkään mitä joku tekee omalle kropalleen, niinhän tekin sanotte muille. Todella tekopyhää ettei muka saisi laihduttaa, mutta teidän lihavuuteenne ei saisi puuttua.

Olen eri, mutta kai ymmärrät tietämättömyytesi asiasta?

Dieettikulttuuri, laihdutustuotteet, laihdutus ruokavaliot ynnämuut on suunniteltu sillä tavalla, että ne nimenomaan ylläpitävät lihavuutta. Jos heidän tuotteet olisivat oikeasti toimivia, niin lihavuus olisi lakannut kauan aikaa sitten ja sen jälkeen ei olisi asiakkaita. Sen takia dieettikulttuuri nimenomaan ylläpitää lihavuutta ja ylläpitää siihen liittyvää ahdistusta, masennusta ja muita mielenterveydenhäiriöitä, jotka sitten lisäävät lihavuutta. 

Pointti ei ole, etteikö saisi laihduttaa, mutta diettikuluttuuri, niiden superdieettien lupaukset ynnämuut edistävät pahaa oloa ja lihavuutta. 

Miksi alentuva asenne, kun et itse ymmärtänyt mistä puhutaan?

En maininnut sanallakaan mitään laihdutustuotteita tai superdieettejä. Esimerkki oli vain ihminen, joka haluaa parantaa ruokavaliotaan ulkonäköä kohentaakseen. Siinä kaikki. Ja sitten uhriudut jollain dieettituotteilla.

Tämä!

Aika pinnallista touhua, ulkonäkö mielessä vaan.

Ja entä sitten? Mitä se teille kuuluu jos joku haluaa näyttää omasta mielestään paremmalta? 

Miksi ihmeessä sinun tarvitsee toitottaa kellekään sitä että SINUN MIELESTÄSI hoikempana (vaikka vain sinä itse) näyttää paremmalta? Eikö sinunkin olisi parempi vain rakastaa kehoasi sellaisena kuin se on ja pyrkiä elämään onnellisempaa ja terveellisempää elämää? Terveelliseen elämään kuuluu myös se tosiasia että kaikilla on oma biologinen painonsa ja se asettuu yleensä akselille bmi 19-27. Ei ole millään tavalla tervettä pyrkiä pakottamaan omaa kehoonsa jonkin muottiin mihin se ei luonnostaan asetu ja tämä aiheuttaa sitten taas laihdutuskierteen joka lihottaa.

Vierailija
142/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osta tämän kultin ajatuksia muka jostain dieettikulttuurista ja siitä, että pitäisi rakastaa kehoaan vaikka se olisi missä kunnossa ja sen muuttaminen olisi väkivaltaa itseä kohtaan. Diabeteksen hommaaminen on väkivaltaa itseä kohtaan. Se että kieltäytyy joskus kakusta ei ole väkivaltaa itseä kohtaan, päinvastoin.

Milloin olet itse viimeksi syönyt kakkua ja milloin viimeksi kieltäytynyt kakusta. Itse söin viimeksi mansikkakakkua heinäkuussa. En aio ensi kesänäkään kieltäytyä mansikkakakusta, sillä harmittelisin sitä kuolinvuoteella jos kuolen syöpään esim. vuoden päästä.

t. painovihaketjujen syöpäpotilas 100 kg

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tutkittu fakta, että negatiivinen kehopuhe (ts. läskittely) ei edistä lihavien painonpudotusta. Nämä jatkuvat muka-huolestuneet ketjut ja kommentit lihavien terveydestä ja lihavuuden yhteiskunnallisista vaikutuksista eivät auta lainkaan lihavia laihtumaan. Eikä se olekaan teidän kommentoijien pyrkimys. Tarkoituksenne on vain kiusata ihmisiä, joita pidätte itseänne huonompina.

Esimerkiksi minä en ole ketään haukkunut läskiksi tai käskenyt ketään laihduttamaan. Haluaisin silti rauhassa keskustella laihduttamisesta ilman, että joku lihavaksi itsensä kokeva tulee väkisin ketjuun loukkaantumaan ja ilmiantamaan sen. Jos heitä ei kiinnosta laihdutus, miksi tulevat ketjuun?

