Läppäriä ostamassa. Macin edut verrattuna windows-koneeseen?
Onko Macissä käyttöjärjestelmä helppo käyttää? Ei aikaisempaa kokemusta.
Kommentit (180)
omppufirman koneissa on siirrytty käyttämään yhtiön itsensä suunnittelemia suorittimia. joten jos koneella haluaa käyttää wisdowsia, niin koneelle pitäisi asentaa jonkinlainen virtuaali juttu, jolla sitten asentaa windowsin
Mäkin etuna imagoarvo, ei muuta.
Kolmesta en luovu: Apple, Audi ja anustappi.
Vierailija kirjoitti:
No, Mac puolella etuna se että koko ketju valmistajasta myyntiportaaseen tienaa enemmän. Ja ostaja taas saa enemmän arvostusta taitavasti brändätyn ylihintaisen tuotteen hankkimalla.
Olen joskus ihmetellytkin miksi selfie pitää ottaa jostain vessan tms. peilistä josko kuitenkin applenkin puhelimessa lienee kamera molemmin puolin puhelinta. Kaverini valisti että peilin kautta näkyy se tuiki tärkeä apple-logo luomassa oikeaa tunnelmaa kuviin.
Minulla on iPhone, niin tuntui luontevammalta ostaa läppäriksi iBook kuin Windows-laite.
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän päivittäin v 2008 ostettua MacBookia.
Haastan Windows-pellet käyttämään saman ikäistä PC-kannettavaa!
noin vanhaan koneeseen ei pysty laittamaan uusimpia macos versioita, joten koneella ei kannata mennä nettiin, ellet sitten ole laittanut jotain linux jakelua koneelle.
Mäkin etu on se, että ihmiset näkevät, kuinka sinulla on RAHAA! Oikeastihan se on aika noloa, mutta se on tää nykyaika...
Mac on kehittynyt versio linuxixta. Erittäin vaikea kone kun ei oikein voi vaikuttaa asetuksiin. Windowsissa on s malli joka jäljittelee tätä ja on todella hankala. Windowsin saa puhtaaksi mutta jos vähänkään katsoo ohjelmistoa on se todellinen tiedonkeruuautomaatti. Samalainen kuin älypuhelin eli imuroi kaikki mutta mac ei tee poikkeusta muussa kuin että et voi kieltää yhtään mitään tiedon keräystä. Koska hallitukset ostavat tietoja ei tätä ole kielletty ja siksi monet yritykset ovat siirtyneet suosiolla cromebookiin joka on googlen kone. Sama selain on nyt windowsissa jote se nyt kannattaa ensimmäiseksi unotaa ja poistaa. Jos halvan ja toimivan haluaa laittaisin ihan suosiolla ilmaisen linuxin joka toimii kuin junan vessa. Mint cinnamon on lähes kuin nuo edellä mainitut. Laita sinne blech bit puhdistusohjelma. Kakki vaativat sen 2-6vk opettelun jos edes kohtuullisesti haluaa estää vakoilun joka älypuhelimissa on mahdotonta. Joten jos sellaisen omistat ota cromebook kun kaikki on jo vakoiltu.
En osaa sanoa, mitä etuja oikeasti on, jos olet Windowsiin tottunut. Mutta minulla on ollut Macbookeja ja välissä oli yksi Windows-kone, koska ärsytti Macin korkeampi hinta, ja se Windows tuntui ihan oikeasti jotenkin... epäloogiselta käyttää? Siis että mikään ei ikinä toiminut niin kuin sen olisi odottanut toimivan. Mikään ei ollut siellä missä sen voisi olettaa olevan. Kaikki tuntui olevan monen turhan askeleen takana. Toki tämä varmaan johtui paljolti siitä, että olen tosiaan Maciin tottunut.
Kone myös kaatuili, jumitteli ja hidasteli paaaaaljon enemmän, mutta se nyt tietysti johtui itse koneesta eikä niinkään Windowsista - luulisin. En tiedä.
Olen käyttänyt molempia, toki Macia enemmän. WIndowsin käyttöjärjestelmä on ainakin paljon epävakaampi ja alttiimpi viruksille. Muuten ei nyt suuren suuria eroja ole, tosin Macin käyttis on jonkin verran sulavampi, IMO.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin etu on se, että ihmiset näkevät, kuinka sinulla on RAHAA! Oikeastihan se on aika noloa, mutta se on tää nykyaika...
Ja järjellä ajetellen, muuta syytä hankkia Mac ei edes ole.
Itse pidän MACin laitteista: puhelin ja Ipad, mutta tietokoneen on oltava aina PC. Sain lahjaksi myös Macbookin, mutta olen liian tottunut PC:n käyttäjä, joten varakoneeksi jäi.
Vierailija kirjoitti:
Voihan sen totaalisen ymmärtämättömyyden tietokoneista sanoa myös noin niin kuin sinä juuri teit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sen totaalisen ymmärtämättömyyden tietokoneista sanoa myös noin niin kuin sinä juuri teit.
Onneksi PC-käyttäjien ei tarvitse ymmärtää tietokoneista. Ne vain toimivat. Ilmeisesti sitten mäkistien pitää olla guruja kaikkien niiden ongelmien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi PC-käyttäjien ei tarvitse ymmärtää tietokoneista. Ne vain toimivat. Ilmeisesti sitten mäkistien pitää olla guruja kaikkien niiden ongelmien kanssa.
Ettei nyt vaaaaan mennyt juuri toisin päin? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on pitkäikäisempi ratkaisu?
Minulla toinen Mac nyt, eka oli 7 vuotta ja toinen on nyt ollut 5.
Mun äidillä oli 10 vuotta vanha Mac Book Pro ennen kuin uusi sen.
Vierailija kirjoitti:
Mac on siitä hyvä, ettei tarvitse tietää mitään tietokoneista, se tietää puolestasi.
Mac voi tietää muttei kerro ja siksi sen käyttäminen on ajoittain todella turhauttavaa. Joku tossa aiemmin kirjoitti, että Mac vaatii tekemään asioita kuten Mac haluaa, ei kuten käyttäjä haluaisi. tähän lisään vielä, että käyttäjälle paras tai helpoin tapa ei sekään Macia kiinnosta. Itseä alkoi mädässä ompussa ärsyttää niin moni asia, että vaihdoin takaisin Windows-maailmaan. On monasti huvittanut työpaikalla "coolit" pomot padeineen ja airbookkeineen. Osaavat käyttää kallliita laitteitaan sähköpostien lukemiseen ja lähettämiseen mutta kun pitäisi tehdä muuta niin aletaan huutaa service deskiä apuun XD Sekä kiukutellaan, vikahan on tietenkin laitteessa ei käyttäjässä ;D
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on pitkäikäisempi ratkaisu?
Ei kumpikaan nykyään. Siitä pitää huolen jatkuva käyttöjärjestelmien päivitys (jolloin tuki "vanhalle" raudalle/ohjelmille loppuu).
Suosittelen mäkkiä aina ensisijaisesti jos joku kysyy. Täytyy olla joku erikoinen tarve jos muu kone kannattaa ostaa.
Lisövarusteiden hävytön hinta on suurin miinus nossa koneissa. Onneksi niiihin ei ole pakko ostaa aina Applen lisävarusteita.