Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rv 14, haalea rusehtavaa vuotoa, kohdunsuu pehmeä

Vierailija
03.06.2015 |

Onko normaalia vai voiko enteillä keskenmenoa? Ei kipuja. Mielestäni aikaisemmin kohdunsuu tuntui napakammalta, nyt oli ihan pehmuisen tuntuinen. Vuotoa ei paljoa tullut, ihan pikkuisen vaan näkyi alushousuissa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan kannata itse kauheasti sinne sormilla mennä kokeilemaan. Voisko hormoneilla olla jotain vaikutusta? Varaa aikaa lääkäriin/neuvolaan jos epäilyttää. Onko sulla ollut np-ultra?

Vierailija
2/9 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, sorkitko itse kohdunsuuta?? Yöks... Hormonit pehmentävät limakalvot ja pientä tuhrua voi tulla niihin aikoihin kun olisi ollut menkat. Älä kynsi naarmuille paikkojasi. Ei noilla viikoilla voi muutenkaan mitään tehdä, jos km uhkaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 10:56"]

Ei varmaan kannata itse kauheasti sinne sormilla mennä kokeilemaan. Voisko hormoneilla olla jotain vaikutusta? Varaa aikaa lääkäriin/neuvolaan jos epäilyttää. Onko sulla ollut np-ultra?

[/quote]

Ultra oli alle 2 viikkoa sitten, kaikki oli ok. Tosin jälkeenpäin luin siitä paperista, että istukka on osittain kohdunsuun päällä, mutta se ei kai haittaa kun lääkäri ei mitään siitä maininnut. Ap

Vierailija
4/9 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samoilla viikoilla ihan sama homma. 
Tietysti olin ihan kauhuissani ja soitin äippäpolille, josta vaan sanottiin, että "noin vähillä viikoilla ei oikein mitään millekään voi. Jos menee kesken, niin sitten menee, ja sille ei vaan voi mitään. Seuraile vaan tilannetta. "
No, kesken ei mennyt. Kesti sen yhden päivän ja loppui siihen. Tätä toistui muutaman kerran koko raskauden aikana, mutta ei siis ollut mitään, mistä olisi pitänyt huolestua. Terve vauva tuli :)

Vierailija
5/9 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 11:05"]

Oikeasti, sorkitko itse kohdunsuuta?? Yöks... Hormonit pehmentävät limakalvot ja pientä tuhrua voi tulla niihin aikoihin kun olisi ollut menkat. Älä kynsi naarmuille paikkojasi. Ei noilla viikoilla voi muutenkaan mitään tehdä, jos km uhkaisi.

[/quote]

Kyllä, ihan itse kokeilin enkä nää siinä mitää ällöä kun puhtain sormin kokeilee ja kynnetkin on lyhyet. Mitään ei voi tehdä jos on km, mutta kysyinkin että voiko tämä sellaisen alku olla vai onko ihan normaaleja oireita. Ap

Vierailija
6/9 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos istukka on osittain kohdunsuun päällä voi se vuotaa verta, tuhru voisi hyvin johtua ihan siitäkin. Istukka voi siirtyä myöhemmin ylemmäs, jos istukka olisi loppuraskaudessa kohdunsuun päällä ns. etinen istukka voi se olla este alatiesynnytykselle. Lääkäri tuskin halusi stressata sinua, sillä istukka voi todellakin nousta, rakenneultrassa paikka katsotaan uudelleen. Limakalvot voi myös verestää ja olla turvonneet ja tuhru johtua siitäkin. Keskenmenolle ei voi tässä vaiheessa yhtään mitään, sulla on kuitenkin ultrassa ollut kaikki kunnossa. Jos verenvuoto runsastuisi ja muuttuisi kirkkaaksi niin sitten päivystykseen.
Kohdunsuuta ei kyllä itse kannata säännöllisesti kokeilla, sormissa on aina pöpöjä eikä itse (ellei ole ammattilainen) osaa tehdä kohdunsuun tilanteesta oikeasti pätevää tulkintaa. Parhaassa tapauksessa huolestuttaa itsensä vain turhaan. Jätä vaan se kohdunsuun kokeileminen terkoille ja lääkäreille.

Vierailija
7/9 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä, km on jo suht epätodennäköinen. Ultrassa niskaturvotus ollut ok, syke ja kaikki rakenteet samoin.
Tsemppiä!

Vierailija
8/9 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 11:07"]Mulla oli samoilla viikoilla ihan sama homma. 
Tietysti olin ihan kauhuissani ja soitin äippäpolille, josta vaan sanottiin, että "noin vähillä viikoilla ei oikein mitään millekään voi. Jos menee kesken, niin sitten menee, ja sille ei vaan voi mitään. Seuraile vaan tilannetta. "
No, kesken ei mennyt. Kesti sen yhden päivän ja loppui siihen. Tätä toistui muutaman kerran koko raskauden aikana, mutta ei siis ollut mitään, mistä olisi pitänyt huolestua. Terve vauva tuli :)
[/quote]

Vahinkoalapeukku sori :(

Vierailija
9/9 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ihme että vuotaa ja on pehmee, lopeta heti se ronkkiminen!