Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla leivotaan leivät itse, ettekö siis syö koskaan täysjyvää?

Vierailija
22.01.2022 |

Itse leivottuun leipään on pakko laittaa aina valkoisia jauhoja joko pelkästään tai vähintäänkin osa. Lisäksi itse leivotussa leivässä on enemmän kilokaloreita 100 grammaa kohden kuin kaupan leivissä, koska kotona tulee tiiviimpää leipää. Ei ilmavaa kuten leipomoissa.

Kommentit (145)

Vierailija
101/145 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt täällä kaikki kertovat olevansa jotakin maanviljelijöitä, jotka jauhavat jyvänsä itse. Tosi asiassa aivan marginaaliporukka kyseessä, alle promille kaikista itse leipojista. Täällä oli juuri pinnalla ketju, jossa keskusteltiin kauppalistoista, niin sieltäkin jo näki, että kaikki puhuivat niistä vehnäjauhoista. Joka kauppareissua ennen tarkistettava, onko vehnäjauhoja jne.

Kommentoikaapa tähän te, joilla aina kauppalistalla niitä vehnäjauhoja. Ette voi sanoa, että vain kastikkeen suurustamiseen ostatte tuollaisia määriä ja olisihan ostoslistoillanne sitten niitä täysjyväjauhojakin.

Vehnäjauhoja menee meillä pullaan, lettuihin ja pannukakkuun.

En leivo leipää enää itse. Ruislimppujakin tehnyt kokeilumielessä.

Mulla sappikiviä niin ei sovi kotona leivottu leipä.

Teineille teen noita ylläolevia aina joskus.

Tehkööt jokainen miten tahtoo.

Pulla, letut ja pannukakku. Aina vaan paranee. Useinpa niitä saa tehdä, kun monilla aina niitä vehnäjauhoja ostoslistalla.

Läskikammoisena jätit taas kymmeniä todella hyviä viestejä kommentoimatta tuota ennen. Oli kiire poimia vain se missä joku tekee jotain YÖKKÖLÄSKILETTUJA. Tätä sun farssia on ihan hauska seurata. Surettaa vähän, että jotkut vastasivat todella hyvin ja sivuutit ja mitätöit ne myllynkivi- ja ilmakommenteillasi. Vatkaatko puuroosikin blenderillä ilmaa, ettei tule syötyä liikaa kaloreita?

Tässä on vaan se, että se keskivertokotileipoja eli vehnäjauhojen ostelija tekee juuri niitä yökköläskilettuja ja (porkkana)venhäsämpylöitä. Ei mitään omasta luomurukiista jauhettua ja leivottua... joka siis on hieno tuote, mutta tosi tiivistä kamaa per syötävä yksikkö ja vaatii voita.

YksI viesti oli minun ja letut on hyviä eikä mitään yökköjä. Osaan kyllä leipoa ja tehdä hyvää ruokaa. Jotain vialla naisilla jotka keulii ruuanlaitolla ja leipomisella.

Muut on sitten keskivertoleipojia.

Kyllä se todellinen hyvyys ratkeaa kun ulkopuoliset maistelee eikä sillä että itsensä nostaa muiden yläpuolelle,

Vierailija
102/145 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivon vehnästä ihan totaalista höttöleipää. Ja pullaa! Kakunkin tein jouluna.

Ja olen superterve eikä taatusti mitään puutoksia. Ap on aika kiteentynyt tähän hyvin pieneen osaan päivän ravinnosta, leipään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/145 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avainsana: ortoreksia

Ap:lle tekisi hyvää jutella ravitsemusterapeutin kanssa terveellisyyspakkomielteestä.

Vierailija
104/145 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä leivon ruisleipää ruisjauhoista, suolasta ja vedestä. Koko ajan on taikinajuuri pulputtamassa kaapin päällä. Joskus lisään taikinaan siemeniä ja pähkinöitä. Parasta tämä leipä on voin ja kylmän maidon kanssa. :)

Avainsana voi.

Eli et ole maistanut ilman? Tuollainen ruismyllynkivi on jumalaisen makuista jo ennen sitä voita. Toisin kuin se TaikaRuis. Hapanjuurifanina halveksin noita teollisten muovipussi-emulgointiaine-leipien mässytyäjiä. Eivät tiedä oikeasta leivästä mitään. Yhtään taivaallisen hyvää leipää ei muovipussissa myydä.

Koetko ylemmyydentuntoa vedestä ja ruisjauhoista sillä sitä se on?

En. Vaan koen nautintoa. Hapanjuuriruislimppu on superterveellistä toki myös.

Ja pierettää ja pierettää.

Vierailija
105/145 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt täällä kaikki kertovat olevansa jotakin maanviljelijöitä, jotka jauhavat jyvänsä itse. Tosi asiassa aivan marginaaliporukka kyseessä, alle promille kaikista itse leipojista. Täällä oli juuri pinnalla ketju, jossa keskusteltiin kauppalistoista, niin sieltäkin jo näki, että kaikki puhuivat niistä vehnäjauhoista. Joka kauppareissua ennen tarkistettava, onko vehnäjauhoja jne.

Niin? Itse en ole maanviljelijä. Leivon vehnäjauhoista itse hapanjuurileipää. Syön täysjyväni muutoin, en leipänä. Mikä täysjyväpakkomielle sinulla itselläsi on tän leivän kanssa?

Eli et saa täysjyvää leivästä. Tätä tarkoitin. Vehnäleipä herkuksi sopivaa, mutta ei arkileipää. Aika paljon saa sitten viljoja kaikkiaan syödä, jos puputtaa tyhjät vehnäleivät ja sitten vielä ne täysjyväiset puurot tai pastat päälle.

Vierailija
106/145 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ap söit viimeksi aidon maitohappomenetelmällä valmistetun (=etikaton) suolakurkun? Kombuchaa? Hapankaalia? Kimchiä?

Vierailija
107/145 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Itse en ole maanviljelijä. Leivon vehnäjauhoista itse hapanjuurileipää. Syön täysjyväni muutoin, en leipänä. Mikä täysjyväpakkomielle sinulla itselläsi on tän leivän kanssa?

Eli et saa täysjyvää leivästä. Tätä tarkoitin. Vehnäleipä herkuksi sopivaa, mutta ei arkileipää. Aika paljon saa sitten viljoja kaikkiaan syödä, jos puputtaa tyhjät vehnäleivät ja sitten vielä ne täysjyväiset puurot tai pastat päälle.

Ei helvet... Olet ihan vajaa. Aamulla joko puuro tai leipä. Illalla joko puuro tai leipä, riippuen kumpaa oli aamulla. Sähän olet ihan tärähtänyt.

Vierailija
108/145 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen siemenleipää, johon ei tule viljaa lainkaan.

Vierailija
109/145 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ortoreksia tosiaan lemuaa tässä ketjussa.

Vierailija
110/145 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kompata näitä ortoreksiakommentteja. Ei koko ruokavalio voi pyöriä terveellisyyden ympärillä. Se on sairaus.

Vierailija
111/145 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koittakaapa tehdä sellaista kuohkeaa täysjyväruisleipää kotona, kuin vaikkapa Vaasan TaikaRuis täysjyväpaahtoleipä. Paahtoleivän kokoisen vuoan jos tekee kotona niin johan se painaa kaksi kiloa ja kalorit paukkuu per syötävä yksikkö eli siivu.

Taika ruis täysjyväpaahtoleipä:

vesi, TÄYSJYVÄRUIS (jauho, rouhe, mallas) EU, LESTYRUISJAUHO (EU), VEHNÄGLUTEENI, hiiva, auringonkukansiemen, siirappi, pellavansiemen, sokeri, rapsiöljy, suola, emulgointiaineet (E 471, E 472e), sakeuttamisaine (E 415), OHRAMALLASUUTE ja jauhonparanne (askorbiinihappo)

Siinähän syöt. Olen maistanut, karmeaa. Mutts hyvä, että sulle maistuu. Pääasia että on täysjyvää ja ilmaa, ettet syö liikaa kaloreita. Me muut osataan syödä terveellisesti ilman että ruokaa tarvitsee pumpata ilmalla.

Voitte kaikki väittää tässä ketjussa, ettei taikaruis ole hyvää, mutta menkääpä katsomaan foodie.fi:stä, niin ko. leivällä on täydet viisi tähteä ja 6334 yläpeukkua vs. 93 alapeukkua, eli vain 1,4 % ei pidä tästä leivästä.

Vierailija
112/145 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ne hehkuttamanne hapanjuuribakteerit vaan valitettavasti kuolla paistolämpötiloissa.

Vierailija
113/145 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa ne hehkuttamanne hapanjuuribakteerit vaan valitettavasti kuolla paistolämpötiloissa.

😂😂😂😂😂😂

Vierailija
114/145 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

:DDD

Vierailija
115/145 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ap söit viimeksi aidon maitohappomenetelmällä valmistetun (=etikaton) suolakurkun? Kombuchaa? Hapankaalia? Kimchiä?

Ainakaan niihin irtomyynnissä oleviin suolakurkkuihin en koske. Niissä lilluu kaikki muutkin bakteerit kuin ne hehkuttamanne.

Vierailija
116/145 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leivon vehnästä ihan totaalista höttöleipää. Ja pullaa! Kakunkin tein jouluna.

Ja olen superterve eikä taatusti mitään puutoksia. Ap on aika kiteentynyt tähän hyvin pieneen osaan päivän ravinnosta, leipään.

Kiitos rehellisyydestäsi, kun edustat niitä 99,999 %, joita ketju koskee, mutteivät myönnä tosiasioita ja/tai yläpeukuttavat itse jyvänsä jauhavia luomurukiin viljelijöitä, aivan kuin olisivat itse sellaisia.

Vierailija
117/145 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti hyvin vähän myynnissä 100%rukiseen tehtyä ruisleipää myynnissä ja täysin hiivatonta. juureen tehtyä kyllä löytyy pilvi pimein lisätty hiivaa ja hiivaleipäjauho siis vehnäjauhoa.

Vierailija
118/145 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö viljoja ollenkaan, mutta leipää kyllä.

Vierailija
119/145 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koittakaapa tehdä sellaista kuohkeaa täysjyväruisleipää kotona, kuin vaikkapa Vaasan TaikaRuis täysjyväpaahtoleipä. Paahtoleivän kokoisen vuoan jos tekee kotona niin johan se painaa kaksi kiloa ja kalorit paukkuu per syötävä yksikkö eli siivu.

Taika ruis täysjyväpaahtoleipä:

vesi, TÄYSJYVÄRUIS (jauho, rouhe, mallas) EU, LESTYRUISJAUHO (EU), VEHNÄGLUTEENI, hiiva, auringonkukansiemen, siirappi, pellavansiemen, sokeri, rapsiöljy, suola, emulgointiaineet (E 471, E 472e), sakeuttamisaine (E 415), OHRAMALLASUUTE ja jauhonparanne (askorbiinihappo)

Siinähän syöt. Olen maistanut, karmeaa. Mutts hyvä, että sulle maistuu. Pääasia että on täysjyvää ja ilmaa, ettet syö liikaa kaloreita. Me muut osataan syödä terveellisesti ilman että ruokaa tarvitsee pumpata ilmalla.

Voitte kaikki väittää tässä ketjussa, ettei taikaruis ole hyvää, mutta menkääpä katsomaan foodie.fi:stä, niin ko. leivällä on täydet viisi tähteä ja 6334 yläpeukkua vs. 93 alapeukkua, eli vain 1,4 % ei pidä tästä leivästä.

Suomalaiset rakastavat myös Juhla Mokkaa ja tiiliskivijäätelöitä. Se, että valtaisat massat ihmisiä tykkäävät jostain elintarvikkeesta ei ole mikään viite siihen että kyseessä on kulinaristisesti tarkasteltuna huipputuote.

Vierailija
120/145 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En syö viljoja ollenkaan, mutta leipää kyllä.

Oletko myös näitä, joiden mielestä kukkakaalisoseesta saa pyöräytettyä maukkaan pizzapohjan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi