Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jestas mun pitäis oikeasti laihduttaa..

Vierailija
24.05.2015 |

Kauhistukaa vaan: 163cm ja 178 kg. KYLLÄ. Itsetunto aivan romuna kuten on myös kroppa. Mistä mä aloitan että saisin edes mieleni siihen kuntoon että onnistuisi?!

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mitkä ruoka-aineet sinun nykyisessä ruokavaliossasi ovat niitä terveellisiä ja joista pidät. Lisää niiden käyttöä ja unohda muut.

Itse tein tällaisen karsinnan ja syön kaikkea mistä pidän, silti laihdun! Jätin pois karkit ja suklaat, majoneesipohjaiset valmissalaatit, rasvaiset leikkeleet ja roskaruoat, kevytmaidon vaihdoin rasvattomaan... Ruokavalioon jäi runsaasti hyvää ja maukasta syötävää enkä koe että kärsin tästä juuri yhtään.

Olen mennyt tällä linjalla nyt kuukausia. Painonlasku ei päätä huimaa, sillä valtavaa ylipainoa ei ole mutta tärkeintä on nyt se että painonnousu on pysähtynyt ja kääntynyt laskusuuntaan. Edellisiin laihdutusprojekteihin tässä menetelmässä on se ero, että ylitsepääsemättömiä mielihaluja ei ole! Syön edelleen lempiruokiani (ruisleipää kohtuullisesti, marja/hedelmäsmoothieita, salaatteja, raejuustoa, munia, uunikasviksia, keittoja, kaurapuuroa, viiliä, kevyttä lihaa ja kotiruokaa runsailla kasviksilla höystettynä).

Tärkeää on myös säännöllinen ruokailu. Tämä on alussa vaikeaa kun on tottunut syömään miten sattuu, mutta se palkitsee. Kun syöt kolmen, max neljän tunnin välein, saat syödä hyvällä omallatunnolla eikä itseään syyllistäen miettiä että taas mä oon syömässä. Ruokaakin arvostaa eri tavalka kun on ehtinyt tulla nälkä.

Olisin myös kiinnostunut lukemaan blogiasi! Laihdutustaisteluun samaistuu varmasti moni.

Vierailija
42/75 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on karua, mutta totta: jos et laihduta, voit alkaa suunnittelemaan omia hautajaisiasi.

Se on sun valinta, ei kenenkään muun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 08:39"]Tsemppiä. Et oo ainoa joka taistelee painonsa kanssa.
-N20 156cm/58kg
[/quote]

Mä oon lähes samoissa mitoissa ja 19-vuotias. Mulla menee S- ja M-kokoset vaatteet ja näytän ja olenkin normaalipainoinen. Eli wtf?! XD

Vierailija
44/75 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietit blogille nimeä, niin esim tällä ketjulla on aika hauska nimi :---)

Vierailija
45/75 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 23:48"]Käy lääkärissä, niin saat ainakin luotettavat ohjeet laihdutukseen
[/quote]

Lääkärit ei tiedä yhtään mitään ravinnosta. 0 op ravitsemuksesta lääkiksessä. Ravintoterapeutti on melkein parempi kansansairauksien parantaja/hoitaja kuin pelkkiä reseptejä kirjoittava lääkitsijä.

Vierailija
46/75 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla putos ~30 kiloa lähes pelkästään niin, että kirjoitin ylös kellonajan joka kerta kun söin, ja söin 3-4 tunnin välein. Jostain syystä noinkin yksinkertainen asia piti huolen siitä etten "vahingossa" syönyt (siis esim. tylsyyden tai napostelun halun takia), vaan ainoastaan ihan oikeeseen nälkääni söin.

Vierailija
47/75 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä. kokeile tätä, aivan mahtavia tyyppejä ja vertaistukea: www.terhi.net

itse olen aiemmin onnistunut tuon sivuston ja VLCD-tuotteiden, lähinnä Nutriletin avulla. Tossa painossa sillä pääsee hyvään ja nopeaan alkuun. Niitä voi joko käyttää pelkästään, tai sitten korvata osan aterioista. Itse olen nyt kevään ajan korvannut niillä osan aterioista, ja paino on laskenut 170:stä kilosta 161 kiloon. käyttämällä ainoastaan niitä on laihtuminen paljon nopeampaa, mutta osittain käyttämällä helpompaa.

