Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinien uupunut äiti

Vierailija
27.04.2024 |

Teini-ikäisillä lapsillani on joka päivä jos jonkinlaista ongelmaa, kaipaisin ystävien ja siskoni tukea näihin tilanteisiin, mutta en halua kertoa kenellekään ongelmia, joita lapsilla on. Lapset ovat sen ikäisiä, että heidän henkilökohtaisia asioita ei voi noin vain kertoilla vanhoille äitikavereille, kuten vauvavaiheessa tehtiin. Tämä on tosi yksinäistä ja vaikeaa, kukaan ei tiedä mitä perheemme käy läpi, koska lapseni eivät halua että heidän asioita juoruillaan. Joka päivä minulle huudetaan solvauksia ja haistatteluja, minua ei totella eikä mikään suju. Apua olen saanut kyllä hoitavilta tahoilta virallisesti, mutta muuten olen täysin yksin. Hoitavien tahojen tarjoama apu ei oikein tavoita tai auta sellaista arkista elämäämme. Tämä on kamalinta mitä elämässäni on tapahtunut. Miten muut teinien vanhemmat jaksatte tätä elämää?

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
2/81 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene nukkumaan, huomenna väsäilet taas uusia tarinoita ja maanantaina alat työnhakuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi perustaa Anonyymit teinien vanhemmat-kerhoja koko Suomeen.

Vierailija
4/81 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua lääkäri opasti lähtemään lenkille tai uimaan kun teinien touhut alkoivat rasittaa.

Vierailija
5/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei teinien kohdalla oo jotain pakollisia neuvolakäyntejä ja vahvaa tukea yhteiskunnalta? Samaa mieltä tosta että kamalinta mitä elämässä lasten kans on tapahtunut on heidän teini-ikänsä 

Vierailija
6/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua lääkäri opasti lähtemään lenkille tai uimaan kun teinien touhut alkoivat rasittaa.

Perheessä on myös pieniä lapsia, joiden takia ei noin vaan voi lähteä ja jättää heitä raivoavan teinin kanssa keskenään.

Vierailija
7/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalat äidit oli tällasiseen perustettu ryhmä. Nyt sinnekin on sistten solutettu sossuja yms. joten ei sielläkääm enää mitään voi puhua.

Vierailija
8/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jonkun tahon kautta puhelimessa apua anonyymisti?

Vierailija
9/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan saatu apua, kun on pyydetty esirukousta vaikean teinin kanssa.  Noin kaks ja puoli vuotta sitten tilanne oli raskas, mutta siitä selvittiin. Nyt tilanne ok, toki teinille tullut lisää ikää ja muutakin myönteistä elämään. 

Vierailija
10/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiskos isä osallistua vai etkö tiedä kuka isä on?

Vierailija
11/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletpa taas törkeä. Hyvin usein ne lapset ja nuoret kiukkuaa nimenomaan äideilleen.

Vierailija
12/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit heikentävät yöuniani, kun joudun passittamaan heitä nukkumaan jopa kesken omien unieni. Välillä herään siihen, että teinit ovat  valveilla,  vaikka tarvitsisivat unta. Pidän rajoja, jotta menestyisivät, jaksaisivat opiskella.

Teinit yrittävät puhua rumasti minulle, mutta se on vain testailua tai yritystä heikentää asettamiani rajoja. Huumorini kestää ronskitkin yritykset. Teinien kanssa eläminen on hauskaa, välillä haastavaa. Haastavat myös mielipiteeni ja arvoni ja tutkivat sitä, mistä pahoitan mieleni tai suutun. Teinit ymmärtävät lopulta itse milloin ovat käyttäytyneet itse sopimattomasti.

Vierailija
13/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei teinien kohdalla oo jotain pakollisia neuvolakäyntejä ja vahvaa tukea yhteiskunnalta? Samaa mieltä tosta että kamalinta mitä elämässä lasten kans on tapahtunut on heidän teini-ikänsä 

Oisko huostaanotto tarpeeksi vahva tuki yhteiskunnalta?

Vierailija
14/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa taas törkeä. Hyvin usein ne lapset ja nuoret kiukkuaa nimenomaan äideilleen.

Teini-ikä on irrottautumista vanhemmista. Koska äidit ovat usein läheisempiä lapsille kuin isät, äidit saavat myös eniten kuraa niskaan.

Vierailija
15/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole tiukka tuosta miten sinulle puhutaan. Sano että tunteita saa näyttää mutta ketään ei nimitellä. Ei varsinkaan omaa äitiä, joka sinua rakastaa. Teinille kuuluu edelleen kertoa sääntöjä ja opastaa eikä antaa mellastaa kuin sika pellossa. Ole heille tuki ja turva, eksyksissä ovat tällä hetkellä itsensä kanssa. Jossain vaiheessa menee kyllä perille ja ikä tuo helpotusta myrskyävään mieleen.

Jos kasvattamisen aloittaa vasta teini-iässä niin hankalamman kautta menee. 

Vierailija
16/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja sitten kylä kasvattaa. Isä mukaan, ne siskot ja tädit mukaan, ja ihan ongelmista suoraan puhuen. 

Vierailija
17/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska teini-ikä ei ole mikään peikko, joka auttamatta ahmii lapsiuhreja. Suurin osa teineistä on ihan normaaleja itsenäisyyden ja aikuisuuden kynnyksellä olevia ihmisiä. 

Vierailija
18/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOS-lapsikylä tarjoaa Vanhemmuuden Apuu -chat palvelua, laita googleen. Voi varmasti anonyymisti kertoa ongelmista ja saada tukea.

Rohkeasti laittamaan viestiä ja voimia aloittajalle.

Vierailija
19/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 jatkaa. Koulukuraattori ja koulupsykologi ovat tahoja, joihin voit olla yhteydessä ja keskustella näistä asioista ilman pelkoa, että nuoren asiat leviävät eteenpäin.

Vierailija
20/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheessä on myös pieniä lapsia, joiden takia ei noin vaan voi lähteä ja jättää heitä raivoavan teinin kanssa keskenään.

Siksi moni onkin päätynyt antamaan nuoriaan huostaan. Varsinkin jos kyseessä on uusperhe. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi