Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

POIKAYSTÄVÄN ISÄ.

Vierailija
24.05.2015 |

Ärsyttää! Olen taas kipeä, ja poikaystäväkin tuli kipeäksi..viimeinen kouluviikko ja me maataan sängynpohjalla puolikuolleina -.-' Kumpikaan ei jakseta tehdä mitään ruokaa ja kissanruoka on loppu.

Soitettiin poikaystävän isälle jos hän voisi tuoda kissanruokaa ja muutaman hernekeitto-purkin, niin ei! Kuulemma on kiireitä. Sanottiin että annetaan raha niistä tottakai, mutta ei.

Poikaystävän vanhemmat siis eronneet (ei ihme...) ja poikaystävän isä asuu n.7 km päässä meiltä. Poikaystävän äiti taas asuu n.30 km päässä, joten olisi ollut kiva jos poikaystävän isä olisi vaivautunut käymään siellä kaupassa nopeasti.

Kauppa on ihan hänen talon lähellä, joten meille tulomatka ja kaupassa käynti olisi vienyt enintään sen 30min. Me ei oikeasti pystytä menemään itse kauppaan, niin piti pyytää kaveria käymään kaupassa.

Mitä tästä opimme? Älä KOSKAAN pyydä poikaystävän isää tekemään mitään.

-17v

Kommentit (138)

Vierailija
21/138 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma juttu, miten oon ite aina päässy raahautumaan kauppaan, vaikka oisin kuinka kipee ollu.

Vierailija
22/138 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 08:32"]

Mammat lähtisi varmaan hirveässä kuumeessa kauppaan, varsinkin jos on vielä ripuli ja paskantaa vartin välein? :DDD Jestas mitä idiootteja palsta täynnä, hyvä että löysitte jonkun ostamaan ostokset, ettette sairastuta muita ostisreissullanne

[/quote]

Ootko koskaan kuullut kotiinkuljetuksesta? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/138 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihan nuudelia? :D
Hernari ei oo kauheen hyvä. XD

Vierailija
24/138 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 19:45"]Olette kyllä ihan poikkeuksellisen avuttomia ihmisiä. Samaa tasoa kuin mammat, jotka eivät kaupasta osaa omia hygieniatuotteitakaan ostaa. Onneksi puolikuolleena sängynpohjalla ripulipaskalla "kuumeessa" (oletko tosissasi, että 38 C on kuume?) jaksoit kuitenkin kymmenien vastausten ajan päivystää AV-palstalla. Ja lopettakaa se ukon hyysäys. Ihan ihme touhua.
[/quote]

Ahaa, 38,5 ei ole kuume? :D Itsellä on normaalilämpö about 36,2 joten mulle yli 37 tuntuu jo todella inhottavalta. Ihmisiä on katsos erilaisia!
Ja muutenkin ihan ihme vastauksia ap saanut, mammat on niin paljon parempia ihmisiä kun heiltä ikää löytyy, luulevat tietävänsä kaikesta kaiken. :)

Vierailija
25/138 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus mikä pentu. "Niin mutku se katsoi vain raveja, kyllä sen olis pitäny!" Muuttakaapa takaisin kotiin ja kasvakaa vielä pari vuotta, kun selkeästi ette osaa vielä ottaa vastuuta itsestänne ja kissoistanne. Tää on taas tätä lapset leikkii kotia settiä.
-N25

Vierailija
26/138 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 20:55"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 20:48"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 20:40"]Kas kun et hätäkeskukseen soittanut :-)
Elävä pissis bongattu :-)

[/quote]

Älä avaa suutasi kun et tiedä asioista paskaakaan.
[/quote]
Kuulostaa juuri siltä että olet todella kipeä pissis, kun pystyt vielä valittamaan tällaiselle palstalle... Ehkä sen faija ei vaan kestä sinua, kun ilmeisestikin olet sitä mieltä että kaikki singahtaa kun sinä käsket. Kissat pärjää viikon ilman ruokaa, avaa ikkuna niin ne hakee ihan itse ruokaa, ja tilaamalla saat itsekin ruokaa.....
[/quote]
Paitsi että ei pärjää. Kissoille jo vuorokauden ruuatta olo on vaarallista.

Vierailija
27/138 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 09:07"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 20:55"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 20:48"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 20:40"]Kas kun et hätäkeskukseen soittanut :-)
Elävä pissis bongattu :-)

[/quote]

Älä avaa suutasi kun et tiedä asioista paskaakaan.
[/quote]
Kuulostaa juuri siltä että olet todella kipeä pissis, kun pystyt vielä valittamaan tällaiselle palstalle... Ehkä sen faija ei vaan kestä sinua, kun ilmeisestikin olet sitä mieltä että kaikki singahtaa kun sinä käsket. Kissat pärjää viikon ilman ruokaa, avaa ikkuna niin ne hakee ihan itse ruokaa, ja tilaamalla saat itsekin ruokaa.....
[/quote]
Paitsi että ei pärjää. Kissoille jo vuorokauden ruuatta olo on vaarallista.
[/quote]

Tänne on näköjään tullut vastauksia..Siis pitääkö meidän heittää kissat 2.kerroksen ikkunasta ulos hakemaan ruokaa? Miettikää vähän.
-Ap

Vierailija
28/138 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 09:02"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 19:45"]Olette kyllä ihan poikkeuksellisen avuttomia ihmisiä. Samaa tasoa kuin mammat, jotka eivät kaupasta osaa omia hygieniatuotteitakaan ostaa. Onneksi puolikuolleena sängynpohjalla ripulipaskalla "kuumeessa" (oletko tosissasi, että 38 C on kuume?) jaksoit kuitenkin kymmenien vastausten ajan päivystää AV-palstalla. Ja lopettakaa se ukon hyysäys. Ihan ihme touhua.
[/quote]

Ahaa, 38,5 ei ole kuume? :D Itsellä on normaalilämpö about 36,2 joten mulle yli 37 tuntuu jo todella inhottavalta. Ihmisiä on katsos erilaisia!
Ja muutenkin ihan ihme vastauksia ap saanut, mammat on niin paljon parempia ihmisiä kun heiltä ikää löytyy, luulevat tietävänsä kaikesta kaiken. :)
[/quote]
Ei varmaan parempia ihmisiä mutta enemmän eläneitä. Kyllä mäkin muistan kun kotona teininä asuin niin äiti toi kaupasta ruokaa, sain rauhassa potea. Aikuisena omille muutettua myös minä olen käynyt sairaana kaupassa, koska on ollut pakko. Enkä mitään marttyyrin viittaa halua. Ihminen tekee sen mitä on pakko silloin kun on pakko.

Vierailija
29/138 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 08:37"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 22:30"] Olihan se vähän inhottavasti poikakaverin isältä mutta toisaalta aikuiset käy töissäkin kuumeessa ja itsekin olen oksennellut työpaikalla kun en heti pois päässyt. Kaupassa käynti kuumeessa on ihan normisettiä. [/quote] Tuohan on äärimmäisen typerää toimintaa eikä todellakaan aikuismaista käytöstä mennä kuumeisena ja oksennustautisena töihin ja kauppaan tartuttamaan kaikki muutkin.  [/quote] En mä oksennustautisena töihin mennyt, loppupuolella päivää oksaa vaan pukkaa ja pakko siellä oli olla kun ei heti pois päässyt. Sama kuumeisena, särkylääkettä vaan. Onneks kaikki muut osaa ennakoida sairautensa ja hakea saikkua paria päivää ennen. Saikkua ei normi räkätaudissa edes saa jos ei kuumetta.

[/quote]

Sanoit aikuisen elämään kuuluvan sen että sairaana mennään töihin ja kauppaan. Se kuume itsessään ei ole sairaus vaan oire jostakin, joka todennäköisesti tarttuu - kuten nyt tässä tapauksessa se mahatauti. Eli edelleen olen sitä mieltä että hullua mennä tautisena ihmisten ilmoille tartuttamaan muut. (Jos se tauti iskee muualla kuin kotona niin sillehän ei mitään voi, mutta sanoit itsekin pyrkineesi kotiin mahdollisimman pian, eikö? Etkö siis ole oikea aikuinen, kun et siellä töissä oksennistautisena palloillut päivästä toiseen?)

Vierailija
30/138 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 09:17"]

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 09:02"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 19:45"]Olette kyllä ihan poikkeuksellisen avuttomia ihmisiä. Samaa tasoa kuin mammat, jotka eivät kaupasta osaa omia hygieniatuotteitakaan ostaa. Onneksi puolikuolleena sängynpohjalla ripulipaskalla "kuumeessa" (oletko tosissasi, että 38 C on kuume?) jaksoit kuitenkin kymmenien vastausten ajan päivystää AV-palstalla. Ja lopettakaa se ukon hyysäys. Ihan ihme touhua. [/quote] Ahaa, 38,5 ei ole kuume? :D Itsellä on normaalilämpö about 36,2 joten mulle yli 37 tuntuu jo todella inhottavalta. Ihmisiä on katsos erilaisia! Ja muutenkin ihan ihme vastauksia ap saanut, mammat on niin paljon parempia ihmisiä kun heiltä ikää löytyy, luulevat tietävänsä kaikesta kaiken. :) [/quote] Ei varmaan parempia ihmisiä mutta enemmän eläneitä. Kyllä mäkin muistan kun kotona teininä asuin niin äiti toi kaupasta ruokaa, sain rauhassa potea. Aikuisena omille muutettua myös minä olen käynyt sairaana kaupassa, koska on ollut pakko. Enkä mitään marttyyrin viittaa halua. Ihminen tekee sen mitä on pakko silloin kun on pakko.

[/quote]

Käsittämättömän onnettomat tukiverkot näillä, jotka joutuvat 39 asteen kuumeessa tarpomaan kauppaan kuumeistan lastensa kanssa. Äärimmäisen surullista, ettei ole ketään jolta vois tuommoisessa tilanteessa apua pyytää.

Vierailija
31/138 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 18:31"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 18:30"]Sitten, kun saatte lapsia, niin kauppaan/apteekkiin on vaan mentävä, vaikka olisitte toinen jalka haudassa. Joten nyt olisi jo hyvä opetella selviytymään omillaan. Ja, jos teidän kauppa on siinä lähellä, niin nopeiten olisitte itse käyneet ja levänneet sen jälkeen kunnolla. [/quote] No ei ole tässä kulmantakana kauppaa, ja nyt on pakko kysyä: Mikä helvetti on tämä oletus että kaikki aikoo tehdä lapsia? -Ap

[/quote]

Ei se ainoa syy ole ( lapset), että kipeänäkin käydään asioita hoitamassa. Aikuisena se vaan on sellaista, että joutuu itse selviytyä.

Vierailija
32/138 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa pyytää apua jos haluaa, mutta sitä ei saa olettaa että se apu on aina saatavilla. Eli ei saa suuttua jos sitä ei saa. Apu on semmoinen asia että sitä ei voi olettaa että aina saa, joskus pitää pärjätä omilla taidoilla. Eli teidän ei myöskään tarvitse antaa apua jos te ette sitä halua antaa.

ikävähän se on että isä ei tullut hätiin, mutta te saitte kaverin tekemään ne ostokset. Eli te järjestitte sen asian. Turha on suuttua ja nimitellä ketään, ja toiseksi sitä apua ei välttämättä aina saa.

Se on se ero aikuisen ja lapsen maailmasta. Eli kun asutaan kotona niin yleensä vanhemmat hoitavat nämä asiat, kun muuttaa omaan kotiin niin voi olla että enään ei saa sitä apua samalla lailla. Silloin keksitään ratkaisu ja yleensä valittaminen ei auta. Eli ryhdytään toimeen, hankitaan se apu muualta tai mennään sinne kauppaan.

Tsemppiä ja toivottavasti oli on nyt parempi.

Vierailija
33/138 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 08:32"]

Mammat lähtisi varmaan hirveässä kuumeessa kauppaan, varsinkin jos on vielä ripuli ja paskantaa vartin välein? :DDD Jestas mitä idiootteja palsta täynnä, hyvä että löysitte jonkun ostamaan ostokset, ettette sairastuta muita ostisreissullanne

[/quote]

Kuules... Pari vuotta sitten mulla ja teinillä oli sen verta kova vatsatauti, mikä lie ripulitauti ja korkea kuume, että ei siinä kunnossa noustu sängystä muualle kuin vessaan. Ja se kesti lähes viikon. Mitään ei pystynyt syömään, vähän vettä sai alas ja särkylääkkeet. Tosin teini nyt oksensi ja ripuloitti vähän sinne sun tänne, kun ei vaan ehtinyt vessaan, tuli niin voimakkaasti ja yht'äkkiä. Ja arvaa kuka ne siivosi? Minä, vaikka otti se koville.

Joten kyllä vähän mietityttää, että jos Ap:lla ja poikkiksella on/oli nyt NIIN kovin huono olo, kuumetta ja paska lentää, niin kuinka noin reippaasti Ap pystyi täällä valittamaan ja kaipailee vielä ruokaa, erityisesti HERNARIA!!

Me maattiin silloin melkein koomassa, eikä tullut mieleen edes puhua mitään, kun voimat oli täysin lopussa. Eikä käynyt edes mielessä soittaa kenellekään, että nyt haluttaisiin hernekeittoa.. Huh, puistattaa jo pelkkä tuon viikon ajattelu.

Vierailija
34/138 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ihme jengiä täällä... Vaikea kuvitella, että täällä olisi äitejä/isejä/jonkun lapsia/ystäviä/sisaruksia vastailemassa. Näinkö te toimisitte, jos oma läheinen olisi taudissa? Sanoisitte, että tervetuloa kuule aikuisuuteen, pärjää omillas? Ihme ajatusmaailma suomalaisilla tässäkin asiassa, yksin on selviydyttävä vaikka pää kainalossa ja apua ei missään nimessä saa ainakaan pyytää tai on keskenkasvuinen kakara, joka ei osaa huolehtia itsestään. Kyllä lähtökohtaisesti itse pidän perhettäni/ystäviäni niin läheisinä, että voisin soittaa kipeänä ja pyytää käymään kaupassa ja varmasti kävisivät, sama toimisi tietysti toisinkinpäin. Esimerkiksi pari vuotta sitten olin lievässä autokolarissa ja vanhempani ajoivat 200 km suuntaansa seuraavana päivänä hakemaan minut sairaalasta ja veivät kämpälleni. Ostivat vielä kaapit täyteen ruokaa, ettei tarvitse toipilaana lähteä kauppaan.

Sitäpaitsi sehän se on ihan hillittömän typerää lähteä kipeänä kauppaan tai apteekkiin ja tartuttaa siinä samalla monia muita. Ja nillittäjille, jota sanovat ettei 38 ole vielä kuumetta, virallisesti kuumeen rajana pidetään 37,5 astetta (http://www.terve.fi/muut-potilasohjeet/kuume-potilasohje)

Vierailija
35/138 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut kahta sivua enempää lukea, mutta kyllä teidän olisi pitänyt apua saada! Alaikäisen nuoren vanhemman KUULUISI välittää lapsestaan niin paljon että itse HALUAA auttaa.

Ja silti pakko lisätä että toivon todella etteivät omat lapseni lähde pesästä noin aikaisin!

Vierailija
36/138 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 18:19"]

Ärsyttää! Olen taas kipeä, ja poikaystäväkin tuli kipeäksi..viimeinen kouluviikko ja me maataan sängynpohjalla puolikuolleina -.-' Kumpikaan ei jakseta tehdä mitään ruokaa ja kissanruoka on loppu. Soitettiin poikaystävän isälle jos hän voisi tuoda kissanruokaa ja muutaman hernekeitto-purkin, niin ei! Kuulemma on kiireitä. Sanottiin että annetaan raha niistä tottakai, mutta ei. Poikaystävän vanhemmat siis eronneet (ei ihme...) ja poikaystävän isä asuu n.7 km päässä meiltä. Poikaystävän äiti taas asuu n.30 km päässä, joten olisi ollut kiva jos poikaystävän isä olisi vaivautunut käymään siellä kaupassa nopeasti. Kauppa on ihan hänen talon lähellä, joten meille tulomatka ja kaupassa käynti olisi vienyt enintään sen 30min. Me ei oikeasti pystytä menemään itse kauppaan, niin piti pyytää kaveria käymään kaupassa. Mitä tästä opimme? Älä KOSKAAN pyydä poikaystävän isää tekemään mitään. -17v

[/quote]

Poikaystävän isällä menee sama 30 minuuttia kun käy kaupassa, tuo tavarat teille ja palaa takaisin. + aika joka menee matkaan kauppaan paikasta, jossa hänellä pitää kiirettä. Sitä paitsi kissalle tekee vin hyvää paastota päivä tai pari.

Vierailija
37/138 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono

Vierailija
38/138 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat sille kerran rönttöstä niin johan suostuu käymää kaupassa

Vierailija
39/138 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerta yhdessä asutte, niin opetelkaa selviytymään.

Vierailija
40/138 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita mummmolles tai äidilles 17 v.