Nyt ottaa kyllä päähän taas toi mies, prkl!
On nyt jotenin hänestä joku hiton itsestään sälvyys että HÄN saa nukkua, koska HÄN on väsynyt.
MINÄ huolehdin lapsista yöllä, ja sitten MINÄ herään niiden kanssa. Koska olemme molemmat ktona ollaan vuoroteltu jotta moelemmat saadaan välillä nukkua pidempään, nyt hän on päättänyt että leikkii kuollutta aamuisin niin kyllähän minun pitää nousta kun ei lapasia voi jättää hoitamatta.
Aiavn vitun sama olenko nukunut 4h vai vähemmän yölä ja sein pätkissä.
OLen ihan helvetin vihainen, hyvä jos se nykyään herää joka neljäs aamu näiden kanssa, ja silloinkin vain kitisee. Silloinkin nousee yleensä vasta sitten kun olen itse jo täysin hereillä, koska olen puolen tunnin ajan yrittänyt saada häntä tarpeeksi hereille jotta jaksaisi nousta, jolloin minulla kestöö ikuisuus saada unta edes taas, ja on oikeasti aivan se ja sama että saanko jatkaa nukkumista vai en.
Prkl.
Kommentit (58)
Meillä oli sama ongelma esikoisen kanssa, mies ei meinannut herätä sitten millään, eikä myöskään älytä että lastenhoito kuuluu myös hänelle, ja että äitikin tarvitsee unta. Kun univelkaa kertyy kuukausia/vuosia putkeen niin kyllä se toinen täytyy saada älyämään tavalla tai toisella ettei vain toisella vanhemmalla ole oikeutta yöuniin.
Meillä auttoi se kun totesin että minä en ole yh, mutta silti elän kuin yksinhuoltaja, jos näin jatkuu niin minä ja lapsi muutetaan omaan asuntoon. Jatkoin myös että mies saa tulla katsomaan lastaan kun haluaa, mutta minä nukun silloin. Älysi, että haluaa pitää meidät perheenä ja alkoi osallistumaan. Nyt olen uudemman kerran raskaana ja mies on noussut yöt jos esikoinen on heräillyt.
Nämä pakota miehesi nousemaan tyypit ei ollenkaan tunne tätä laiskaa miestyyppiä, johon mikään keskustelu tai huutaminen ei tehoa. Aikuista miestä nainen ei voi fyysisesti pakottaa mihinkään. Meillä auttoi, kun ulkoistin miehen taloudesta. Nyt lapset ovat kolmasosan öistä isällään. Isä jaksaa sinnitellä, koska ei käy töissä ja saa lapset päiväksi päiväkotiin. Itsellä olo on levännyt, vaikka käynkin töissä ja hoidan lapsia sen kaksi kolmasosaa ajasta. Saanhan kuitenkin nukkua joskus hyvin.
Haa haa, ap heittäytyi lapselliseksi.... Mies saa varmaan tosi hyvin nukuttua kun pesukone pauhaa, oli "pakko" pestä lasten lakanat nyt heti aamusta, että saan ne kuivaushuoneeseen kuivumaan ennen kuin lähden lasten kanssa äitini luo päiväksi. (Kylppäri makkarin vieressä....)
Mies saa luvan siivota kun ollaan poissa, ja pedata lasten sängyt....
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 09:06"]Nämä pakota miehesi nousemaan tyypit ei ollenkaan tunne tätä laiskaa miestyyppiä, johon mikään keskustelu tai huutaminen ei tehoa. Aikuista miestä nainen ei voi fyysisesti pakottaa mihinkään. Meillä auttoi, kun ulkoistin miehen taloudesta. Nyt lapset ovat kolmasosan öistä isällään. Isä jaksaa sinnitellä, koska ei käy töissä ja saa lapset päiväksi päiväkotiin. Itsellä olo on levännyt, vaikka käynkin töissä ja hoidan lapsia sen kaksi kolmasosaa ajasta. Saanhan kuitenkin nukkua joskus hyvin.
[/quote]
Mutta eikö sitä laiskuutta huomaa miehestä ennen niitä lapsientekoa? Mä taas en voi käsittää miten joidenkin kertomusten mukaan mies jotenkin muuttuu laiskemmaksi yms. kun aletaan saada niitä lapsia?
Tai sitten mä tosiaan en ole ikinä tavannut tätä miestyyppiä...
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 08:29"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 08:25"]
No elämä on eikä aina kaikki käy tasan.Itse en ikinä ole ymmärtänyt mikä on vaikeaa siinä että nouse aamulla ylös. Meillä kaksi lasta ja mieheni ei ikinä ole yöllä herännyt heidän takia. Pystyin imetykset hoitamaan ilman häntäkin. Nämä vanhemmuusjutut tasantuvat ajan kanssa kunhan niistä ei tee hirveää numeroa tyyliin "mä vaihdoi vaipan viimeksi, nyt sun vuoro". Nykyisin nautin olostani tv:tä katsellen kun mies vie poikaa harkkoihin - maltoin odottaa asioiden tasaantumista
[/quote] Niin, vuosien univaje tasaantu sillä että saa pari kertaa viikossa istua sohvalla rauhassa kun mies kuskaa lasta jonnekin? Siistii.
[/quote]
Kyllä ne lapset isompana nukkuu koko yön
JA siis, kyllähän tuo mies osaa osallistua, ja tekee kyllä paljon, mutta sitten kun olen tarpeeksi väsynyt ja kikkuinen niin unohdan kokonaan ne hyvät puolet ja miksi edes olen tehnyt lapsia hänen kanssaan....
En minäkään ole täydellinen, ja välillä sitten juutuaan tyhmään kierteeseen kun minua kukuttaa väsyneenä ja keksin kaikenlaista vikaa miehessä ja sitten häntä tietysti kiinnostaa viel vähemmän pitä minua tyytyväisenä kun mulle ei riitä mikään ja sit hän mököttää ja väsyttää ja plaaah....
Ja on vain niin tyypillistä, että tietysti (kerrostaloss kun asutaan) niin viimeeksi kun lapset olivat yön yli hoidossa, niin että olisi voinut nukkua, niin ensin yhdet naapurit bilettivät illalla, ja sitten toiset alkoivat jotain poraamaan kymmeneltä aamulla. Siistii.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 09:11"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 09:06"]Nämä pakota miehesi nousemaan tyypit ei ollenkaan tunne tätä laiskaa miestyyppiä, johon mikään keskustelu tai huutaminen ei tehoa. Aikuista miestä nainen ei voi fyysisesti pakottaa mihinkään. Meillä auttoi, kun ulkoistin miehen taloudesta. Nyt lapset ovat kolmasosan öistä isällään. Isä jaksaa sinnitellä, koska ei käy töissä ja saa lapset päiväksi päiväkotiin. Itsellä olo on levännyt, vaikka käynkin töissä ja hoidan lapsia sen kaksi kolmasosaa ajasta. Saanhan kuitenkin nukkua joskus hyvin. [/quote] Mutta eikö sitä laiskuutta huomaa miehestä ennen niitä lapsientekoa? Mä taas en voi käsittää miten joidenkin kertomusten mukaan mies jotenkin muuttuu laiskemmaksi yms. kun aletaan saada niitä lapsia? Tai sitten mä tosiaan en ole ikinä tavannut tätä miestyyppiä...
[/quote] JOs miehellä ei ole ennen lpaisa syytä nousta yöllä, niin mistä sen huomaisi? Kun aletaan miettimään lastentekoa piilottelee herötyskelloja ympräi kämppää, asettaa niitä eri aikoihin soimaan ja katsoo jaksaako mies herätä öisin niitä sammuttamaan?
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 09:06"]Nämä pakota miehesi nousemaan tyypit ei ollenkaan tunne tätä laiskaa miestyyppiä, johon mikään keskustelu tai huutaminen ei tehoa. Aikuista miestä nainen ei voi fyysisesti pakottaa mihinkään. Meillä auttoi, kun ulkoistin miehen taloudesta. Nyt lapset ovat kolmasosan öistä isällään. Isä jaksaa sinnitellä, koska ei käy töissä ja saa lapset päiväksi päiväkotiin. Itsellä olo on levännyt, vaikka käynkin töissä ja hoidan lapsia sen kaksi kolmasosaa ajasta. Saanhan kuitenkin nukkua joskus hyvin. [/quote] Mutta eikö sitä laiskuutta huomaa miehestä ennen niitä lapsientekoa? Mä taas en voi käsittää miten joidenkin kertomusten mukaan mies jotenkin muuttuu laiskemmaksi yms. kun aletaan saada niitä lapsia? Tai sitten mä tosiaan en ole ikinä tavannut tätä miestyyppiä...
