Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko kuvitella seurustelevasi henkilön kanssa, jolla on kiero/t silmä/t?

Vierailija
21.01.2022 |

Vai olisiko tämä ominaisuus totaalisen turn off sinulle? Haittaisiko/häiritsisikö liikaa kanssakäymistä hänen kanssaan?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti? Teitä ei siis hävettäis liikkua tällaisen ihmisen kanssa? Hyvä juttu, sitten mulla on toivoa. 🥰 Ap

Itsetunto 2.0 ?

Vierailija
22/43 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos silmän värillinen osa on oikeassa kohdassa, mutta pupillit siirtyneet vähän sivulle sisemmäs. Ei siis karsastus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin voisin. Nyt jo kiinnitän häiritsevää huomioita ihmisiin, joiden silmät eivät ole kierot, mutta heidän lähekkäin olevat silmänsä ja katseensa antavat sellaisen vaikutelman. Näitä tullut paljon vastaan iltalehtien sivujen instaramkuvissa ja myös tuon nuoren puoluetyypin kuvassa (minkä niminen nyt olikaan, hoksaatte kyllä kun näette kuvan). Katse siis lähellä sitä että kohtaa katsotaan kieroon. Minua häiritsee.

Vierailija
24/43 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin joskus parikymppisenä kierosilmäisen kanssa. Kyllä (myös) se rupesi pikkuhiljaa vaivaamaan siinä määrin, että lopetin suhteen. Ei siis ollut ainoa syy, mutta lisänä "rikka rokassa".

Vierailija
25/43 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin voisin. Nyt jo kiinnitän häiritsevää huomioita ihmisiin, joiden silmät eivät ole kierot, mutta heidän lähekkäin olevat silmänsä ja katseensa antavat sellaisen vaikutelman. Näitä tullut paljon vastaan iltalehtien sivujen instaramkuvissa ja myös tuon nuoren puoluetyypin kuvassa (minkä niminen nyt olikaan, hoksaatte kyllä kun näette kuvan). Katse siis lähellä sitä että kohtaa katsotaan kieroon. Minua häiritsee.

Iiris Suomela.

Vierailija
26/43 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainaki mun mies on ollut mun kanssa jo yli 10v. Kavereita ja töitäkin on ihan riittämiin ollut.

Nuorempana kierot silmät häiritsivät mua valtavasti, mutta nykyään en jaksa enää välittää mitä ihmiset ajattelee. Aika moni on suoraan tutustumisen alussa kysynytkin miksi mun silmät on tuollaiset. Olen sitten kertonut ja siinä se.

En kyllä haluaisi edes olla sellaisen ihmisen kanssa, jota moinen asia häiritsee. Ei silloin arvomaailmat kohtaisi.

Vierailija
27/43 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on ollut mun kanssa jo 30 vuotta, en usko että kamalasti haittaa. Työpaikalla on haitannut, osa on kuiskinut selän takana että mulla olisi aivovamma tai jokin neurologinen sairaus, ja osa ei kärsi katsoa kohti. En siitä välitä, pitäkööt tunkkinsa. Lapsena yritettiin leikata, meni pahemmaksi. Eikä ole aivovammaa tai neurologista sairautta, vaikka olisiko niissäkään mitään pahaa?

Vierailija
28/43 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi.

M40

Vierailija
29/43 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmiset tehneet että on kierot silmät?

Vierailija
30/43 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu kierosilmäinen mies paneskeli työpaikan kaikki naiset.

En ollut itse samassa paikassa ja en ehkä tykkäisi, varsinkaan, jos panee kaikkea liikkuvaa.

Meillä töissä kävi myös jonkin aikaa kierosilmäinen työkokeilija, joka tosiaan onnistui siinä ajassa kellistämään useamman työkaverin. :D Eli huono ehkäisyväline näyttää olevan, jos nyt näin vitsailla saa.

Vierailija
31/43 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kutsutaan karsastukseksi ja on melko yleistä. Omassa tuttavapiirissäni muutamalla lievä karsastus että toinen silmä osottaa kohteeseen ja toinen hieman vinoon. Ei haittaa minua.

Vierailija
32/43 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainaki mun mies on ollut mun kanssa jo yli 10v. Kavereita ja töitäkin on ihan riittämiin ollut.

Nuorempana kierot silmät häiritsivät mua valtavasti, mutta nykyään en jaksa enää välittää mitä ihmiset ajattelee. Aika moni on suoraan tutustumisen alussa kysynytkin miksi mun silmät on tuollaiset. Olen sitten kertonut ja siinä se.

En kyllä haluaisi edes olla sellaisen ihmisen kanssa, jota moinen asia häiritsee. Ei silloin arvomaailmat kohtaisi.

Onko muuten häirinnyt elämää? Esim oletko pystynyt hankkimaan ajokorttia?

Itse haluaisin joskus ajokortin, mutta kyseisen vaivan takia koen sen haaveen mahdottomaksi. Kierosilmäiset ei varmaan autoa saa ajaakaan? 🤔 Ap

Vierailija
33/43 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi. Minulla pyshtyy ajatus ja kierosoilmä pitäisi minua tyhmänä.

Vierailija
34/43 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsastuksen saa aina leikkautettua halutessaan pois ja lopputulos on kauniit, tavalliset silmät. =)

Itse tein niin jo yli 6 vuotta sitten.

Vierailija
35/43 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000981025.html

Minusta tuo on vain söpö ominaisuus

Vierailija
36/43 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälasit korjaavat tuon ongelman. Mikä teitä nykyajan ihmisiä oikein vaivaa, ei ihmiset ole täydellisiä. Kaikki nuo somessa esiintyvät on leikelty ja piikitelty, hampaissa on laminaatit, omat terveet hampaat hiotaan ja laitetaan muovia päälle, tosi terveellistä. Leikkaukset ja piikitykset eivät ole terveellisiä. Arvostakaa persoonallisia ihmisiä, kaikki olemme  eri näköisiä, leikkauksilla ja pistoksilla yritetään saada ihmiset näyttämään samalta ja friikiltä. Luonnollisuus kunniaan.

Vierailija
37/43 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin. Minua ei haittaa pikku eikä isotkaan "virheet" ulkonäössä. En ole pinnallinen. Kaunis❤️ on aina kaunis.

Vierailija
38/43 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmälasit korjaavat tuon ongelman. Mikä teitä nykyajan ihmisiä oikein vaivaa, ei ihmiset ole täydellisiä. Kaikki nuo somessa esiintyvät on leikelty ja piikitelty, hampaissa on laminaatit, omat terveet hampaat hiotaan ja laitetaan muovia päälle, tosi terveellistä. Leikkaukset ja piikitykset eivät ole terveellisiä. Arvostakaa persoonallisia ihmisiä, kaikki olemme  eri näköisiä, leikkauksilla ja pistoksilla yritetään saada ihmiset näyttämään samalta ja friikiltä. Luonnollisuus kunniaan.

Joillekin suuri karsastus aiheuttaa myös kipuja silmässä. Nämä päivittäiset kivut olivat itselleni toinen pääsyy käydä leikkauksessa.

Toinen toki oli puhtaasti pinnallinen, koska vihasin omasta mielestäni(kin) rumaa ja ulospäin katsastavaa silmääni.

Onko leikkaus helpottanut elämääni?

Eipä juurikaan, mutta ainakin olen nykyisin paljon onnellisempi, kuin mitä ennen leikkausta.

Vierailija
39/43 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierot silmät harottaa kirjoitti:

Mitä ihmiset tehneet että on kierot silmät?

Kehittyneet vatsassa ja syntyneet. Kuten kaikki ihmiset. Karsastusta ei itse saa aikaan.

Vierailija
40/43 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Ilta-sanomien juttu tytöstä, missä häntä pilkattiin kierosilmäisyyden vuoksi, on niin tyypillistä käytöstä aikuisiltakin, että tekee mieli siksi erakoitua.

Tajutkaa te pilkkaajat, että se on syntymävamma, he eivät vois sille mitään!

Toisilla karsastaa enemmän kuin toisilla. Joillain onnistuu leikkaus, kaikilla ei. Se voi olla elinikäinen vamma.

Kierosilmäisyys periytyy usein, kuten muutkin sairaudet, mielen tai ruumiin. Siksikin kannattaa olla VELA

Minä en ole voinut ajaa ajokorttia, sitä ei ole lääkärikään suositellut. Lisäksi nopeat pallopelit, juoksu, tietokoneella olo, lähityöskentely, kuten kutominen ja lukeminen on pitkäkestoisena kivuliasta.

Tähän vammaan liittyy niin paljon asioita, joita suorasilmäiset eivät voi tajuta koskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi