Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka korjaa teiltä kuolleet jänikset yms.?

Vierailija
23.05.2015 |

Tällaista olen pohtinut muutamankin kerran ajellessani, kun vastaan on tullut tiellä makaava raato. Jossakin vaiheessa ne sieltä kuitenkin poistuvat. Kuka ne putsaa, minne ja miten he saavat tiedon raadoista?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:35"]

Mä ja mun kollegat. Ollaan raadonkerääjiä, mutta virallisestihan se nimike on ruhologi tai ruhologi AMK. Nilsiällä vaan on toi linja, niin me ollaan tosi moni just Nilsiältä tai sieltä päin. Työ sit vie, minne vie. Ote kerään Tampereen seudulla, Pohjois-Pirkanmaalla. Peruspalkka on 2104,- mutta siihen saa kokemuslisän ja henkilökohtaisen suorituslisän niin voi olla jollain yli 2500 parhaimmillaan. Kivaa, itsenäistä hommaa. Keväisin kiireistä ja talvella hiljaisempaa. Silloin joskus lomautetaan, mutta ei oo mua haitannut.

[/quote]

Hahah :D Kiitos tästä. Katsokaas, tiesinhän mä, että joku ammatti-ihminen nää korjaa.

ap

Vierailija
22/34 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:37"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:32"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:22"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:21"]

Et voi olla tosissas ap?

[/quote]

No kyllä mä vain olen. Jos ajan aamulla töihin ja tiellä makaa kuollut jänis ja lounastuntiin mennessä se on jo kadonnut, tällainen esimerkkinä.

ap

[/quote]

Porvoossako?

[/quote]

No ei kuule Porvoossa. Suomalainen kaupunki ja muuten sen Kehä III:n ulkopuolella.

ap

[/quote]

Porvoo on Kehä III:n ulkopuolella.

[/quote]

Entä sitten? En väittänyt että Porvoo olisi Kehä III:n sisäpuolella. Sen sijaan sanoin että kaupunki, jossa asun, on (myös) Kehä III:n ulkopuolella, kun joku tuolla toisessa viestissä oletti, että näin ei olisi.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaanhan jos eläimen päälle ajaa, pitäisi pysähtyä ja varmistaa onko se kuollut (halvaantunut kituva liikuntakyvytön kun ei riitä...), tarvittaessa sitten tappaa ja roudata pois tieltä. Vaikka olisit moottoritiellä. Aika harvalla sitä järkeä on vaan riittävästi siellä päässä, että viitsisi hoitaa velvollisuutensa. Itse olen paristikin soittanut poliisit perään ja hoitanut sen ruhon ite. Tiesittekö, että sakot napsahtaa aika nopsasti eläinsuojelurikoksesta tuollaisessa tapauksessa?

Vierailija
24/34 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ja mun kollegat. Ollaan raadonkerääjiä, mutta virallisestihan se nimike on ruhologi tai ruhologi AMK. Nilsiällä vaan on toi linja, niin me ollaan tosi moni just Nilsiältä tai sieltä päin. Työ sit vie, minne vie. Ote kerään Tampereen seudulla, Pohjois-Pirkanmaalla. Peruspalkka on 2104,- mutta siihen saa kokemuslisän ja henkilökohtaisen suorituslisän niin voi olla jollain yli 2500 parhaimmillaan. Kivaa, itsenäistä hommaa. Keväisin kiireistä ja talvella hiljaisempaa. Silloin joskus lomautetaan, mutta ei oo mua haitannut.

[/quote]

Unohdit kertoa, että koska koko päivä ollaan tien päällä, saadaan päivärahat ja kilometrikorvaukset. Päiväraha on kiva lisä palkan päälle. Ja tietty työasu on valtion puolesta. Ylemmän AMK-tutkinnon suorittaneet voi hankkia metsästyskortin ja ne pääsee ammuskelemaan kituvia eläimiä, meidän muiden täytyy tyytyä peruuttamaan autolla päälle. Paitsi hirven, niitä varten pitää edelleen soittaa poliisi paikalle. Epistä.

Vierailija
25/34 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:44"]

Lain mukaanhan jos eläimen päälle ajaa, pitäisi pysähtyä ja varmistaa onko se kuollut (halvaantunut kituva liikuntakyvytön kun ei riitä...), tarvittaessa sitten tappaa ja roudata pois tieltä. Vaikka olisit moottoritiellä. Aika harvalla sitä järkeä on vaan riittävästi siellä päässä, että viitsisi hoitaa velvollisuutensa. Itse olen paristikin soittanut poliisit perään ja hoitanut sen ruhon ite. Tiesittekö, että sakot napsahtaa aika nopsasti eläinsuojelurikoksesta tuollaisessa tapauksessa?

