Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä TYÖTÄ SAA, kun vain OIKEASTI sitä haluaa!

Vierailija
22.05.2015 |

Löysin eilen netistä kivan työpaikkailmoituksen, tartuin luuriin ja sovin heti työhaastattelun. Sopparin kävin tänään kirjoittamassa ja samalla pomon "iloksi" irtisanouduin tästä nykyisestä työtehtävästäni. Ensi kuussa ollaan sitten toisessa talossa.

Ihan vaihtelun vuoksi vaihdoin, toki palkkakin tietysti nousi muutamalla satkulla. Eihän tuohon mennyt aikakaan juuri mitään. Työpaikan saaminen on siis helppoa ja nopeaa, toisin kuin työttömät yrittävät meille uskotella.

TE-palveluissa on tällä hetkellä 14 072 työpaikkailmoitus eli valinnanvaraakin on.

Työtön, joko valitsit omasi vai mieluumminko edelleen lojut sohvalla?

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:06"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 13:54"]

"Mä en alle 4000€ palkalla lähde kotooni mihinkään." Ja sit ilkee kitistä, kun työkkäri patistaa kursseille ja koulutukseen.

[/quote]

Mikä helvetin 4000€ palkka? Kuka edes saa niin paljoa palkkaa? Oma palkkani kokoaikaisena oli verojen jälkeen 1100€/kk ja se on suurin palkka joka minulla on ollut työelämässä. Ja on minulla muukin kuin peruskoulu käytynä. Eli kelpaisi ihan tuo sama palkka kuin viimeksikin, mutta kun työtä ei ole hakemuksista huolimatta vielä irronnut. Älä viitsi yleistää.
[/quote]
En mä yleistä, kerroin langostani. Lainaus on häneltä. En mäkään tienaa ku reilu 2000€/kk, ja hyvin riittää. Työtön lanko tuolle mun palkalle aina tosin naureskelee :( -40

Vierailija
22/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:10"]Suurimmalla osalla työttömistä on varmaan niin paska cv etttei töitä saa sen takia. Mulla oli kans vaikeuksia saada töitä mutta mies multa sit kysyi, että katotaan sitä sun cvtä nyt. Hävetti ihan pirusti kun se tyrskähtäen kysyi, että kirjoitanko sulle nyt raamit tähän uusiks. Sen jälkeen töitä saanut aina.

Näyttäkää sitä jollekin kaverille vaikka ja tee se uusiksi.
[/quote]
Tämä! Ja sikshän ne työkkärit tarjoo niitä työnhakukursseja, et cv:t ja hakemukset saatais kivoiksi. Mut työttömät karsastaa usein sitä, et pitäis muka jotain tehdäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:10"]Suurimmalla osalla työttömistä on varmaan niin paska cv etttei töitä saa sen takia. Mulla oli kans vaikeuksia saada töitä mutta mies multa sit kysyi, että katotaan sitä sun cvtä nyt. Hävetti ihan pirusti kun se tyrskähtäen kysyi, että kirjoitanko sulle nyt raamit tähän uusiks. Sen jälkeen töitä saanut aina.

Näyttäkää sitä jollekin kaverille vaikka ja tee se uusiksi.
[/quote]
Tämä! Ja sikshän ne työkkärit tarjoo niitä työnhakukursseja, et cv:t ja hakemukset saatais kivoiksi. Mut työttömät karsastaa usein sitä, et pitäis muka jotain tehdäkin.
[/quote]
Lopputulos on että kaikilla hakijoilla on loppuunsa hiotut mahtavat CV:t, vaan niitä työpaikkoja ei silti ole sen enempää.

Väännetään vielä rautalangasta: Yhtä työpaikkaa hakee yli sata periaatteessa pätevää henkilöä. Noin puolella heistä on jo hyvä cv. haastatteluun kutsutaan 10 ja yksi saa paikan. Jos kaikilla hakijoilla olisi hyvin tehty cv, silti vain 10 kutsuttaisiin haastatteluun ja yksi valittaisiin työpaikkaan.

Cv:n viilaus saattaa siis ehkä yksittäistä henkilöä hetkellisesti auttaa, mutta kokonaistilannetta se ei muuta.

Vierailija
24/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että joillekin työttömille se teeskentely ja itsensä kaupittelu, mitä työnhaku edellyttää, on jotenkin ylivoimaista. Minäkään en tykkää valehtelusta (esim. työhistoriassa olevien aukkojen suhteen), vaikka siihen pystynkin.

Vierailija
25/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:51"]Tuntuu, että joillekin työttömille se teeskentely ja itsensä kaupittelu, mitä työnhaku edellyttää, on jotenkin ylivoimaista. Minäkään en tykkää valehtelusta (esim. työhistoriassa olevien aukkojen suhteen), vaikka siihen pystynkin.
[/quote]
??

Vierailija
26/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tässä nyt lukenut noita ilmoituksia ja haen seuraavia paikkoja: lääkäri, hitsaaja, puheterapeutti.

Mitä luulet ottaako ne mut heti töihin merkonomin koulutuksella?

Vierailija
27/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molissa on tarjolla ihan höpöhöpötöitä. Oikeat työt löytyvät avointen hakemusten avulla.

Vierailija
28/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jaksa. Eikä mulla muuta.

Vierailija
29/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä?!? Kuulostat Rhonda Byrnen kirjalta.