Alapeukuttamisen sijaan voisitteko kertoa, miksi ihmiset saavat teidän mielestänne keskustella vain teille sopivista aiheista?

Miksi pitäisi saada ylläpitää vihapuhetta tai puhetta joka ylläpitää lihavuutta? Sitähän se on. Se on se joka maksaa Suomen valtiolle älyttömyyksiä. Eikö se ollut se mitä te halusitte? Vähentää ylipainosta johtuvia terveysmenoja ja parantaa Suomen kansanterveyttä? Vai halusitteko te vain ylläpitää käsitystä laihdutuksen positiivisuudesta ja läskivihasta? Ihmiset laihtuvat terveesti vasta kun laihdutuspuheet saadaan minimiin. Se on ihan tieteellinen fakta. Joten olisiko aika katsoa peiliin, että onko kyse oikeasti halusta alistaa lihavia? Sananvapauteen kuuluu myös vastuu.

Vierailija
144/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ajetaan mielipide rajoitteita ns vähemmistöjen toimesta. Moni esim salaa elämäntapa projektinsa ettei loukkaa kehopositiivisia.

Ei vaan nykyään tiedetään että laihdutus lisää lihomista. Lihavuudesta negatiivisesti puhuminen lisää lihomista. Jokainen ylipainoinen olisi ehkä kymmeniä kiloja hoikempi ellei olisi laihdutuskierteessä tai ollut sellaisessa. Ainoa keino vähentää lihavuutta on lakata ihannoimasta hoikkuutta ja lakata puhumasta laihdutuksesta.

Lihavuuteen on lääkkeitä mm suolistohormoni, joka kertoo hyvin sen että lihavuus on osalla geeneissä ja siten sitä on joidenkin huomattavasti vaikeampi hallita. Miksei syöpäsairaille sanota että otat itseäsi niskasta kiinni ja hoidat rintasyöpäsi itse?

Ainoa keino painoon joka ei aiheuta terveyshaittoja on se että ei laihduta, ajattelee positiivisesti omasta kehostaan aina, oli se millainen vain, syö mahdollisimman terveellisesti sen suhteen että saa kaikki tarvitsemansa vitamiinit ja hivenaineet ruoasta, yksi lautasellinen riittää yhdelle ihmiselle/ruokailu, pyrkii löytämään liikuntaa joka on itselle mieluista eikä pakkopullaa ja koittaa löytää elämäänsä mielekästä tekemistä. Siinäpä se.

Laihdutus tai siis sen yrittäminen ehkä lisää, mutta rasvamärään pienentäminen kehosta vaatii aina miinuskaloreita kulutukseen nähden. Sellaista ei vielä ole tapahtunut, että rasva vähenee kehossa vaikka söisi enemmän kaloreita mitä kulutus on.

Kenen se pitäisi ottaa vastuu siitä omasta kalorien sisäänottamisesta (syömisestä/juomisesta)omaan kehoon? Ei ole jotain toista tahoa joka päättää mitä ja paljonko niitä kaloreita sinne mahalaukkuun pääsee ellei ole pikkulapsi tai hoitolaitoksessa. Itse se on tehtävä, rakastamalla tai rakastamatta sitä kehoa.

Monelle riittäisi ihan vaan se, että pysyy ruoka-ajoissa, kohtuullisissa annoksissa ja jättää herkut minimiin ja juo vain kalorittomia juomia. Tämä on monelle Suomessa todella vaikeaa ja siksi lihotaan ja vielä vaikeampaa on päästä sitten eroon siitä liiasta rasvasta omassa kehossa.

Syöpä ja rasva kehossa ei toimi samalla tavalla ja siksi siihen on syynsä miksei niihin liittyviä sanontoja käytetä molempiin asioihin. Jos suolistohormoonit vaikuttavat, niin kukaan ei estä lihavia hyödyntämästä tätä tietoa sen sijaan, että keksitään taas uusi selitys miksi laihtuminen on mahdotonta.

Vaihdevuosista kärsivät hyödyntävät usein ruokavalion hyötyjä oireisiinsa. Miksei se onnistu lihavilta?

