Seurustelisitko sinä metsästäjän kanssa?
Tapasimme toista kertaa ja tuli puheeksi harrastukset niin nainen kertoi harrastavansa metsästystä ja nauttivansa siitä. Sanoi tappaneensa monia mm petoeläimiä johon sanoin että en itse hyväksy ilveksen saukon ym metsästystä lainkaan. Niinpä en ole enää vastannut hänen yhteydenottoihinsa toki kerroin heti että meillä ei ole yhteistä tulevaisuutta erilaisten näkemyksiemme takia.
Kommentit (178)
En. Metsästäjät ovat yhteiskunnan alinta kuonosakkaa. Phjyi!!
Jos metsästää hirviä tai lintuja niin voisi olla ok.
jos metsästää syödäkseen mutta ei tappamisen ilosta. riista on riistaa myös muiden eläimien parissa joten turha on ihmisen hurskastella. kun tekevät sitä mitä muutkin eläimet ja oikeastaan mahdollisesti eettisemmin. toivottavasti.
Nauttiminen on kieltämättä aika kolkko sana kuvaamaan metsästystä, siitä voi saada aika verenhimoisen kuvan. Mutta noin yleisesti ottaen hyväksyn kyllä metsästyksen, omassakin lähipiirissä on metsästäjiä. En ymmärrä, miksi joku vastustaa metsästystä, mutta syö sitten kuitenkin lihatalojen teurastamia eläimiä.
Fakta on, että ilman metsästystä joitakin eläimiä olisi liikaa. Ihminen on historiansa saatossa metsästänyt jotain eläimiä sukupuuttoon tai lähelle sitä ja eläinkannat ovat sen takia epätasapainossa. Sen takia kannat eivät pysy kurissa pelkästään sillä, että eläimet itse saalistavat toinen toisiaan. Tarvitaan myös ihminen, joka vähentää liian suuriksi päässeitä kantoja.
En vaikka omistan itsekkin metsästys kortin ja luvat, nuorena metsästänyt paljonkin, mutta sittemmin suhtautuminen muuttunut aika paljon. 95% epärehellistä laitapuolen kulkijoiden toimintaa. Mies 40v
Tottakai, olen naimisissa metsästäjän kanssa. Pakastimet ovat täynnä riistalihaa :).
Syksyllä käydään sienessä ja marjastetaan, mites cityvihertäjä?
alapeukuttajille tiedoksi..eläimet syövät toisiaan..siis turha hurskastellla tai ylentää itseään eläintä korkeammalle koska tästähän on kyse. ja kyllä minäkin eläimistä pidän mutta syön lihaa kun niin tekee nekin yleensä.
En tosiaan. Noi petojen huvitappajat on täysiä sontasäkkejä jokanen.
Metsästystä vastustavilta puuttuu realismia ja tietoa. Sellaisilla ei ole mitään käsitystä kannanhoidollisista asioista, luonnon taspainosta ym. Enin osa on luultavasti sellaisia, jotka käyvät täällä parkumassa metsästyksestä ja sitten menevät kauppaan ostamaan lihaa.
Olen kotoisin noilta seuduilta, missä moni mies metsästää, ja rehellisesti sanoen tuntuu, että sen metsästyksen mukana tulee sellainen paketti, joka ei itseäni kiinnosta. Ikävää olla näin ennakkoluuloinen, mutta tähän ikään mennessä ei ole vielä tullut vastaan poikkeusta. Kalastajien joukosta löytyy sitten ajatteleviakin ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
alapeukuttajille tiedoksi..eläimet syövät toisiaan..siis turha hurskastellla tai ylentää itseään eläintä korkeammalle koska tästähän on kyse. ja kyllä minäkin eläimistä pidän mutta syön lihaa kun niin tekee nekin yleensä.
Käytätkö vessaa? Eläimet yleensä eivät.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai, olen naimisissa metsästäjän kanssa. Pakastimet ovat täynnä riistalihaa :).
Syksyllä käydään sienessä ja marjastetaan, mites cityvihertäjä?
Mä olen varmaan sellainen citycihertäjä. Marjastan ja sienestän siihen saakka että metsästysaika alkaa. Kerran poimin karpaloita, kun tuli yksi puolituttu metsästäjä öyhöttämään, että haluatko kuulan kalloon. No en halua.
No jos omaa sellaisen cityvihreän ituhipin arvot jonka mukaan työnteko on asia joka koskettaa vain muita, niin ei ehkä kannata. Metsästävällä ihmisellä kun todennäköisesti muutkin yhteiskunnalliset arvot ovat normaaleja ja järkeviä.
En. Joskus kokeillut ja ymmärtänyt, että kyllä tappaminen harrastuksena tarkoittaa myös vallanhalua kaikessa muussakin. Normaali empatiaa tunteva ihminen ei ole kiinnostunut aseista ja väkivallasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytätkö vessaa? Eläimet yleensä eivät.
olen käynyt metsässä jopa kakilla. mutta mikä pointti sulla on tuo?..karhut kakkii mettään ja ilmeisesti joskus tehnyt itsekin niin luontoihmisenä.
Taas on pieni mieli pahoitettu! 😂
Minulla kyllä enemmän painaa mielenterveys kuin jonkun harrastus, se vaikuttaa jokapäiväiseen elämiseen, harrastuksen voi aina vaihtaa. (Vinkkinä vaan)
Susien metsästäjät ovat kuuminta porukkaa mitä maastossa voi tavata. Ovat tekemässä suurta palvelusta kotieläimille sekä lapsille että on turvallista kävellä aamuisin kouluun. Arvostan.
En. Olen eläinten ystävä, ja minulle on tärkeää että kumppaninikin on.