Citymarketissa nähtyä!
Lihatiskillä nainen palveli jotain ukkoa, näytti sille isoa lihamötikkää (raakaa), ja asetteli sen takaisin sitten sinne laariin. Seuraava asiakas halusi täytetyn patongin, jonka myyjä sitten kaivoi sieltä vitriinistä samoilla hanskoilla, millä muutama sekunti sitten käsitteli raakaa lihaa. Ja tämä patonki oli siis sellainen missä oli kaukaa katsottuna ainakin salaattia sisällä, eli sitä ei kuumenneta. Vähän jäin monttu auki katsomaan tilannetta. itse siis myös elintarvike alalla töissä. En kyllä enää kyseisen kaupan palvelutiskeiltä mitään uskalla ostaa, jos hygienia ja tieto tuota luokkaa.
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 03:50"]
Minulla subissa kerran se täyttäjä otti 3 tilausta samaan aikaan. ( ruuhkaa oli hirveästi) Eka tilaus oli kana teryaki, toka oli meatballs, ja mun oli kananrinta. Lattoi sitten kahden ekan asiakkaan lihat siihen, ja sit mulle kerkes iskeä lihapullat siihen patongille. Sanoin vaan, että anteeksi, tilasin kyllä kananrinnan. . Mitä teki tää työntekijä? Kaataa meatballssit takasin sinne laariin ja laittaa kanan siihen patongin päälle. Katoin kyllä niin tyrmistyneenä, et olisimpa halunnut nähdä ilmeeni:D Itse en syö punaista lihaa, niin oksetti ajatus, että siellä olisi ollut jotain jämiä siitä lihasta. . Lähdin vaan kävelemään sieltä. . Mut järkytyin kyllä, et miten kukaan voi tolleen vaan kaataa ne lihapullat takasin laariin, ja laittaa samalle patongille sen kanan. Siis ja vielä asiakaspalvelutyössä. Ja meinata tarjota sitä asiakkaalle. Tai entä jos olisin ollut allerginen jollekkin kyseisten lihapullien sisältämälle ainesosaselle.
[/quote]
Hei, älä nyt viitsi olla nipo heinänpurija. Yhyy, sun leivässä oli lihanjäämiä, voi gauheeta.
(Tämä oli sitten sarkasmia.)
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 01:44"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 01:41"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 01:24"]Jos lihamötikkä oli nautaa, niin no problemos. [/quote] Miksiköhän näin päättelet?
[/quote]
Nautaa voi syödä raakana.
[/quote]
Joo voi syödä, mutta esim itse olen raskaana, niin kyllä se pisti ajattelemaan jos itse olisin tuon asiakkaan paikalla ollut ja pahimmassa tapauksessa saanut jonkun keskenmenon. Ja koska kyllä esim possua voidaan käsitellä samoilla hanskoilla kuin nautaa, niin silloinhan se on ihan sama saako sitä nautaa raakana syödä kun siinä on jo "possu-pöpöt". Tuskinpa moni muukaan suomalainen olisi mennyt tilanteeseen puuttumaan. tai hyvä jos olisi mennyt.
Ap
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 01:13"]
Lihatiskillä nainen palveli jotain ukkoa, näytti sille isoa lihamötikkää (raakaa), ja asetteli sen takaisin sitten sinne laariin. Seuraava asiakas halusi täytetyn patongin, jonka myyjä sitten kaivoi sieltä vitriinistä samoilla hanskoilla, millä muutama sekunti sitten käsitteli raakaa lihaa. Ja tämä patonki oli siis sellainen missä oli kaukaa katsottuna ainakin salaattia sisällä, eli sitä ei kuumenneta. Vähän jäin monttu auki katsomaan tilannetta. itse siis myös elintarvike alalla töissä. En kyllä enää kyseisen kaupan palvelutiskeiltä mitään uskalla ostaa, jos hygienia ja tieto tuota luokkaa.
[/quote]
Laita palautetta Keskon nettisivujen kautta.
Itse laitoin kerran kun Citymarketissa työntekijä purki paperista irtokarkkipussia takaisin laareihin... hyi hitto!
Työntekijä joutuui puhuttelun tästä hyvästä.
