Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Läppäriä ostamassa. Macin edut verrattuna windows-koneeseen?

Vierailija
23.01.2022 |

Onko Macissä käyttöjärjestelmä helppo käyttää? Ei aikaisempaa kokemusta.

Kommentit (180)

Vierailija
1/180 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttöjärjestelmien päivitykset jatkossa?

Kumpaan helpompaa/halvempaa?

Vierailija
2/180 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, on se yleisesti ottaen helppo ja hyvä käyttää. Mutta: Mac pakottaa tekemään asioita omalla tavallaan, joka voi olla ihan eri kuin mihin on Windowsilla tottunut. Makuasia, miten hankalalta tämä askel tuntuu.

Tärkein etu omasta mielestä: kaikki toimii (omalla tavallaan, ks. edellinen kappale) ilman ylimääräistä säätöä ja tappelua. Ja aina voi vain sulkea läppärin kannen ja jatkaa myöhemmin siitä mihin jäi - tähän en ikinä Windows-läppäreillä uskaltanut luottaa ja aikaa kului koneen sammutteluun ja käynnistelyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/180 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sen helpompi ole. Ehkä musiikkia tehdessä Macilla on aikuisten oikeasti yliote ja toki silloin, jos koodaa IOS softaa. Mutta meille tavallisille multialustakäyttäjille plussaa on näyttöjen valovuodottomuus ja kosketuslevy. En ole Mac kannettavaan kytkenyt koskaan hiirtä, kun Windows puolella se oli vakiovaruste.

Vierailija
4/180 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Windowshan päivittää jatkuvasti. Se vie työaikaa ja on tosi ärsyttävää. Mac sen sijaan tekee päivityksen, jonka voi ajaa koneelle yöllä ja sen kanssa voi mennä sen jälkeen pitkiä aikoja.

Lisäksi Macin mukana tulee Applen tuki, joka on maksuton.

Itse ostin viime vuonna ekan kunnon kannettavan ja ekan oman kunnon tietokoneeni koskaan ja ostin Mac Book Pron M1-prosessorilla. Se on yhtä nopea kuin padi.

Sanoi myyjä. Ainoa ärsyttäväpuoli on se, että kone on vain 13-tuumainen. Olisin kaivannut 16-tuumaista, mutta tästä ei vielä ollut.

Akku kestää pitkään.

Usb-portteja on vai 2 ja ne ovat usb-C -portteja, eli adapteri tarvitaan.

Mutta se on plussaa, kun ei ole tietoturvahuolia ja jos käyttää applea jo muutenkin niin kaikkikuvat näkyvät koneella automaattisesti ilman siirtoja jne,

Vierailija
5/180 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se sen helpompi ole. Ehkä musiikkia tehdessä Macilla on aikuisten oikeasti yliote ja toki silloin, jos koodaa IOS softaa. Mutta meille tavallisille multialustakäyttäjille plussaa on näyttöjen valovuodottomuus ja kosketuslevy. En ole Mac kannettavaan kytkenyt koskaan hiirtä, kun Windows puolella se oli vakiovaruste.

Kerrotko lisää mitkä ovat sen kosketuslevyn edut. Entisen win koneen kosketuslevyä en tykännyt käyttää ollenkaan.

Ap

Vierailija
6/180 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut pelkkiä wintoosa-läppäreitä vuodesta 2000 alkaen,  ja ne kaikki ovat olleet kosketuslevyllisiä. Erillisen hiiren tarvitsee vain pelaamista varten, kun kosketusnäyttöhiiri ei toimi kaikissa asioissa tai ei ole niin helppokäyttöinen eri pelitoiminnoissa.

Vierailija
7/180 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuiko win käyttöjärjestelmän päivitykset nyt maksullisiksi? Niitä rajoitetaan jotenkin?

En ole oikein perehtynyt.

Vierailija
8/180 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko lisää mitkä ovat sen kosketuslevyn edut. Entisen win koneen kosketuslevyä en tykännyt käyttää ollenkaan.

Ap

Sen tuntuma on niin täydellisen hiottu, että ohjaimen käyttö on todella luontevaa ja tasaista. 

Vierailija
9/180 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusilla prosessoreilla varustetuissa Maceissä  vauhti on hyvä ja akun kesto vielä parempi.

Omistajan olokin on kevyt, kun ei tarvitse enää raahata painavaa lompakkoa ympäriinsä.

Vierailija
10/180 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut pelkkiä wintoosa-läppäreitä vuodesta 2000 alkaen,  ja ne kaikki ovat olleet kosketuslevyllisiä. Erillisen hiiren tarvitsee vain pelaamista varten, kun kosketusnäyttöhiiri ei toimi kaikissa asioissa tai ei ole niin helppokäyttöinen eri pelitoiminnoissa.

Windows puolella parhaatkin kosketuslevyt ovat nykiviä paskoja, kun vertaan Maciin. Se on ainoa syy, miksi itse käytän enää riisto Applea.

Vierailija
11/180 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Windows puolella parhaatkin kosketuslevyt ovat nykiviä paskoja, kun vertaan Maciin. Se on ainoa syy, miksi itse käytän enää riisto Applea.

Mua häiritsee kun se kosketuslevy stana heittää uusia eli vääriä sivuja esille, jos sitä etehtyykin scrollaamaan sivuittain kahdella sormella. Todella usein käy niin. Sitten en tiedä miten saan sen sivun takaisin, jota olin lukemassa. Saisinkohan sen näkyviin peruuttamalla takaisin-nuolella? Mrrrr… siis tosi vttumainen ominaisuus. Komennon pitäisi olla selkeämpi, että vaihtaa sitä sivua. Todellakaan se ei siis ole ikinä tarkoitukseni.

Vierailija
12/180 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maccia en ole oppinut käyttämään. Puoliso käyttää sitä mieluummin kun win.

Vierailija
13/180 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mac on siitä hyvä, ettei tarvitse tietää mitään tietokoneista, se tietää puolestasi. 

Vierailija
14/180 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on pitkäikäisempi ratkaisu?

Vierailija
15/180 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkissä on omat rajoitteensa, mutta on paras paketti työpöytäkäyttöön suurimmalle osalle ihmisistä. harva ihminen enää palaa muihin koneisiin kun on jonkun aikaa käyttänyt sitä.

Itsellä mac päivittäiseen käyttöön ja linux-kone sellaiseen ohjelmistokehitykseen ja muuhun johon se sopii paremmin.

Vierailija
16/180 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkit kestää paremmin ja niillä on myös jälleenmyyntiarvo siinä missä windowsit on käytettynä lähinnä jätettä. Itse asiassa minä ihmettelen, kuinka paljon ihmiset ovat valmiita maksamaan kolme vuotta käytetystä mäkistä.

Vierailija
17/180 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla toinen Mac nyt, eka oli 7 vuotta ja toinen on nyt ollut 5. 

Vierailija
18/180 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisestä koneesta on nyt hajoamassa ihan se runko….siinäkin yksi syy miksi Maciä harkitsen.

Kumpaan saa pidemmälle niitä käyttöjärjestelmän päivityksiä?

Ap

Vierailija
19/180 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, Mac puolella etuna se että koko ketju valmistajasta myyntiportaaseen tienaa enemmän. Ja ostaja taas saa enemmän arvostusta taitavasti brändätyn ylihintaisen tuotteen hankkimalla.

Vierailija
20/180 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus iMac varmaan 7 vuotta ja olihan se ihana kuvankäsittelyssä ja videoeditoinneissa yms.  Nopsa kuin mikä, ei jumitellut. Käyttis mielestäni helppo. Windowsia olen viimeisten 20 vuoden aikana käyttänyt vain pakosta eli työkoneissa ollut, kotikoneissa aina joko mac tai linux. Windows on aina ollut hidas, jumittava ja vie kohtuuttomasti resursseja. Jos yhtään pyörittelet kuvia niin  silloin ei Windowsia ainakaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi