Jestas mun pitäis oikeasti laihduttaa..
Kauhistukaa vaan: 163cm ja 178 kg. KYLLÄ. Itsetunto aivan romuna kuten on myös kroppa. Mistä mä aloitan että saisin edes mieleni siihen kuntoon että onnistuisi?!
Kommentit (75)
Aloita blogi! Moni varmasti seuraisi mielellään! Varmasti saisi motivaatiota blogin ylläpitämisestä.
Jos haluaa vaikuttaa mihinkään systeemiin, esimerkiksi tässä tapauksessa, täytyy sitä seurata.
Suosittelen että hankit itsellesi tarkkuusvaa'an ja alat kirjaamaan ylös seuraavat asiat:
Jokainen aamu paino. Se mitä olet syönyt päivän aikana ja kuinka paljon sitä olet syönyt. Ja kuinka paljon olet liikkunut. Seuraa myös syömiesi ruokien ravintoarvoja.
Loput varmaan arvaatkin. Vaihdat ruokatuotteet vähäkalorisempiin, liikut säännöllisesti, ihan sama miten liikut ja kuinka vähän alussa, kunhan vain pikkuhiljaa lisäät sen määrää, lepopäiviä unohtamatta.
Eikä tämän seuraamisen tarvitse olla vainoharhaista vahtaamista. Kunhan teet sitä koko ajan!
Neuvoisin aloittajaa kääntymään lihavuuden hoitoon erikoistuneen lääkärin puoleen, jos painoa todella on noin paljon. Siihen sinulla on oikeus. Lääkärin tuella laihduttaminen takuulla onnistuu paremmin kuin satunnaisten av-mammojen neuvoilla.
Vähennä herkkuja pikkuhiljaa ja vaihda vihanneksiin. Tee esim. niin, että vähennät herkut puoleen ensi viikon ajaksi, ja sitten siitä puolet, ja sitten kokonaan. Juo paljon vettä. Tee kävelylenkkejä, ei tarvitse mitään kovaa sykettä, mutta kävele reippaasti. Aloita 2 x viikko ja lisää kun tuntuu siltä. Kävele tunti. Varmasti laskee paino ja äkkiä :)
Edellinen lisää. Itse olen nyt herkut jättäessäni löytänyt tilalle muuta; nimittäin luumutomaatit! Ai että kun on hyviä :) sitten myös kun tekee mieli sipsiä tai muuta telkkarin kanssa naposteltavaa, niin olen suikaloinut porkkanaa, kurkkua ja kukkakaalia ja dipannut ranch-dippiin. Nam! Suosittelen kokeilemaan.
Hyvä jumala sentään...! Nyt lopetat sen mättämisen. Se mitä laitat suuhusi on TÄYSIN sinun kontrollissasi. Ei siellä pääkoppasi sisällä asusta mitään pikku-ukkoa, joka vetelee naruista.
Aloita säännöllinen aterarytmi. 4-5 krt pvä. Jos on aluksi pakko vetää karkkia tms, syö aina aterian jälkeen, pöydän ääressä. Laihdut heti, kun lopetat koko-ajan -syömisen. Sitten myöhemmin alat pienentää aterakokoja. Aluksi vain se ajatus, että välillä ruokaillaan ja välit ollaan ilman ruokaa.
Sun ei tarvitse laihduttaa. Alat vain syödä kuten normaalipainoinen ystäväsi, ja alat heti laihtua, tuon kokoisena energisnkulutuksesi on niin suuri. Ei mitään kitukuureja! Tsemppiä ja voimia sinulle. Aloita heti, ja hae apua projektiisi. Valmentaja. Hyvä lääkäri, ravutsemusterapeutti, terveydenhoitaja tukihenkilöksi. Sinulla ei ole mitään hävettävää. Tsemppiä!!
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 00:01"]Jos haluaa vaikuttaa mihinkään systeemiin, esimerkiksi tässä tapauksessa, täytyy sitä seurata.
Suosittelen että hankit itsellesi tarkkuusvaa'an ja alat kirjaamaan ylös seuraavat asiat:
Jokainen aamu paino. Se mitä olet syönyt päivän aikana ja kuinka paljon sitä olet syönyt. Ja kuinka paljon olet liikkunut. Seuraa myös syömiesi ruokien ravintoarvoja.
Loput varmaan arvaatkin. Vaihdat ruokatuotteet vähäkalorisempiin, liikut säännöllisesti, ihan sama miten liikut ja kuinka vähän alussa, kunhan vain pikkuhiljaa lisäät sen määrää, lepopäiviä unohtamatta.
Eikä tämän seuraamisen tarvitse olla vainoharhaista vahtaamista. Kunhan teet sitä koko ajan!
[/quote]
Tämä on hyvä neuvo lievästi ylipainoiselle. Kun ylipainoa on sata kiloa, ei todellakaan aluksi tarvita tarkkuusvaakoja eikä jatkuvaa kirjaamista. Aluksi vain säännölliset ateriat, muiden ihmisten normaali määrä oikeaa kotiruokaa, limut ja perunalastut kokonaan pois ja muut herkut puoleen. Heti alkaa paino pudota.
Mua huvittaisi kokeilla kiloklubia, ei kai siinä mitään häviä jos yrittää.
Mutta minkähän laittaisin blogin nimeksi, en saa mieleeni mitään nasevaa. Auttakaa te :)
ap.
Miten joku on päästänyt itsensä noihin mittoihin =O Pienet annoskoot, 5 ateriaa päivässä, ei napostelua, ei ylimäärästä istumista! Kevyttä liikuntaa JOKA PÄIVÄ (tuon painon kanssa kävely tai uinti varmaan ainoat mahdolliset liikuntamuodot). Läskit laihtuvat nopeammin kuin me normaalipainoiset, joten jos OIKEASTI haluat laihduttaa, se ei ole vaikeaa!
Tää on trolli, en usko että kukaan voi olla noin lihava ja vielä elää ns. normaalia elämää. Vai makaatko vain sängyssä aina?
Ap, kyllä pystyt laihduttamaan pienin askelin. Mä kerron nyt sinulle miten tein sen.
Ensin alotin liikkumaan noin tunnin mittasia kävely ja
pyöräilylenkkejä viikottain muutaman kerran. Lopetin aivan seinään karkit ja suklaat,
leivonnaisia söin kerran viikossa.
Söin aina aamuisin puuron,marjoja,raejuuston,ruisleivän kevyillä lisukkeilla maitoa ja
kahvia.
Lounaalla salaattia, pääruoan ja maitoa.
Välipalaksi porkkanaa ja leipää.
Päivälliseksi taas samantapasta ruokaa ku lounaalla.
Iltapalaksi porkkanaa,raejuustoa
jne. kevyttä.
Painoni laski hitaasti 1,6kg kk ja
olen onnekseni päässyt normaalipainoon. Olin siis ennen merkittävästi ylipainoinen.
Liikunnasta vielä senverran ,että se on sikäli hyvä harrastus ,että se koukutttaa. Ja siitä tulee niin hyvä olo ,että on aivan pakko päästä lenkille aina ku ehtii.
Aloita jo tänään vaikka sillä kävelylenkillä, tsemppiä!
Älä ainakaan ala mille ihmekuurille - saat aineenvaihdunnan sekaisin ja sappikivet kaupan päälle.
Nimim. Been there, done that. Ja vielä lääkärin valvonnassa! Saata*a.
Tsemppiä. Et oo ainoa joka taistelee painonsa kanssa.
-N20 156cm/58kg
Sulla 39..montakos kiloa sulla nyt olikaan pudotettavaa vs. ap?? Hus pois tuollaiset, nyt tsempataan ap:ta, sä poistut nyt takavasemmalle, kiitos!!
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 08:20"]Älä ainakaan ala mille ihmekuurille - saat aineenvaihdunnan sekaisin ja sappikivet kaupan päälle.
Nimim. Been there, done that. Ja vielä lääkärin valvonnassa! Saata*a.
[/quote]
Sori, vahinkoalapeukku.
anteeksi jos olet oikeasti 178 kg. Tuo viestini näyttää aika julmalta. Mutta oletan että tuo ei ole fyysisesti mahdollista. (18)