Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten luottotiedoton saa sähkösopimuksen?

Vierailija
26.05.2015 |

Kysyn vaan! On kyllä takki niin tyhkä. Pääsin lapsen kanssa vihdokn lähtemään narsistin ja peliriippuvaisen ja alkoholisitin miehen kynsistä. Luottotiedot meni itsellänikin kun vain liian pitkään kituutin siinä saatanan liitossa ja olin liian pelokas lähteäkseni. Olen vihdoin saanut hirveän taistelun jälkeen itelleni työn, jolla lyhentää velkaa, sopinut kaiken yhteisymmärryksessä ulosottomiehen kanssa, olen saanut vuokrattua asunon ja nyt on enää sähkösopimuksesta kiinni että pääsemme omillemme. Tuntuu että tämä on viimeinen nitti mikä katkaisee kamelin selän. :( sanokaa nyt joku että kyllä tästä vielä noustaan.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se laki astui voimaan jo vuoden 2010 marraskuussa.

Otappahan selvää vähän ennenkuin pädet ja heiluu kädet.. Jokainen tavallisen älykkyyden ja tiedonhaun taidon edes välttävästi osaava tietää ettei tuo laki muuttanut asiaa ollenkaan. 

Luottotiedottomat ovat riski vakuutusyhtiöille jota ei kannata ottaa. Jos ette tajua mitä riskejä asiaan liittyy niin ajattelkaapa vaikka tupakkatauon verran niin ehkä syttyy se järjenvalo päähän.  Ainoastaan lain vaatimat pakolliset vakuutukset, kuten liikennevakuutus on myönnettävä yleensä noin vuoden etukäteen maksua vastaan. Vapaaehtoiset vakuutukset jää saamatta, löit sitten pöytään vaikka vuosien vakuutusrahat.

Vierailija
22/34 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulo ei ole tiedon väärti! kirjoitti:

Näillä nettipalstoilla pyörii semmosta porukkaa ketä ei ota sitten ei yhtään mistään mitään selvää. Mainostavat et mä sain pikavipin, kotivakuutuksen yms. ilman luottoja vaikka idiootit ei edes ymmärrä että heillä ei edes ole luottotiedoissa merkintää.. Sama homma toistuu foorumilta toiselle. Jengi on asioista niin pihalla kun pitävät jotain läppää vaikka tältä foorumilta varmana tietona etteivät edes raukat ymmärrä milloin luottotiedot ovat menneet ja minkälaiset merkinnät vaikuttavat mihinkin. Ottakaa nyt edes selville luottotietonne jos ette edes siitä asiasta mitään ymmärrä. Jos lasku menee perintään ja asia hoituu niin silloin ei menetä todellakaan luottotietoja tai vastaavassa tilanteessa. Täytyy olla todella tyhmä jos ei tajua milloin todella luottotiedot meni sillä sen kyllä taatusti huomaa ja tajuaa tyhminkin kansalainen, jopa nämä ammattivalittajat, hullut joiden elämä sekoaa kun kelloja siirretään niin että siitä toivutaan juuri ennen uutta kellojen siirtoa sekä kaikenmaailman hiipparit ja hinaajat ketkä ei ymmärrä mihin reikään sitä tappia kuuluu tunkee / olla tunkematta. Erittäin jälkeenjääneeltä äidin helmoissa elävältä monivammaiselta ymmärrän kyllä jos ei näin yksinkertaiset asiat mene jakeluun mutta en normaalilta terveeltä kansalaiselta. 

Mitä ihmettä sä keuhkoat ?

Kyllä mä ainakin tiedän oman tilanteeni, uskoisin että aika moni muukin.

Saitpahan purettua huonon päiväsi tänne.

Toivottavasti helpotti.

Helsingin Energian asiakas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt puhuko paskaa.. Kotivakuutusta ETTE saa ilman luottotietoja sitten millään konstilla. Näin on se on ollut jo pitkään ja tulee olemaan!

Sähkösopimuksen saa paikalliselta sähköyhtiöltä mutta EI mistään muualta ilman luottotietoja!

Tarkistakaa faktat ja älkää perhana jauhako asioista josta ette selvästi mitään tiedä. 

Itse juuri muutin ja kävin tuon kaiken paskan lävitse ja todella tiedän miten asiat ovat. Kotivakuutus on mahdoton, koititpa sitten mistä lafkasta tahansa. Testattu on joka ikinen paikka.

Myös lyömällä pöytään 3 vuoden kotivakuutusmaksun käteisenä?

Näin tuplalekuriperheestä jossa epäilemättä oon kasvanu kultalusikka perseessä tuntuu vähän omituiselta ettei käteisellä saisi..

Vierailija
24/34 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt puhuko paskaa.. Kotivakuutusta ETTE saa ilman luottotietoja sitten millään konstilla. Näin on se on ollut jo pitkään ja tulee olemaan!

Sähkösopimuksen saa paikalliselta sähköyhtiöltä mutta EI mistään muualta ilman luottotietoja!

Tarkistakaa faktat ja älkää perhana jauhako asioista josta ette selvästi mitään tiedä. 

Itse juuri muutin ja kävin tuon kaiken paskan lävitse ja todella tiedän miten asiat ovat. Kotivakuutus on mahdoton, koititpa sitten mistä lafkasta tahansa. Testattu on joka ikinen paikka.

Typerät alapeukuttajat. Tämä henkilö on oikeassa. Kotivakuutusta ei saa.

Kaveri juuri yritti hakea 4 paikasta ja ei saa.

Ollut ilman, kun pakko.

Vierailija
25/34 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä täytyy olla, jos täältä neuvoa kyselee.

Faktatietoakin on helposti saatavissa.

Vierailija
26/34 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei joudu maksamaan mitään vakuuksia kuin ehkä jollekki Loisteelle. Mistä nämä teidän tiedot oikein tulee? Itse olen kilpailuttanut sähkösopparin monta kertaa ja olen niin luottotiedoton kuin olla ja voi.

Vierailija
27/34 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijaa mitä juttuja!:D Oulussa asuessani luottotiedottomana olen kilapailuttanut sähkösopparin monta kertaa! Olen ottanut Fortumilta, Heleniltä ja Nordic Greeniltä. Ikinä ei ole mitään vakuusmaksuja kyselty!

Se on vain joku hassu firma joka sen vakuusmaksun vaatii. Ei yleensä yksikään!

Vierailija
28/34 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerät alapeukuttajat. Tämä henkilö on oikeassa. Kotivakuutusta ei saa.

Kaveri juuri yritti hakea 4 paikasta ja ei saa.

Ollut ilman, kun pakko.

Ehkäpä ne alapeukutti sille että tuo väitti ettei sähkösopparia saa luottotiedoton ilman vakuutta muualta kuin paikalliselta yhtiöltä. Ja se on paskapuhetta!

Vierailija
29/34 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin päivittää että Nordic Green Energy ilmoitti minulle luottotietojen puuttumisen olevan ongelman, eikä voinut mitään vakuuksia myöskään.

Vierailija
30/34 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, kyllä mulla ainakin on sekä kotivakuutus että sähköt. Kummatkin sopimukset on kilpailutettu joku aika sitten vaikkei ole luottotietoja. Ei tullut edes mieleen että sellaiset tarkistaisivat - eivätkä tarkistaneetkaan. 

Että tarkista vaan itse asiat äläkä jauha KUN et tiedä.

Vierailija
31/34 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on kotivakuutuksen saa kyllä vaikka ois luottotiedoton ja eikä mitään vakuuksia kyselty. Ihmeen paskan jauhantaa asiasta .

Vierailija
32/34 |
19.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kysy luottotiedoista, vaan tarkistaa ne rekisteristä.

Olin pitkään luottotiedoton. Onneksi mulla oli jo olemassa sähkösopimus, vakuutukset ja asunto.

Nyt olen saanut luottotietoni kuntoon ja ensimmäisen luottokortin sitten vuosituhannen alun.

Ap. Kysy neuvoa kaupungin sosiaalityöntekijöitä, älä täältä.

Vierailija
33/34 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähkösopimuksen saa ilman luottotietoja koska se kuuluu ihmisen perusoikeuksiin ihan on laissakin

Vierailija
34/34 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottotiedoton saa sähkösopparin firmalta, joka on sillä alueella sitoutunut myymään kaikille sähköä (esim. Hämeenlinnassa Wattenfall ja Helsingissä Helsingin energia). Muutoin voi joutuia maksamaan esim. 3kk vakuudet tai ei saa ollenkaan. Minä maksoin vakuudet kun halusin tuulisähköä.

*

Marraskuussa muuten astui voimaan laki, jonka mukaan vakuutusyhtiöiden on myönnettävä kotivakuutus myös luottotiedottomille. Sen on kyllä osasta vakuutusyhtiöistä muutenkin saanut vuoden vakuutta vastaan.

Itse sain sähkön ja vakuutuksen, koska aikaisemminkin olen ollut asiakas vuosia. Samoin samalla teleoperaattorilta kuin ennenkin ollut vuosia sain jopa osamaksulla kännykän ja läppärin. Vaatteitakin sain osamaksulla vuosia (kun palautin vaatteita eivät enää antaneet osarilla seuraavalla kerralla). Vaihtamalla teleoperaattoria piti maksaa vakuusmaksu etukäteen, puhelinliittymää ei saanut omiin nimiin, joko prepaid (on muuten edullinen ja kätevä) tai sitten jonkun toisen nimiin. Vuokra-asunnossa etukäteen piti maksaa joku ylimääräinen vakuusmaksu (sossusta sai maksusitoumuksen, muuttamalla pois vakuusmaksu palautuu sossulle). Vaihtamalla pankkia jopa pankki tyrkytti luottokorttia (en ottanut).