Dieettiajattelu lisää ruokahalua. Kun ajattelee että maanantaina aloitan superhyper-dieetin, on suorastaan pakko viikonloppuna herkutella "viimeisen kerran". Sitten aletaan tiukka muotidieetti joka laukaisee kovan nälän ja dietti epäonnistuu. Sitten kerätään voimia taas seuraavaa yritystä varten ja taas herkutellaan "viimeisen kerran". Itse ainakin olen ollut koko aikuisikäni tässä kierteessä. Tämä on henkisesti todella raskasta.

Nyt tein niin että sallin itselleni kaiken. Saan syödä suklaata sitten kun oikeasti tekee mieli. Tulos, herkut jäävät kaappiin eikä ole pakko herkutella "viimeistä kertaa" vaan voin herkutella sitten joku toinen kerta.

Vierailija
145/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen muuta tarvita kun liikkua enemman, ja syoda vahemman. Silloin runsaasti ylipainosilla alkaa kilot tippumaan melkein silmissa. Se on niin yksinkertaista.

Vierailija
146/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joillekin on niin vaikeaa tajuta, että kehopositiivisuus tarkoittaa kehorauhan antamista kenelle tahansa painosta riippumatta.

Ei ole tarkoittanut pitkään aikaan. Asiaa seuraavat kyllä tietävät mihin se liike meni jo kauan sitten kaiken maailman Virgie Tovareiden ja Tess Holidayn ansiosta.

Kehopositiivisuus oli alunperin sellaisia ihmisiä varten, joilla oli vaikka raajoja amputoitu. Sitten siitä tuli lihavuuden ylisystä ja laihuuden sekä laihduttamisen kauhistelua. Jos haluaa parantaa ruokavaliotaan koska tahtoo hoikemman kropan, on näiden "kehopositiivisten" mielestä hirveä n*tsi joka pitää yllä dieettikulttuuria. Virgie Tovarin mielestä pienemmän kakkupalan haluaminen on rikos häntä kohtaan.

Dieettikulttuuri lisää lihavuutta. Se on puhdas tieteellinen fakta. Jos haluaa parantaa ruokavaliotaan koska haluaa hoikemman kropan ja kertoo siitä muille, ylläpitää dieettikulttuuria. Ihan sama jos kerrot että olet ylpeä siitä että olet valkoinen koska muut rodut ovat sinua alempana, ylläpidät r*sm*ia.

Ei hyvää päivää. Juuri tätä tarkoitan: jos joku haluaa omasta mielestään näyttää paremmalta, lihavat tulevat valittamaan että "ylläpidät dieettikulttuuria". Se ei kuulu teille pätkääkään mitä joku tekee omalle kropalleen, niinhän tekin sanotte muille. Todella tekopyhää ettei muka saisi laihduttaa, mutta teidän lihavuuteenne ei saisi puuttua.

Dieettikulttuuri, laihdutustuotteet, laihdutus ruokavaliot ynnämuut on suunniteltu sillä tavalla, että ne nimenomaan ylläpitävät lihavuutta. Jos heidän tuotteet olisivat oikeasti toimivia, niin lihavuus olisi lakannut kauan aikaa sitten ja sen jälkeen ei olisi asiakkaita. Sen takia dieettikulttuuri nimenomaan ylläpitää lihavuutta ja ylläpitää siihen liittyvää ahdistusta, masennusta ja muita mielenterveydenhäiriöitä, jotka sitten lisäävät lihavuutta. 

Pointti ei ole, etteikö saisi laihduttaa, mutta diettikuluttuuri, niiden superdieettien lupaukset ynnämuut edistävät pahaa oloa ja lihavuutta. 

En maininnut sanallakaan mitään laihdutustuotteita tai superdieettejä. Esimerkki oli vain ihminen, joka haluaa parantaa ruokavaliotaan ulkonäköä kohentaakseen. Siinä kaikki. Ja sitten uhriudut jollain dieettituotteilla.

En ole uhriutunut.

Dieettikulttuuriin kuuluvat laihdutustuotteet ja -ohjelmat, ja niiden ympärillä pyörivä miljoonien jos ei biljoonien hintainen bisnes. 'Puhuin siis dieettikulttuurista. 

Ja minä en, joten miksi vastasit minulle ja veit asian täysin sivuraiteelle syyttäen minua tietämättömyydestä?

Kun olen kirjaimellisesti nähnyt, ettei saa sanoa haluavansa laihduttaa ulkonäön vuoksi, ihan sama vaikka sen tekisi vain jättämällä suklaat vähemmälle. Siitä saa kuraa niskaan. 

Tottakai saa sanoa, ei sitä ole missään kielletty.

Sitä voi sitten miettiä, että miten tätä kommunikoi ulospäin. Antaako ymmärtää, että kaikkien pitää tehdä niin ja näyttää samalta, vai onko tämä nyt joku oma ihanne.

No ei tunnu saavan sanoa. Onhan jo tässäkin ketjussa kritisoitu laihduttamista ulkonäön vuoksi vaarallisena "dieettikulttuurina".

En minä ole ketään haukkunut lihavaksi tai mitenkään antanut ymmärtää, että olisin kiinnostunut muista kuin omista kiloistani. Se on ihan ihmisen itsensä vastuulla jos tulee paha mieli muiden laihdutuksesta.

Kukaan ei ole täällä vastustanut sinun laihduttamistasi. Itsehän sinä totesit, että olet mennyt puhumaan laihduttamisesta heille, jotka eivät halua laihduttaa ja olet sitten saanut kuraa niskaasi.

Kun edelleenkään en ole mennyt, kuten olen sanonut jo monesti. Se että esimerkiksi jossain palstalla tai vaikka instassa noin sanoo ei ole sitä, että "menee puhumaan laihduttamisesta heille, jotka eivät halua laihduttaa". On näiden ihmisten omalla vastuulla ohittaa laihdutuspuheet jos ei kiinnosta, mutta moni haluaa mieluummin suuttua muiden laihdutuksesta.

En vieläkään näe näitä "monia" ihmisiä, jotka tälläkään palstalla olisivat suuttuneet kenenkään laihdutuksesta. Kuten jo aiemmin totesin, jos tahallaan menet puhumaan asiasta X henkilöille, jotka eivät halua asiasta X puhua, niin tottakai saat negatiivistä palautetta. Luulisi tuon nyt jokainen terve ihminen tajuavan. 

Jos menet vaikka alkoholista kieltäytyville puhumaan siitä, miten aiot vetää isot kännit tänään ja överltää, niin luuletko heidän suhtautuvan asiaan positiivisesti, varsinkin kun lisäät sinne kommentteja "absolutistit on niin tylsiä" 

Te olette uskomattomia. Otatte esille uudestaan ja uudestaan tuon itse keksimänne esimerkin, jossa joku menee sanomaan laihduttamista haluamattomalle että "MINÄPÄ LAIHDUTAN". Siitä ei ole ollut missään vaiheessa kyse, mutta jatkavaa vain hyvää toistenne selkään taputtelua.

Vierailija
147/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduttaminen ei lisää lihomista, jos sen tekee oikein. Tämä valhe on suorastaan vastuuton eikä kannusta ihmisiä hyviin elämäntapamuutoksiin. 

"Laihdutus lisää lihomista" koskee niitä tapauksia, joissa mennään jollekin kitukuurille tarkoituksenakin pitää se väliaikaisena. Tietenkään se ei toimi, koska tulee repsahdus, tai jos ei tule, sitten kuurin loputtua alkaa syödä taas kuin ennenkin ja lihoo takaisin. 

Laihdutus on nimenomaan halua laihtua. Elämäntapamuutos on ihan eri asia. Laihdutus lisää lihomista on ihan täysi fakta. Elämäntapamuutos on aivan eri asia ja ei sisällä laihdutusta silloinkaan vaikka siinä laihtuisi. Ymmärrätkö?

Vierailija
148/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole uhriutunut.

Dieettikulttuuriin kuuluvat laihdutustuotteet ja -ohjelmat, ja niiden ympärillä pyörivä miljoonien jos ei biljoonien hintainen bisnes. 'Puhuin siis dieettikulttuurista. 