Vierailija
48/75 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun onnistuisit muuttamaan suhteesi ruokaan ja laihtumaan!
Sinulla varmaan on ahmimishäiriö (bed).
Uskoisin että hyötyisit myös terapiasta ja ehkä myös lääkityksestä.
Ravitsemusterapeutti antaisi tuohon lisäksi neuvoja ja lääkäri seuraisi fyysistä puolta.
Ei ole mitään noloa mennä ravitsemusterapeutin puheille! Hän on varmasti ennenkin nähnyt lihavia ihmisiä ja jos sitä vaa'an lukemaa nolostelet niin ihan turhaan koska kaikki näkevät sen omin silmin että olet tuon painoinen. Se luku on vaan numero ja sitä on mahdollista pienentää!
Kaikki muutos lähtee sinusta itsestäsi!
Jos olet motivoitunut muuttamaan elämäsi suuntaa niin uskon että onnistut siinä :)
Jo 10% pudotus painosta antaa sinulle elinvuosia lisää!
Tsemppiä!!

Vierailija
49/75 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä "neuvojat", jos AP todella haluaa laihduttaa, niin hän jättää herkut kokonaan pois, eikä vain vähennä. Ei niistä mitään "refloja" tule, makeanhimon voi kuka vain tervejärkinen aikuinen päihittää. Vaihdat AP nyt vain ruokavaliosi kokonaan, ei mitään eineksiä tai pitkälle prosessoitua ruokaa. Ei liian suolaista tai rasvaista ruokaa. Sano ei atrialle ja kokkaa omat terveelliset ruokasi. Muista jokaisen aterian yhteydessä laittaa viel lautanen puolilleen salaattia ja vihanneksia, sekä aloita aerobinen liikunta.

Vierailija
50/75 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 10:39"]Mulla putos ~30 kiloa lähes pelkästään niin, että kirjoitin ylös kellonajan joka kerta kun söin, ja söin 3-4 tunnin välein. Jostain syystä noinkin yksinkertainen asia piti huolen siitä etten "vahingossa" syönyt (siis esim. tylsyyden tai napostelun halun takia), vaan ainoastaan ihan oikeeseen nälkääni söin.
[/quote]

Syöminen 2-3 h välein on huomattavasti parempi ratkaisu, ei varmasti ehdi tulla nälkä, eikä ala ahmia ruokaa turhaan. Lisäksi pitää aineenvaihdunnan vilkkaana.

Vierailija
51/75 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap, sinulla on iso urakka edessä. Etene pienin askelin, niillä on suuri vaikutus kun lähtöpaino on noin iso. Toki jotkut pystyvät muuttamaan elämänsä kertaheitolla täysin erilaiseksi, mutta paljon suurempi osa ei siihen pysty ja se on täysin inhimillistä ja normaalia, siksi mitkään "KAIKKI herkut pois ja liikuntaa vähintään tunti päivässä" eivät toimi.

Luultavasti syömiseen liittyy sinullakin jopa tiedostamatta erilaisia tunteita. Itse hymähtelin asialle ennen kuin tajusin, että se ei välttämättä tarkoita syömistä esim suruun. Minulla se ilmeni näin: tuli todella ahdistunut ja paniikinomainen olo, jos ei ollut mitään herkkuja kotona, teki niitä mieli tai ei. Ja kyllä niitä sitten söi, kun niitä oli, vaikka alkoi voida pahoin. Ruoasta tuli turvallinen olo. Nämä ovat vaikeita asioita hoitaa, tunnekuviot voivat olla todella monimutkaisia ja vaikeasti nähtäviä. Ensimmäinen askel on tunnistaa omat kuvionsa, miksi syö huonosti.

Ensimmäinen konkreettinen asia voisi olla napostelun vähentäminen tai lopettaminen. Ainoastaan sinä itse tiedät mihin pystyt. Tärkeintä on että aloitat välittömästi ja jos tulee takapakkia, et heitä pyyhettä kehään. Jos sinulla on kotona herkkuja, käy heittämässä ne kaikki roskiin ja vie roskat heti. Jos jokin asia on pahaa tai sitä ei tee juuri sillä hetkellä mieli, älä syö. Syöminen on loppujen lopuksi todella pitkälti psykologiaa.

Vielä kerran tsemppiä! Sinä pystyt siihen!

Vierailija
52/75 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse on ole koskaan laihduttanut ja sen takia toukokuun alussa vaa'an näyttäessä neljää "ylimääräistä" kiloa oli hyvin hankala alkaa tehdä mitään. Mutta, päätin että neljä nyt, jos en tee mitään niin heinäkuussa se on jo kuusi. Googletin jutan go fat go dieetin ja sain siipankin mukaan talkoisiin. Nyt, tänä aamuna, meiltä aikuisilta on tippunut 10kg (suhteessa mieheltä 7/minulta 3) ja ei ole ollut vaikeaa. Ekan viikon aikana lähti multa 2kg pelkkää nestettä ja hiilari turvotusta. Laihtumistakin tärkeämpämä pidän terveellisempien elämäntapojen omaksumista. Kasvikset ovat tulleet jäädäkseen meidän pöytään.
Tiedän että puhun nyt vähän eri mittasuhteista tuon ylipainon kanssa mutta hei, läski on läskiä myös hoikemmalla ihmisellä. Ja jos se itseä häiritsee sille pitää tehdä jotain. Nappaa ohje netistä ja menet sen mukaan kauppaan, kaikki on valmiiksi suunniteltu sen kun vaan toteutat. Sun ylipainossa luulisin että lähtee heittämällä 20kg kun laittaa ruuat kuntoon ilman mitään liikuntaa. Niin, me ei siis olla tehty mitään liikuntasuoritteita tän kolmen viikon aikana, ihan normi laosiperheen kävely pyöräily hyötyhommat. Paljon tsemppiä matkaan, mä alan seuraa sun blogia jos päätät tehdä tästä julkisen.

Vierailija
53/75 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 10:47"]Tsemppiä. kokeile tätä, aivan mahtavia tyyppejä ja vertaistukea: www.terhi.net

itse olen aiemmin onnistunut tuon sivuston ja VLCD-tuotteiden, lähinnä Nutriletin avulla. Tossa painossa sillä pääsee hyvään ja nopeaan alkuun. Niitä voi joko käyttää pelkästään, tai sitten korvata osan aterioista. Itse olen nyt kevään ajan korvannut niillä osan aterioista, ja paino on laskenut 170:stä kilosta 161 kiloon. käyttämällä ainoastaan niitä on laihtuminen paljon nopeampaa, mutta osittain käyttämällä helpompaa.
[/quote]
En suosittelisi todellakaan mitään tuotteiden käyttöä. Ne sopivat lievälle ylipainolle kun ihminen muuten jo osaa syödä kohtuullisen terveellisesti eikä taustalla ole vääristynyttä suhdetta ruokaan, niin kuin ap:n painossa väistämättä on. Ap:lle olisi todella tärkeää opetella nimenomaan oikean ruoan syönti ja säännöllinen ateriarytmi.

Vierailija
54/75 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vlcd-tuotteet on tarkoitettu siihen että saa epäterveellisen syömisputken katki, ja laihtumisen hyvään alkuun. sen jälkeen on paremmat mahdollisuudet opetella oikeanlaista syömistä. keho on saanut tauon liiasta syömisestä, ja laihduttajakin on herkistynyt kuuntelemaan kehoaan tarkemmin kuin ennen. kirjoitin viestissäni nimenomaan että tuotteet ovat hyviä alkuun pääsemiseksi.

Vierailija
55/75 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 11:05"]Mitä ihmettä "neuvojat", jos AP todella haluaa laihduttaa, niin hän jättää herkut kokonaan pois, eikä vain vähennä. Ei niistä mitään "refloja" tule, makeanhimon voi kuka vain tervejärkinen aikuinen päihittää. Vaihdat AP nyt vain ruokavaliosi kokonaan, ei mitään eineksiä tai pitkälle prosessoitua ruokaa. Ei liian suolaista tai rasvaista ruokaa. Sano ei atrialle ja kokkaa omat terveelliset ruokasi. Muista jokaisen aterian yhteydessä laittaa viel lautanen puolilleen salaattia ja vihanneksia, sekä aloita aerobinen liikunta.
[/quote]
Mikä vaan on parempi kuin jatkaa nykyiseen malliin. Parempi edetä askel kerrallaan kuin retkahtaa heti ja tuntea itsensä epäonnistuneeksi siksi, että yritti liian isoa muutosta. Ap:n painossa on ainakin se hyvä puoli, että pienilläkin muutoksilla on vaikutusta.

Vierailija
56/75 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 23:22"]

Lääkärit toki kehoittavat jatkuvasti laihduttaa ja ehdottavat ties minkälaisia ryhmiä yms, mutta mua hävettää niin paljon painoni etten ole uskaltanut edes ravitsemusterapeutille :( Polvi meni nyt niin sököksi että pakko alkaa tekemään asialle jotain... Syön todella epäsäännöllisesti ja vähän sitä tätä ja tota, ei ole mitään tiettyä aamupalaa esimerkiksi, saatan syödä silloin vaikka pussillisen sipsejä. Pitkin päivää ihan mitä vaan vastaan tulee... Tietysti kaikkea epäterveellistä lähinnä vain. Ei ole mitään kontrollia syömisten suhteen.

ap.

[/quote]

Pakko kysyä, että kehtaatko itse käydä nuo epäterveelliset ruokasi hakemassa kaupasta? Vai käykö joku sun puolesta? Jos oisin sun läheinen, niin toisin sulle vaan normiruokaa: vihanneksia, hedelmiä leipää, kanaa.... Joskus vaan jotain herkkuja. Alkoa en toisi lainkaan. Pakkoraahaisin sut lenkille kanssani, sun tahtiin edeten.

Vierailija
57/75 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, meillä on mitat juuri eripäin, kun tiputtaa yhden ykkösen pois. Itse olen siis 178 cm ja 63 kg. En osaa edes kuvitella miltä tuo painomäärä tuntuu, kun itsestänikin tuntuu raskaalta liikkua tämänpainoisena.

Vierailija
58/75 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, voitte unohtaa suositukset tunnin lenkeistä. Polvi ja kunto ei aluksi varmasti kestä sitä. Ap, 15 min ulkoilun ohessa liikkumista riittää aluksi. Jätä sipsit pois, heti. Silloin tällöin voit ostaa pienen pussin ja jakaa sen kahdelle päivälle. Annostele herkut aina pieniin kippoihin, niin näet määrän. Pian herkut alkavat inhottaa, kun pääset alkuun ihan tavallisella kotiruualla. Onnea matkaan hoikempaan suuntaan!

Vierailija
59/75 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 07:51"]

Tää on trolli, en usko että kukaan voi olla noin lihava ja vielä elää ns. normaalia elämää. Vai makaatko vain sängyssä aina?

[/quote]

Toivottavasti sinä ja muut ihmettelijät ymmärtävät että ne tv-sarjojen mielettömän lihavat ihmiset ovat ihan eri painoisia kuin ap, 200-400 kiloa. 178-kiloinen ei ole vielä vuodepotilaana.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_maailman_painavimmista_ihmisist%C3%A4

Vierailija
60/75 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietsä, 2 viikkoa kun TOTAALIKIELTÄYDYT KAIKESTA makeasta ja herkuista ylipäätänsä niin vannon että sen jälkeen sun ei edes tee enää mieli herkkuja!!! Sit huomaatkin että olo on jo parempi ja paino on pudonnu niin haluatkin alkaa yhtäkkiä liikkumaan ja syömään terveellisesti. Ekat 2 viikkoa on se tärkein ja kuka tahansa pystyy sen ajan olemaan ilman herkkuja, myös sinä.