[/quote]

Kun on satanen lasissa ja ajaa kissan päälle, niin sitä on jo melkein kilometrin päässä ennen kuin huomaa, että hups, mikä se tömähti.

Vierailija
26/34 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ainakin pari yhdyskuntapalvelussa ollutta, jotka siivosivat isojenkin teiden varsia ja poimivat myös niitä raatoja tieltä. 

Vierailija
27/34 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:35"]Mä ja mun kollegat. Ollaan raadonkerääjiä, mutta virallisestihan se nimike on ruhologi tai ruhologi AMK. Nilsiällä vaan on toi linja, niin me ollaan tosi moni just Nilsiältä tai sieltä päin. Työ sit vie, minne vie. Ote kerään Tampereen seudulla, Pohjois-Pirkanmaalla. Peruspalkka on 2104,- mutta siihen saa kokemuslisän ja henkilökohtaisen suorituslisän niin voi olla jollain yli 2500 parhaimmillaan. Kivaa, itsenäistä hommaa. Keväisin kiireistä ja talvella hiljaisempaa. Silloin joskus lomautetaan, mutta ei oo mua haitannut.
[/quote]

Ihan kauheen ärsyttävää, kun joku kirjoittaa Nilsiältä/Nilsiällä, vaikka se on Nilsiästä/Nilsiässä!

Vierailija
28/34 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:35"]

[/quote]

Unohdit kertoa, että koska koko päivä ollaan tien päällä, saadaan päivärahat ja kilometrikorvaukset. Päiväraha on kiva lisä palkan päälle. Ja tietty työasu on valtion puolesta. Ylemmän AMK-tutkinnon suorittaneet voi hankkia metsästyskortin ja ne pääsee ammuskelemaan kituvia eläimiä, meidän muiden täytyy tyytyä peruuttamaan autolla päälle. Paitsi hirven, niitä varten pitää edelleen soittaa poliisi paikalle. Epistä.
[/quote]
Yritin kirjoittaa lyhyesti. Missä päin sä keräät ja milloin valmistunut? Tunnetaankohan me, kun ei meitä nyt niin kauheasti ole alalla. Kiva sinänsä, että joku kollega kirjoittaa av:llä. Ja todellakin kyrpii, että ei ite saa päteä haavakon ampumisluvalla. Kun ei ole se "hieno" AMK :(.

Vierailija
29/34 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketut, mäyrät, supikoirat sun muut raadonsyöjät ovat sopeutuneet kaupunkielämään, itse asiassa olen viime vuosina nähnyt esim kettuja enemmän kaupungeissa kuin maaseudulla, ja kettu kyllä nappaa jäniksenraadon tieltä kokonaisena.

Vierailija
30/34 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:44"]Lain mukaanhan jos eläimen päälle ajaa, pitäisi pysähtyä ja varmistaa onko se kuollut (halvaantunut kituva liikuntakyvytön kun ei riitä...), tarvittaessa sitten tappaa ja roudata pois tieltä. Vaikka olisit moottoritiellä. Aika harvalla sitä järkeä on vaan riittävästi siellä päässä, että viitsisi hoitaa velvollisuutensa. Itse olen paristikin soittanut poliisit perään ja hoitanut sen ruhon ite. Tiesittekö, että sakot napsahtaa aika nopsasti eläinsuojelurikoksesta tuollaisessa tapauksessa?
[/quote]
Uskaltaisitko oikeesti pysähtyä, jos ajaisit jonkun pedon yli, kuten ahman tai kärpän?

Vierailija
31/34 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turunväylän varressa turkuun pöin ennen ikeaa on todella komea supikoiran raato tiensivussa. Kannattaa käydä katsomassa.

Vierailija
32/34 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kylläkään ole jäniksiä

Vierailija
33/34 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:44"]

[/quote]

Kun on satanen lasissa ja ajaa kissan päälle, niin sitä on jo melkein kilometrin päässä ennen kuin huomaa, että hups, mikä se tömähti.
[/quote]Riippuu vissiin vähän ihmisestä, koska kyllä mä olen aina huomannut päälle ajavani! Työajoa muutama sata kilsaa päivässä, joten on noita tullut pieneläinten päälle ajettua. Ja joo, pysähdyn kyllä. Kertaakaan ei ole sillalla tömähtänyt, ettei pientareelle kykenisi sen verran pysähtymään... mutta tapansa kullakin.

Vierailija
34/34 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA:ssa ainakin on roadkill cleanerit, mutta Suomesta taitaa puuttua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi