Nyt ottaa kyllä päähän taas toi mies, prkl!
On nyt jotenin hänestä joku hiton itsestään sälvyys että HÄN saa nukkua, koska HÄN on väsynyt.
MINÄ huolehdin lapsista yöllä, ja sitten MINÄ herään niiden kanssa. Koska olemme molemmat ktona ollaan vuoroteltu jotta moelemmat saadaan välillä nukkua pidempään, nyt hän on päättänyt että leikkii kuollutta aamuisin niin kyllähän minun pitää nousta kun ei lapasia voi jättää hoitamatta.
Aiavn vitun sama olenko nukunut 4h vai vähemmän yölä ja sein pätkissä.
OLen ihan helvetin vihainen, hyvä jos se nykyään herää joka neljäs aamu näiden kanssa, ja silloinkin vain kitisee. Silloinkin nousee yleensä vasta sitten kun olen itse jo täysin hereillä, koska olen puolen tunnin ajan yrittänyt saada häntä tarpeeksi hereille jotta jaksaisi nousta, jolloin minulla kestöö ikuisuus saada unta edes taas, ja on oikeasti aivan se ja sama että saanko jatkaa nukkumista vai en.
Prkl.
Kommentit (58)
Mulle oli itsestään selvää, että kun miehen piti nousta aamulla töihin niin minä hoidin yöheräämiset. Minulla oli päivällä mahdollisuus vetästä päikkärit lasten kanssa, miehellä ei. Siihen rytmiin tottui niin, että nousin myös viikonloppuisin aamulla. En jaksanut nillittää kotitöistäkään, koska ensinnäkin pystyin ne hoitamaan ihan hyvin päivällä ja toiseksi mun mies ei ole mikään pilalle passattu nysväke vaan osaa tarttua imuriin tai rättiin jos häntä häiritsee roskat ja pölyt
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 09:43"]
No miksi pitää hankkia lapsia, jos on noin vaikeaa? Tukien takia?
[/quote] Koska se kristallipallo oli rikki, juuri se mikä olisi näyttänyt että tulee näitäkin aikoja kun toinen ei vain jaksa, ja toisen on sitten pakko jaksaa molempien edestä.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 09:47"]
Mulle oli itsestään selvää, että kun miehen piti nousta aamulla töihin niin minä hoidin yöheräämiset. Minulla oli päivällä mahdollisuus vetästä päikkärit lasten kanssa, miehellä ei. Siihen rytmiin tottui niin, että nousin myös viikonloppuisin aamulla. En jaksanut nillittää kotitöistäkään, koska ensinnäkin pystyin ne hoitamaan ihan hyvin päivällä ja toiseksi mun mies ei ole mikään pilalle passattu nysväke vaan osaa tarttua imuriin tai rättiin jos häntä häiritsee roskat ja pölyt
[/quote] Juuh, jos mies lähtisi töihin olisi itsestään selvää että hoidan kaiken muun, mutta kun mies on työtön ja minä olen hoitanut yöheräämiset ennen lomautustakin.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 08:25"]Nykyisin nautin olostani tv:tä katsellen kun mies vie poikaa harkkoihin - maltoin odottaa asioiden tasaantumista
[/quote]
Veisikö miehesi tyttölasta balettitunneille ja näytelmäkerhoon?
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 09:50"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 09:47"]
[/quote] Juuh, jos mies lähtisi töihin olisi itsestään selvää että hoidan kaiken muun, mutta kun mies on työtön ja minä olen hoitanut yöheräämiset ennen lomautustakin.
[/quote]
Itsepä olet lisääntynyt miehesi kanssa ja ilmeisesti hoitanut heräämiset tähän asti
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 09:21"]Minun mies ei noussut eilen sängystä kuin yhden kerran käydäkseen vessassa. Eikä edes ollut kipeä, oli vain niin helvetin laiska. Olisi pitänyt siivota, viedä koira trimmattavaksi, siivota, värjätä minun hiukset, käydä kaupassa (koska ne on tänään kiinni) ja tehdä ties mitä, mutta ei sitten, kun herraa väsytti :)) Olipa sitten yöllä sentään jaksanut raahautua jääkaapille ja keittiöön syömään mun suklaat (menkat) ja juomaan kaikki mehut ja leivät ja kaikki, joten meille on tälle päivää muutama kanapihvi. "Oli nälkä", no sehän lähtee paremmin pullalla, kuin kanapihveillä??
Menkat niin kaikki vituttaa vielä enemmän, mitä normaalisti. Lapsia ei ole ja ei kyllä myöskään tule! Haluan lapsia, mutta en todellakaan tee tuon kanssa lasta, koska se on itse yks helvetin iso itsekäs pentu.
Anteeksi kiroilu, vitutus.
[/quote]
Värjätä sun hiukset....?? Jo on sulla vaatimukset.
Mä en ymmärrä sitä et jos yhden lapsen kanssa ei arki kulje niin silti on pakko tehdä niitä lapsia lisää ja valittaa täällä.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 09:56"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 09:21"]Minun mies ei noussut eilen sängystä kuin yhden kerran käydäkseen vessassa. Eikä edes ollut kipeä, oli vain niin helvetin laiska. Olisi pitänyt siivota, viedä koira trimmattavaksi, siivota, värjätä minun hiukset, käydä kaupassa (koska ne on tänään kiinni) ja tehdä ties mitä, mutta ei sitten, kun herraa väsytti :)) Olipa sitten yöllä sentään jaksanut raahautua jääkaapille ja keittiöön syömään mun suklaat (menkat) ja juomaan kaikki mehut ja leivät ja kaikki, joten meille on tälle päivää muutama kanapihvi. "Oli nälkä", no sehän lähtee paremmin pullalla, kuin kanapihveillä??
Menkat niin kaikki vituttaa vielä enemmän, mitä normaalisti. Lapsia ei ole ja ei kyllä myöskään tule! Haluan lapsia, mutta en todellakaan tee tuon kanssa lasta, koska se on itse yks helvetin iso itsekäs pentu.
[/quote]
Värjätä sun hiukset....?? Jo on sulla vaatimukset.
Mä en ymmärrä sitä et jos yhden lapsen kanssa ei arki kulje niin silti on pakko tehdä niitä lapsia lisää ja valittaa täällä.
[/quote]
Olisin muuten eilen mennyt mun siskolle (kampaaja ja värjää aina minun hiukset), mutta mies itse pyysi, että jäisin kotiin ja lupautui värjäämään hiukset, jos jäisin. Halusi viettää kerrankin päivän kaksistaan ja tehdä kaikkea, mutta nukkuikin sitten koko päivän :) Ja mun mies on värjännyt minun hiukset tasan kerran, eilen olisi ollut toinen kerta ja seurustelua on takana pari vuotta. Joo siis ihan nauheat vaatimukset, kun mies itse pyysi, miten minä kehtaan...??
26
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 09:21"]Minun mies ei noussut eilen sängystä kuin yhden kerran käydäkseen vessassa. Eikä edes ollut kipeä, oli vain niin helvetin laiska. Olisi pitänyt siivota, viedä koira trimmattavaksi, siivota, värjätä minun hiukset, käydä kaupassa (koska ne on tänään kiinni) ja tehdä ties mitä, mutta ei sitten, kun herraa väsytti :)) Olipa sitten yöllä sentään jaksanut raahautua jääkaapille ja keittiöön syömään mun suklaat (menkat) ja juomaan kaikki mehut ja leivät ja kaikki, joten meille on tälle päivää muutama kanapihvi. "Oli nälkä", no sehän lähtee paremmin pullalla, kuin kanapihveillä??
[/quote]
Siis sinäkö et yksin voi viedä piskiä trimmattavaksi, käydä kaupassa saati siivota?
Minä olen luovuttanut samasta asiasta jo yli kymmenen vuotta sitten. Äärettömän väsyneenä migreenin ollessa pari kertaa mies on noussut lasten kanssa aamulla viikonloppuna. Olen myös sanonut miehelle, että vaikka kuinka haluaisi seksiä, minä en jaksa valvoa, koska aamulla lapset herättää aikaisin eikä herra suvaitse nousta ensin ja anna minun nukkua. Välillä lupaa nousta, jos saa purkaa paineet ja minäkin olisin täysin hommassa mukana. Aamulla lupaus on jo unohtunut ja minä nousen ensin.
Odotan vain aikaa jolloin nuorinkin pärjää ilman äitiä ja saan tehdä niin kuin itsestäni hyvältä tuntuu.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 10:06"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 09:21"]Minun mies ei noussut eilen sängystä kuin yhden kerran käydäkseen vessassa. Eikä edes ollut kipeä, oli vain niin helvetin laiska. Olisi pitänyt siivota, viedä koira trimmattavaksi, siivota, värjätä minun hiukset, käydä kaupassa (koska ne on tänään kiinni) ja tehdä ties mitä, mutta ei sitten, kun herraa väsytti :)) Olipa sitten yöllä sentään jaksanut raahautua jääkaapille ja keittiöön syömään mun suklaat (menkat) ja juomaan kaikki mehut ja leivät ja kaikki, joten meille on tälle päivää muutama kanapihvi. "Oli nälkä", no sehän lähtee paremmin pullalla, kuin kanapihveillä??
[/quote]
Siis sinäkö et yksin voi viedä piskiä trimmattavaksi, käydä kaupassa saati siivota?
[/quote]
Miehen koira ja mies "unohti" varata trimmausajan ja minä siivosin just tiistaina perusteellisesti, mutta mies on sotkenut sen jälkeen aika tehokkaasti kaiken :)
26
Väännetään nyt sitten rautalangasta.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 09:21"] Olisi pitänyt siivota (= mies itse on sotkenut koko asunnon sillä välin, kun olin itse opiskelemassa, mies on työtön, minä tein tiistaina perusteellisen siivouksen, mutta ei enää näytä siltä), viedä koira trimmattavaksi (= miehen koira, ei saanut sitten edes varattua trimmausaikaa, olisi voinut edes sanoa niin olisin voinut varata sen), värjätä minun hiukset (=sovittiin jo kuukausi sitten siskon kanssa, että se värjää, koska minulla alkaa kesäloma ensiviikosta ja olisi kiva aloittaa loma värjätyillä hiuksilla, mutta mies itse pyysi saada värjätä minun hiukset, mutta ei sitten saanutkaan revittyä itseään ylös sängystä), käydä kaupassa (koska ne on tänään kiinni) ja tehdä ties mitä, mutta ei sitten, kun herraa väsytti :))
[/quote]
Niin ja 1.8 muutan omaan asuntoon, jos mies ei muuta tapojaan ennen sitä. En jaksa enää tätä, en jaksa olla äitinä täysi-ikäiselle miehelle.
26
Voisitko ottaa minunkin lapaseni hoitoon näin kesäksi? Mieheni on niin laiska, että leikkii kuollutta kun pitäisi raivata lapaset kesäteloille.
Olisin voinut käydä kaupassa, mutta minä olen hoitanut muutenkin koko viikon kauppareissut (mm. myös isompaan kauppaan, jonne matkaa tuli yhteensä 40km ja piti mennä kahdella bussilla/suunta, koska pienestä lähikaupasta ei saa kaikkea ja tämä sen jälkeen, kun pääsin klo.16 koulusta), niin joskus olisi miehenkin vuoro raahautua kauppaan. Minun rahat ovat muutenkin just nyt vähän vähissä, kun olen hoitanut tässä kuussa suurimmaksi osaksi itse kauppareissut, kun mies ei ole jaksanut raahautua kauppaan. Ja miehelle jää paljon enemmän rahaa/kk mitä minulle. Lähikauppa olisi ollut tuossa 100m päässä, mutta ei sitten syödä mitään, kun mies ei jaksanut sinne asti vaivautua.
26
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 11:46"]
Miten te pystytte jatkamaan tuollaisten miesten? Minä olisin luulttvasti niin täynnä pyhää vihaa sellaista miesyä kohtaan, joka ei anna minun edes nukkua, että en todellakaan suostuisi elämään hänen kanssaan. Jos kerran on muutenkin yksinhuoltaja, niin ennemmin ilman sitä itsekästä riippakiveä.
[/quote] Kuten sanoin jossain kohtaa ketjua, ei tämä aina ole tällaista, ja on miehessä paljon hyvääkin. Esimerkiksi nyt tänään kun lähdin pois lasten kanssa sain tulla kotiin siivottuun kotiin.
Mies kyllä laittaa ruokaa, siivoaa, huolehtii lapsista, ulkoilee heidän kanssaan ja tekee siis paljon hyvääkin.
Huomenna hän saa kyllä luvan herätä lasten kanssa...
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 20:24"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 11:46"]
Miten te pystytte jatkamaan tuollaisten miesten? Minä olisin luulttvasti niin täynnä pyhää vihaa sellaista miesyä kohtaan, joka ei anna minun edes nukkua, että en todellakaan suostuisi elämään hänen kanssaan. Jos kerran on muutenkin yksinhuoltaja, niin ennemmin ilman sitä itsekästä riippakiveä.
[/quote] Kuten sanoin jossain kohtaa ketjua, ei tämä aina ole tällaista, ja on miehessä paljon hyvääkin. Esimerkiksi nyt tänään kun lähdin pois lasten kanssa sain tulla kotiin siivottuun kotiin.
Mies kyllä laittaa ruokaa, siivoaa, huolehtii lapsista, ulkoilee heidän kanssaan ja tekee siis paljon hyvääkin.
Huomenna hän saa kyllä luvan herätä lasten kanssa...
[/quote] Nin, ja nyt saan olla ilan rauhassa, kun hän hoitaa iltapalan ja iltatoimet.... Mun tarvitsee vain mennä hetken päästä lasten huoneeseen hyräilemään jotain kehtolauluja että nukahtavat.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 09:11"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 09:06"]Nämä pakota miehesi nousemaan tyypit ei ollenkaan tunne tätä laiskaa miestyyppiä, johon mikään keskustelu tai huutaminen ei tehoa. Aikuista miestä nainen ei voi fyysisesti pakottaa mihinkään. Meillä auttoi, kun ulkoistin miehen taloudesta. Nyt lapset ovat kolmasosan öistä isällään. Isä jaksaa sinnitellä, koska ei käy töissä ja saa lapset päiväksi päiväkotiin. Itsellä olo on levännyt, vaikka käynkin töissä ja hoidan lapsia sen kaksi kolmasosaa ajasta. Saanhan kuitenkin nukkua joskus hyvin.
[/quote]
Mutta eikö sitä laiskuutta huomaa miehestä ennen niitä lapsientekoa? Mä taas en voi käsittää miten joidenkin kertomusten mukaan mies jotenkin muuttuu laiskemmaksi yms. kun aletaan saada niitä lapsia?
Tai sitten mä tosiaan en ole ikinä tavannut tätä miestyyppiä...
[/quote]
Mies ei meillä muuttunut laiskemmaksi vaan mies jäi entiselleen ja minä kasvoin aikuiseksi. Mies taivutteli mut tekemään lapsen ja silti jätti se hoidon kokonaan mun vastuulle. Niinkuin joku tuolla kirjoitti, mitä voi tehdä jos aikuinen mies vain kieltäytyy. Tai tekee mutta järjestää niin venemäisen shown ettei sitä muutenkin väsyneenä jaksa.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 09:05"]Meillä oli sama ongelma esikoisen kanssa, mies ei meinannut herätä sitten millään, eikä myöskään älytä että lastenhoito kuuluu myös hänelle, ja että äitikin tarvitsee unta. Kun univelkaa kertyy kuukausia/vuosia putkeen niin kyllä se toinen täytyy saada älyämään tavalla tai toisella ettei vain toisella vanhemmalla ole oikeutta yöuniin.
Meillä auttoi se kun totesin että minä en ole yh, mutta silti elän kuin yksinhuoltaja, jos näin jatkuu niin minä ja lapsi muutetaan omaan asuntoon. Jatkoin myös että mies saa tulla katsomaan lastaan kun haluaa, mutta minä nukun silloin. Älysi, että haluaa pitää meidät perheenä ja alkoi osallistumaan. Nyt olen uudemman kerran raskaana ja mies on noussut yöt jos esikoinen on heräillyt.
[/quote]
Tää on muuten niin totta. Jos pikkulapsiaikana antaa periksi miehen "sikeä unisuudelle" saa olla varma että siitä se lusmuilu vasta repeää. Mikäli et tässä vaiheessa saa miestä tajuamaan tilannetta, saat varautua siihen että pikku hiljaa hoidat ihan kaiken lapsiin ja kotiin liittyvän itse. Nimimerkillä kokemusta on. :(
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 09:41"]
Elämäm koulu? Teksti vilisee kirjoitusvirheitä, molemmat työttömiä, lapsiakin useampi. Heh!
[/quote] Eeehhheheh, joo. Elämäm koulu.
Minulla on vakituinen työpaikka, mutta olen tällä hetkellä lomautettuna. Mies on työtön, vaikka on korkeasti koulutettu. Kuinka monta lasta olet tekstistä löytänyt?