Ja minä en, joten miksi vastasit minulle ja veit asian täysin sivuraiteelle syyttäen minua tietämättömyydestä?

Kun olen kirjaimellisesti nähnyt, ettei saa sanoa haluavansa laihduttaa ulkonäön vuoksi, ihan sama vaikka sen tekisi vain jättämällä suklaat vähemmälle. Siitä saa kuraa niskaan. 

Sitä voi sitten miettiä, että miten tätä kommunikoi ulospäin. Antaako ymmärtää, että kaikkien pitää tehdä niin ja näyttää samalta, vai onko tämä nyt joku oma ihanne.

No ei tunnu saavan sanoa. Onhan jo tässäkin ketjussa kritisoitu laihduttamista ulkonäön vuoksi vaarallisena "dieettikulttuurina".

En minä ole ketään haukkunut lihavaksi tai mitenkään antanut ymmärtää, että olisin kiinnostunut muista kuin omista kiloistani. Se on ihan ihmisen itsensä vastuulla jos tulee paha mieli muiden laihdutuksesta.

Ai on vai? Mä oletin, että se yksi kommentti, jossa sanottiin jotain tällaista ja vedettiin yhtäläisyysmerkit siihen toiseen syrjintämekanismiin oli trolli. Ihan vain kirjoitusasun perusteella, koska kukaan järkevä ihminen ei vedä yhtäläisyysmerkkejä näiden kahden asian välille, kun kyse on kahdesta aivan eri asiasta.

Tuskin oli trolli, sillä se ajatus on suoraan kehopositiivisten oppikirjasta. Heistä dieettikulttuuri on hirvein asia maan päällä, pahempaa kuin rasismi.

Vierailija
149/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihduttaminen ei lisää lihomista, jos sen tekee oikein. Tämä valhe on suorastaan vastuuton eikä kannusta ihmisiä hyviin elämäntapamuutoksiin. 

"Laihdutus lisää lihomista" koskee niitä tapauksia, joissa mennään jollekin kitukuurille tarkoituksenakin pitää se väliaikaisena. Tietenkään se ei toimi, koska tulee repsahdus, tai jos ei tule, sitten kuurin loputtua alkaa syödä taas kuin ennenkin ja lihoo takaisin. 

Laihdutus on nimenomaan halua laihtua. Elämäntapamuutos on ihan eri asia. Laihdutus lisää lihomista on ihan täysi fakta. Elämäntapamuutos on aivan eri asia ja ei sisällä laihdutusta silloinkaan vaikka siinä laihtuisi. Ymmärrätkö?

Jos laihduttaa elämäntapamuutoksella, se on laihduttamista. Ymmärrätkö?

Vierailija
150/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuudesta pitäisi puhua samalla tavalla kuin tupakasta ja alkoholista. Eli kaikki tappaa ja kaikki on kansanterveyttä eniten vaarantavia sairauksia.

Vierailija
151/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua ap:n intressiä jauhaa muiden kiloista täällä ketju tolkulla ja tietysti jokaisessa mahdollisessa muussa ketjussa käydä myös haukkumassa lihavia.

Mikä on pointti? Miksi niin jumiss muiden makkaroissa?

Tämä! Luulenpa, että hoikkuus on ainoa asia missä aloittaja on elämässään onnistunut. Ainoa asia millä voi edea yrittää päteä.

Niin, päätellen siitä, että hän unohti päteä valtavilla rinnoilla ja pitkillä hiuksillaan. Nämä ovat myös sangen hupaisia pätemisen aiheita.

Ymmärtäisin keulimisen tohtorin väikkärillä, arvostan nimittäin enemmän omia tekoja kuin geeniperimällä ja sattumalla retostelua. 

Vierailija
152/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tutkittu fakta, että negatiivinen kehopuhe (ts. läskittely) ei edistä lihavien painonpudotusta. Nämä jatkuvat muka-huolestuneet ketjut ja kommentit lihavien terveydestä ja lihavuuden yhteiskunnallisista vaikutuksista eivät auta lainkaan lihavia laihtumaan. Eikä se olekaan teidän kommentoijien pyrkimys. Tarkoituksenne on vain kiusata ihmisiä, joita pidätte itseänne huonompina.

Esimerkiksi minä en ole ketään haukkunut läskiksi tai käskenyt ketään laihduttamaan. Haluaisin silti rauhassa keskustella laihduttamisesta ilman, että joku lihavaksi itsensä kokeva tulee väkisin ketjuun loukkaantumaan ja ilmiantamaan sen. Jos heitä ei kiinnosta laihdutus, miksi tulevat ketjuun?

Alapeukuttamisen sijaan voisitteko kertoa, miksi ihmiset saavat teidän mielestänne keskustella vain teille sopivista aiheista?

Miksi pitäisi saada ylläpitää vihapuhetta tai puhetta joka ylläpitää lihavuutta? Sitähän se on. Se on se joka maksaa Suomen valtiolle älyttömyyksiä. Eikö se ollut se mitä te halusitte? Vähentää ylipainosta johtuvia terveysmenoja ja parantaa Suomen kansanterveyttä? Vai halusitteko te vain ylläpitää käsitystä laihdutuksen positiivisuudesta ja läskivihasta? Ihmiset laihtuvat terveesti vasta kun laihdutuspuheet saadaan minimiin. Se on ihan tieteellinen fakta. Joten olisiko aika katsoa peiliin, että onko kyse oikeasti halusta alistaa lihavia? Sananvapauteen kuuluu myös vastuu.

Ei ole pakko tulla ketjuun joka satuttaa. Tämän kun kaikki ymmärtäisivät. Kaiken ei tarvitse pyöriä juuri sinun tunteidesi ympärillä, se on SINUN vastuullasi välttää asioita jotka saavat aikaan negatiivisia tunteita. Jos minä haluan puhua laihdutuksesta, et sinä voi tulla määräämään, että en saa puhua siitä koska se satuttaa sinua.  

Minua ei kiinnosta Suomen valtion kulut tai lihavien lihavuus, vaan oma laihdutukseni, siinä kaikki.

Vierailija
153/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

Aika pinnallista touhua, ulkonäkö mielessä vaan.

Ja entä sitten? Mitä se teille kuuluu jos joku haluaa näyttää omasta mielestään paremmalta? 

Miksi ihmeessä sinun tarvitsee toitottaa kellekään sitä että SINUN MIELESTÄSI hoikempana (vaikka vain sinä itse) näyttää paremmalta? Eikö sinunkin olisi parempi vain rakastaa kehoasi sellaisena kuin se on ja pyrkiä elämään onnellisempaa ja terveellisempää elämää? Terveelliseen elämään kuuluu myös se tosiasia että kaikilla on oma biologinen painonsa ja se asettuu yleensä akselille bmi 19-27. Ei ole millään tavalla tervettä pyrkiä pakottamaan omaa kehoonsa jonkin muottiin mihin se ei luonnostaan asetu ja tämä aiheuttaa sitten taas laihdutuskierteen joka lihottaa.

Miksi kehopositiivisten tarvitsee toitottaa, että tykkäävät olla lihavia? Niin, miksi he saavat sanoa noin, mutta minä en saisi sanoa että tykkään olla hoikka?

Kyse ei ole "kehon pakottamisesta johonkin muottiin mihin se ei luonnostaan asetu" vaan epäterveellisten, haitallisten elintapojen korjaamisesta.

Vierailija
154/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmahan, ainakin itselle, on siinä, että nämä tubettajat sun muut, jotka on rikastuneet ihan rehdisti vaan olemalla sairaalloisen lihavia, niin esittävät asian jotenkin luonnollisena, mitä se ei vaan ole.

Se että ne haluaa olla niin isoja, niin okei, olkoon niin, mutta onhan se nyt p*skaa, että ne kauppaa sitä jonain tavoiteltavana asiana.

Sellainen jäätävä ylipaino ei taida olla sen terveellisempää kuin vaikka tupakointi, mutta ei itsellä ole koskaan tullut mieleenkään tupakointia kaupata muille hyvänä vaihtoehtona.

Ja nyt alkanee ulina tuosta vertauksesta, niin en puhu mistään +10-20kg ylipainoisista, vaan niistä joille on hengenvaara, jos ne tyyliin kääntyy kyljelle nukkuessaan

Vierailija
155/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osta tämän kultin ajatuksia muka jostain dieettikulttuurista ja siitä, että pitäisi rakastaa kehoaan vaikka se olisi missä kunnossa ja sen muuttaminen olisi väkivaltaa itseä kohtaan. Diabeteksen hommaaminen on väkivaltaa itseä kohtaan. Se että kieltäytyy joskus kakusta ei ole väkivaltaa itseä kohtaan, päinvastoin.

Milloin olet itse viimeksi syönyt kakkua ja milloin viimeksi kieltäytynyt kakusta. Itse söin viimeksi mansikkakakkua heinäkuussa. En aio ensi kesänäkään kieltäytyä mansikkakakusta, sillä harmittelisin sitä kuolinvuoteella jos kuolen syöpään esim. vuoden päästä.

t. painovihaketjujen syöpäpotilas 100 kg

Kieltäydyn jos tuntuu siltä, etten sitä halua tai tarvitse. Harvoin on tilanteita joissa on juuri kakkua, mutta pointti pätee muuhunkin vähemmän terveelliseen.

Vierailija
156/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole uhriutunut.

Miksi koetaan että ulkonäkö paranisi sillä että olisi kevyempi? Se tässä on se ongelma. Jokaisen vartalo on oikeasti juuri hyvä sellaisena kuin se on. Terveellisemmin syöminen tulisi lähteä muista lähtökohdista kuin siitä että kertoo toisille hoikkuuden näyttävän paremmalle. Etkö tajua? Ja se suklaan jättäminen vähemmälle ei ole muuten terveellistä elämänmuutosta varsinkaan jos tarpeena ”laihduttamiselle” on muka parempi ulkonäkö.

Mun oma mielipide on se, että läski ei koskaan näytä kauniilta. Ja lihava ihminen ei koskaan voi olla niin kaunis kuin terveen näköinen, lihaksikas, notkea ja hoikka ihminen. Ja itse oon siis lihava, että siihen ei kannata lähteä. Pidän itsestäni ja kasvoistani, mutta en pidä omista hyytelöistöni, joista näkee että solut ovat levinneet äärimmilleen rasvasta. Miksi mun pitäisi oppia rakastamaan näitä, jos ne motivoivat mua elämään terveellisemmin? Ja tottakai suklaan syönnin vähentäminen on terveellinen elämänmuutos. Se on epäterveellistä söi sitä mistä syystä tahansa tai jättää sen mistä syystä tahansa syömättä.

Vierailija
157/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään pulkannarun huutelu ei kyllä ole kehopositiivisuutta tai kehorauhaa. Jos joku haluaa kapeamman kakkuviipaleen tai valitsee salaatin pizzan sijaan, hänelle on annettava ruokarauha samalla tavalla kuin ihmiselle, joka valitsee jotain muuta lautaselleen. Näiden sääntöjen pitäisi koskea KAIKKIA leirejä.

Olen itse ylipainoinen (ja ainakin toistaiseksi terve) ja olen laihduttanut yli 30 kiloa ollakseni terve. Kehopositiivisuus on vaikeaa, koska olen huomannut olevani kriittisempi ja vihaavani itseäni enemmän, mitä lähempänä normaalia painoa olen. Olen stressaantuneempi omasta painostani ja hyvinvoinnistani, ja helpommin pettynyt itseeni.

Jollain tavalla olin siis paremmassa kehorauhassa ollessani sairaalloisen ylipainoinen, mutta nyt koen ahdistusta omasta ulkonäöstäni ja terveydestäni. Raskausaika ei ole helpottanut tilannetta, koska itseni kyttääminen on saanut aivan uusia mittasuhteita vauvan hyvinvoinnin vuoksi. Käytin vuosia laihduttamiseen ja nyt kehoni kasvaa juuri siihen suuntaan, johon en halua sen kasvavan. Tämä on ollut vaikea hyväksyä siitäkin huolimatta, että nyt 6. raskauskuukaudella olen yhä saman painoinen kuin ennen raskautta.

Olen ollut samassa tilanteessa ja voin rohkaista, että imetys on suureksi avuksi. Raskauden päättyessä olin +15 kg ylipainoinen ja kaikki lähtivät ihan huomaamatta hujahtamalla imettäessä. Ja kerran kun saavutin normaalipainon, oli sitä sen jälkeen paljon helpompi ylläpitää.

Jaa, paitsi niillä, joilla imetys ei laihduta. Se on ihan hormonaalista. Me kaikki olemme erilaisia.

Vierailija
158/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen muuta tarvita kun liikkua enemman, ja syoda vahemman. Silloin runsaasti ylipainosilla alkaa kilot tippumaan melkein silmissa. Se on niin yksinkertaista.

Liikunnan merkitys painonhallinnassa on lähes olematon. Ihminen on geneettisesti koodattu varastoimaan energiaa kehoonsa, ja sinullekin se konkretisoituu viimeistään siinä kohtaa kun satutat jalkasi etkä pääse viikkoihin lenkille. 

Suurin lihomisen syy on stressi ja uupumus, ja suurin syy siihen nykyisin tehtävä aivotyö, joka ei salli pääkopan levähtää edes unessa. Kortisolia pukkaa 24/7.

Mutta veikkaan, että sinä et tuollaista henkisesti kuormittavaa työtä tee. Sinulla on joutilasta aikaa provoilla somessa. Lähden tekemään tilinpäätöstä, moido.

Vierailija
159/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmahan, ainakin itselle, on siinä, että nämä tubettajat sun muut, jotka on rikastuneet ihan rehdisti vaan olemalla sairaalloisen lihavia, niin esittävät asian jotenkin luonnollisena, mitä se ei vaan ole.

Se että ne haluaa olla niin isoja, niin okei, olkoon niin, mutta onhan se nyt p*skaa, että ne kauppaa sitä jonain tavoiteltavana asiana.

Sellainen jäätävä ylipaino ei taida olla sen terveellisempää kuin vaikka tupakointi, mutta ei itsellä ole koskaan tullut mieleenkään tupakointia kaupata muille hyvänä vaihtoehtona.

Ja nyt alkanee ulina tuosta vertauksesta, niin en puhu mistään +10-20kg ylipainoisista, vaan niistä joille on hengenvaara, jos ne tyyliin kääntyy kyljelle nukkuessaan

Kyllä, ja nämä myyvät ihmisille vaarallista ajatusta, jonka mukaan on tervettä syödä ihan mitä vain haluaa ja laihdutus on mahdotonta ja epäterveellistä, vaikka olisi kymmeniä kiloja ylipainoa. Tämä on nähty moneen kertaan. 

Tuollaisten gurujen seuraajat ja kehopositiivisuus- ja haes-liikkeiden entiset jäsenet ovat sanoneet, että lihoivat todella paljon ja saivat terveysongelmia, mutta heille vain sanottiin että you go girl, ei tarvitse laihtua. Tajusivat sitten että oma terveys on tärkeämpi ja menivät ympyröihin, joissa terveyteen kannustetaan.

Vierailija
160/233 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole uhriutunut.

Ai on vai? Mä oletin, että se yksi kommentti, jossa sanottiin jotain tällaista ja vedettiin yhtäläisyysmerkit siihen toiseen syrjintämekanismiin oli trolli. Ihan vain kirjoitusasun perusteella, koska kukaan järkevä ihminen ei vedä yhtäläisyysmerkkejä näiden kahden asian välille, kun kyse on kahdesta aivan eri asiasta.

Tuskin oli trolli, sillä se ajatus on suoraan kehopositiivisten oppikirjasta. Heistä dieettikulttuuri on hirvein asia maan päällä, pahempaa kuin rasismi.

No ei kyllä ole suoraan kehopositiivisten oppikirjasta. Mä en tiedä ketä kehopositiivista sinä seuraat, mutta mun seuraamani kehopositiiviset, järkevät ihmiset ei sano mitään tuollaista.

Dieettikulttuuri on kyllä ongelmallista, siitä ei pääse mihinkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi