Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan vegevihaajat, katsokaa kuinka paljon itse syötte soijaa

Vierailija
25.05.2015 |

Palstan vegevihaajat rääkyvät joka ikisessä kasvissyöntiä käsittelevässä topikissa kuinka kasvissyöjät syövät ihan perkeleellisesti ulkomailta rahdattua soijaa ja kuinka epäekologista ja epäterveellistä se on, etc etc etc.

Voisitte ihan huviksenne katsoa, kuinka paljon ITSE syötte soijaa syödessänne lihaa, kalaa, juustoa, munia, maitoa sun muuta: http://hiddensoy.panda.org (Eurooppalaisen ihmisen keskimääräinen soijankulutus on 61 kg/vuosi).

Sivustolta käy myös ilmi, että vuosina 2013/2014 75 % maailman soijatuotannosta meni eläinten rehuksi. Tuolta löytyy myös mielenkiintoisia esimerkkejä soijantuotannon vaikutuksista maapallolle.

Kommentit (127)

Vierailija
121/127 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin tulkitsisin tuon pienenmielen kopiovan tuon "uskonnon" toisen kirjoittajan kirjoituksista. Ns ratsastaan yes yes asenteella mutta ei kysyttäessä osaa selittää mikä olikaan agenda. Luuletko että tuo vastaa? Uskonnollinen voit olla iman virallista tai epävirallista uskontoakin. Ihminen perustaa monen monta selittämätöntä käytäntöä uskollaan tämä nyt vain on näin. Ja mitä se on jos ei uskonnollista suhtautumista vaikka rahaan tai demokratiaan(parlamentaariseen) jopa naimiisiin menoon tai lastenhankintaan. Lista on loputon ole tarkkana.

Vierailija
122/127 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 15:43"]

Riidan haastaminen ei kyllä selityksillä muuksi muutu. Aloitus perustuun vihaan ja jos olet loukkaantunut "porkkananpurija" niin oikeasti koeta päästä yli siitä. [/quote]

En ole loukkaantunut. Halusin vain kerrankin ihan linkin kanssa antaa vastineen lihansyöjille jotka aina tuleavt rääkymään vegaanien soijansyönnistä ja siitä kuinka se tuhoaa maailman. 

Se, että sinä tulkitset aloituksen vihaan perustuvaksi, kertoo sinusta itsestäsi, ei minusta. Vaikka sinä tuntisitkin niin voimakkaita tunteita kuin vihaa jossain nettikeskustelussa, en minä niin tee. Minulla ei ole tapana alkaa vihata jotain ignoranttia sen takia, että ignorantti heittää lokaa silmilleni asiassa, josta ei mitään tiedä. 

Se on muuten jännä, miten te useat lihansyöjät ette kykene asiallisesti kutsumaan kasvissyöjiä kasvissyöjiksi tai vegaaneiksi. Koko ajan pitää olla vääntämässä jotain nimitystä vaikka porkkananpurijasta ja näin ollen koittaa tehdä meidät naurunalaisiksi. Sekin kertoo enemmän sinusta kuin minusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/127 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 23 vuotta ihmetellyt tätä vegaanistavihaa joten ei ole ihan uusia asia vaan alusta asti perustunut vegaanilahkolaisuuteen....miksi muuten leikkasit valheesi tueksi tuosta viestistäni sen että olen itsekkin porkkananpurija en vain loukkaantunut sellainen? Mikä tarve on vihata ja valehdella? Mielestäni tämä liittyy 23 vuoden kokemuksella vegaaneista itse vegaaniuteen. Kauanko olet itse ollut vegaani?

Vierailija
124/127 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei juurikaan käytetä soijaa teuraseläinten ravinnoksi. Suomalaista lihaa voi syödä hyvällä omallatunnolla, erityisen hyvällä omallatunnolla voi syödä pyydettyä, villiä kalaa ja riistaa.

Vierailija
125/127 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 15:43"]

Riidan haastaminen ei kyllä selityksillä muuksi muutu. Aloitus perustuun vihaan ja jos olet loukkaantunut "porkkananpurija" niin oikeasti koeta päästä yli siitä. Itse olen ylpeä porkkananpurija ja viherpiipertäjä ja ehdoton antivegaani ollut jo yli 23 vuotta. Vegaanius on ympäristöä tuhoavaa epäsointuisaa elämää jossa ei ymmärretä mitä tarkoittaa kestävä kehitys. Vegaanius on kuin uskonto joka vain vihaa muita tämä on alusta asti ollut fakta. Ala kasvisyöjäksi unohda vegaanius se ei ole viisaan vastuullisen ihmisen tapa elää(kuten ei tehotuotantokaan). Vegaanius oli jo 23 vuotta sitten valmis haastamaan riitaa eikä se ole siitä kehittynyt järkevämpään eikä se tule ikinä kehittymäänkään koska aate on tekopyhä eikä se edes noudata omia oppejaan.. tule takaisin terveiden puolelle. Looginen käyttää harkitusti eläinkunnantuotteita. Vegaani pelkästään selittelee ja turhautuu ja lopulta vetää läskiksi kaiken kun ei muuta voi..... -.- - -

Jo tässäkin ketjussa useampaan otteeseen on esitetty valheita ja paneteltu toisia vegaanien taholta. Mitä luulette saavuttavanne tuolla käytöksellänne? Lisäksi miltei jokainen vegaaniviesti sisältää vihaa ja loukkauksia muita ei vegaaneja kohtaan.

[/quote]

Vierailija
126/127 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 15:32"]

Vanhat sitaatit. Sitä olet mitä syöt, totta. Itse olen mieluummin vihannes tai vaikkapa banaani kuin sikapossu tai nauta tai kananaivo. Pythagoras joka oli kasvissyöjä, sanoi että ruoka olkoon lääkkeesi. 

“A man can live and be healthy without killing animals for food; therefore, if he eats meat, he participates in taking animal life merely for the sake of his appetite. And to act so is immoral.” 
-Leo Tolstoy

“Until he extends the circle of his compassion to all living things, man will not himself find peace.” 
-Albert Schweitzer

“Animals are my friends...and I don't eat my friends.” 
-George Bernard Shaw

“I have from an early age abjured the use of meat, and the time will come when men such as I will look upon the murder of animals as they now look upon the murder of men.” 
- Leonardo da Vinci

“Now I can look at you in peace; I don't eat you any more.” 
- Franz Kafka

“It is my view that the vegetarian manner of living, by its purely physical effect on the human temperament, would most beneficially influence the lot of mankind.” 
-Albert Einstein

“Non-violence leads to the highest ethics, which is the goal of all evolution. Until we stop harming all other living beings, we are still savages

-Thomas A. Edison

Se että kannattaa tappamattomuutta ja väkivallattomuutta ei välttämättä liity uskontoon, eikä usein liitykään. Empatia ja lähimmäisenrakkaus kuuluu terveeseen ja sivistyneeseen ihmisluonteeseen. Siitä että auttaa toista elävää olentoa ja tekee muille hyvää, elää epäitsekkäästi, siitä tulee oikea sisäinen rauha ja onnellisuus. Näin koen että itselleni tapahtui kun siirryin lihansyöjästä kasvissyöjäksi. Itse koen olevani nyt parempi ihminen kuin lihansyöjänä, elämäntapani oli tuolloin tuhoava sekä maapalloa, elämiä ja itseäni kohtaan. Nyt teen parhaani etten vahingoittaisi muita tai itseäni.

[/quote]

Adolf Hitler oli kasvissyöjä.

Vierailija
127/127 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 17:05"]

Adolf Hitler oli kasvissyöjä.

[/quote]

Ja Stalin lihansyöjä.