[/quote]
Mies kyllä teki puolet kotitöistä ennen lastentekoa ja puheissaan aikoi olla aktiivinen isä ja hoitaa lapset fiftyfifty.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 09:14"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 09:11"]
[/quote] JOs miehellä ei ole ennen lpaisa syytä nousta yöllä, niin mistä sen huomaisi? Kun aletaan miettimään lastentekoa piilottelee herötyskelloja ympräi kämppää, asettaa niitä eri aikoihin soimaan ja katsoo jaksaako mies herätä öisin niitä sammuttamaan?
[/quote]
No enemmän mä luulen että sen huomaisi siitä toisen huomioimisesta. Eli jos mies on itsekäs niin ei sitten herää vaimon takia vaan ajattelee vain sitä omaa jaksamista
Minun mies ei noussut eilen sängystä kuin yhden kerran käydäkseen vessassa. Eikä edes ollut kipeä, oli vain niin helvetin laiska. Olisi pitänyt siivota, viedä koira trimmattavaksi, siivota, värjätä minun hiukset, käydä kaupassa (koska ne on tänään kiinni) ja tehdä ties mitä, mutta ei sitten, kun herraa väsytti :)) Olipa sitten yöllä sentään jaksanut raahautua jääkaapille ja keittiöön syömään mun suklaat (menkat) ja juomaan kaikki mehut ja leivät ja kaikki, joten meille on tälle päivää muutama kanapihvi. "Oli nälkä", no sehän lähtee paremmin pullalla, kuin kanapihveillä??
Menkat niin kaikki vituttaa vielä enemmän, mitä normaalisti. Lapsia ei ole ja ei kyllä myöskään tule! Haluan lapsia, mutta en todellakaan tee tuon kanssa lasta, koska se on itse yks helvetin iso itsekäs pentu.
Anteeksi kiroilu, vitutus.
Nainenhan on äitiyslomalla juuri siksi että hoitaa lapsen. Mies käy töissä ja elättää koko perheen. Onko siis niin että on parempi että rahantulo loppuu kun mieskin valvoo yöt ?
Ihme vikinää nykynaisilla. Näin on toimittu tuhansia/miljoonia vuosia ja nyt nää sateenkaaripullamössöt ei muuta tee kun vikisee ja valittaa. Älä tee lapsia jos on noin vaikeeta
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 09:22"]Nainenhan on äitiyslomalla juuri siksi että hoitaa lapsen. Mies käy töissä ja elättää koko perheen. Onko siis niin että on parempi että rahantulo loppuu kun mieskin valvoo yöt ?
Ihme vikinää nykynaisilla. Näin on toimittu tuhansia/miljoonia vuosia ja nyt nää sateenkaaripullamössöt ei muuta tee kun vikisee ja valittaa. Älä tee lapsia jos on noin vaikeeta
[/quote]
No mutta jos kummatkin käy töissä? Tässä puhutaan 2-vuotiaasta.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 09:17"]
[/quote]
Mies kyllä teki puolet kotitöistä ennen lastentekoa ja puheissaan aikoi olla aktiivinen isä ja hoitaa lapset fiftyfifty.
[/quote] Joo, samoin täällä. Toteutus toinen.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 09:24"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 09:22"]Nainenhan on äitiyslomalla juuri siksi että hoitaa lapsen. Mies käy töissä ja elättää koko perheen. Onko siis niin että on parempi että rahantulo loppuu kun mieskin valvoo yöt ?
[/quote]
No mutta jos kummatkin käy töissä? Tässä puhutaan 2-vuotiaasta.
[/quote]
3 vuotiaaksi asti saa olla kotona. Mies on siis vätys :-) tai seksielämä kuollutta ja mököttää :-)
Ja joo ei varmaan seksielämä kiinnosta jos nukkuu pari tuntia yössä ja äijä raapii munia.
Tyhmä mies jolle kukaan ei ole kertonut että elämme 2000-lukua ja jäämerikin lämpenisi jos viitsisi vähän osallistua.
Silti olen sitä mieltä että turha vikistä täällä, ottaa asian puheeksi ja kertoo asian miestyylisesti =
Äijä perkele, tajuutko että seksiä saa ja homma toimii, jos vähän tekisit
Ja emäntä voi kyllä pyytää, ei se mies oma-aloitteisesti mitään tee, kun heti tulee mutinaa jostain. Lopettakaa piikittely, piilovittuilu ei ne auta.
Fifty-fifty tarkoittaa ilmeisesti että miehen puolikas on tehdä työt ja naisen pitää kirjaa siitä milloin mies on viimeksi mitäkin tehnyt, päätellen siitä miten hyvin mammat osaa miehen tekemiset luetella
Korvatulpat joka toinen yö korviin tai sitten jonnekin muualle nukkumaan. Kumpikin on väsynyt ellei vuororella. Eikö se mies älyä tätäkään?
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 09:39"]
Fifty-fifty tarkoittaa ilmeisesti että miehen puolikas on tehdä työt ja naisen pitää kirjaa siitä milloin mies on viimeksi mitäkin tehnyt, päätellen siitä miten hyvin mammat osaa miehen tekemiset luetella
[/quote]Jotkut vetävät tasa-arvon riitaiseksi vyyhdiksi. En ole kateellinen.
Elämäm koulu? Teksti vilisee kirjoitusvirheitä, molemmat työttömiä, lapsiakin useampi. Heh!
No miksi pitää hankkia lapsia, jos on noin vaikeaa? Tukien takia?
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 08:47"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 08:36"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 08:28"] [quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 08:25"] No elämä on eikä aina kaikki käy tasan.Itse en ikinä ole ymmärtänyt mikä on vaikeaa siinä että nouse aamulla ylös. Meillä kaksi lasta ja mieheni ei ikinä ole yöllä herännyt heidän takia. Pystyin imetykset hoitamaan ilman häntäkin. Nämä vanhemmuusjutut tasantuvat ajan kanssa kunhan niistä ei tee hirveää numeroa tyyliin "mä vaihdoi vaipan viimeksi, nyt sun vuoro". Nykyisin nautin olostani tv:tä katsellen kun mies vie poikaa harkkoihin - maltoin odottaa asioiden tasaantumista [/quote] No niin, siinä puhuu hieno nainen. <3 [/quote] Olisi helppoa nousta aamulla, jos saisi joskus nukua yölläkin enemmän kuin 2h putkeen. Itseasiassa se kaksi tuntiakin on luksusta. Josatin syystä nuorempi heräilee hyvin tiuhaan varsinkin alkuyöstä, ja jos itse yrittää mennää ajoissa nukumaan on kuin kidutusta kun lapsi herää aina kun itse on saamasaa unta... Yleensä joskus vasta kahden aikoihin nukkuminen tasoittuu. Tämän jälkeenkin heräilee, kerran tunnissa tai parissa. Molemmat heräävät sitten seitsemän, kahdeksan aikoihin.
Mies on hereillä ja lukee kirjaa johonkin kahteen, jos minä yritän nukkua hän kitisee jos pitää keskeyttää lukemiset ja mennä lohduttamaan lasta jos se itkee. Hänellähän on tekeminen kesken, minulla ei... yritän vain nukkua.No, aivan sama vaikka hän meneekin, olenhan minä herännyt siihen itkuun kuitenkin, ja pitää taas uudestaan yrittää saada unta.
KUn mies sitten on nukahtanut, hän nukkuu. Minä en.
Aamulla hän nukkuu, tai ei ainakaan näytä reagoivansa mihinkään.
Ei hän le aina ollut tällainen, en ymmärrä mitä hittoa nyt on.
Yritän sitten saada päivisin nukuttua edes vähän, mutta ei se ole sama asia. Vartin ptäkä siellä, puoli tuntia täällä.... Varaan kohta itselleni pari yötä hotellista. [/quote] Olisiko mahdollista että nukkuisit eri huoneessa kuin vauva+isä? Ilmoitat vaan että tänä yönä SINÄ nukut vuorostasi, sitten on miehesi vuoro. Taitaa vain käyttää hyväksi tuota "äidinvaistoasi" , luottaa siihen että sinä kuitenkin loppupeleissä hoidat vauvan.
[/quote] Kyseessä ei ole edes vauva, vaan 2-vuotias joka on aina ollut huono nukkumaan. Ei allergioita tai muutakaan syytä heräillä, ei vain "osaa" nukkua. Siirretty omaan huoneeseen, (tai siis jakaa huonetta 4v. veljensä kanssa) pari kk sitten, nukkui sitä ennen meidän sängyssä. Heräili silloinkin, pääsin vain helpommalla kun ei tarvinnut itse nousta mihinkään jota sai hyssyteltyä takaisin uneen.