Jumissa kamalassa perhe-elämässä
Elämäni on kuolettavan tylsää arjessa ja sisäänpäinlämpiävissä kuvioissa rahjustamista. Olen nyt hoitovapaalla ja perheessä on kaksi pientä lasta (2- ja 1-vuotiaat), mutta voi miten tylsää tämä arki onkaan. En enää jaksaisi homehtua kotosalla päivääkään. Olen viimeksi käynyt leffassa varmaankin neljä vuotta sitten, kampaamossa noin kaksi vuotta sitten, ulkomailla matkalla noin kolmisen vuotta sitten, sukuloimassa ehkä noin neljä kuukautta sitten ja harrastuksissa noin reilu vuosi sitten. Kavereita olen tavannut livenä noin vuosi sitten. Käytännössä ainoa aikuisseurani on kärttyisä ja kiireinen mieheni, joka tekee paljon töitä ja kotona uppoutuu tuntikausiksi konsolipelien ääreen. Olen jo pari vuotta uneksinut lomamatkasta, mutta mies on tehnyt selväksi, että sellaiselle en tule pääsemään niin kauan, kun lapset ovat vielä pieniä. Miehen kanssa ollaan selibaatissa, sillä hänellä on jotain ongelmia erektion kanssa, eikä häntä huvita. Toisinaan mies haukkuu ulkonäköäni, joten olen alkanutkin treenata raivokkaasti, mutta ei sekään anna tarpeeksi mielihyvää ja vastapainoa elämään.
En ole koskaan käynyt ns. viihteellä tai baareissa eli mulle riittäisi vain kavereiden tapaaminen silloin tällöin ja matka tai pari vuodessa. Mutta en jaksa tällaista vuosikausien kituuttamista vain kotona tai lähipuistoissa. Ainoa hyvä asia elämässäni ovat lapset, mutta se kaikki oheishöttö siinä ympärillä on kamalaa: en enää pääse reissaamaan, en keskustaan, en kampaajalle, en voi tavata juurikaan kavereitani tai sukulaisiani vapaasti ja muutenkin käytännössä joudun olemaan aina kotona puistokävelyitä ja -retkiä lukuunottamatta. Mies ei halua viikonloppuisin (eikä muutenkaan) mennä perheen kanssa minnekään ja itselläni ei ole ajokorttia, eikä mies halua minun edes hankkivan sellaista. Onko monien muidenkin pikkulasten äitien elämä näin kamalaa? :(
Kommentit (63)
Onko sun pakko raahata sitä miestä mukana? Jätä kotiin ja mene lasten kanssa julkisilla. Ala nauttia elämästäsi, etsi itse siihen sisältöä ja unohda se miehesi. Siinähän sitten homehtuu kotisohvalle. Huomaisiko edes, jos ette lasten kanssa tulisikaan kotiin?
No ei ole. Ja kyse ei ole lapsista vaan oudosta miehestä. Ja sinun olosta heiteltävänä tahdottomana rukkasena. Hanki elämä ja mene töihin, siitä se alkaa.
Sun mies on täys urpo. Sä tuut hulluks, jos muutatte pikkupaikkakunnalle.
Muakin jäi nyt mietityttään, että miten sä pystyt sitten treenaamaan, kun et juuri puisto kauempana käy? Kuka katsoo lapsia silloin vai kotonako?
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:28"]
Siis en nyt ymmärrä. Miksi et voi tavata sukulaisia lasten kanssa? Miksi et voi mennä keskustaan lasten kanssa?
[/quote]
Mies ei vain anna mun mennä itsekseni ainakaan molempien lasten kanssa oikein mihinkään. Jos mulla olisi joku hauska idea tai tapahtuma, niin mies vain naurahtaa ja lyttää ideani typeränä. Museot ovat miehelleni täysi kauhistus myös. Jos nyt vähän kärjistän liioitellusti, niin mä olen sellainen vähän kulturelli höpsö ja liberaali humanisti & ikikaupunkilainen, ja mies on todella konservatiivinen, hieman jopa sovinistinen ja aito maalaispoika edelleen. Maaseudulla on välillä kivaa toki viettää aikaa, mutta mua kiinnostaisi kyllä käydä erilaisissa kulttuuritapahtumissa yms. muuallakin.
Olin tosi naiivi ja typerä, kun hänen kanssaan menin naimisiin, sillä olemme vain liian erilaisia toisillemme. Häntä ei oikeasti ja aidosti kiinnosta samat jutut kuin minua. Itselläni ei ole myöskään ajokorttia, joten mun pitäisi mennä julkisilla kulkuvälineillä. Mies sen sijaan itse vie esikoisen mukanaan autolla anoppilaan välillä moneksi päiväksi, vaikka en haluaisi olla lapsesta niin monta päivää erossa.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:48"]
Sun mies on täys urpo. Sä tuut hulluks, jos muutatte pikkupaikkakunnalle.
Muakin jäi nyt mietityttään, että miten sä pystyt sitten treenaamaan, kun et juuri puisto kauempana käy? Kuka katsoo lapsia silloin vai kotonako?
[/quote]
Treenaan kotona muutamilla kuntoiluvälineillä sekä painoilla.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:41"]
Ei ap :n ongelma ole mies tai lapset vaan hän itse. Kukaan ei ole vastuussa omasta onnellisuudesta, kuin henkilö itse. Olet selvästi unohtanut itsesi ja se ei ole mitenkään erikoista pikkulapsi aikana. Ala opettelemaan itsekkyyttä. Varaa se sika kampaajalle, lähde harrastamaan. Järjestelykysymys . Älä ulkoista omaa hyvinvointiasi. Kukaan muu kun sinä itse ei tiedä mitä kaipaat ja tarvitset. Aloita heti miettimään mitkä asiat tuo sinulle mielihyvää. Kun itse voit hyvin ja olet onnellinen heijastuu se väistämättä parisuhteeseen ja perhe -elämään. Onnellinen äiti = onnellinen perhe.
[/quote]
Olen samaa mieltä, hyvin tiivistit. Jäin vähän miettimään, mikä on se kampaajalle varattava sika?
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:50"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:41"]
Ei ap :n ongelma ole mies tai lapset vaan hän itse. Kukaan ei ole vastuussa omasta onnellisuudesta, kuin henkilö itse. Olet selvästi unohtanut itsesi ja se ei ole mitenkään erikoista pikkulapsi aikana. Ala opettelemaan itsekkyyttä. Varaa se sika kampaajalle, lähde harrastamaan. Järjestelykysymys . Älä ulkoista omaa hyvinvointiasi. Kukaan muu kun sinä itse ei tiedä mitä kaipaat ja tarvitset. Aloita heti miettimään mitkä asiat tuo sinulle mielihyvää. Kun itse voit hyvin ja olet onnellinen heijastuu se väistämättä parisuhteeseen ja perhe -elämään. Onnellinen äiti = onnellinen perhe.
[/quote]
Olen samaa mieltä, hyvin tiivistit. Jäin vähän miettimään, mikä on se kampaajalle varattava sika?
[/quote]
Haaahhhahhahaha. :D Joo huomasin kyllä itsekin jälkeenpäin että "aika" olikin muuttunut sanaksi sika. Naurahdin sille myös. Ehkä se oli tarkoituksellinen vihje?
Kenties ap voisi varata kampaaja -ajan myös tuolle omalle sika-miehelleen. Jos se vähän piristyis ?
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:23"]
Huh oon vaan niin onnellinen että mulla ei oo lapsia ♡
[/quote]
ja eikä tuollasta "miestä" =D
Ap, mites niin mies ei anna mennä?! Seisooko hän oven edessä vai kahlitseeko sinut ja lapset seinään kiinni?! Mun mies oli tosi varovainen kunnmuksut oli pieniä ja hän myös "suosi" kotonaoloa. Mutta me vaan lähdettiin, pakkasin mukelot ja tavarat ja lähdettiin. Pikkulapsiaika oli hienoa aikaa! Pikkuhiljaa mies huomasi että pelot oli turhia ja rupesi itsekin "seikkailemaan" muksujen kanssa. Mutta ap, ensiksi hankit ajokortin, sitten hommaat itsellesi auton ja ryhdistäydy!
Jos mies käy töissä, niin mikä estää sua lähtemästä silloin lapsien kanssa yhdessä kaupungille yms toimintaa?
Nyt herätys nainen, teistä ei tule IKINÄ onnellista paria! Joko eroatte nyt tai sitten teette pitkää ja katkeraa eroa seuravat vuosikymmenet. Vaikka lapset kasvavat ja pääset kotivankilastasi, niin mies on edelleen se sama juntti joka ei lähde mihinkään eikä tee mitään EIKÄ POHJIMMILTAAN YMMÄRRÄ SINUA.
Ap tosiaan tuntuu olevan nyt itse esteenä itselleen ja jotenkin jumissa. Pakkaa se katraas ja lähtekää jonnekin.
Voi herranjumala nainen!!! Ensinnäkin, miksi helvetissä siedät miestä joka pelaa konsolipelejä? Ne on tarkoitettu lapsille ja nuorille nörttipojille, ei perheenisille! Ja miksi uskot miestä että sinä et voi ajaa ajokorttia? Ja todellakin mies saa olla lastensa kanssa kun on ne kerran siittänyt, ei se riitä että "raataa" töissä ja tienaa rahaa, kyllä se töissä raataisi ilman lapsia ja akkaakin, tekosyy että muka perheen takia tekee paljon töitä. Kyllä sulla on täysi oikeus mennä kampaajalle ja tapaamaan kavereita! En edes jaksa seksistä alkaa puhua, mutta minä lähtisin jo siinä vaiheessa kun mies erehtyisi minun ulkonäköäni arvostelemaan!
Siis en nyt ymmärrä. Miksi et voi tavata sukulaisia lasten kanssa? Miksi et voi mennä keskustaan lasten kanssa?
[/quote]
Se on lasten kanssa vaikeaa, jos keskusta on kaukana eikä liiku autolla. Sukulaiset vi asua muualla. Noin pienien kanssa vo olla hyvin väsynyt. Mutta ne, jotka saavat paljon sukulaisten apua, eivät pysty ymmärtämään.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:10"]
[/quote]
Se on lasten kanssa vaikeaa, jos keskusta on kaukana eikä liiku autolla. Sukulaiset vi asua muualla. Noin pienien kanssa vo olla hyvin väsynyt. Mutta ne, jotka saavat paljon sukulaisten apua, eivät pysty ymmärtämään.
[/quote]
Ap puhuu että asuvat kaupungissa, eivätkä maaseutupaikassa, varmasti on sen verran busseja liikenteessä, ja hätätilassa vaikka taksi, että pääsee lähtemään jos haluaa.
Mikset voi kulkea julkisilla? terv. 3 lasta 3,5 vuodessa, aina kuljettu julkisilla ulkomaita myöten.
Eroa. Ei tuollaista voi sietää. Miehesi ei rakasta sinua. Rakkaus on sitä, että haluaa toisen voivan hyvin.
Olet jumissa ääliömäisesti käyttäytyvän miehesi kanssa, et perhe-elämässä. Kyllä pienten lasten äitienkin on ihan normaalia käydä kampaajalla, harrastaa jotain vaikka liikuntaa, tavata ystäviään jne. On myös normaalia, että mies hoitaa sillä aikaa lapset ja kodin, ja joskus hankitte lapsenvahdin, että pääsette kaksin vaikka leffaan, ravintolaan syömään, lenkille tms. Siis ihan normaalia!
Miehelläsi on nyt asiat tosi huonosti. Hän ei selvästikään ole tajunnut omaa osuuttaan perheenisänä.