terapeutin tunnustukset
Mitä terapeuttisi on kertonut itsestään?
Ärsyttää oma liian neutraali terapeutti, joka ei ota kantaa ja vastaa kysymyksiin kysymyksillä.
Sitten olen kuullut terapeuteista, jotka ovat kertoneet oman isän alkoholismista ja kuolemasta, vastanneet videopuheluun keskellä yötä tai vienyt asiakkaan sairaalaan omalla ajalla.
Kommentit (75)
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:25"]Selitti jotain turhanpäiväsyyksiä poikansa ulkomaanmatkasta
[/quote] minkä ikäinen poika? Voisit päätellä, onko liian omistushaluinen vanhempi, jos poika on jo omillaan..
Mä en ole kiinnostunut terapeuttini yksityiselämästä.
Höh, luulin että tämän aloitti terapeutti joka tunnustaa
Miks terapeutin pitäis vastata yöllä puhelimeen tai kuskata asiakkaita omalla ajallaan? Ei muutkaan tee töitä vapaa-ajallaan.
Ei ole ammatillista vastata yöllä puheluihin tai vapaalla olla asiakkaiden kanssa tekemisissä. Joku raja!
Minä kyllä tykkäsin kun psykologini kertoi omia juttujaan itsestään, perheestään jne. Tuntui kivalta kun hän antoi itsestään jotain, eikä vain möllöttänyt ja kuunnellut minun juttujani. Se oli jotenkin molemminpuolista. :)
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:41"]
[/quote]
Niin minäkin. Olen pettynyt.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:47"]Minä kyllä tykkäsin kun psykologini kertoi omia juttujaan itsestään, perheestään jne. Tuntui kivalta kun hän antoi itsestään jotain, eikä vain möllöttänyt ja kuunnellut minun juttujani. Se oli jotenkin molemminpuolista. :)
[/quote] mitä se kertoi?
Terapeutti ei voi olla 100% neutraali, hajuton ja väritön. Tai siis voi, mutta en minä haluaisi tällaista terapeuttia. Terapiasuhde on ihmissuhde, vaikkakin hyvin poikkeuksellinen ihmissuhde.
Hyvä terapeutti osaa paljastaa itsestään sopivasti, mennä tilanteen mukaan.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:48"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:41"]
[/quote]
Niin minäkin. Olen pettynyt.
[/quote] voihan niitä terapeutteja ilmaantua tähän ketjuun. Tervetuloa tunnustamaan!
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:49"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:48"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:41"] Höh, luulin että tämän aloitti terapeutti joka tunnustaa [/quote] Niin minäkin. Olen pettynyt. [/quote] voihan niitä terapeutteja ilmaantua tähän ketjuun. Tervetuloa tunnustamaan!
[/quote]
Joo, tulkaa tulkaa!
t. pettynyt 9
Oon vasta käynyt aika vähän aikaa mutta ei hän oo oikein muuta kertonut kuin omista lapsistaan et minkä ikäisiä on ja sellasta.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:50"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:49"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:48"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:41"] Höh, luulin että tämän aloitti terapeutti joka tunnustaa [/quote] Niin minäkin. Olen pettynyt. [/quote] voihan niitä terapeutteja ilmaantua tähän ketjuun. Tervetuloa tunnustamaan!
[/quote]
Joo, tulkaa tulkaa!
t. pettynyt 9
[/quote] olen terapiaopintojen puolivälissä. Olen itse masentunut ja vanhemmillani on alkoholiongelmia. Olen seksiriippuvainen ja olen fantasioinut omasta terapeutistani.
Terapeutti rupesi itkemään kun mun elämä oli sen mielestä niin surullista (masennus, huumeet ja anoreksia).
Ei kyllä kerro sen elämästä paljon mutta että herkkä ihminen taai empaattinen..
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:54"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:50"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:49"]
[/quote]
Joo, tulkaa tulkaa!
t. pettynyt 9
[/quote] olen terapiaopintojen puolivälissä. Olen itse masentunut ja vanhemmillani on alkoholiongelmia. Olen seksiriippuvainen ja olen fantasioinut omasta terapeutistani.
[/quote] miten pääsit koulutukseen?
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:55"]Terapeutti rupesi itkemään kun mun elämä oli sen mielestä niin surullista (masennus, huumeet ja anoreksia).
Ei kyllä kerro sen elämästä paljon mutta että herkkä ihminen taai empaattinen..
[/quote]
Tai taitava terapeutti. Tulitko ajatelleeksi sitä, että mielensä hyvin hallitseva ihminen pystyy päättämään, näyttääkö tunteensa ulospäin.
Terapeutti on halunnut sinun näkevän reaktionsa. Se ei tarkoita, ettei reaktio olisi aito.
Tunnusti, että hänellä on kirja täynnä tärkeämpiä asiakkaita kuin minä.
Tuskin terapeutit av:lla pyörii, tarpeeksi hulluutta työajalla
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:04"]Tuskin terapeutit av:lla pyörii, tarpeeksi hulluutta työajalla
[/quote] mä pyörin! Siinäpä tunnustus kerrakseen, muuten olen nuhteeton.
Selitti jotain turhanpäiväsyyksiä poikansa ulkomaanmatkasta