Vierailija
30/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkäaikaistyötön enkä viitsi hakea duunia kun ei kiinnosta T.Juha

Vierailija
31/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin. Juhassa on sentään miestä myöntämään tämä. :D

Vierailija
32/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö miten aikaa vievää ja hankalaa on hakea työntekijää julkisen haun kautta? Työkkärin sivuilla on murto-osa avoimista paikoista. Suurin osa menee suhteiden kautta, sisäisessä haussa tai jos vaan älyää kysyä. Eli avoimia hakemuksia menemään ja soittoa perään.

Vierailija
33/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 18:16"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:44"]

Mä olen samaa mieltä. Tiedän että monessa yrityksessä työvoimapula ja jis joku tuleekin hetkeksi töihin niin lopettaa pian kun rahaa saa muutenkin. Minun yrityksestä kukaan ei ole koskaan kysynyt töitä vaikka isossa kaupungissa ollaan näkyvästi. Sama tilanne muilla yrityksillä.

[/quote]

Minäpä haen tässä ja nyt sinne sinun firmaasi. Laitahan yhteystiedot, niin pistän CV:tä tulemaan.

[/quote]

Miksi ei ole tullut yhteystietoja? Tällä palstalla kuitenkin pyörii monia työttömiä, joten jos vain laitat osoitteen, niin varmasti saat hakijoita, joista voit valita parhaan.

Ja sama muille työnantajille. Nyt on ilmainen mahdollisuus ilmoittaa avoimesta paikasta pikaisella pikku kommentilla, jos paikkaa on vapaana.

Ja niitä paikkojahan pitäisi olla, näitä paljon puhuttuja "piilotyöpaikkoja". 

Vierailija
34/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 20:54"]Näin. Juhassa on sentään miestä myöntämään tämä. :D
[/quote] kiitos t. Juha

Vierailija
35/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun nyr täysin omasta kokemuksesta. Olen käynyt pelkästään peruskoulun ja aina on ollut töitä. oon tehnyt 3-4 eri firmassa paskatöitä ja nyt sain vakituisen työn jossa olen ollut yli vuoden. Palkka 2350e/kk. Työ on haitarilla 7-18. Joka ikinen kaveri on saanut töitä ilman suurempia ponnisteluja ja kaikki on lukio/amis pohjalta. Jos ootte pk seudulta niin hakekaa vaikka lentokentälle siivoushommiin tai vuokrafirmoihin jotka tarjoo monestakin paikasta töitä. Ite ollu muuttomiehenä ja myöhemmin pääsin varastolle jossa olin myös vuoden ja duuni lähti vasta kun kys. Varasto suljettiin. IKINÄ en ole sossulta rahaa hakenut koska en kehtaisi. Ylös sieltä sohvalta laiskat paskat

Vierailija
36/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 21:20"]

Puhun nyr täysin omasta kokemuksesta. Olen käynyt pelkästään peruskoulun ja aina on ollut töitä. oon tehnyt 3-4 eri firmassa paskatöitä ja nyt sain vakituisen työn jossa olen ollut yli vuoden. Palkka 2350e/kk. Työ on haitarilla 7-18. Joka ikinen kaveri on saanut töitä ilman suurempia ponnisteluja ja kaikki on lukio/amis pohjalta. Jos ootte pk seudulta niin hakekaa vaikka lentokentälle siivoushommiin tai vuokrafirmoihin jotka tarjoo monestakin paikasta töitä. Ite ollu muuttomiehenä ja myöhemmin pääsin varastolle jossa olin myös vuoden ja duuni lähti vasta kun kys. Varasto suljettiin. IKINÄ en ole sossulta rahaa hakenut koska en kehtaisi. Ylös sieltä sohvalta laiskat paskat

[/quote]

En ole pääkaupunki seudulla, mutta koko Kymenlaakso on minulla hakualueena. 

Olen hakenut vuokrafirmoille, iltatiskariksi, siivoojaksi, lemppaajaksi jne. 

Ei tärppää. Jokaiseen paikkaan on niin paljon hakijoita, että on täysin tuurista kiinni, osuuko juuri sinun hakemuksesi silmiin sopivalla hetkellä.

Ja olen myös hakenut oman ja sivuavien alan töitä (ja joitakin "pska"duuneja) avoimella hakemuksella, että siitä on turha sanoa.

Että ei ole halukkuudesta, eikä aktiivisuudesta kiinni.

Vierailija
37/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä suotta, kun on

4681 vapaata paikkaa jotka sopivat merkonomille.

Vierailija
38/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 18:18"]

On se kyllä ihmeellistä, että yrityksissä vain istutaan pärsiillään ja huokaillaan, että "voi kun olisi tuo avoin paikka, mutta ei vaan kukaan hae" ja siitä ei kuitenkaan kerrota kenellekkään.

[/quote]

Ei se, ettei vapaasta paikasta kerrota työkkärille/laiteta sitä mol:lin sivuille, tarkoita ettei siitä kerrottaisi kenellekään...

Riippuen tarpeesta, laitetaan juttu kiertämään työntekijöiden keskuudessa, josko joku tietäisi hommaan sopivaa tekijää tai otetaan suoraan yhteyttä rekrytointifirmaan, että hakekaa meille tällainen ja tällainen kaveri.

Vuokrafirmojenkin kautta pääsee sisälle, kun hyväksi tekijäksi todetaan.

Niitä työkkärin lähettämiä velvoitehakijoita ei enää jaksa kukaan vastaanottaa, paskaa löytää hakemattakin.

Vierailija
39/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät esittelee täällä tekosyitään, miksi jäädä kotiin makaamaan muiden rahoilla.

Vierailija
40/72 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sä täällä esittelet? Kyrpääs vai?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi