Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt ottaa kyllä päähän taas toi mies, prkl!

Vierailija
24.05.2015 |

On nyt jotenin hänestä joku hiton itsestään sälvyys että HÄN saa nukkua, koska HÄN on väsynyt.
MINÄ huolehdin lapsista yöllä, ja sitten MINÄ herään niiden kanssa. Koska olemme molemmat ktona ollaan vuoroteltu jotta moelemmat saadaan välillä nukkua pidempään, nyt hän on päättänyt että leikkii kuollutta aamuisin niin kyllähän minun pitää nousta kun ei lapasia voi jättää hoitamatta.
Aiavn vitun sama olenko nukunut 4h vai vähemmän yölä ja sein pätkissä.
OLen ihan helvetin vihainen, hyvä jos se nykyään herää joka neljäs aamu näiden kanssa, ja silloinkin vain kitisee. Silloinkin nousee yleensä vasta sitten kun olen itse jo täysin hereillä, koska olen puolen tunnin ajan yrittänyt saada häntä tarpeeksi hereille jotta jaksaisi nousta, jolloin minulla kestöö ikuisuus saada unta edes taas, ja on oikeasti aivan se ja sama että saanko jatkaa nukkumista vai en.
Prkl.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tuo täysin sama ongelma. Miehen mielestä minä tarvitsin/tarvitsen vähemmän unta. Kärsin kroonisesta unettomuudesta ja rytmihäiriöistä aikanaan kaiken tuon jälkeen (nukuin useita vuosia yöt niin huonosti). Joitakin yksittäisiä kertoja mies hoiti lapset, että sain nukkua ja nämäkin kerrat olivat silloin, kun olin ollut sairaalassa rytmihäiriöiden tai lääkärissä unettomuuden takia. Mutta sieltä noustiin! Nyt kun nuorin on 4-vuotias, nukun yöt kuin tukki. Ei varmasti lohduta yhtään, mutta joskus helpottaa. Meilläkin tuo nuorin oppi nukkumaan kunnolla vasta 4 vuotta täytettyään. Meillä mieheen tehosi lähinnä lääkärin ohjeet siitä, että minun on saatava nukkua, muuten oli sitkeästi sitä mieltä, että minä vaan olen hyvä heräämään/valvomaan öitä ja hän ei.

Vierailija
2/58 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 10:06"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 09:21"]Minun mies ei noussut eilen sängystä kuin yhden kerran käydäkseen vessassa. Eikä edes ollut kipeä, oli vain niin helvetin laiska. Olisi pitänyt siivota, viedä koira trimmattavaksi, siivota, värjätä minun hiukset, käydä kaupassa (koska ne on tänään kiinni) ja tehdä ties mitä, mutta ei sitten, kun herraa väsytti :)) Olipa sitten yöllä sentään jaksanut raahautua jääkaapille ja keittiöön syömään mun suklaat (menkat) ja juomaan kaikki mehut ja leivät ja kaikki, joten meille on tälle päivää muutama kanapihvi. "Oli nälkä", no sehän lähtee paremmin pullalla, kuin kanapihveillä??

Menkat niin kaikki vituttaa vielä enemmän, mitä normaalisti. Lapsia ei ole ja ei kyllä myöskään tule! Haluan lapsia, mutta en todellakaan tee tuon kanssa lasta, koska se on itse yks helvetin iso itsekäs pentu.

Anteeksi kiroilu, vitutus.
[/quote]

Siis sinäkö et yksin voi viedä piskiä trimmattavaksi, käydä kaupassa saati siivota?
[/quote]

Miehen koira ja mies "unohti" varata trimmausajan ja minä siivosin just tiistaina perusteellisesti, mutta mies on sotkenut sen jälkeen aika tehokkaasti kaiken :)

26
[/quote]

Jos on miehen koira niin anna olla trimmaamatta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te pystytte jatkamaan tuollaisten miesten? Minä olisin luulttvasti niin täynnä pyhää vihaa sellaista miesyä kohtaan, joka ei anna minun edes nukkua, että en todellakaan suostuisi elämään hänen kanssaan. Jos kerran on muutenkin yksinhuoltaja, niin ennemmin ilman sitä itsekästä riippakiveä.

Vierailija
4/58 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 11:46"]

Miten te pystytte jatkamaan tuollaisten miesten? Minä olisin luulttvasti niin täynnä pyhää vihaa sellaista miesyä kohtaan, joka ei anna minun edes nukkua, että en todellakaan suostuisi elämään hänen kanssaan. Jos kerran on muutenkin yksinhuoltaja, niin ennemmin ilman sitä itsekästä riippakiveä.

[/quote]

Mullakin toi miehen kyvyttömyys antaa mun nukkua oli paljon pahempi petos, kuin se sivusuhde, johon mies ryhtyi, kun en jaksanut enää ihailla miestä omalta väsymykseltä. Kun jätin miehen, ei se tuttöystäväkään sitä huolinut ja aina vaan itkee takaisin, vaikka erosta on 5 vuotta ja mulla aivan ihana uusi mies.

Vierailija
5/58 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 08:28"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 08:25"]

No elämä on eikä aina kaikki käy tasan.Itse en ikinä ole ymmärtänyt mikä on vaikeaa siinä että nouse aamulla ylös. Meillä kaksi lasta ja mieheni ei ikinä ole yöllä herännyt heidän takia. Pystyin imetykset hoitamaan ilman häntäkin. Nämä vanhemmuusjutut tasantuvat ajan kanssa kunhan niistä ei tee hirveää numeroa tyyliin "mä vaihdoi vaipan viimeksi, nyt sun vuoro". Nykyisin nautin olostani tv:tä katsellen kun mies vie poikaa harkkoihin -  maltoin odottaa asioiden tasaantumista

[/quote]

No niin, siinä puhuu hieno nainen. <3
[/quote]Hieno nainen on siis se joka antaa miehen olla mahdollisimman itsekäs? No jaa...

Vierailija
6/58 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoin miehelle jo ennen lapsen vääntämistä, että jos haluat lapsen niin hoidat lapsen. Näillä mennään, minä en välitä niinkään lasten kanssa peuheemisesta ja siksi en aiemmin suostunut tekemään vaikka ukko vonkasi. Nyt on siten että sai haluamansa ja olemme kaikki olleet tyytyväisiä. Minä hoidan muita juttuja ja hän leikittää mukulat yms.

Imettämisaikana vain tietysti oli minun vastuulla aikapaljon, mutta sain heti nukkua niin paljon kun halusin miehen kotiuduttua töistä. Sitten jäi mies kotiin hoitamaan kun olivat isompia.

Vierailija
7/58 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sun pitää vaan vaikka riitelemällä saada se ylös HETI kun olisi hänen vuoronsa, kyllä se kohta helpottaa.
Meilläkin mä oon vuorostani hereillä, mies nousi eilen

Vierailija
8/58 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vuorottelu ei koskaan onnistunut, vaikka kuinka asiasta yritti keskustella. Miehen vahva kanta asiaan oli, että häntä väsyttää aamuisin enemmän kuin minua. Sain hänet joskus nousemaan ennen minua, mutta sitä edelsi viikkojen itku siitä, että minunkin täytyy joskus saada nukkua aamulla pitkään. Edes lisin saamani rytmihäiriöt eivät olleet tarpeeksi painava syy. Miehen mielestä oli oma vikani, jos aamulla väsytti. Olisi kuulemma pitänyt mennä iltaisin aikaisemmin nukkumaan.

Vierailija
9/58 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis öisin saamani rytmihäiriöt

Vierailija
10/58 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatteko että lapsia pelottaa kun riitelette.

Vierailija
11/58 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehen pitää saada nukkua rauhassa. Elkää tehkö niitä lapsia jos ette jaksa hoitaa.

Vierailija
12/58 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi LAPASIA pitää hoitaa? Sori, mutta oli niin suloinen kirjoitusvirhe.

Vierailija
13/58 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No elämä on eikä aina kaikki käy tasan.Itse en ikinä ole ymmärtänyt mikä on vaikeaa siinä että nouse aamulla ylös. Meillä kaksi lasta ja mieheni ei ikinä ole yöllä herännyt heidän takia. Pystyin imetykset hoitamaan ilman häntäkin. Nämä vanhemmuusjutut tasantuvat ajan kanssa kunhan niistä ei tee hirveää numeroa tyyliin "mä vaihdoi vaipan viimeksi, nyt sun vuoro". Nykyisin nautin olostani tv:tä katsellen kun mies vie poikaa harkkoihin -  maltoin odottaa asioiden tasaantumista

Vierailija
14/58 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 08:25"]

[/quote]

Vierailija
15/58 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Niin, vuosien univaje tasaantu sillä että saa pari kertaa viikossa istua sohvalla rauhassa kun mies kuskaa lasta jonnekin? Siistii.

Vierailija
16/58 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 08:28"]

[/quote]

[/quote] Olisi helppoa nousta aamulla, jos saisi joskus nukua yölläkin enemmän kuin 2h putkeen. Itseasiassa se kaksi tuntiakin on luksusta. Josatin syystä nuorempi heräilee hyvin tiuhaan varsinkin alkuyöstä, ja jos itse yrittää mennää ajoissa nukumaan on kuin kidutusta kun lapsi herää aina kun itse on saamasaa unta... Yleensä joskus vasta kahden aikoihin nukkuminen tasoittuu. Tämän jälkeenkin heräilee, kerran tunnissa tai parissa. Molemmat heräävät sitten seitsemän, kahdeksan aikoihin.
Mies on hereillä ja lukee kirjaa johonkin kahteen, jos minä yritän nukkua hän kitisee jos pitää keskeyttää lukemiset ja mennä lohduttamaan lasta jos se itkee. Hänellähän on tekeminen kesken, minulla ei... yritän vain nukkua.No, aivan sama vaikka hän meneekin, olenhan minä herännyt siihen itkuun kuitenkin, ja pitää taas uudestaan yrittää saada unta.
KUn mies sitten on nukahtanut, hän nukkuu. Minä en.
Aamulla hän nukkuu, tai ei ainakaan näytä reagoivansa mihinkään.
Ei hän le aina ollut tällainen, en ymmärrä mitä hittoa nyt on.
Yritän sitten saada päivisin nukuttua edes vähän, mutta ei se ole sama asia. Vartin ptäkä siellä, puoli tuntia täällä.... Varaan kohta itselleni pari yötä hotellista.

Vierailija
17/58 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari yötä hotellissa ei muuten olisi huono ajatus. Saisit nukkua univelkoja pois ja mies huomaisi lapsia öisin hoitaessaan ja aamulla herätessään mistä olet hänelle yrittänyt puhua.

Vierailija
18/58 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 08:25"]No elämä on eikä aina kaikki käy tasan.Itse en ikinä ole ymmärtänyt mikä on vaikeaa siinä että nouse aamulla ylös. Meillä kaksi lasta ja mieheni ei ikinä ole yöllä herännyt heidän takia. Pystyin imetykset hoitamaan ilman häntäkin. Nämä vanhemmuusjutut tasantuvat ajan kanssa kunhan niistä ei tee hirveää numeroa tyyliin "mä vaihdoi vaipan viimeksi, nyt sun vuoro". Nykyisin nautin olostani tv:tä katsellen kun mies vie poikaa harkkoihin -  maltoin odottaa asioiden tasaantumista
[/quote]
No meille tuo vuorottelu taas on itsestäänselvyys. Mies on yölläkin herännyt kuten minäkin, vaihtanut vaipat ja siivonnut pukluja. Saattoi haistaa vauvan vaippaa ja vain tokaista " nyt iskän vuoro vaihtaa vaippa" .
Hellyttely-hetket ja haaverit on meillä ehkäpä enemmän minun hommiani. Muuten on ollut ihan tasa-vertaiset vanhemmat. Eikä ikinä tarvinnut erikseen sopia tästä systeemistä, oli kummallekin tosiaan ihan päivänselvää että yhdessä ne lapset on tehty, joten yhdessä myös hoidetaan

Vierailija
19/58 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin odotin asioiden tasaantumista 10 vuotta. Sitten pakkasin laukkuni ja lähdin. Siel se ex nyt on umpiväsyneenä 4 lapsen yh:na. Mä en oo väsynyt. Olen oikein levännyt ja hyväntuulinen.

Vierailija
20/58 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 08:36"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 08:28"]

[/quote]

[/quote] Olisi helppoa nousta aamulla, jos saisi joskus nukua yölläkin enemmän kuin 2h putkeen. Itseasiassa se kaksi tuntiakin on luksusta. Josatin syystä nuorempi heräilee hyvin tiuhaan varsinkin alkuyöstä, ja jos itse yrittää mennää ajoissa nukumaan on kuin kidutusta kun lapsi herää aina kun itse on saamasaa unta... Yleensä joskus vasta kahden aikoihin nukkuminen tasoittuu. Tämän jälkeenkin heräilee, kerran tunnissa tai parissa. Molemmat heräävät sitten seitsemän, kahdeksan aikoihin.
Mies on hereillä ja lukee kirjaa johonkin kahteen, jos minä yritän nukkua hän kitisee jos pitää keskeyttää lukemiset ja mennä lohduttamaan lasta jos se itkee. Hänellähän on tekeminen kesken, minulla ei... yritän vain nukkua.No, aivan sama vaikka hän meneekin, olenhan minä herännyt siihen itkuun kuitenkin, ja pitää taas uudestaan yrittää saada unta.
KUn mies sitten on nukahtanut, hän nukkuu. Minä en.
Aamulla hän nukkuu, tai ei ainakaan näytä reagoivansa mihinkään.
Ei hän le aina ollut tällainen, en ymmärrä mitä hittoa nyt on.
Yritän sitten saada päivisin nukuttua edes vähän, mutta ei se ole sama asia. Vartin ptäkä siellä, puoli tuntia täällä.... Varaan kohta itselleni pari yötä hotellista.
[/quote]
Olisiko mahdollista että nukkuisit eri huoneessa kuin vauva+isä? Ilmoitat vaan että tänä yönä SINÄ nukut vuorostasi, sitten on miehesi vuoro. Taitaa vain käyttää hyväksi tuota "äidinvaistoasi" , luottaa siihen että sinä kuitenkin loppupeleissä hoidat vauvan.