Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin sinä käytät elämässä rahaa?

Vierailija
23.01.2022 |

niin, mihin? Mitä ostelet=

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käsitä miten joillain on varaa laittaa rahaa koko ajan kynsihuoltoon, hiusvärjäyksiin kampaajalla, pidennyksiin, kasvohoitoihin, jalkahoitoon, hierontaan, kuukausimaksuihin suoratoistopalveluihin ja kuntoklubeille, koko ajan ravintoloihin ja baareihin, Leville, Thaimaahan, sukeltamaan, kiipeämään, Wolttiin, Foodoraan ym ym. Mitä hitossa te tienaatte oikein?

Periaatteessa mulla vois olla rahaa noihin kaikkii, mutta mielummin säästän nekin rahat. Tai no, kivoja liikuntajuttuja kyllä harrastetaan lapsen kanssa, eli kiipeilyä ja rushia yms. Ulkomaillakin ollaan käyty vuosittain. Mutta kuukauden perusmenot mulla ja koululaisella: asuminen 800e, kulutus 650e (kauppoihin menevä summa kuukaudessa, enimmäkseen ruokaa ja kissaan menee tosta summasta n.70e/kk), muut pakolliset menot eli HSL:n kausilippu ja puhelimet 80. Semmone 1550e menee siis kuukaudessa rahaa, loput jää tilille makaamaan. Toki summa vaihtelee välillä, varsinkin jos ollaan enempi menty, mutta toi summa kuvastaa peruskulutusta ja keskiarvoa. Tulot vuodessa n.30000e, opiskelen ja käyn töissä.

Uskaltaisin väittää, että budjetoinnilla ja harkitsevalla kuluttamisella osansa. Toki haaveilen vieläkin edullisemmasta asumisesta ja hiukan pienemmästä ruokalaskusta.

Vierailija
42/83 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseeni satsaan jonkin verran vaatteita, yritän ostaa nykyään vähän mutta laadukkaita. Ruokaan tietysti menee, tilataan paljon myös ulkoa. Hiuspidennyksia ja ripsipidennyksiä laitan, nyt taas kausi etten jaksa eikä kiinnosta nekään. Koiriin satsaan aika paljon. Nyt teetin juuri ulkomailta 400e hihnat, pannat ja valjaat kaikille neljälle. Ruokaan menee koiriin ehkä 50-100e/kk. Harrasta en mitään muuta kuin koirien kanssa lenkkeilyä, niille ja itselle ostan kunnolliset ulkiluvermeet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Knnabikseen.. se on ihan liian kallista

On kyllä nykyään. Kaikille ei ole realismia kasvattaa itse, ja katuhintojen inflaatio on ollut aivan käsittämätöntä. 10v sitten gramma kukkaa maksoi 10€. Nykyään tuplat.

Pk-seudulla maksanut 10 vuotta sitten 20e/g. Että en sitten tiedä onko mua nuorena ihmisenä kusetettu, mutta muutosta hinnoissa ei ole tapahtunut. Toki viitisen vuotta sitten saattoi välillä saada sen gramman ylimäärästä jos osti satasella, nykyisestä en tiedä kun totesin ettei mun elämä hiisaamisella parane, vaikka hauskaa se välillä olikin.

Vierailija
44/83 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasveihin. ☺️

Vierailija
45/83 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkielämässä käytän rahaa vain ruokaan, esim. viimeisen kuukauden aikana en ole ostanut mitään muuta. Näin voi mennä montakin kuukautta peräkkäin. Ehkä keväällä ostan uusia kesävaatteita. Kesällä matkustan, joten siihen menee rahaa.

Vierailija
46/83 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiriin. Treeneihin, leireihin, kamoihin, hoitoihin, ruokintaan..

Vierailija
47/83 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa, osakkeita, vaatteita, kosmetiikkaa ja etilaisia palveluita.

Olen hedonisti, maksan mielelläni mukavasta elämästä. Minua ei haittaa ollenkaan pistää rahaa hyvään ruokaan, juomaan tai vaikkapa hotelliyöhön.

Vierailija
48/83 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustamiseen,sijoitan tavotteena päästä pois suomesta. Mitta niin täysi tätä maata.

Vierailija
49/83 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaan, vuokraan, laskuihin. Siinäpä ne oikeastaan onkin.

Vierailija
50/83 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan ryppyvoiteita ja vaatteita.

Vierailija
51/83 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalon ja mökin remontteihin ja sisustukseen menee varsin paljon, lisäksi opiskelevia lapsia autan rahallisesti. Omiin vaatteisiin en enää jaksa paljoa laittaa, kaapeissa työmekkoja ja jakkuja jo ihan tarpeeksi, ja vapaa-aikana tarvitsen vain säänkestäviä vaatteita, nautin korona-ajasta ja etätöistä mökillä.

Vierailija
52/83 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkani menee lähinnä asuntolainan maksuun, yhtiövastikkeeseen, sähkölaskuun, auton kuluihin,ruokaan ja veroihin.

Jos minulla jää jotain ylimääräistä kuukaudessa niin ne menee säästöön.

Ihanaa kun suomi on näin kallis maa.

Vierailija
53/83 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö harmita käyttää rahat huumeisiin? Eikö ois mukavaa elää ihanaa elämää sen sijaan?

Vierailija
54/83 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruselämisen lisäksi rahaa menee lasten ja omiin harrastuksiin, ihonhoitoon, vaatteisiin, sisustamiseen, taiteeseen, rahastoihin ja osakkeisiin. Jos koronaa ei olisi, niin matkusteluun, elämyksiin ja ulkona syömiseen. Sisustamisen lopetan kun saan sen muuton jäljiltä valmiiksi, eikä vaatteitakaan oikeastaan tarvitse kuin rikki menneiden tilalle. Välillä ostan silti jotain kivaa.

Vierailija
55/83 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaan se suurin osa rahasta menee. Terveellistä ja suomalaista ruokaa suosin.

Vierailija
56/83 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö harmita käyttää rahat huumeisiin? Eikö ois mukavaa elää ihanaa elämää sen sijaan?

Mä oon kokeillut elämää selvin päin. Ei ollu yhtään wörttii. Mun nykyinen elämä on paljon ihanampaa.

Ok.

Vierailija
57/83 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakkaan ja viinaan. Ruokaa saan sit jonosta.

Vierailija
58/83 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käsitä miten joillain on varaa laittaa rahaa koko ajan kynsihuoltoon, hiusvärjäyksiin kampaajalla, pidennyksiin, kasvohoitoihin, jalkahoitoon, hierontaan, kuukausimaksuihin suoratoistopalveluihin ja kuntoklubeille, koko ajan ravintoloihin ja baareihin, Leville, Thaimaahan, sukeltamaan, kiipeämään, Wolttiin, Foodoraan ym ym. Mitä hitossa te tienaatte oikein?

Luotolla tai sugar daddy.

Vierailija
59/83 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan videopelejä. Olen työtön enkä tee muuta kuin pelaan tietokoneella ja teen siitä YouTubeen videoita.

Vierailija
60/83 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautoiluun. Kaikki rahat menee osamaksuihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan