Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2-vuotias erossa äidistä 4kk.

Vierailija
25.05.2015 |

Tälläinen tilanne lähipiirissä tulossa, että lapsen äiti lähdössä töihin ulkomaille neljäksi kuukaudeksi ja isä hoitaisi lasta sen aikaa.
Mitä mieltä?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käsittää, millainen äiti tekee noin. Kriisi lapselle, kun äiti katoaa elämästä.

Vierailija
2/66 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on ollut lapsen ensisijainen hoitaja ja kiintymyssuhde?
Jos äiti, niin noin pitkä ero voi olla todella traumatisoiva. Itselleni myös äitinä noin pitkä ero lapsista olisi traumatisoivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankkaa tulee olemaan, kaikilla. Meillä lapsen isä muutti toiselle paikkakunnalle ja vaikka käy viikonloppuisin, niin 5v:llä kova ikävä ja takertuminen äitiin.

Vierailija
4/66 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista lapselle.

Vierailija
5/66 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä kamalaa se olisi, jos isä olisi noin kauan poissa, mutta miksei sellaisia tilanteita jeesustella samaan malliin? Huhhuh. Tasa-arvoisuutta pitäs olla ja kannattaa ja miesten tehdä kimpassa kotityöt ja hoitaa lapset, mutta ei isiä kuitenkaan arvosteta. Kyllä te av-mammat sitten ootte a-luokan naisia...

Vierailija
6/66 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 23:11"]Ihan yhtä kamalaa se olisi, jos isä olisi noin kauan poissa, mutta miksei sellaisia tilanteita jeesustella samaan malliin? Huhhuh. Tasa-arvoisuutta pitäs olla ja kannattaa ja miesten tehdä kimpassa kotityöt ja hoitaa lapset, mutta ei isiä kuitenkaan arvosteta. Kyllä te av-mammat sitten ootte a-luokan naisia...
[/quote]

Riippuu perheestä. Väitän, että vaikka mieheni on osallistuva ja aktiivinen isä joka kykenee hoitamaan lapsia myös itsenäisesti, ei ole silti lapsille yhtä tärkeä kuin minä, joka olen heitä imettänyt pitkään ja hoitanut vuosia kotona.
Toki jos tilanne olisi toisinpäin, isä olisi varmasti lapsille tärkein ihminen maailmassa.

Vierailija
7/66 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 23:11"]Ihan yhtä kamalaa se olisi, jos isä olisi noin kauan poissa, mutta miksei sellaisia tilanteita jeesustella samaan malliin? Huhhuh. Tasa-arvoisuutta pitäs olla ja kannattaa ja miesten tehdä kimpassa kotityöt ja hoitaa lapset, mutta ei isiä kuitenkaan arvosteta. Kyllä te av-mammat sitten ootte a-luokan naisia...
[/quote]

Kyse ei ole jeesustelusta vaan lapsen näkökulmasta. Varhaisen kiintymyssuhteen merkitys on lapselle suuri. Yleensä äiti on se ensisijainen vanhempi (noin pienellä vain yksi hoitaja on ensisijainen), tilanne on lapselle tosi vaikea.

Tottakai isän poissaolo olisi myös ikävä asia. En olisi halunnut omille lapsilleni. Yleensä sinun tavallasi kommentoivat eivät tunne lapsen kehitystä. Tämä ei ole mikään mielipidekysymys, saati av-asia. Ihan lapsen kehitykseen liittyvä perusasia.

Vierailija
8/66 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 23:18"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 23:11"]Ihan yhtä kamalaa se olisi, jos isä olisi noin kauan poissa, mutta miksei sellaisia tilanteita jeesustella samaan malliin? Huhhuh. Tasa-arvoisuutta pitäs olla ja kannattaa ja miesten tehdä kimpassa kotityöt ja hoitaa lapset, mutta ei isiä kuitenkaan arvosteta. Kyllä te av-mammat sitten ootte a-luokan naisia...
[/quote]

Riippuu perheestä. Väitän, että vaikka mieheni on osallistuva ja aktiivinen isä joka kykenee hoitamaan lapsia myös itsenäisesti, ei ole silti lapsille yhtä tärkeä kuin minä, joka olen heitä imettänyt pitkään ja hoitanut vuosia kotona.
Toki jos tilanne olisi toisinpäin, isä olisi varmasti lapsille tärkein ihminen maailmassa.

[/quote]

Ei se imettäminen susta ole millään tavalla parempaa saati tärkeämpää vanhempaa tehnyt. Jos ek mies ole lasten kanssa, niin ehkäpä on automaatio että sitten olet tärkeämpi lapsille, mutta eipä sen noin kuuluisi olla.

Vierailija
9/66 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fundamentalismi vauhdissaan kun superämmät vaahtoaa räkä poskella valuen. Kotiinsa on moni lapsi kuollut teidän supertanttojenkin toimesta kun kulissit kunnossa ulospäin vaikka todellisuus aivan toista mutta auta armias kun äiti tekee toisenlaisen valinnan ja elää omaakin elämäänsä. Vieläkin äitiys käsitetään täällä jonain saatanan pyhä Maria myyttinä joka polkee isät jotka teidän mielestä ei yllä hoitajina äidin asemaan. Lapselle tärkeintä on turvallinen aikuinen vaikka ikävää se ei poista. Silti täysin ala-arvoista sättiä aloittajaa verraten perheen hylkäämiseen. Kyllä mies yltää isänä äidin tasolle kun rakastaa ja hoitaa vaikka miten pidätte itseänne ylimaallisina ja sekös teitä vituttaa kun ette anna omien miesten osallistua tai sitten ne ei halua.

Jyräämistä ja tuomitsemista aiheesta toiseen. Missä olette kommenttien kanssa silloin kun mies jättää perheen tai hylkää lapsen? Aivan sehän on sallittua ja vika jälleen äidissä, ihan varmasti näin. Moniko teistäkin akoista vinkuu päivästä toiseen kun on niin raskasta ja vaikeaa eikä omaa elämää mutta kun joku täällä kertoo tekevänsä toisin niin sitten hurjistuneina tullaan pokkuroimaan asiantuntijoina vaikka ja mistä asioista joista ette tiedä hevon paskan vertaa. Teistä pauhaajista koostuu ärsyttäviä kusipäitä palsta täyteen, pikkusieluisia ääliöitä jotka keittiöpsykologeina lukee pari puhkikulunutta vau:n julkaisua jonka jälkeen "kyllä minä tiedän tämän kiintymys blöblöblöön!"

Vierailija
10/66 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä järkyttynyt, kuinka moni nykyisin kuvittelee, että lapset "pärjää" tuommoisen asian kanssa ihan tuosta noin vaan. Noin pienelle lapselle ja isommallekin tuo saattaa olla traumatisoivaa tai ainakin hyvin ahdistavaa. Muistan pienenä, kuinka äitini teki paljon ulkomaankomennuksia. Joka kerta se oli kamalaa ja ahdistavaa. Oli tunne, että äitini ei halua olla kanssani. Isä kyllä hoiti, mutta ei se aina riitä.

Vierailija
11/66 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 23:22"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 23:18"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 23:11"]Ihan yhtä kamalaa se olisi, jos isä olisi noin kauan poissa, mutta miksei sellaisia tilanteita jeesustella samaan malliin? Huhhuh. Tasa-arvoisuutta pitäs olla ja kannattaa ja miesten tehdä kimpassa kotityöt ja hoitaa lapset, mutta ei isiä kuitenkaan arvosteta. Kyllä te av-mammat sitten ootte a-luokan naisia...
[/quote]

[/quote]

Ei se imettäminen susta ole millään tavalla parempaa saati tärkeämpää vanhempaa tehnyt. Jos ek mies ole lasten kanssa, niin ehkäpä on automaatio että sitten olet tärkeämpi lapsille, mutta eipä sen noin kuuluisi olla.
[/quote]

Ei v###u mikä sisälukutaito :D

Vierailija
12/66 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin puoli vuotta vapaaehtoistöissä Afrikassa lasten ollessa 2,5v ja 5v. Oikein hyvin pärjäsivät isänsä (ja isovanhempiensa, tätiensä ja setiensä) kanssa kotona. :)

Vierailija
13/66 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se erossa olo tarkoittaa? Mitäpä jos näkee äidin vaikka Skypen välityksellä puoli tuntia päivässä, auttaako se yhtään asiaa?

Vierailija
14/66 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 23:29"]Minä olin puoli vuotta vapaaehtoistöissä Afrikassa lasten ollessa 2,5v ja 5v. Oikein hyvin pärjäsivät isänsä (ja isovanhempiensa, tätiensä ja setiensä) kanssa kotona. :)
[/quote] Mikset mennyt ennen lapsia? En vaan ymmärrä noin pienten lasten jättämistä kauas kauas.... ehkä olitkin provo, ja ap:kin....

Vierailija
15/66 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 23:33"]Mitä se erossa olo tarkoittaa? Mitäpä jos näkee äidin vaikka Skypen välityksellä puoli tuntia päivässä, auttaako se yhtään asiaa?
[/quote] tyhjää parempi, mutta syliä ei korvaa, alkuunkaan.

Vierailija
16/66 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 23:36"]

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 23:33"]Mitä se erossa olo tarkoittaa? Mitäpä jos näkee äidin vaikka Skypen välityksellä puoli tuntia päivässä, auttaako se yhtään asiaa? [/quote] tyhjää parempi, mutta syliä ei korvaa, alkuunkaan.

[/quote]

Juu mutta kun täällä sanotaan, että lapsi unohtaa äidin, mitä se unohtaminen sitten käytännössä on?

Vierailija
17/66 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 23:35"]

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 23:29"]Minä olin puoli vuotta vapaaehtoistöissä Afrikassa lasten ollessa 2,5v ja 5v. Oikein hyvin pärjäsivät isänsä (ja isovanhempiensa, tätiensä ja setiensä) kanssa kotona. :) [/quote] Mikset mennyt ennen lapsia? En vaan ymmärrä noin pienten lasten jättämistä kauas kauas.... ehkä olitkin provo, ja ap:kin....

[/quote]

Olin kolmeen otteeseen ennen lapsiakin. Seuraavan kerran lähdemme talvella koko perhe, olemme yhdessä kolmisen kuukautta, sen jälkeen muut lähtevät kotiin ja minä jään vielä toiseksi mokomaksi. :) 

Vierailija
18/66 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pakko, niin sitten on pakko eikä sille mitään voi.

Mutta jos syy on tyyliin "jee lähen neljäks kuukaudeks vaihtoon koska on mahis jee" eikä mitenkään taloudellisesti ratkasevaa niin syljen jo naamalle, koska sillon asiaa ei oo ajateltu lapsen kannalta ollenkaan. Se on oikeasti 2-vuotiaalle lapselle erittäin vaikea ja traumaattinen tilanne, oli vanhempi kumpi vain jos siihen asti on oltu tiiviisti yhdessä. Eikä 2-vuotiaan muisti kanna välttämättä edes niin pitkälle. Se tarkka kuva äidistä hämärtyy pikkuhiljaa. Voiko joku käsi sydämellä sanoa, ettei siinä mitään pahaa ole?

Onneksi meillä on skype. Se voi auttaa, mutta se voi myös pahentaa ikävää.

Vierailija
19/66 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mitä helvettiä? Tässä oli kyse nimenomaan äidin lähdöstä, joten miksi täällä isän lähtöä jeesusteltaisiin?
Nyt kyllä teit ihan omat johtopäätökset, olisiko vika kuitenkin siinä, ei av-mammojen a-luokkaisuudessa..

Vierailija
20/66 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naapurin pariskunta on kaikkien kolmen lapsen kohdalla tehnyt näin: Vaimo kotona lapsen synnyttyä 9kk jonka ajan mies töissä. Sen jälkeen nainen taas mennyt töihin koska tienaa paremmin, on välillä viikon tai kaksikin pois ja loistavasti on isä lasten kanssa pärjännyt kotona aina. Skypen kautta ja puhelimitse yhteydessä päivittäin. Nyt on heidän nuorimmainen 1,5v ja syksyllä menee päiväkotiin ja isä takaisin töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi