Mistä ihmeestä näitä "peruskoulu pohjaisia" miehiä oikein sikiää????
Ikää on jo kohta 50. Ja korkein koulutus on peruskoulu. Ei oo sitten pahemmin ammatinhankinta tai edes huvin vuoksi opiskelu kinnostanut? Ei nuorena eikä vanhempanakaan. Ei koko elämän aikana. No mitä ihmettä on sitten tehty koko elämä? huh huh!! Kävis ees näön vuoksi jonkun kurssin niin sais sanoo että on jotain...?
Kommentit (28)
No harmi. Mä oon vaan tyytyväinen että ei oo käyny kouluja, johtaa firmaa pelkällä peruskoulu kokemuksella ;)
Perus koulu pohjasia ne on. Perus koulu pohjalla voi hakea elämäm kouluun ja sitten kun valmistuu sieltä voi mennä elämäm korkea kouluun.
"No harmi. Mä oon vaan tyytyväinen että ei oo käyny kouluja, johtaa firmaa pelkällä peruskoulu kokemuksella ;)"
kyl-lä var-maan.
Mistä näitä naisia sikiää joille pelkästään miehen statuksella ja taustalla on merkitystä ja tunteet kadonneet kokonaan. Mies on pelkkä lompakko ja työläinen, hyväksikäytettävä resurssi.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 16:09"]No harmi. Mä oon vaan tyytyväinen että ei oo käyny kouluja, johtaa firmaa pelkällä peruskoulu kokemuksella ;)
[/quote]
Olisi ollut varmasti ihan hyvä, että olisit opiskellut vielä muutaman vuoden. Saattaisit osata äidinkieltä vähän paremmin.
"Mitä on koko elämän tehnyt" öööö töitä? :)"
no mitä oikeita töitä voi tehä missä ei tarvii YHTÄÄN MITÄÄN koulutusta? no, onhan niitä mutta ei mitään kovin kaksista, ja työn pysyvyys varmaan aika epävarmaa, loparit voi tulla millon vaan. Ei vissiin asuntolainaa oteta.
Miksi?
Kyllä 30-35 vuotta sitten kun nämä viisikymppiset menivät työelämään löytyi duunia tekijämiehille ilman jotain höpöhöpö-tutkintoakin. Ihan hyvääkin hommaa.
5-kymppiset ovat ikäluokkaa joka on vielä päässyt töihin kouluja käymättä, ja töitä tekemällä on oppinut. Tosin ilman koulutusta työpaikan vaihtaminen onkin vaikeampaa nykyään. Ja miksi pitäisi olla jotakin? Eikö oma itse riitä.
Terveisin liki 5-kymppinen nainen, jolla kaksikin koulutusta ja puolisolla on myös koulutus
"Mistä näitä naisia sikiää joille pelkästään miehen statuksella ja taustalla on merkitystä ja tunteet kadonneet kokonaan. Mies on pelkkä lompakko ja työläinen, hyväksikäytettävä resurssi."
kunnollisista kodeista, joissa painotetaan opiskelua, sisvistystä, kouluttautumista, ja itsensä ja lastensa elättämistä omillaan.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 16:11"]
Mistä näitä naisia sikiää joille pelkästään miehen statuksella ja taustalla on merkitystä ja tunteet kadonneet kokonaan. Mies on pelkkä lompakko ja työläinen, hyväksikäytettävä resurssi.
[/quote]
Niinpä. Naisille harvoin merkitsee itse ihminen mitään.
Viisikymppisiä on ihan hyvissä ja hyvin palkatuissa toimitstotöissäkin, meidänkin työpaikalla useita. Jos tulee lähdöt yt:ssä niin uudelleen työllistyminen onkin sitten vaikeampaa.
Juuri eläkkeelle jääneitä ja jääviä on ollut paljon.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 16:15"]5-kymppiset ovat ikäluokkaa joka on vielä päässyt töihin kouluja käymättä, ja töitä tekemällä on oppinut. Tosin ilman koulutusta työpaikan vaihtaminen onkin vaikeampaa nykyään. Ja miksi pitäisi olla jotakin? Eikö oma itse riitä.
Terveisin liki 5-kymppinen nainen, jolla kaksikin koulutusta ja puolisolla on myös koulutus
[/quote]
5-KYMPPINEN. VITTU, 5-KYMPPINEN!!!!!
Kysymys naisille. Onko putkiasentaja ja putkiasennusfirman omistaja sama asia?
" ilman jotain höpöhöpö-tutkintoakin." vai että höpö-höpö tutkintojakin on...no voiiiii....
No mun isäni, liki viisikymppinen mies, kävi peruskoulun jälkeen puoli vuotta amista jollain maalarilinjalla tjsp. Ei kiinnostanut, käveli erääseen firmaan ja kysyi töitä. Tämä vuonna -85, siitä lähtien ollut työelämässä ja on hyvin palkattu ja omien sanojensa mukaan pitää työstään. Jos on elämäänsä tyytyväinen, niin miksi muuttaa mitään?
No jos et ap, tiedä mistä ihmiset sikiää, niin olet aika huonolla koulupohjalla itsekin liikkeellä.
Itse olen kuvailemasi viisikymppinen mies ja edennyt työelämässä varsin vaativvin ja vastuullisiin tehtäviin pelkältä peruskoulupohjalta. Toki työnantajat ovat tarpeiden mukaisesti järjestäneet täydentävää koulutusta kurssien muodossa mistä olenkin kiitollinen.
On selvää että tällainen työhistoria ilman mitään tutkintoja ei ole mahdollinen kuin pienelle osalle meistä jotka aikoinaan emme, syystä tai toisesta, lähteneet jatkokouluttautumaan vaan valitsimme työelämän. Useimmat tuttavistani ja kaikki työtoverini ovat joko teknillisen tai opistotasoisen koulutuksen aikoinaan hankkineet mutta mielestäni elämänkatsomuksemme ja -arvomme eivät poikkea kovinkaan suuresti, vaan niin minä kuin suuri osa ikätovereistani olemme työuriimme pragmaattisesti suhtautuvia elämässä selviytyjiä. Itse tosin en koskaan onnistunut haaveessani perheen perustamisesta mutta aivan kaikkeahan ei koulujakäymättömältä kai voida vaatia...?
-m50-
Elämäm koulu.