Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Järkyttääkö sairaanhoitajia oikeasti tämä?

Vierailija
23.05.2015 |

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015052319737893_uu.shtml

Vai onko tämä jonkin pikkutärkeän "huivikaulaisen" (vrt kukkahattutäti) halu saada huomiota?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 10:13"]Tää on kyllä taas...

Joku heittää hyvän läpän niin aina tulee joku läski vinkuun jolla on nuttura liian tiukalla että "loukkaa!!"
[/quote]
Onko toi sun mielestä hyvä läppä? No, meillä on erilaiset huumorintajut. -13, joka ei olisi järkyttynyt tai loukkaantunut, mutta pitää tätä vähän vanhana ja kuluneena jo.

Vierailija
22/35 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kuva sinänsä loukkaa. Tämä hoitsuklisee on ihan tuttu ja kulunut juttu eikä ole läsnä mitenkään hoitotyön arjessa. Lähinnä ihmetyttää että onko tällaisen kuvan käytön takana lääkärin todellinen väheksyvä asenne työtovereita kohtaan. Ajatteleeko ortopedi että hoitajat ovat töissä lähinnä koristeina? Ortopedisen potilaan hoito on raskasta, erikoistunutta hoitotyötä, ja hoitajat ansaitsevat vähän kunnioittavampaa asennetta. Jos tuossa olisi esitetty kaikki osapuolet samalla kieli poskella -asenteella, ei olisi ollut niin hölmöä. Mutta osalla lääkäreistä on alentuva suhtautuminen hoitajiin, se on tiedossa, tässä se nyt paljastui nololla tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 10:13"]Tää on kyllä taas...

Joku heittää hyvän läpän niin aina tulee joku läski vinkuun jolla on nuttura liian tiukalla että "loukkaa!!"
[/quote]

Olen 165/50/70E ja minusta tuo oli mautonta.

Vierailija
24/35 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää! Itse olen saanut miespotilailta törkeitä ehdotuksia mm suihinottoa ym seksipalveluita on pyydetty. Eivätkä olleet mitään psykoosipotilaita! "Hienoa", että julkisuudessa ylläpidetään kuvaa, että hoitajat ovat joitain huoria. Mielestäni minulla on oikeus tehdä työtäni ilman, että minun tarvitsee kuunnella kenenkään seksijuttuja.

Kiitos tästä uutisesta! Muistin taas yhden syyn lisää miksi olen alaa vaihtamassa.

T. Hoitaja

Vierailija
25/35 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 10:30"]Törkeää! Itse olen saanut miespotilailta törkeitä ehdotuksia mm suihinottoa ym seksipalveluita on pyydetty. Eivätkä olleet mitään psykoosipotilaita! "Hienoa", että julkisuudessa ylläpidetään kuvaa, että hoitajat ovat joitain huoria. Mielestäni minulla on oikeus tehdä työtäni ilman, että minun tarvitsee kuunnella kenenkään seksijuttuja.

Kiitos tästä uutisesta! Muistin taas yhden syyn lisää miksi olen alaa vaihtamassa.

T. Hoitaja
[/quote]

Etsä mihinkään muualle pääse

Vierailija
26/35 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tämä paljasti sen ettei ko. lääkäri oikein osaa luontevasti suhtautua ylipäätään naisiin. Ja että toisen ammattiryhmän rooli on vähän hukassa. Ne hoitajat kuitenkin toteuttavat sitä hoitoa, mitä hän määrää leikkauksen jälkeen eivätkä ole vain pikkuapulaisia ja ylimääräisiä koristeita lääkäreiden tehdessä tärkeää työtään. Veikkaan että kysymyksessä on iäkkäämpi tohtori, eivät nuoret lääkärit yleensä haksahda tällaiseen ajatteluun.

Vierailija
27/35 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lle kiitos kun provosit tämän ketjun pinnalle. Hyvä jos uutinen leviää mahdollisimman laajasti!

Vierailija
28/35 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 10:13"]

Asu ei ole asiallinen. Sitä en ymmärrä mikä rinnoissa muka on loukkaavaa. Useimmilla naisilla on rinnat.

[/quote]

Niitä ei esitellä työasussa. Sasiraanhoitajan työasu on hyvin asiallinen ja muodot piilottava, ihan siitäkin syystä, että se suojaisi heitä, koska työssä joutuu olemaan hyvin lähellä potilasta ja intiimeissä tilanteissa esim. pesuissa. Ehkäpä se harmittaa jotain  lääkäriä, jolla saattaa olla sellainen elämäntilanne, ettei ole mitään katseltavaa.

Vierailija
29/35 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 09:39"]

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015052319737893_uu.shtml

Vai onko tämä jonkin pikkutärkeän "huivikaulaisen" (vrt kukkahattutäti) halu saada huomiota?

[/quote]

Samasta puusta kuin Toivolan pöyristymiset. Hienommin sanoen uusliberaalia ideologiaa.

Vierailija
30/35 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvottavia myös nuo iltalehden kommenttiosion viestit!

"Voi kun ne hoitsut olisikin tämän näköisiä. Todellisuus onkin sitten jotain ihan muuta. Melkeimpä vastakohta sanoisin. Toisaalta, jos hoitaja olisikin hoitanut itsensä tähän kuntoon ja laittaisi töihin tämän näköisen asun, moni työkaveri haukkuisi h***si ja eristettäisiin työyhteisöstä aika tehokkaasti. Älä erotu massasta ja toimi kuten muutkin, sillä erilaisuus koetaan aina uhkana työpaikoilla."

"Kyllä tuolta hoitajalta ottais hoitoa vaikka koko yön yli vaan vois jäädä uni vähälle."
"Jos hoitsulle tule tällaiset univormut niin minusta tule sairaalaan kanta asiakas B-)"

Vain muutamia lainatakseni. Kyllä ammatin arvostus on huipussaan.

Vierailija
31/35 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian uutisoi ensin sanomalehti Keskisuomalainen, jolle Remes kommentoi kuvan olleen huumoria: "Se on tavallaan sisäistä huumoria ammattikunnan sisäisessä kokouksessa. Kuva ei missään nimessä ole mikään halventava, eikä sitä ollut tarkoitettu julkiseen käyttöön."

Hoitajat ovat pelkkiä vitsejä tuossa firmassa. Onko tuo kuva jollain tavalla arvostava?

Vierailija
32/35 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri oli voitu esittää myös karrikatyyrisesti jonain sadistisena proffana.

Vierailija
33/35 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 10:46"]

Asian uutisoi ensin sanomalehti Keskisuomalainen, jolle Remes kommentoi kuvan olleen huumoria: "Se on tavallaan sisäistä huumoria ammattikunnan sisäisessä kokouksessa. Kuva ei missään nimessä ole mikään halventava, eikä sitä ollut tarkoitettu julkiseen käyttöön."

Hoitajat ovat pelkkiä vitsejä tuossa firmassa. Onko tuo kuva jollain tavalla arvostava?

[/quote]

Ei. Huumori ja tunteet eivät kuulu työpaikoille. Asialliset vaatteet kaikille.

Vierailija
34/35 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 10:04"]Läskejä vituttaa
[/quote]

Hoidata se sun syömishäiriö.

Vierailija
35/35 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on niin julmetun vaikeaa antaa miehelle?
Omani kanssa 17v naimisissa. On eletty yövalvomiset sun muut lasten vuoksi. Mikä siinä on tosiaan niin vaikea antaa miehelle tyydytys, jos sitä haluaa? Miehet nyt ylipäätään haluaa enemmän kuin naiset. Minä halusin aivan hulluna kaikissa raskauksissa ja mies on aina pitänyt minut tyytyväisenä, ei ole tarvinut naapurin jormia vahdata. Jos mies haluaa, niin voidaan ottaa pikaset, kiihottaa minuakin ne. Mikä helvetti? Miksette anna? Ja se vielä, että kun antautuu antamaan niin silloin ne halut vasta syttyykin :P