Mihin sinä käytät elämässä rahaa?
Kommentit (83)
Taidetarvikkeisiin minäkin käytän. Erilaisia akvarellipapereita ostan, samoin laadukkaita värejä ja siveltimiä.
Kirjoihin, kässä - ja taidetarvikkeisiin, viiniin. Kauneudenhoitoon menee myös, pidän pidennyksiä hiuksissa sekä maltillisia rakennekynsiä. Sisustamiseen toisinaan, välillä joku uusi vaate. Matkusteluun menisi jos koronaa ei olisi, nyt suunnittelemme mökkiremppaa jotta viihdymme tulevaisuudessa lomilla myös Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Rahapelaamiseen. Olen peliriippuvainen. Ulosotossa vähän reilu puoli miljoonaa. Halveksuttavaa, tiedän. Onneksi en ole perheellinen.
Toivottavasti olet avun piirissä. Miksi pelaat tuollaisilla millä ei voi voittaa? Pelaisit ennemmin osakkeilla niin jotain ehkä jäisikin.
Miten musta tuntuu et AV:lla on nykyään helvetisti narkkareita.
Minä käytän eläkkeeni vain ja ainoastaan itseeni. Asunto, ruoka, auto, kesämökki. lääkkeet, vakuutukset, lukemiset, digipalvelut, siivous ja virvokkeet, siinähän ne peräkammarinpojan menot ovatkin veroja tietenkään unhoittamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahapelaamiseen. Olen peliriippuvainen. Ulosotossa vähän reilu puoli miljoonaa. Halveksuttavaa, tiedän. Onneksi en ole perheellinen.
Toivottavasti olet avun piirissä. Miksi pelaat tuollaisilla millä ei voi voittaa? Pelaisit ennemmin osakkeilla niin jotain ehkä jäisikin.
Kyl mä käyn peliklinikalla ja psykologilla mut ollaan mietitty ihan laitoshoitoa.
Siksi, koska mun on käytännössä pakko. Kyllä mä tiedän että talo voittaa aina, toi mun ulosoton summa on aika selkeä tilasto. Ei ole kyse enää vuosiin ollut mistään ajatuksesta et nyt voitan takaisin häviämäni rahat. En mä osaa olla pelaamatta enkä mä perustele sitä järjellä siten että tästä se lähtee, pelaan kunnes tulee iso voitto niin oon velkaa vähemmän.
Vähän kuin alkoholisti joka tietää et kuolee jos jatkaa, ja vannoo ettei juo enää huomenna tai koskaan, mut sit havahtuu siihen että oho, taas ollaan handelin kassalla maksamassa muutamaa flindaa.
En ostele, jos jotain tarvitsen niin ostan mahdollisimman laadukkaan, ajattoman ja omaa silmää miellyttävän järkevään hintaan eli en etsi halvinta. Mulla on paljon käytössä vuosituhannen alun vaatteita, lakanoita jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumeita. Päivän perustarpeet kustantaa sellaiset 50€.
Mitä vedät tohon hintaan?
Subua millin tai kaksi päivässä, piriä noin puoli grammaa, pilveä gramman, ja jokusen bentson.
Sit jos on tarve tai mahdollisuus viihdekäyttää niin se tulee päälle, noi on ne mitkä pitää suunnilleen toimintakunnossa.
Joskus ku rahaa tuli ovista ja ikkunoista päivän vedot saattoi maksaa jotain 500€ ku veti kontteja ja koksua.
Ootko joku entinen julkkis?
En.
En käsitä miten joillain on varaa laittaa rahaa koko ajan kynsihuoltoon, hiusvärjäyksiin kampaajalla, pidennyksiin, kasvohoitoihin, jalkahoitoon, hierontaan, kuukausimaksuihin suoratoistopalveluihin ja kuntoklubeille, koko ajan ravintoloihin ja baareihin, Leville, Thaimaahan, sukeltamaan, kiipeämään, Wolttiin, Foodoraan ym ym. Mitä hitossa te tienaatte oikein?
Ilmeisesti asuntoihin, mulla on niitä 2,4 3 eri osoitteessa.
Tällähetkellä ostelen kauniita astioita. Heitin pois kaikki vanhat eriparikupit ja lautaset ja aloin panostamaan laadukkaampiin astioihin. Ne tuo mulle arkeen iloa.
Mulla on aika hyvät tulot mut itse asiassa eniten menee ruokaan. Ostan aika kallista ruokaa ja mässäilen kalliita juustoja, spessumpaa lihaa, kaikennäköistä vähän 'hienompaa'. Enkä siis mitenkään pröystäile mut tuo on mihin mä valitsen käyttää rahani.
Suurin osa käytettävistä varoista menee ruokaan, joko kotona tai sit ravintoloihin.
Vierailija kirjoitti:
En käsitä miten joillain on varaa laittaa rahaa koko ajan kynsihuoltoon, hiusvärjäyksiin kampaajalla, pidennyksiin, kasvohoitoihin, jalkahoitoon, hierontaan, kuukausimaksuihin suoratoistopalveluihin ja kuntoklubeille, koko ajan ravintoloihin ja baareihin, Leville, Thaimaahan, sukeltamaan, kiipeämään, Wolttiin, Foodoraan ym ym. Mitä hitossa te tienaatte oikein?
Jotkut on a) käyneet kouluja jotta tienaavat hyvin, ja b) opetelleet budjetoimaan ja säästämään niin että arjen perusmenot eivät riistäydy hallinnasta.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008538275.html
Tässä hyvä elämänohje, säästä elämäsi ja ala elämään aikaisintaan 70 vuotiaana ja todellakin voit nauttia elämästä 95 vuotiaaksi saakka. (tosin tämä artikkeli ei kerro sitä, miten varmistat, että elät vielä 70 vuotiaana)
Eli elämä kannattaa käyttää säästämiseen ja omaisuuden haalimiseen, mitään muutahan arvokasta täällä ei ole, vai onko?
Hyvään ruokaan ja elämyksiin, itseni hemmotteluun. Eli wolttiin/foodoraan tai ravintolaan, hotelliöihin ja reissuihin. Nämä siis pakollisten kulujen jälkeen.
annan toisten mä talletella suuret setelit kirjoitti:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008538275.html
Tässä hyvä elämänohje, säästä elämäsi ja ala elämään aikaisintaan 70 vuotiaana ja todellakin voit nauttia elämästä 95 vuotiaaksi saakka. (tosin tämä artikkeli ei kerro sitä, miten varmistat, että elät vielä 70 vuotiaana)
Eli elämä kannattaa käyttää säästämiseen ja omaisuuden haalimiseen, mitään muutahan arvokasta täällä ei ole, vai onko?
Olihan tuossa pari terveysvinkkiäkin, mutta elämä yllättää....
Kaikki mitä tulee menee kyynärtaipeeseen, eikä edes riitä. Pitää kusettaa ja rötöstellä että saa edes minimit.
Ja aiemmin kommentoineelle et AV:lla paljon nistejä: kyllä. Meitä on paljon, meitä on kaikkialla. Säkin tunnet varmuudella ainakin yhden.
Asuntoihin on mennyt suurin summa. Jollei niitä tai mökkiä lasketa niin veneisiin, autoihin ja osakkeisiin menee loput. Ja sitten ruokaan ja juomaan mitä jää jäljelle. Vaatteita tai huonekaluja ostan tarvittaessa eli todella harvoin.