Luuleeko joku et tehtaissa on hygieenistä :D mistä tiedät jos joku räkäisee tai aivastaa sun eines makaroonilaatikkoon? Ja syöt tietämättäs jonkun räkää :D
Voi v.... Mitä nillitystä voi hyvää päivää! Entäs kun samalla leikkuulaudalla leikkaa sitten possua ja nautaa yms.... Kyllä on maailmasta tehty vaikea! Entäs samalla parilla paisteaan sitten liha kala kana kasvis .... Kuolema tulee enään en syö mitään ikinä edes kraanavettä en juo koska joku lehmä on käynnyt uimassa!
Cittarin lihatiskeillä on kyllä asiansa osaavia työntekijöitä. En usko, että alotus on totta.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 11:02"]
Cittarin lihatiskeillä on kyllä asiansa osaavia työntekijöitä. En usko, että alotus on totta.
[/quote]
Ja paskat.
Kyllä siellä on joka lähtöön porukkaa -ja voi vahinko sattua kelle vaan.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 11:06"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 11:02"]
[/quote]
Ja paskat.
Kyllä siellä on joka lähtöön porukkaa -ja voi vahinko sattua kelle vaan.
[/quote]
Vahinkoja ei satu housut jalassa!
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 11:02"]Cittarin lihatiskeillä on kyllä asiansa osaavia työntekijöitä. En usko, että alotus on totta.
[/quote]
Okei, sä tunnet henk. kohtaisesti Suomen kaikkien Citymarkettien lihatiskien myyjät? Tiedät että kaikki ovat yhtä tunnollisia tai sitten muistavat vaan aina kaiken, mikä sitten syynä olikaan tohon. Ymmärrän että kaikki tekee virheitä toisinaan, en jäänyt seuraamaan että oliko kyseessä ihan normi käytäntö vai pelkkä unohdus/huolimattomuus.
Ap
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:58"]Voi v.... Mitä nillitystä voi hyvää päivää! Entäs kun samalla leikkuulaudalla leikkaa sitten possua ja nautaa yms.... Kyllä on maailmasta tehty vaikea! Entäs samalla parilla paisteaan sitten liha kala kana kasvis .... Kuolema tulee enään en syö mitään ikinä edes kraanavettä en juo koska joku lehmä on käynnyt uimassa!
[/quote]
Joo, kuten sanoin possua ja nautaa voi leikata samalla leikkuulaudalla. tiedätkö kuinka kuuma parila on ja missä asteessa mitkäkin bakteerit kuolee? se on ihan sama paistaako ensin lihaa ja sen jälkeen kasviksia samassa kohdassa, lämpötila on niin kuuma ettei siinä mitkään bakteerit elä. ( tietysti jos kyse allergioista niin asia eri). Kuten sanoin, olen itsekin elintarvike-alalla töissä, tiedän kyllä miten nämä asiat toimii, enkä itse ikinä koskisi ensin raakaa lihaa ja sen jälkeen jotain tuotetta mikä syödään kuumentamatta.
Ap
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 01:44"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 01:41"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 01:24"]Jos lihamötikkä oli nautaa, niin no problemos. [/quote] Miksiköhän näin päättelet?
[/quote]
Nautaa voi syödä raakana.
[/quote]
Varsinkin hullua nautaa.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 03:00"]
Joo-o, vähän sama ku Subwayssa kerran se tiskin takan ollut tytöntallukka pykäsi ensin edelliselle asiakkaalle jotain murha-patonkia lihoineen, ja sitten kun minä tilasin vegepihvillä omaani, niin pokkana kysyy, että voiko hän tehdä samoilla hanskoilla?! No arvaa muutaman kerran! ET VOI!!!
[/quote]
Ei niissä hanskoissa vielä mitään, mutta Subin juusto- ja vegepihvilaareissa lilluu aina kaikennäkösiä liharoippeita ja ne sitten päätyvät myös sinne kasvissubin väliin...Yök. Mä kerran huomautin asiasta eräälle Subin työntekijälle ja kaveri närkäistyi siitä selkeästi.
T. Kasvissyöjä, joka ei syö Subissa kuin hätätapauksessa
Up